Feed
Άρθρα
Σχόλια

Η ΑΛΦΑΒΗΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Η ΑΛΦΑΒΗΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ» που υλοποιείται στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου. Διευθύντρια: Ευαγγελία Καραγιάννη.

Σχολικό έτος 2020-2021.Ημερομηνία πράξης ανάθεσης του Συλλόγου Διδασκόντων:13/10/2020 , Πράξη Ανάθεσης: 6

Τάξη Α΄2. Εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει το πρόγραμμα: Αγορίτσα Μπολτσή ΠΕ 70 – Δασκάλα

Εκπαιδευτικοί που συνεργάζονται για την υλοποίηση του προγράμματος: Αγαθή Κοντορούση ΠΕ9101 – Θεατρολόγος, Θεοδώρα Χανδρινού ΠΕ 08 – Εικαστικός.

Διάρκεια προγράμματος: 6 μήνες

Περιγραφή

Τα παιδιά και οι Εκπαιδευτικοί από το  10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου, συνεργάζονται διαθεματικά και ολιστικά, με αφορμή ένα παραμύθι. Παρουσιάζουν το αποτέλεσμα των δραστηριοτήτων τους στο Σχολείο και καλλιεργούν τις δεξιότητες των παιδιών.

Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα οι μαθητές και οι μαθήτριες θα γνωρίσουν το παραμύθι του Τριβιζά «Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΗΣ ΩΜΕΓΑΒΗΤΑΣ» και θα προσεγγίσουν το ανθρωπιστικό του περιεχόμενο. Θα υλοποιηθούν βιωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Γίνεται απόκτηση βιωματικής εμπειρίας με το κουκλοθέατρο και το θέατρο Σκιών, από την θεωρία στην πράξη. Τα παιδιά συμμετέχουν και παρουσιάζουν το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους στην τάξη.

Τα παιδιά, γνωρίζουν έργα των μεγάλων δημιουργών της Ιστορίας της Τέχνης, συμμετέχουν ενεργά, δημιουργούν τα δικά τους εικαστικά έργα και προσεγγίζουν διαθεματικά το πρόγραμμα, με την βιωματική μάθηση μέσω των Εικαστικών.

Παιδαγωγικοί στόχοι και μεθοδολογία

Οι βασικοί στόχοι είναι: 1. Γνωστικοί 2. Καλλιέργεια κριτικής και δημιουργικής σκέψης 3. Ανάπτυξη κοινωνικότητας 4. Καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος 6. Συναισθηματική αγωγή 7. Καλλιέργεια αισθητικού κριτηρίου 8. Μεταγνωστικοί.

Η μεθοδολογία είναι βιωματική και η διδασκαλία ομαδοσυνεργατική. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του προγράμματος υπάρχει σεβασμός στα προσωπικά δεδομένα των παιδιών και ακολουθούνται τα πρωτόκολλα για την προστασία στην πιθανότητα  έκθεσης σε παράγοντες  κινδύνου όπως στον covid-19 κι άλλων επιβλαβών καταστάσεων.

Πεδία σύνδεσης  με τα προγράμματα σπουδών των αντιστοιχων γνωστικών αντικειμένων

Γλώσσα, Θέατρο, Εικαστικά, Μουσική.

Χρονική εξέλιξη του προγράμματος – αποτελέσματα

Αφήγηση, θεατρικό αναλόγιο, παιχνίδια πάνω στα γράμματα, εικαστικά έργα και μηνύματα, θέατρο σκιών και κουκλοθέατρο. Παρουσίαση των αποτελεσμάτων και έκθεση εικαστικών έργων που δημιουργήθηκαν από τα παιδιά, διάχυση στο διαδίκτυο, μέσα από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Θεατρική παράσταση στην τάξη και διάχυση με βίντεο – παγωμένες εικόνες που δεν θα φαίνονται τα πρόσωπα των παιδιών. Αναστοχασμός, επιβράβευση, νέοι στόχοι.

Κατάθεση εκπαιδευτικού υλικού στο αρχείο σχολικών δραστηριοτήτων που διατηρεί το 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου.

Τα γράμματα του αλφαβήτου έλαβαν θέση μάχης και τα πουλιά έστειλαν μηνύματα!

Στο μάθημα των Εικαστικών έγινε διαθεματική προσέγγιση σχετικά με την υγεία μας και τον πολιτισμό. Η κακές διατροφικές συνήθειες αποτελούν μια απειλή για την υγεία μας. Τα παιδιά παίζοντας έμαθαν να πολεμούν την άγνοια. Προσέγγισαν την μεσογειακή διατροφή μέσα από ψηφιδωτά που έφτιαξαν με φυσικά υλικά, όσπρια, καρπούς, σπόρους, κουκούτσια και ζυμαρικά.

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων