Feed
Άρθρα
Σχόλια

Συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών, του 10 ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, στον εορτασμό με θέμα: “7η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2020” – 25 Σεπτεμβρίου 2020 με σύνθημα: «Αθλούμαι – μένω υγιής – μένω ασφαλής». Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν στο μάθημα των Εικαστικών, με υπεύθυνη την Εκπαιδευτικό Θεοδώρα Χανδρινού, ήταν Έκθεση με εικαστικές δημιουργίες των παιδιών από τις τάξεις Α’ έως και ΣΤ’, συνέντευξη από τον Ολυμπιονίκη Δ. Ταμπάκο και αναρτήσεις στο διαδίκτυο.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε ένα μέρος από τις δημιουργίες των παιδιών, που εκθέσαμε στους χώρους του Σχολείου μας.

Ο Έλληνας Χρυσός Ολυμπιονίκης στους κρίκους κ. Δημοσθένης Ταμπάκος, δόξασε την Ελλάδα μας με τις χρυσές νίκες του στις Ολυμπιάδες που συμμετείχε.

Τα παιδιά του 10ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, Αττικής, γνωρίζουν το άθλημα των κρίκων και συνομιλούν με τον Χρυσό Ολυμπιονίκη, μέσα από την ευγενική συνέντευξη που μας παραχώρησε.

Τα παιδιά παίρνουν συνέντευξη από τον Χρυσό Ολυμπιονίκη!

Ερώτηση: κ. Ταμπάκο γιατί διαλέξατε αυτό το άθλημα;

Απάντηση: Ξεκίνησα τη γυμναστική σε ένα γυμναστήριο, απλώς για να αθλούμαι, επειδή ήμουν ιδιαίτερα κινητικός. Ο προπονητής, είδε ότι έχω κάποιες ικανότητες και πρότεινε να γραφτώ σε έναν σύλλογο για να αρχίσω να κατεβαίνω και σε αγώνες. Δεν το είχα διαλέξει, ούτε και μου άρεσε τόσο πολύ στην αρχή. Αλλά όσο καλύτερα το γνώριζα, τόσο πιο πολύ άρχισα να το αγαπώ. Όσο πιο πολύ το αγαπούσα, έκανα γυμναστική με όλο και περισσότερο ενθουσιασμό. Με τα χρόνια, ο προπονητής που είχα μετά, είδε ότι έχω δυνατότητες στους κρίκους και οργάνωσε την προπόνηση κατά τέτοιον τρόπο που να συμβάλλει στην καλύτερη δυνατή εξέλιξή μου στο αγώνισμα των κρίκων.

Ερώτηση: Από μικρός ήσασταν καλός στον αθλητισμό;

Απάντηση: Μικρός, αν και είχα μια κλίση, για να βγουν οι ασκήσεις που δοκίμαζα χρειάστηκαν πολλές ώρες δουλείας. Κάποιες ασκήσεις παίρνουν βδομάδες, μήνες έως και χρόνια για να τις πραγματοποιήσει ένας αθλητής. Σιγά σιγά, με τα χρόνια, αποκτούσα μια υπομονετική επιμονή και κάθε φορά γινόμουν όλο και καλύτερος. Το σημαντικό για έναν νέο αθλητή είναι να μη βιάζεται για τα αποτελέσματα και κυρίως να ευχαριστιέται τη διαδικασία της προπόνησης. Ακόμα και αν χρειάζεται να επαναλάβει πολλές φορές τις ίδιες κινήσεις, τις ίδιες ασκήσεις, να το βλέπει κάθε φορά σαν κάτι καινούριο. Μπορούμε να το πούμε “επανάληψη χωρίς επανάληψη”. Όσο καλός και να είναι κάποιος, η ικανότητα πρέπει να συνδυαστεί με τη δουλεία για να υπάρξει αποτέλεσμα. Μια δουλειά όμως, που να την κάνει ευχάριστα, με ενθουσιασμό και αγάπη.

Ερώτηση: Ποια είναι κατά την γνώμη σας η διαφορά μεταξύ του Αθλητισμού και του Πρωταθλητισμού;

Απάντηση: Ο αθλητισμός έχει διάφορα στάδια. Ξεκινά από την ελεύθερη φυσική δραστηριότητα και το παιχνίδι στη γειτονιά, συνεχίζεται με τον σχολικό αθλητισμό και τον αθλητισμό για όλους. Τα επόμενα στάδια αναφέρονται στον ερασιτεχνικό αθλητισμό και ακολουθούν στην πυραμίδα του αθλητισμού, ο υψηλός και ο επαγγελματικός αθλητισμός. Όλοι ξεκινούν από τα πρώτα στάδια που είναι και τα πιο σημαντικά. Μέσα από αυτά τα στάδια αναπτύσσεται η αγάπη για τον αθλητισμό και την κίνηση που μπορούν να διατηρηθούν και στην υπόλοιπη ζωή του ανθρώπου συμβάλλοντας στην υγεία του ανθρώπου. Ακόμα, μέσα από αυτά τα στάδια και το “ζωντανό παιχνίδι” αναπτύσσονται σχέσεις εμπιστοσύνης και καλλιεργούνται στην πράξη ανθρώπινες αξίες όπως η συνεργασία και ο σεβασμός.

Ο πρωταθλητισμός αφορά στα επόμενα στάδια, όπου,  εφόσον κάποιος έχει την κλίση, τη διάθεση και τις συνθήκες που να του επιτρέπουν να ασχοληθεί με κάποιο άθλημα με περισσότερες μέρες και ώρες προπόνησης ανά βδομάδα και με ιδιαίτερο προγραμματισμό. Επομένως, ο πρωταθλητισμός αποτελεί την κορυφή της πυραμίδας του αθλητισμού. Όμως το πιο σημαντικό είναι η ‘βάση της πυραμίδας’. Όλοι πρέπει να μάθουμε καλά τη γλώσσα. Όμως, δεν θα γίνουμε όλοι φιλόλογοι. Είναι όμως σημαντικό να κρατήσουμε την αγάπη για την ποίηση και τη λογοτεχνία. Όλοι πρέπει να περάσουμε από το σχολείου του αθλητισμού. Δεν θα ασχοληθούμε όλοι με τον πρωταθλητισμό, όμως είναι σημαντικό να διατηρήσουμε την αγάπη για τον αθλητισμό και το “ζωντανό παιχνίδι” και στην υπόλοιπη μας ζωή.

Ερώτηση: Σας βοήθησε ο αθλητισμός να αποκτήσετε καλύτερο χαρακτήρα;

Απάντηση: Ο αθλητισμός με έμαθε να σέβομαι τη δουλειά και την προσπάθεια του άλλου καθώς και τη μοναδικότητα του άλλου. Μέσα από τον αθλητισμό έμαθα, όταν πέφτω, να σηκώνομαι και όταν ξαναπέφτω, να ξανασηκώνομαι. Χωρίς γκρίνια ή παράπονα και χωρίς να ρίχνω την ευθύνη στους άλλους. Να δουλεύω υπομονετικά και με αγάπη με τον εαυτό μου, κάνοντας κάθε φορά το καλύτερο που μπορώ. Ακόμα, ο αθλητισμός με έμαθε τη σημασία της υπευθυνότητας. Κάνοντας ένα πράγμα τη φορά και κάθε φορά όσο καλύτερα γίνεται σύμφωνα με τις δυνατότητές μου και όχι συγκρινόμενος με κάποιον άλλο. Δίνοντας την ίδια σημασία στον αθλητισμό και στα μαθήματα ή οποιαδήποτε άλλη εργασία, μικρή ή μεγάλη καθώς το κάθετί που κάνουμε έχει σημασία.

Ερώτηση: Θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας μια όμορφη ανάμνηση που είχατε από τις συμμετοχές σας στις Ολυμπιάδες;

Απάντηση: Στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, μόλις βγήκε το τελικό αποτέλεσμα και ήμουν πλέον ο νικητής, υπήρχε τέτοιος ενθουσιασμός, οι θεατές πανηγύριζαν και χόρευαν με τη μουσική που ακούγονταν, μου έριχναν σημαίες από την κερκίδα. Μια ανάπηρη Γερμανίδα σε καροτσάκι, ζήτησε από μια Ελληνίδα να της γράψει τον εθνικό μας ύμνο με λατινικούς χαρακτήρες για να τον τραγουδήσει μαζί με τους υπόλοιπους Έλληνες στην κερκίδα. Αναφέρω το ‘ανάπηρη’ γιατί η αναπηρία της δεν στάθηκε εμπόδιο να ταξιδέψει και να ζήσει από κοντά ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός και το ‘Γερμανίδα’ καθώς αυτό αποτέλεσε ένα ζωντανό παράδειγμα του μηνύματος της ενότητας και της αδελφοσύνης που διδάσκει ο αθλητισμός.

Ερώτηση: Είχατε ζήσει κάποια πολύ δύσκολη στιγμή στην πορεία σας ως αθλητής;

Απάντηση: Υπήρξαν δύο διαφορετικές περίοδοι, που δεν είχα κάποιο σημαντικό αγωνιστικό αποτέλεσμα για τα κριτήριά μου και όπως σκεφτόμουν τότε, και σκέφτηκα να τα παρατήσω. Όμως, τελικά προτίμησα να το σκεφτώ πρώτα με ηρεμία και με λογική. Και τελικά, δεν τα παράτησα καθώς θεώρησα ότι ακόμα δεν είχε ολοκληρωθεί η πορεία μου ως αθλητής. Ευτυχώς, καθώς οι πιο μεγάλες επιτυχίες ήρθαν μετά.

Η μεγαλύτερη όμως δυσκολία ήταν η περίοδος μετά το Ολυμπιακό μετάλλιο της Αθήνας. Από τη μία, δεν υπήρχε επαρκές κίνητρο για να συνεχίσω έχοντας κατακτήσει όλους τους τίτλους, από την άλλη, ήταν δύσκολο να αφήσω τον ρόλο του αθλητή που τον έκανα για πάνω από 20 χρόνια. Τελικά, κάποια στιγμή έγινε η μετάβαση και ξεκίνησα να διδάσκω ως δάσκαλος. Τότε όντως ήταν μια δύσκολη περίοδος. Τώρα, κοιτώντας πίσω, γελάω, όχι μετανιώνοντας, αλλά με κατανόηση, γιατί όπως σκεπτόμαστε τώρα, δεν σκεπτόμασταν πριν τέσσερα χρόνια. Και σε ένα, δύο ή τέσσερα χρόνια από τώρα, θα σκεφτόμαστε και θα λειτουργούμε διαφορετικά. Και τότε, δεν μπορούσα να σκεφτώ με την ωριμότητα που σκέφτομαι τώρα για να πάρω έγκαιρα κάποιες αποφάσεις. Δεν το βλέπω όμως ως λάθος γιατί έμαθα πολλά από εκείνη τη δύσκολη περίοδο.

Ερώτηση: Αν ταξιδεύατε πίσω στο χρόνο θα αποφασίζατε να γίνετε πάλι αθλητής;

Απάντηση: Εάν ταξίδευα πίσω στον χρόνο και αν θα ήμουν πάλι αθλητής, θα τα έκανα όλα διαφορετικά. Δεν θα “αγκιστρωνόμουν” στις επιτυχίες αλλά θα κοιτούσα να τις “ξεπεράσω γρήγορα” και θα είχα ευχαριστηθεί περισσότερο τις “αποτυχίες”. Γιατί όλα, είναι ένα παιχνίδι, που μια βδομάδα μετά, ένα χρόνο μετά, κανείς δε θυμάται και δεν ενδιαφέρεται ποιος κέρδισε.. Και σημασία έχει μόνο το πως θα παίξεις, πόσο το ευχαριστήθηκες και πόσο βοήθησες τους άλλους να χαρούν μέσα από τον αγώνα σου και μέσα από τη συμπεριφορά σου.

Ακόμα, θα είχα διαβάσει πολλά περισσότερα βιβλία στον ελεύθερό μου χρόνο και θα βοηθούσα περισσότερο άλλους αθλητές να κάνουν το καλύτερο που μπορούν, παραμένοντας το ίδιο χαρούμενοι στην επιτυχία και στην αποτυχία.

Ερώτηση: Θέλετε να δώσετε μια συμβουλή σε όλα τα παιδιά;

Απάντηση: Να χαίρονται αυτό που κάνουν και να το κάνουν πάντοτε όσο καλύτερα μπορούν, ακόμα και αν δεν τους αρέσει. Το μυστικό είναι να μάθεις να αγαπάς αυτό που χρειάζεται κάθε φορά να κάνεις και όχι το να κάνεις μόνο αυτό που θέλεις. Ακόμα, ότι η χαρά που βιώνουμε από το ζωντανό παιχνίδι και τη ζωντανή επικοινωνία δεν μπορεί να βιωθεί μέσα από μια οθόνη. Γι’ αυτό είναι σημαντικό, κάθε μέρα, να κάνουμε έναν καινούριο φίλο και να μένουμε ανοιχτοί στην εξερεύνηση και στη μάθηση.

Ερώτηση: Σας ευχαριστούμε πολύ για όλα όσα κάνατε στον Αθλητισμό και δοξάσατε την Ελλάδα την πατρίδα μας με τις χρυσές νίκες σας!!!

Απάντηση: Μοιράζομαι μαζί σας δύο ταινίες μικρού μήκους για τον αθλητισμό που ανάλογα με το τμήμα, θα μπορούσατε να τις αξιοποιήσετε ως μέρος της εκπαιδευτικής δράσης.

Σας ευχαριστώ,

Είναι τιμή μου να συμμετέχω στη δράση σας.

Με εκτίμηση, Δημοσθένης Ταμπάκος

*****

Από τους μαθητές και τις μαθήτριες του 10ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου και με τη συμβολή της κυρία μας των Εικαστικών μαθημάτων Θεοδώρας Χανδρινού, για την δράση του Υπουργείου Παιδείας, γιορτάζοντας την ημέρα Αθλητισμού: “Αθλούμαι – Μένω Υγιής – Μένω ασφαλής”. Σχολικό έτος 2020-2021.

***

Δημιουργία κολάζ με θέμα: “Αθλούμαι – μένω υγιής – μένω ασφαλής”

Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών μας μαθημάτων, μέσω της σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας, αναπτύξαμε το θέμα μας περισσότερο και μείναμε ενωμένοι!

Σας έδωσα οδηγίες μέσα από την επικοινωνία που είχαμε στην ψηφιακή τάξη μέσω webex και εδώ επίσης, μπορείτε να τις διαβάσετε.

Υλικά που θα χρειαστείτε:

  • Χαρτόνι ή χαρτί σε ανοιχτό χρώμα, στο μέγεθος της επιλογή σας
  • Φωτογραφίες από διάφορα αθλήματα
  • κόλλα, ψαλίδι
  • μαρκαδόρους ή ξυλομπογιές
  • (προαιρετικά) αυτοκόλλητα σχετικά με το θέμα

Οδηγίες:

  • Αναζητήστε σε περιοδικά, εφημερίδες ή εκτυπώστε από το διαδίκτυο φωτογραφίες. Εναλλακτικά, αν δεν έχετε φωτογραφίες ζωγραφίστε θέματα σχετικά με τον αθλητισμό
  • Μπορείτε να κολλήσετε το υλικό που θα συγκεντρώσετε πάνω στο χαρτόνι σας
  • Στο ελέυθερο χώρο του χαρτονιού μπορείτε να γράψετε μηνύματα που προωθούν την άμιλλα και το ευ αγωνίζεσθαι
  • Διακοσμήστε με σχέδια, αυτοκόλλητα ή ζωγραφιές δικές σας!

Εκπαιδευτικό υλικό προς έμπνευση:

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας δίνουν ιδέες μέσα από τις δημιουργίες που ολοκληρώσαμε στο μάθημα των Εικαστικών και εκθέσαμε στο Σχολείο μας. Μπορείτε να δείτε το εκπαιδευτικό υλικό που δημιούργησα για εσάς, στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, στην σελίδα που είσαστε αυτή την στιγμή.

https://blogs.sch.gr/arteducate/2020/11/17/athloymai-meno-ygiis-meno-asfalis-10o-dimotiko-scholeio-amaroysioy/

Επίσης, από το βιβλίο των Εικαστικών μπορείτε να πάρετε την ιδέα που μας δίνει το έργο του ζωγράφου Δημήτρη Μυταρά.

Δηλαδή, μαζί  με τους τις φωτογραφίες που θα συγκεντρώσετε, να βάλετε και μία φωτογραφία δική σας στο κολάζ που θα φτιάξετε, να γίνετε κι εσείς αθλητές!

Αποτελέσματα – παράδοση εργασιών

Έχετε 1 εβδομάδα στη διάθεσή σας για να ολοκληρώσετε την εργασία σας.

Όταν επιστρέψουμε στο Σχολείο θα συγκεντρώσουμε τα έργα σας και θα τα εκθέσουμε στους εσωτερικούς χώρους, για να τα θαυμάσουμε και να συζητήσουμε σχετικά με τα μηνύματα που θα έχετε γράψει.

Καλή επιτυχία!

Θεοδώρα Χανδρινού

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων