Feed
Άρθρα
Σχόλια

Θεοδώρα Χανδρινού

Εκπαιδευτικός, 

Ζωγράφος – Χαράκτρια

Με επιτυχία έγινε η παράδοση των  πεπραγμένων σχετικά με την ολοκλήρωση υλοποίησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, για το σχολικό έτος 2020-2021. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα υλοποιήθηκαν την δύσκολη χρονική περίοδο που βίωσε όλη η ανθρωπότητα, με την πανδημία του covid-19, η οποία προκάλεσε ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις στην ζωή μας. Για τον λόγο αυτό, σε κάθε εκπαιδευτική δραστηριότητα, είχαμε δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας, ακολουθώντας τα πρωτόκολλα για την προστασία της υγείας των παιδιών μας. Τα μαθήματα γίνονταν δια ζώσης στο Σχολείο αλλά και με σύγχρονη και ασύγχρονη διδακτική προσέγγιση με τα διαδικτυακά μας μαθήματα, τις περιόδους της καραντίνας.

 Το εκπαιδευτικό υλικό που είχαμε στην διάθεσή μας αξιοποιήθηκε με τον καλύτερο τρόπο. Η σύνδεση με την διδακτική ύλη καθώς και η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας πραγματοποιήθηκαν  επιτυχώς. Ο σκοπός που καλύφθηκε πλήρως ήταν να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά σχετικά με διαφορετικά θέματα, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες. Δείγμα καλής πρακτικής αποτελεί η διδασκαλία με οδηγό τα αφιερώματα στους μεγάλους δημιουργούς της Ιστορίας της Τέχνης, όπου συνδυάστηκαν διδακτικές ενότητες  Τέχνης και Πολιτισμού, Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και Αειφορίας, καθώς και Αγωγής Υγείας.  Με την συμμετοχή των παιδιών στα προγράμματα καλλιεργήθηκαν αρετές, ταλέντα, η συναισθηματική τους νοημοσύνη και η ενσυναίσθηση, καθώς και το δημοκρατικό πνεύμα, που ήταν ορατό σε κάθε συνεργασία. Η ενθάρρυνση της συμμετοχής σε ομαδικές εργασίες και η αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών καλλιέργησαν την  φιλία και την αλληλεγγύη, δίνοντας θετικό αντίκτυπο σε όλη την σχολική μονάδα. Τα ευεργετικά αποτελέσματα ήταν εμφανή πολύ περισσότερο στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που επέδειξαν ενδιαφέρον και ενεργοποιήθηκαν, καθώς τα προγράμματα λειτούργησαν καθοριστικά για την βελτίωση στις επιδόσεις τους και την πρόοδό τους. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα έδωσαν δημιουργική πνοή σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου μας. Οι χώροι του 10ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου αναβαθμίστηκαν αισθητικά. Τα αποτελέσματα μένουν ορατά στους χώρους ώστε με αυτό τον τρόπο θα γίνεται η διάχυση των παιδαγωγικών μηνυμάτων και στα σχολικά έτη που θα ακολουθήσουν. Σε όλες τις δραστηριότητες οι μαθητές και μαθήτριες είχαν την δυνατότητα ανάληψης πρωτοβουλιών, σε σχέση με το δικαίωμα των παιδιών στην εκπαίδευση, στην υγεία, στην αξιοπρεπή διαβίωση και την συνειδητοποίηση της ατομικής ευθύνης για την διαμόρφωση του περιβάλλοντος που ζούμε. Τα παιδιά είχαν την δυνατότητα βιωματικής, ενεργής συμμετοχής, από την αρχή έως την ολοκλήρωση των έργων, συμμετείχαν στην αξιολόγηση και την ανατροφοδότηση. Στο τέλος βραβεύτηκαν για την αξιέπαινη συμμετοχή τους. Η καινοτομία στην διδακτική πρακτική και στον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων περιελάμβανε την αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών και την συμμετοχή των γονέων και κηδεμόνων, διευκολύνοντας το άνοιγμα του Σχολείου στην κοινωνία. Η σύνδεση Τέχνης και Τεχνολογίας συνέβαλε στην επιτυχημένη διάχυση των πεπραγμένων στην σχολική κοινότητα, στην τοπική κοινωνία και σε ευρύτερο κοινό μέσα από το διαδίκτυο, καθώς παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα στην  Ελλάδα και στο εξωτερικό. Οι συνεργασίες μας με Σχολεία από την Ελλάδα και άλλες χώρες του κόσμου στα προγράμματα eTwinning, που ολοκληρώθηκαν με μεγάλη επιτυχία, έδωσαν χαρά σε όλα τα παιδιά καθώς αποκόμισαν θετικές αναμνήσεις και βίωσαν νέες εμπειρίες. Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως τα παιδιά που δεν συμμετείχαν στα προγράμματα είχαν ουσιαστικά ίδιες δυνατότητες, διδάχθηκαν τα ίδια θέματα και μπορούσαν να παρακολουθήσουν όλες τις δραστηριότητες των προγραμμάτων, καθώς υλοποιούνταν μέσα στο πλαίσιο των μαθημάτων, χωρίς να στερηθούν τους καρπούς της γνώσης και της εμπειρίας, αυτής που έλαβαν όσα παιδιά συμμετείχαν στα προγράμματα, με την ενυπόγραφη έγκριση των γονέων και κηδεμόνων τους.

Υπήρξε σεβασμός στην προστασία των προσωπικών δεδομένων  των συμμετεχόντων ώστε δεν εκτέθηκαν σε κανένα κίνδυνο. Οι γονείς των παιδιών είχαν ενημερωθεί και είχαν την δυνατότητα και παρακολούθησαν την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων, την περίοδο της καραντίνας, όπου τα μαθήματά μας υλοποιούνταν μέσα από την χρήση σύγχρονων και ασύγχρονων διδακτικών εφαρμογών τηλεκπαίδευσης.

Εκπαιδευτικά προγράμματα

Παρουσιάζονται στην συνέχεια οι τίτλοι των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και οι σύνδεσμοι που παραπέμπουν σε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτά.

«Εικαστικές και Περιβαλλοντικές ανασυνθέσεις στον σχολικό χώρο»

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, με υπεύθυνη Εκπαιδευτικό την κ. Θεοδώρα Χανδρινού. Συμμετείχαν 119 παιδιά από τις τάξεις Β’, Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ του Σχολείου μας. Τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων είναι ορατά, με τις ζωγραφιές στους χώρους του Σχολείου μας, σε όλες τις πόρτες των τάξεων και σε συγκεκριμένους τοίχους στο εσωτερικό του Σχολείου. Στο πρόγραμμα υλοποιήθηκαν δραστηριότητες αλληλεπίδρασης με Σχολεία από άλλες χώρες μέσα από τα προγράμματα eTwinning που παρουσιάζονται στην συνέχεια:

https://blogs.sch.gr/arteducate/2020/12/01/eikastikes-kai-perivallontikes-anasyntheseis-ston-scholiko-choro/

***

«Χαράγματα ζωής με οδηγό το έργο του Λάμπρου Ορφανού».

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το καινοτόμο εκπαιδευτικό Πολιτιστικό πρόγραμμα, στο οποίο συμμετείχαν με ενθουσιασμό 120 παιδιά από τις τάξεις Β’, Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’, με υπεύθυνη Εκπαιδευτικό την κ. Θεοδώρα Χανδρινού. Θερμές ευχαριστίες απευθύνουμε  στον γιό του καλλιτέχνη τον κ. Μίνωα Ορφανό για την καθοριστική συμβολή του στην υλοποίηση του προγράμματος.

https://blogs.sch.gr/arteducate/2020/12/01/charagmata-zois-me-odigo-to-ergo-toy-lamproy-orfanoy/

***

“Send me your e-heart!”

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning, αδελφοποίησης μεταξύ Σχολείων από την Ισπανία και την Ελλάδα.  Από το Σχολείο μας συμμετείχαν 104 παιδιά από τις τάξεις Β’, Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’. Η υπεύθυνη Εκπαιδευτικός ιδρυτής του έργου από την Ελλάδα κ. Θεοδώρα Χανδρινού, όπου είχε την ιδέα και σχεδίασε τις δραστηριότητες, προσκάλεσε ως συνιδρυτή του έργου την συνάδελφο από την Ισπανία κ. Esperanza Caro, η οποία αποδέχθηκε  την συνεργασία ενώ ακολούθησαν 3 ακόμα εκλεκτοί συνάδελφοι από την Ελλάδα ο κ. Κωνσταντίνος Παπαθωμάς, η κ. Γεωργία Πάργου και η κ. Σωτηρία Αποστολοπούλου – Καφέτση. Όλοι μαζί  επιτύχαμε άριστη αλληλεπίδραση, αποκομίσαμε όμορφες αναμνήσεις και καλλιεργήθηκαν θετικά συναισθήματα μεταξύ των παιδιών.  Δημιουργήθηκε εκπαιδευτικό υλικό το οποίο αναρτήθηκε στο διαδίκτυο και παρείχε την ενίσχυση της Ψυχολογικής ανθεκτικότητας και την υποστήριξη της συναισθηματικής κατάστασης των παιδιών και των  γονέων την περίοδο της καραντίνας.

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/03/30/send-me-your-e-heart/

***

“New Teenagers E.P.e (European Parliament e-Twinning)”

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning, αδελφοποίησης Σχολείων με την συνεργασία μαθητών και μαθητριών από πολλές χώρες του εξωτερικού. Έγινε αποδοχή της πρόσκλησης που έλαβε η κ. Θεοδώρα Χανδρινού για συμμετοχή και συνεργασία στο πρόγραμμα, από Σχολείο της Ιταλίας με υπεύθυνη Εκπαιδευτικό την κ. Edelizia Bellatalla. Στενή συνεργασία είχαμε με την συνιδρύτρια του έργου κ.  Nada Alobaidi από την Ιορδανία, καθώς και με Σχολεία από τις άλλες χώρες που ήταν μέλη του προγράμματος. Από το 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου συμμετείχαν 57 μαθητές και μαθήτριες από τις τάξεις Ε’ και ΣΤ’ που εργάστηκαν πρόθυμα και με μεγάλο ενθουσιασμό. Η συμμετοχή των παιδιών από το Σχολείο μας ήταν καθοριστική καθώς συμμετείχαμε ενεργά επιδεικνύοντας υψηλό επίπεδο συνεργασίας, αισθητικής γνωστικής ευχέρειας και δημιουργικότητας. Προτείναμε θέματα και δραστηριότητες που έγιναν αποδεκτά από τα άλλα Σχολεία και επιτύχαμε θετική  αλληλεπίδραση με τους  συμμετέχοντες. Συμβάλλαμε στην ολοκλήρωση του προγράμματος  και την επιτυχημένη πορεία των δραστηριοτήτων.  Επίσης, κάναμε ορθή διαχείριση των δυσκολιών που υπήρξαν, καθώς οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας του covid-19, στην Ελλάδα όπως και στις άλλες χώρες. Στις χρονικές στιγμές με καραντίνα η διάδραση, που είχαμε με τα παιδιά και τους Εκπαιδευτικούς τους από τις διαφορετικές χώρες, έδωσε έμπνευση σε όλους και λάβαμε όμορφα τελικά αποτελέσματα. Μπορείτε να δείτε περισσότερα μέσα από τους συνδέσμους:

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/06/17/new-teenagers-european-parliament-e-twinning/

***

  «Εγώ κι Εσύ Μαζί: Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα»

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή μας στο εκπαιδευτικό  πρόγραμμα του Ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας.  Ήταν ενεργή η παρουσία στο πρόγραμμα των παιδιών που συνεργάστηκαν, από τις τάξεις Γ’2  και ΣΤ’2. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε χάρη στην θετική συνεργασία που είχαμε μεταξύ μας η Υποδιευθύντρια – Δασκάλα κ. Μαρίκα Συμεωνίδου και η Εικαστικός – Εκπαιδευτικός Εικαστικών μαθημάτων κ. Θεοδώρα Χανδρινού :

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/01/26/1427/

***

«Η αλφαβήτα μέσα από το παραμύθι και το θέατρο»

Το καινοτόμο Πολιτιστικό πρόγραμμα, που ολοκληρώθηκε με επιτυχία,  υλοποιήθηκε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’2 τάξης χάρη στην συνεργασία που επιτύχαμε τρεις Εκπαιδευτικοί: η Δασκάλα της Α’2 τάξης κ. Ρούλα Μπολτσή, η Θεατρολόγος κ. Ανθή Κοντορούση και η Εικαστικός κ. Θεοδώρα Χανδρινού. Συμμετείχαμε δημιουργικά και στείλαμε μηνύματα και συναισθήματα σε όλο τον κόσμο μέσα από την διάχυση των πεπραγμένων και την συμμετοχή μας στο 1ο Διαδικτυακό Θεατρικό φεστιβάλ!

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/02/17/i-alfavita-mesa-apo-to-paramythi-kai-to-theatro/

***

«Φύση χωρίς σκουπίδια» – ένταξη του Σχολείου μας στο Περιβαλλοντικό Δίκτυο

Η συνεργασία μας με την Ελληνική Εταιρεία προστασίας της Φύσης και του Δικτύου της με τίτλο «Φύση χωρίς σκουπίδια» υλοποιήθηκε με επιτυχία. Οι  δραστηριότητές μας υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της διδασκαλίας των Εικαστικών μαθημάτων και συνδέθηκαν με τα εκπαιδευτικά καινοτόμα προγράμματα που περιγράφονται παραπάνω.  Στο πρόγραμμα καταφέραμε να εμπλουτίσουμε και να αναδείξουμε τους σκοπούς του Δικτύου και τον αντίκτυπο που είχε στα παιδιά του Σχολείου και στην τοπική κοινωνία.

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/02/01/perivallontiko-diktyo-fysi-choris-skoypidia-scholiko-etos-2020-2021/

Συνεργασία με φορείς

Είχαμε συνεργασία με πολλούς φορείς, στην πορεία υλοποίησης των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων. Αναφέρονται με τις ευχαριστίες μας: η συνεργασία που είχαμε με τους υπεύθυνους καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων της  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  ΠΕ Β’ Αθήνας : Πολιτιστικών  θεμάτων, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας καθώς και την Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο πρόγραμμα συνεργασίας μας με την Διεθνή Αμνηστία του Ελληνικού τμήματος. Με τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου του αρμόδιου ΠΕΚΕΣ.  Επίσης, ολοκληρώθηκε η συνεργασία μας με την Ελληνική Εταιρεία προστασίας της Φύσης και του Δικτύου της: «Φύση χωρίς σκουπίδια». Στο πλαίσιο της συμμετοχής του Σχολείου μας σε εκπαιδευτικά προγράμματα eTwinning, έγινε συνεργασία με τους Πρεσβευτές Εκπαιδευτικούς και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Σημαντική ήταν και η συνεργασία μας με το Ελληνικό κέντρο ασφαλούς διαδικτύου https://saferinternet4kids.gr Συνεργασία είχαμε με την «Ελληνική καρδιολογική εταιρεία», με το «Χαμόγελο του Παιδιού», τον Δήμο Αμαρουσίου, τα ΚΠΕ της Ελλάδας. Ευχαριστίες στο Υπουργείο Παιδείας, την Διεύθυνση του 10ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου και τον Σύλλογο διδασκόντων για την διευκόλυνση του διδακτικού μας έργου. Ευχαριστίες στον Σύλλογο γονέων και σε όλους τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών.

Συγχαρητήρια αξίζουν στο κάθε ένα παιδί ξεχωριστά, για την εξαιρετική επίδοση και την συμμετοχή του σε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τις εκπαιδευτικές δράσεις! Επίσης, ολόψυχα ευχαριστώ και συγχαίρω τους εκπαιδευτικούς, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, για την άψογη συνεργασία που είχαμε και την αξέχαστη εμπειρία που αποκτήθηκε!

YouTube video – τυπώματα με φυσικά υλικά και απλές δημιουργικές για μικρά παιδιά

 

Εκπαιδευτικό υλικό

 

https://www.slideshare.net/TheodoraChandrinou/ss-249905233

«Πρασινίζω το σχολείο, πρασινίζω την πόλη μου. Παιδαγωγική προσέγγιση και ψηφιακά εργαλεία»

Συμμετοχή Θεοδώρας Χανδρινού στο διαδικτυακό Εκπαιδευτικό σεμινάριο του ΚΠΕ Ελευσίνας

«Από την ανακύκλωση στην κυκλική οικονομία: εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Δικτύου Φύση Χωρίς Σκουπίδια»,διαδικτυακό σεμινάριο,την Παρασκευή 19/02, 18:00-20:30. Συμμετοχή Θεοδώρας Χανδρινού.

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων