Feed
Άρθρα
Σχόλια

«Περιβαλλοντική Παλέτα της Τέχνης – Environmental Fine Arts palett

Το πρόγραμμά μας ολοκληρώθηκε με επιτυχία!!

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιήθηκε στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου «Ζεκάκειο», Αττικής  στην διάρκεια του σχολικού έτους 2019-2020. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Θεοδώρα Χανδρινού.

Η ενδεικτική θεματολογία την οποία συνδυάζω για την υλοποίηση του έργου είναι:

Περιβάλλον και τέχνη, Αειφορία και δημοκρατία, Περιβαλλοντικές δράσεις και περιβαλλοντική συνείδηση, Αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στην εκπαίδευση για τον περιβάλλον (π.χ. παραγωγή βίντεο, κινούμενη εικόνα, ψηφιακή τέχνη. ΤΜΗΜΑΤΑ:  Ε’, ΣΤ’  ΜΕΙΚΤΗ ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Α.ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Οι μαθητές γνωρίζουν τις εικαστικές τέχνες και μαθαίνουν να αξιοποιούν τις δεξιότητές τους για την βελτίωση της ζωής μας και την θετική στάση μας απέναντι στην φύση και το περιβάλλον. Στόχος είναι η  καλλιέργεια της  συναισθηματικής νοημοσύνη των παιδιών και να εκπαιδευτούν ώστε  να προσφέρουν στον εαυτό τους και τους άλλους γύρω τους. Οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται να επικοινωνούν τις ιδέες και τα μηνύματά τους αναφορικά με το θέμα του προγράμματος. Να μάθουν τα παιδιά να συμμετέχουν ως ενεργοί πολίτες της αειφόρου ανάπτυξης.

Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ 

Μέσω της Αισθητικής – Εικαστικής παιδείας γίνεται η καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, προσωπικών, κοινωνικών-διαπροσωπικών. Βιωματική μάθηση συναισθηματική αγωγή και η ανάδειξη  των ταλέντων και αρετών . Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και διαφορετικών τρόπων προσέγγισης – αξιοποίηση της ανακύκλωσης. Σύνδεση της αειφορίας με την  δημιουργικότητα για την ζωή μας. Γίνεται ανάδειξη των επιπτώσεων  που έχουν οι συμπεριφορές μας, οι νοοτροπίες  και η επίδρασή τους στο εξωτερικό μας περιβάλλον. Οι θετικές στάσεις ζωής και η καλλιέργεια της αγάπης μας για την φύση. Ανάπτυξη συνεργασίας και επικοινωνίας  – ένταξη του Σχολείου μας  στο περιβαλλοντικό Δίκτυο «Φύση χωρίς σκουπίδια». Ανάπτυξη τρόποι διάχυσης των αποτελεσμάτων.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ 

Βιωματική πρακτική, ομαδοσυνεργατική μέθοδος  Kolb. Γνωριμία με διαφορετικές Εικαστικές  τέχνες και τεχνικές ζωγραφικής, χαρακτικής, γλυπτικής, ψηφιδωτού, φωτογραφίας, Land Art, Μέθοδος project, αφίσες . Μετασχηματίζουσα γνώση μέσω της τέχνης. Χρήση εκπαιδευτικού υλικού Δικτύου ‘’Φύση χωρίς σκουπίδια’’, ΚΠΕ Ελευσίνας. Χρήση της τεχνολογίας με ψηφιακά εργαλεία web 2.0. Συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα και εκδηλώσεις μέσω της πλατφόρμας eTwinning – συνεργασία μεταξύ Σχολείων και Εκπαιδευτικών. Εκθέσεις εικαστικών και ανοιχτές για το κοινό εκδηλώσεις.

Δ.ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 5 μήνες

Ε. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-– ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

. Επισκέψεις  σε χώρους τέχνης και πολιτισμού. Επίσκεψη στο ΚΠΕ Ελευσίνας. Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης. Συνεργασία με σχολεία της Ισπανίας μέσω προγράμματος  eΤwinning,  San José και Divina Pastora. Συνεργασία  με το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου . Εγγραφή και δράσεις στο Δίκτυο «Φύση χωρίς σκουπίδια». Συνεργασία με την «Μεσόγειο SOS» και παρουσίαση εκπαιδευτικού προγράμματος στο χώρο του Σχολείου μας.

ΣΤ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ)

. Εικαστικά, Γλώσσα, Λογοτεχνία, Γεωγραφία, Μελέτη Περιβάλλοντος, Αγγλικά, Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, Μουσική.

Ζ. ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Έκθεση εικαστικών.  Αφίσες διάχυσης μηνυμάτων. Δημιουργία και  ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού μεταξύ σχολείων. Συμμετοχή σε μαθητικό διαγωνισμό. Ψηφιακές παρουσιάσεις-αναρτήσεις στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και στον ιστότοπο του σχολείου και στον προσωπικό μου ιστότοπο στο πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Χρήση της πλατφόρμας eTwinning. Εκδηλώσεις ανοιχτές για το κοινό. Μουσείο Παιδικής Τέχνης.

Η. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

(διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση, αποτίμηση κ.ά.)

Ψηφιακές παρουσιάσεις και χρήση έντυπου υλικού  Ατομικές και ομαδικές εργασίες. Συμμετοχή σε εκδηλώσεις του Σχολείου μας και εκθέσεις εικαστικών. Χρήση της πλατφόρμας eTwinning. Ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού μεταξύ σχολείων. Αναρτήσεις στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και στον ιστότοπο του σχολείου. Συμμετοχή σε μαθητικό διαγωνισμό. Διάχυση αποτελεσμάτων.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Υπάρχει έγκριση του Προγράμματος, καθώς εκτός από το έντυπο του σχεδίου, έχουμε υποβάλλει επιπλέον (α) ονομαστική κατάσταση των μαθητών/τριών της ομάδας (τάξη, τμήμα, τμήμα ειδικότητας) και (β) αντίγραφο της Πράξης του Συλλόγου Διδασκόντων.

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός Θεοδώρα Χανδρινού ανέλαβε τον σχεδιασμό του προγράμματος, την διδασκαλία και τον συντονισμό μεταξύ των μαθητών και των διαφορετικών Σχολείων όπου έγινε συνεργασία, το φωτογραφικό αρχείο και την επεξεργασία του, την δημιουργία ψηφιακών αρχείων και εκπαιδευτικού υλικού, την διάχυση των δραστηριοτήτων, την παρουσίαση στο διαδίκτυο, την παρουσίαση των Εικαστικών εκθέσεων και την συμμετοχή στις Σχολικές δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν .

Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες καθώς και συνεργαζόμενους μαθητές και Εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα και τις άλλες χώρες.

https://youtu.be/0EkuRDm8zAs

Christmas Fine Arts collaboration, School year 2019 – 2020

Land Art στον σχολικό κήπο και ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού μεταξύ Σχολείων από την Ελλάδα και το εξωτερικό μέσω βίντεο και ψηφιακές αναρτήσεις.

https://www.youtube.com/watch?v=dB6vlfk20D4

Διαγωνισμός δημιουργίας αφίσας – για ασφαλέστερο διαδίκτυο

με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο, έγινε στο Σχολείο μας ο διαγωνισμός μας. Το μήνυμα που στείλαμε μέσω της Τέχνης ήταν πως «καλλιεργώντας ένα υγιές περιβάλλον για τον εαυτό μας δημιουργούμε ένα καλύτερο περιβάλλον για τους γύρω μας». Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν στις δράσεις για την προστασία του ανθρώπου, του προσωπικού μας χώρου (εσωτερικού και εξωτερικού) και τον αντίκτυπο που έχουν οι λανθασμένες επιλογές στην χρήση του διαδικτύου, στον άνθρωπο και την κοινωνία.

Εξαιρετικές ομαδικές εργασίες και ατομικές υλοποιήθηκαν στην τάξη στο μάθημα των Εικαστικών, στο πλαίσιο των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων!!

Η αφίσα που διακρίθηκε

Η συγκεκριμένη αφίσα είναι έργο του μαθητή της ΣΤ΄2 τάξης – Γιώργου Ντ. και εκτέθηκε μαζί με όλες τις αφίσες που δημιούργησαν τα παιδιά στους χώρους του Σχολείου μας, προς ενεργοποίηση και ενημέρωση όλων. Μπορείτε να δείτε, στις παραπάνω φωτογραφίες, ένα μέρος από τα έργα που υλοποιήθηκαν.  Συγχαρητήρια παιδιά!!!

***

Αφιερώματα στους μεγάλους δημιουργούς της ιστορίας της Τέχνης

Δημιουργική Ανακύκλωση

Χαρτοδιπλωτική – origami

https://blogs.sch.gr/arteducate/2020/05/19/diktyo-fysi-choris-skoypidia-synergasia-scholeion/  

Περιβαλλοντικό Δίκτυο «Φύση χωρίς σκουπίδια» – δραστηριότητες συνεργασίας μεταξύ Σχολείων 

Αφίσες για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των παιδιών

Έκθεση – παρουσίαση του περιβαλλοντικού προγράμματος στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου «Ζεκάκειο»

 

Η διαφορετικότητά μας μέσα από την Τέχνη – συνεργασία μεταξύ Σχολείων

  

Διάχυση – παρουσίαση του προγράμματος και μέσω e-class στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

https://eclass.sch.gr/modules/link/index.php?course=9050033250&urlview=1000

Οι μαθητές των τάξεων Ε΄και Στ΄έγιναν «δάσκαλοι» για τους μαθητές της Γ΄τάξης που εργάστηκαν για το πρόγραμμα eTwinning: «Let’s fight the climate change»

https://twinspace.etwinning.net/112636 το οποίο ενσωματώθηκε στις δραστηριότητες διάχυσης του συγκεκριμένου καινοτόμου εθνικού μας προγράμματος, που υλοποιήσαμε με τα παιδιά στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου «Ζεκάκειο». Είχαμε συνεργασία με τους μαθητές/-τριες του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου στο πλαίσιο της διάχυσης του προγράμματος eTwinning: «Fine Arts collaboration in education»

https://twinspace.etwinning.net/102284

https://blogs.sch.gr/arteducate/2019/11/11/fine-arts-collaboration/

Συνεργασία με φορείς

Λόγω των μέτρων του Υπουργείου για την προστασία των πολιτών από τον Covid-19 οι επισκέψεις δεν έγιναν με την φυσική μας παρουσία αλλά μέσω διαδικτύου. Οι ιστοσελίδες των φορέων μας πρόσφεραν εκπαιδευτικό υλικό και με αυτό τον τρόπο καλύψαμε τους διδακτικούς μας στόχους.

http://kpe-elefs.att.sch.gr/

http://medsos.gr/medsos/

***

Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης

https://www.childrensartmuseum.gr/view_event/583/diethnis-imera-moyseiwn

Ιούνιος | ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

https://www.childrensartmuseum.gr/view_event/573/menoyme-spiti-kai-dimioyrgoyme-2

Μπορείτε να στείλετε φωτογραφίες των έργων σας στο contact@childrensartmuseum.gr

Τα έργα θα δημοσιευτούν στην ιστοσελίδα και στο facebook του Μουσείου και μετά από κλήρωση θα έχετε την δυνατότητα να κερδίσετε μια δωρεάν συμμετοχή στο εικαστικό εργαστήριο «Μια Κυριακή με …» ή μια δωρεάν μέρα στα camps του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!

Συγχαρητήρια σε όλους για την εξαιρετική και επιτυχημένη συνεργασία!!

Καλό Καλοκαίρι, και καλή επιστροφή στην Νέα Σχολική χρονιά με υγεία!!

Congratulations to my pupils for their active and creative successful work that we did together, in the project of the environmental net «Nature without garbage».

https://blogs.sch.gr/arteducate/2020/05/19/diktyo-fysi-choris-skoypidia-synergasia-scholeion/

Best wishes and many thanks to our eTwinning project partners Teachers and Students for the beautiful collaboration we had!!

Theodora Chandrinou (Θεοδώρα Χανδρινού)

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων