Feed
Άρθρα
Σχόλια

ΧΑΡΑΓΜΑΤΑ ΖΩΗΣ ΜΕ ΟΔΗΓΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ ΟΡΦΑΝΟΥ”

Καινοτόμο πρόγραμμα Πολιτιστικών θεμάτων στο 10ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΕ, ΑΝΕΛΑΒΕ ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΘΕΟΔΩΡΑ ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ – ΠΕ 08 ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΡΑΞΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ: 13-10-2020 και 16/14-5-2021

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ:  120

ΤΑΞΕΙΣ-ΤΜΗΜΑΤΑ: Μεικτό τμήμα μαθητών από τις τάξεις B’, Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄του Σχολείου μας

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 7 μήνες

Το σχολικό έτος 2020-2021, σύμφωνα με τα παραπάνω πρακτικά που έχουμε υπογράψει: 6/13-10-2020 και 16/14-5-2021 στη διδασκαλία των Εικαστικών μαθημάτων στο Σχολείο μας, με υπεύθυνη Εκπαιδευτικό την Θεοδώρα Χανδρινού ΠΕ08 Εικαστικών, υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα Πολιτιστικών θεμάτων και Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, με τους εξής τίτλους: «Χαράγματα ζωής με οδηγό το έργο του Λάμπρου Ορφανού» και “Εικαστικές και Περιβαλλοντικές ανασυνθέσεις στον σχολικό χώρο”. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα υλοποιούνταν αρχικά από μεικτές ομάδες παιδιών από το ολοήμερο Σχολείο, επίσης στην συνέχεια, προστέθηκαν μαθητές και μαθήτριες από το ωρολόγιο πρόγραμμα, με την ενυπόγραφη έγκριση των γονέων/κηδεμόνων των παιδιών με απόλυτο σεβασμό στις υγειονομικές οδηγίες για την προστασία από την νόσο covid-19. Για την συμμετοχή στα  προγράμματα δεν υπάρχει οικονομικό όφελος ή υποχρέωση μεταξύ των συμμετεχόντων παιδιών και εκπαιδευτικών, δεν περιλαμβάνουν ταξίδια και μετακινήσεις στα άλλα Σχολεία. Προστατεύονται αυστηρά τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων των προγραμμάτων περιλαμβάνονται συνεργασίες eTwinning αδελφοποίησης μεταξύ Σχολείων από την Ελλάδα και το εξωτερικό με τους εξής τίτλους:

* “Send me your e-heart!”, η ιδέα ήταν δική μου (της Θεοδώρας Χανδρινού)και προσκλήθηκαν προς συνεργασία Σχολεία από την Ισπανία και την Ελλάδα (αφορά τις τάξεις Β’, Γ’, Δ’, και Ε’ του Σχολείου μας).

* “New Teenagers E.P.e (European Parliament e-Twinning)» η Θεοδώρα Χανδρινού αποδέχθηκα την πρόσκληση για  συνεργασία στο πρόγραμμα αρχικά με Σχολεία από την Ιταλία, την Ιορδανία και με άλλες χώρες (αφορά τις τάξεις Ε’ και ΣΤ’ του Σχολείου μας).

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΟΥΜΕ):

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που υλοποιείται στο μάθημα των Εικαστικών, φιλοδοξεί να φέρει σε επαφή τους μαθητές και τις μαθήτριες με τον μοναδικό κόσμο της Χαρακτικής Τέχνης. Μέσα από το πρόγραμμα, γίνεται η γνωριμία των παιδιών με το Χαρακτικό έργο του Λάμπρου Ορφανού (1916-1995). Με την δημιουργική και επιτυχημένη πορεία του, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ο καλλιτέχνης τίμησε την Χαρακτική Τέχνη και την χώρα μας. Αξιοποιούνται συγκεκριμένα χαρακτικά έργα του Λάμπρου Ορφανού τα οποία αποτελούν σταθμούς για την ολιστική, διαθεματική πρακτική εφαρμογή του προγράμματος, στην διδακτική διαδικασία.

Με τις καινοτόμες μεθόδους που εφαρμόζονται στο πρόγραμμα επιτυγχάνεται η διεύρυνση της  παιδαγωγικής στοχοθεσίας σε θέματα Αγωγή Υγείας. Οι Εικαστικές Τέχνες είναι ένας υγιής τρόπος έκφρασης και ένας βασικός στόχος του προγράμματος είναι να μεταδώσουμε το μήνυμα αυτό στους συμμετέχοντες. Η σύνδεση με άλλα γνωστικά πεδία θα δώσει στα παιδιά την δυνατότητα να χαρούν την βιωματική εμπειρία μάθησης και να νιώσουν τον πολύπλευρο ρόλο που έχει η Τέχνη στη ζωή.

Συγκεκριμένα θα προσεγγίσουμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες τις εξής όψεις:

* Γνωριμία με τις Εικαστικές τέχνες και καλλιέργεια του αισθητικού κριτηρίου. * Η Τέχνη και οι τεχνικές της Χαρακτικής γίνονται παιδαγωγικό εργαλείο για την ανάπτυξη ταλέντων. * Γνωριμία με την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας και διάδοση του καλλιτεχνικού έργου του Έλληνα Χαράκτη Λάμπρου Ορφανού. * Ενίσχυση των παιδιών με μαθησιακές ανάγκες και ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης. * Καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής και αξιών, μέσα από την Τέχνη. * Καλλιέργεια της υπευθυνότητας και της υπομονής. * Συναισθηματική νοημοσύνη και ενσυναίσθηση.  * Διαθεματική προσέγγιση διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων.  * Τέχνη και ασφάλεια στο διαδίκτυο. * 200 χρόνια από την Επανάσταση του 2821. * Σεβασμός στην διαφορετική οπτική προσέγγιση των ανθρώπων.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

* Η βιωματική επαφή με την Τέχνη της Χαρακτικής και τις τεχνικές της, με στόχο τα παιδιά να ανακαλύψουν, να αγαπήσουν τις Εικαστικές Τέχνες και να καλλιεργήσουν ταλέντα. * Η γνωριμία με το καλλιτεχνικό έργο του Λάμπρου Ορφανού και η διάδοση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς στο εξωτερικό. * Η βελτίωση του αισθητικού κριτηρίου και των δεξιοτήτων ζωής. * Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ενσυναίσθησης των παιδιών, μέσω της αξιοποίησης της Χαρακτικής ως παιδαγωγικό εργαλείο. * Να αισθανθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες την Τέχνη στην σωστή της διάσταση, να μπορέσουν να εκφράζονται με ελευθερία αλλά και να μπορούν να λειτουργούν με τα όρια της υπευθυνότητας. * Η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης καθώς και η βοήθεια προς τα παιδιά με μαθησιακές ανάγκες, με στόχο τη βελτίωση της εικόνας της τάξης. * Η ενεργή παρουσία των παιδιών στη διαδικασία της γνώσης, στην παρουσίαση εκθέσεων με τα έργα τους,  τη δημιουργία αφίσας  με αφορμή διαφορετικά θέματα, και την συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς. * Η συνεργασία και η επικοινωνία μεταξύ Σχολείων από την Ελλάδα και άλλες χώρες, ώστε να διευρυνθούν οι ορίζοντες των παιδιών.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Η μεθοδολογία του προγράμματος είναι βιωματική και δίνει αποτελέσματα σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Η ενεργητική, ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, η έρευνα και η μέθοδος project βοηθούν τα παιδιά να καλλιεργήσουν πνεύμα συνεργασίας, δεξιότητες προσωπικές, κοινωνικές και επικοινωνίας. Εφαρμόζεται διαθεματική μέθοδος και ολιστική προσέγγιση. Διάδραση μεταξύ Σχολείων. Καταιγισμός ιδεών και δημοκρατικός, διάλογος. Διερεύνηση θεμάτων, δημιουργία αφίσας. Μετασχηματίζουσα γνώση μέσω της Τέχνης. Εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών μεθόδων Art therapy. Γίνεται η σύνδεση του μαθήματος των Εικαστικών με διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.  Αξιοποίηση διαφορετικών ψηφιακών εργαλείων web 2.0  και έντυπου υλικού, καθώς και εκπαιδευτικό υλικό που έχει δημιουργηθεί σε παλαιότερα εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία είχα σχεδιάσει με θέμα την διδασκαλία της Χαρακτικής Τέχνης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς. Δημιουργία βίντεο για την διάχυση και προώθηση δραστηριοτήτων και μηνυμάτων. Αναρτήσεις στο διαδίκτυο, σε εκπαιδευτικές ψηφιακές πλατφόρμες, sites, blogs. Αξιολόγηση δράσεων.  Έκθεση με τις δημιουργίες των παιδιών και παρουσιάσεις πεπραγμένων. Ανατροφοδότηση.

Συνεργασία με υπηρεσίες, φορείς και πρόσωπα:  

* Η άψογη συνεργασία με τον κ. Μίνω Ορφανό γιο του καλλιτέχνη και διαχειριστή του έργου του, με το υλικό που μας  παραχώρησε,  συνέβαλλε ουσιαστικά ώστε να υλοποιηθεί το πρόγραμμά μας. * Με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Β΄Αθήνας – την Υπεύθυνη Πολιτιστικών καινοτόμων προγραμμάτων και το Υπουργείο Παιδείας. * Το Ελληνικό Κέντρο ασφαλούς διαδικτύου saferinternet4kids, * Με τον Σύλλογο γονέων. * Με Σχολεία και εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα και άλλες χώρες του κόσμου, μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας eTwinning. * Επικοινωνία και διάδραση με το “Colegio San José de Madrid” της Ισπανίας, με υπεύθυνη την Εικαστικό κ. Esperanza Caro.* Το Μουσείο Ελληνικής παιδικής Τέχνης. * Με τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου της Β΄Αθήνας. *Δίκτυο περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Φύση χωρίς σκουπίδια”.

ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ:

Το συγκεκριμένο πολιτιστικό  πρόγραμμα υλοποιείται στο μάθημα των Εικαστικών και ο χαρακτήρας του είναι βιωματικός. Με οδηγό την Τέχνη εφαρμόζεται διεπιστημονική, ολιστική παιδαγωγική πρακτική στην τάξη. Η εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών μεθόδων διευκολύνει την σύνδεση του μαθήματος των Εικαστικών με διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα: με το μάθημα της Γλώσσας, την Ιστορία, την διδασκαλία των ΤΠΕ, το μάθημα της Φυσικής, τη διδασκαλία Ξένης γλώσσας (Αγγλικά) και την Μουσική. Τα τελικά  αποτελέσματα της προσπάθειας γίνονται ορατά στην σχολική κοινότητα και την κοινωνία, μέσω της διαδικασίας διάχυσης.

Θεματικές ενότητες
Έγινε συνδυασμός θεματικών ενοτήτων μέσα από το πρόγραμμα, με όχημα τις Εικαστικές Τέχνες και οδηγό τα ζωγραφικά και χαρακτικά έργα του Λάμπρου Ορφανού. Αναλυτικότερα κάλυψα τις θεματικές ενότητες που αφορούσαν θέματα Πολιτιστικά, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας: Τέχνη και επιστήμη, Εικαστικές Τέχνες και τεχνικές. Αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στην εκπαίδευση, παραγωγή βίντεο, κινούμενη εικόνα. Υλικός και άυλος πολιτισμός. Εκπαίδευση στη δημοκρατία, ανθρώπινα δικαιώματα. Αειφορία και πολιτισμός στο σύγχρονο σχολείο, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ:

Τα αποτελέσματα του προγράμματος αφορούν ατομικές και ομαδικές εργασίες, που θα φιλοτεχνηθούν από τα παιδιά. Η δημιουργική προσέγγιση, η ελεύθερη έκφραση αλλά με όρια, ξεκινά από τους μαθητές του ολοήμερου σχολείου και μεταλαμπαδεύει την γνώση από την σχολική κοινότητα στην ευρύτερη κοινωνία, μέσα από την διάχυση των αποτελεσμάτων. Προγραμματίζονται εκθέσεις με τις δημιουργίες των παιδιών και παρουσιάσεις πεπραγμένων στο σχολικό χώρο. Η σύνδεση διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων οδηγεί στη δημιουργία βίντεο και ψηφιακών αρχείων, με σκοπό την επικοινωνία, την διάχυση και την αξιολόγηση. Αναρτήσεις στο διαδίκτυο γίνονται σε εκπαιδευτικές ψηφιακές πλατφόρμες – sites, blogs.  Η δημιουργία αρχείου για το Σχολείo με έντυπο υλικό καθώς και με ψηφιακό βοηθά στην ανατροφοδότηση. Μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας του eTwinning έχουμε γόνιμη επικοινωνία  με άλλα Σχολεία ούτως  ώστε να επιτυγχάνεται η διάχυση των αποτελεσμάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με τις ψηφιακές δυνατότητες που μας παρέχει συμβάλει στην διάδοση των θετικών αποτελεσμάτων του προγράμματος.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ Η ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ:

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος ακολουθεί την εξής πορεία: * Εισαγωγή στο θέμα της Χαρακτικής, πρώτη επαφή των παιδιών και δημιουργία ομάδων εργασίας. * Διερεύνηση θέματος και γνωριμία με την ζωή και το έργο του καλλιτέχνη, μέσα από τους βασικούς σταθμούς στην πορεία του. * Η Χαρακτική Τέχνη και οι τεχνικές της, αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού, διαδικτυακές επισκέψεις σε Μουσεία. * Θεωρία και πρακτική εφαρμογή στην τάξη. * Διαθεματικές προσεγγίσεις, εποχιακές δημιουργίες, ολιστική προσέγγιση και σύνδεση με άλλα γνωστικά αντικείμενα. * Συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς.  * Χειροποίητο χαρτί και οικολογικές μέθοδοι εκτύπωσης. * Χαρτοδιπλωτική – origami  * Η αφίσα ως μέσο επικοινωνίας με το ευρύτερο κοινό. * Πορτραίτα ηρώων μέσα από τα ελληνικά χαρτονομίσματα, αφιέρωμα στους ήρωες του 1821. * Παρουσίαση του προγράμματος, εκθέσεις πεπραγμένων σε φυσικό χώρο.* Η ασφάλεια στο διαδίκτυο, η Τέχνη και η Τεχνολογία συμπράττουν για την διάχυση των πεπραγμένων, στο ευρύ κοινό. * Αξιολόγηση και βράβευση των παιδιών για την συμμετοχή τους. * Ανατροφοδότηση και δημιουργία αρχείου για το Σχολείο μας.

ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ:

Ακολουθούμε τις οδηγίες και τους  περιορισμούς που επιβάλουν τα μέτρα για την προστασία της δημόσιας ασφάλειας, λόγω της πανδημίας του covid-19. Για τον λόγω αυτό, οι επισκέψεις σε Μουσεία, χώρους Τέχνης και πολιτισμού δεν θα γίνουν με την φυσική παρουσία των παιδιών αλλά μέσω διαδικτύου. Με αυτό τον τρόπο φιλοδοξούμε ο αριθμός των επισκέψεων να είναι μεγάλος.

ΔΙΑΧΥΣΗ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ – ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ

Στην συνέχεια παρουσιάζονται: Εκπαιδευτικό υλικό, ψηφιακά αρχεία, ενδεικτικές φωτογραφίες από τα έργα του Λάμπρου Ορφανού, τα δημιουργικά αποτελέσματα από τις δραστηριότητες και τα έργα των παιδιών

  • Εισαγωγή στο θέμα της Χαρακτικής, πρώτη επαφή των παιδιών και δημιουργία ομάδων εργασίας.

Έγινε η πρώτη επαφή των παιδιών με το θέμα του προγράμματος. Δημιουργήθηκε ένα μεικτό τμήμα μαθητών από το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο, από τις τάξεις Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄. Στη συνέχεια και λόγω των μέτρων προστασίας από την πανδημία του covid-19, τα μαθήματα συνεχίστηκαν διαδικτυακά. Έτσι δόθηκε η δυνατότητα να συμμετέχουν και παιδιά που δεν ήταν εγγεγραμμένα στο Ολοήμερο Σχολείο. Αυτό μας έδωσε ιδιαίτερη χαρά και έδωσε μεγαλύτερη αξία στους παιδαγωγικούς στόχους του προγράμματος. Καλλιεργήθηκε πνεύμα συνεργασίας και βοήθησε στην ενίσχυση της δημιουργικότητας των μαθητών και μαθητριών!

  • Διερεύνηση θέματος και γνωριμία με την ζωή και το έργο του καλλιτέχνη, μέσα από τους βασικούς σταθμούς στην πορεία του.
  • Θεωρία και πρακτική εφαρμογή στην τάξη

Μέσα από την αναζήτηση στο διαδίκτυο τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις δημιουργίες του καλλιτέχνη. Στην διδακτική πρακτική εφαρμογή αξιοποιήθηκε το υλικό που μας παραχώρησε ψηφιακά  ο γιος του καλλιτέχνη κ. Μ.Μ.Ορφανός, το οποίο εκτυπώσαμε και εκθέσαμε. Τα παιδιά πήραν έμπνευση και δημιούργησαν τα δικά τους έργα.

https://youtu.be/-1lTKM4X9sY

https://youtu.be/IIB1_3u9NB8

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/06/12/i-charaktiki-stin-taxi/

  •  Η Χαρακτική Τέχνη και οι τεχνικές της, αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού, διαδικτυακές επισκέψεις σε Μουσεία. 

    Διδασκαλία της χαρακτικής στην τάξη – 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου, Εκπαιδευτικός Θεοδώρα Χανδρινού

Τεχνικές εκτύπωσης

YouTube video – τυπώματα με φυσικά υλικά και απλές δημιουργικές για μικρά παιδιά

Η Χαρακτική στην τάξη, σχολικό έτος 2020- 2021

Για τις δραστηριότητες έγινε η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού που έχω δημιουργήσει, διδάσκοντας την Τέχνη της Χαρακτικής στο Δημοτικό Σχολείο με επιτυχία.

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ /THE ART OF PRINTMAKING IS A PEDAGOGICAL TOOL

https://blogs.sch.gr/arteducate/2018/05/16/%

Τα παιδιά με τις διαδικτυακές επισκέψεις σε Μουσεία μπόρεσαν να καλλιεργήσουν το αισθητικό τους κριτήριο.

– Στην Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας
Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα παρουσιάζονται έργα του Λάμπρου Ορφανού και μέσα από τις συλλογές της Πινακοθήκης ταξιδεύουμε στον πλούσιο κόσμο της ιστορίας της Τέχνης   http://www.katsigrasmuseum.gr/

  • Διαθεματικές προσεγγίσεις, εποχιακές δημιουργίες, ολιστική προσέγγιση και σύνδεση με άλλα γνωστικά αντικείμενα.

Ψηλαφώντας τη ζωή και το έργο του μεγάλου δημιουργού, ξεδιπλώθηκε μπροστά μας η καλλιτεχνική πορεία του και άγνωστες πτυχές της προσωπικότητάς του. Τα παιδιά έγιναν μικροί δημοσιογράφοι. Αποκαλύπτουν τον άνθρωπο-καλλιτέχνη Λάμπρο Ορφανό, χάρη στην αναλυτική συνέντευξη που ευγενικά μας παραχώρησε ο γιος του καλλιτέχνη, κύριος Μίνωας Μηνάς Ορφανός.

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/01/10/quot-charagmata-zois-quot-synenteyxi-schetika-me-to-ergo-toy-lamproy-orfanoy/

«Χαράγματα ζωής» – Συνέντευξη σχετικά με το έργο του Λάμπρου Ορφανού

-Τα παιδιά καλλιέργησαν την φαντασία τους, το αισθητικό τους κριτήριο, επικοινώνησαν μηνύματα με εικαστικό τρόπο! Μέσα από την Τέχνη έχουμε ελευθερία στον λόγο και την έκφραση. Μάθαμε για τα δικαιώματα του ανθρώπου, για την ποιότητα και την  αξιοπρέπεια στη ζωή.

https://youtu.be/B2FuSIQCKzM

– Έγινε σύνδεση των Εικαστικών Τεχνών, Γλυπτικής, Ζωγραφικής, Χαρακτικής και ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού με Σχολεία από άλλες χώρες. Τα σπίτια του Ισπανού αρχιτέκτονα Antoni Gaudi και τα έργα του Λάμπρου Ορφανού με θέμα το Luna Park έδωσαν έμπνευση στους μαθητές και τις μαθήτριες από το 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου,  που έφτιαξαν τα δικά τους “γλυκά γλυπτά σπίτια”. Μέσα από το βίντεο που δημιούργησα με τα έργα, τα παιδιά από το “Colegio San José de Madrid” της Ισπανίας και “Divina Pastora, de Madrid” ήρθαν σε επαφή με το έργο του Έλληνα δημιουργού Λάμπρου Ορφανού. Επιτύχαμε την διάδοση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Στο άρθρο “Μπισκοτόσπιτα γεμάτα γλυκές ευχές” μπορείτε να δείτε περισσότερα για την δραστηριότητα:

https://blogs.sch.gr/arteducate/2020/12/07/mpiskotospita-gemata-glykes-eyches/

Με αφορμή τα έργα του Λάμπρου Ορφανού με θέμα το Λούνα Παρκ τα παιδιά εμπνέονται και δημιουργούν!

https://youtu.be/SaQOfpNF870

  • Η αφίσα ως μέσο επικοινωνίας με το ευρύτερο κοινό. 

    Αφίσα βραβευμένη της Εικαστικού Έλλης Μουρέλου Ορφανού – συζύγου του Λάμπρου Ορφανού. Περισσότερα για το έργο της τα παιδιά διδάχθηκαν και μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: “Εικαστικές και μουσικές ανασυνθέσεις πάνω στο έργο της Έλλης Μουρέλου Ορφανού” που υλοποιήθηκε σε προηγούμενο σχολικό έτος:

     

    https://blogs.sch.gr/arteducate/2019/01/14/eikastikes-kai-moysikes-anasynthesei/

    Προσχέδιο για την δημιουργία αφίσας για τον ΕΟΤ – έργο του Λάμπρου Ορφανού

    Συνεργαστήκαμε με το “Χαμόγελο του παιδιού” και οι αφίσες μας έστειλαν μηνύματα ενότητας και αλληλεγγύης.

    Με τα παιδιά εργαστήκαμε διαθεματικά και έγινε σύνδεση με τα άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται με τους μαθητές μου στην διδασκαλία των Εικαστικών μαθημάτων. Xρησιμοποιήθηκαν διαφορετικές Εικαστικές τεχνικές. 

Αξιοποιήθηκε το θέμα της αφίσας  για την διάδοση μηνυμάτων. Ο Λάμπρος Ορφανός μας έδωσε έμπνευση και γνώση με το έργο του. Μιλήσαμε με τα παιδιά για την ασφάλεια στο διαδίκτυο και συμμετείχαμε σε δράσεις με τις αφίσες μας.

https://youtu.be/NylZjqbXMU8

Προσκαλέσαμε σε συνεργασία Σχολεία από την  Ισπανία και την Ελλάδα, μέσα από την εκπαιδευτική κοινότητα eTwinning. Αποδέχθηκαν την ιδέα και επιτύχαμε μια εξαιρετική αλληλεπίδραση!! Τίτλος προγράμματος: Send me your e-heart!

https://twinspace.etwinning.net/174100/home

  • Η ασφάλεια στο διαδίκτυο, η Τέχνη και η Τεχνολογία συμπράττουν για την διάχυση των πεπραγμένων, στο ευρύ κοινό.

Κάνοντας ορθή χρήση του διαδικτύου με τα παιδιά, παρουσιάσαμε τα έργα τους στο ευρύτερο κοινό. Μέσα από την Τέχνη συμπορεύτηκα με την Τεχνολογία για την διάχυση των πεπραγμένων, σε όλη την διάρκεια του προγράμματος.  Συνεργαστήκαμε με τo Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου το οποίο παρέχει ενημέρωση, βοήθεια και υποστήριξη στους μικρούς και μεγάλους χρήστες του διαδικτύου με την ανάπτυξη  διακριτών δράσεων.

https://saferinternet4kids.gr/

Δραστηριότητες που υλοποιήσαμε με τα παιδιά

#SID2021_ημέρα_ασφαλούς_διαδικτύου

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/01/21/sid2021_imera_asfaloys_diadiktyoy/

Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου διοργάνωσε επιμορφωτικό σεμινάριο για την ασφαλή χρήση των κοινωνικών δικτύων από παιδιά και εφήβους για γονείς και εκπαιδευτικούς, την Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021 και ώρα 17:30-18:30. Εισηγητής του σεμιναρίου είναι ο κ. Γιώργο Κορμάς, υπεύθυνος της Γραμμής Βοηθείας Help-Line.gr.

-Με αφορμή τα έργα του Λάμπρου Ορφανού με θέμα το Λούνα Παρκ τα παιδιά εμπνέονται και δημιουργούν!

https://youtu.be/SaQOfpNF870

  •  Χαρτοδιπλωτική – origami 

Ο Λάμπρος Ορφανός αγαπούσε πολύ την Χαρτοδιπλωτική – origami. Δείτε βήμα βήμα πως θα φτιάξετε ένα πουλάκι με αυτό τον τρόπο.

https://youtu.be/NiHUVgsE-s8

https://youtu.be/-1lTKM4X9sY

https://youtu.be/IIB1_3u9NB8

https://youtu.be/KQVkw2r2reU

https://youtu.be/05aqgeySGbE

Αφιέρωμα στην επέτειο του 1821!

Μέσα από τα χαρτονομίσματα του Λάμπρου Ορφανού ταξιδέψαμε στον χρόνο και έγινε διαθεματική προσέγγιση και συνεργασία μεταξύ Σχολείων.

https://youtu.be/1V1hiOpz-gs

https://youtu.be/fvO28szTYH0

  • Πορτραίτα ηρώων μέσα από τα ελληνικά χαρτονομίσματα, αφιέρωμα στους ήρωες του 1821.

Ο Λάμπρος Ορφανός με τις εξαιρετικές δημιουργίες του πάνω στα Ελληνικά χαρτονομίσματα τίμησε την χώρα μας διεθνώς. Τα παιδιά γνώρισαν ένα μέρος από το έργο του καλλιτέχνη και έγινε διαθεματική προσέγγιση πάνω στο θέμα με τα δημοτικά τραγούδια της χώρας μας.

  • Παρουσίαση του προγράμματος, εκθέσεις πεπραγμένων σε φυσικό χώρο.

Στους χώρους του Σχολείου μας εκθέσαμε τα έργα των παιδιών. Η χρήση του διαδικτύου έκανε δυνατή την παρουσίαση του προγράμματος στο ευρύτερο κοινό.

https://youtu.be/Cs6kYhfO30E

Συνεργασία με Σχολεία του εξωτερικού μέσα από το έργο “New Teenagers E.P.e (European Parliament e-Twinning)” project

Σύνδεσμοι

Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας, Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα: http://www.katsigrasmuseum.gr/

Μέγαρο Γκύζη:  http://gyzimegaron.gr/event/copper-engravings-panagiotis-tetsis-lambros-orfanos/

Ανδριακή press (ψηφιακή έκδοση της εφημερίδας της Άνδρου):   https://andriakipress.gr/2020/06/19/lampros-orfanos-kai-mia-spania-syllogi-enos-chartonomismatos/

Συγχαρητήρια και καλή πρόοδο σε όλα τα παιδιά!!

Θεοδώρα Χανδρινού

 

 

 

 

2 σχόλια προς “ΧΑΡΑΓΜΑΤΑ ΖΩΗΣ ΜΕ ΟΔΗΓΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ ΟΡΦΑΝΟΥ”

  1. Ο/Η minos orfanos λέει:

    ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΤΙΜΗ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΚΥΡΙΑ Θ. ΧΑΝΔΡΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ.
    Ο ΛΑΜΠΡΟΣ ΟΡΦΑΝΟΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΕΥΤΥΧΗΣ, ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕ ΟΛΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΠΟΥ ΑΝΤΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ.
    ΤΟΥΣ ΘΕΡΜΟΥΣ ΜΟΥ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ.

    • Σας ευχαριστούμε ολόψυχα κύριε Ορφανέ, τόσο για τα καλά σας λόγια όσο και για την συνεργασία που μας προσφέρετε!
      Είναι σημαντικά τα μηνύματα που δίνουμε στα παιδιά μέσα από το πρόγραμμα. Ο πατέρας σας κ. Λάμπρος Ορφανός δόξασε την Τέχνη και την Ελλάδα μας και αξίζει κάθε τιμή!! Με εγκάρδιους χαιρετισμούς, Θ.Χ.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων