Feed
Άρθρα
Σχόλια

Το Πρόγραμμα του Δικτύου “Φύση χωρίς σκουπίδια” σχεδιάστηκε και ξεκίνησε το 1996 από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, με τη βοήθεια μιας ομάδας εθελοντών συνεργατών του Δικτύου και αποσκοπεί όχι απλά στο μάζεμα των σκουπιδιών αλλά στην ευαισθητοποίηση των ανθρώπων για μια φύση χωρίς σκουπίδια, για ένα καθαρό και νοικοκυρεμένο περιβάλλον.

https://www.eepf.gr/el/tomeis-drashs/ekpaideftika-programmata/fysi-xoris-skoupidia

Το σχολικό έτος 2020-2021 μέσα από τις δραστηριότητες που υλοποιούνται στο μάθημα των Εικαστικών, εντάχθηκε το 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου στο Περιβαλλοντικό Δίκτυο «Φύση χωρίς σκουπίδια». Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Θεοδώρα Χανδρινού ΠΕ 08 Εικαστικών μαθημάτων.

Μέσα από την ενεργή συμμετοχή των παιδιών του Σχολείου μας στο Δίκτυο «Φύση χωρίς σκουπίδια» αναδείχθηκαν οι αξίες της ζωής που βασίζονται στην συνεργασία, την φιλία την αξιοπρέπεια και τον σεβασμό στην προσωπικότητα των ανθρώπων και στο περιβάλλον μας. Ξεκινάμε να ομορφαίνουμε τον εσωτερικό μας κόσμο και τον χώρο που μας περιβάλλει. Η ομορφιά της Φύσης αναδεικνύεται μόνο χωρίς σκουπίδια και με την αγάπη και τον σεβασμό όλων, με δράσεις ομαδικές, εθελοντισμό, ενημέρωση και βιωματική επαφή.

Το Σχολείο μας 10ο Δημοτικό Αμαρουσίου προβάλλει τις πολύτιμες αξίες και καλλιεργεί τις αρετές και το ήθος των παιδιών μας. Προετοιμάζει και διαμορφώνει υγιής προσωπικότητες, που θα γίνουν οι δημιουργικοί πολίτες των επόμενων εποχών που ακολουθούν.

Το πρόγραμμα εντάχθηκε στις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο των καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν το συγκεκριμένο σχολικό έτος 2020-2021 με τίτλους: «Εικαστικές και Περιβαλλοντικές ανασυνθέσεις στον σχολικό χώρο» και  «Χαράγματα ζωής με οδηγό το έργο του Λάμπρου Ορφανού». Η συμμετοχή των παιδιών πραγματοποιήθηκε με την απόλυτη προστασία των προσωπικών τους  δεδομένων, χωρίς να αποκαλύπτονται προσωπικά στοιχεία, με σεβασμό στην προσωπικότητά τους. Εκ των αποτελεσμάτων η συμμετοχή ήταν επιτυχημένη.

Οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν με απόλυτο σεβασμό στο υγειονομικό πρωτόκολλο και την προστασία από παράγοντες που θα μπορούσαν να βλάψουν τους συμμετέχοντες. Λόγω των υγειονομικών μέτρων προστασίας από τον covid-19 οι εκπαιδευτικές επισκέψεις έγιναν μόνο ψηφιακά μέσω διαδικτύου.

Σκοποθεσία

Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα έχει ως σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση, την ενεργή συμμετοχή σε δράσεις των μελών της σχολικής μας κοινότητας καθώς και της τοπικής κοινωνίας. Σκοπός της εκπαίδευσης σε σχέση με τη σωστή διαχείριση και τη μείωση της σπατάλης των φυσικών πόρων, είναι η ανάδειξη πρακτικών για την συμμετοχή σε δράσεις για την προστασία του σχολικού μας χώρου, με στόχο τις αισθητικές παρεμβάσεις για την αισθητική και ποιοτική αναβάθμισή του.

Στόχοι

*Η ευαισθητοποίηση σχετικά με την ενέργεια και τα απορρίμματα, την κλιματική αλλαγή, το νερό σε στεριά και θάλασσα, την αειφορία και την βιώσιμη ανάπτυξη, την οικολογία και τις μεταφορές κ.α. * Η ενεργή συμμετοχή των παιδιών και η αποτελεσματικότητα υλοποίησης του έργου μέσα από τις δραστηριότητες.

Αριθμός συμμετεχόντων μαθητών

120 μαθητές και μαθήτριες από τις τάξεις Β’ έως και ΣΤ’

Μεθοδολογία
Βιωματική, προσέγγιση ενεργητική μάθηση, ατομικά και ομαδικά έργα εικαστικών. Ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, μέθοδος project. Διαθεματική πρακτική με όχημα την Τέχνη. Γνωριμία και αξιοποίηση διαφορετικών Εικαστικών Τεχνών και των τεχνικών τους. Καταιγισμός ιδεών, συνεργασία μεταξύ Σχολείων. Αξιολόγηση από τα παιδιά, εκπαίδευση στα δικαιώματα του παιδιού και τις δημοκρατικές αξίες. Χρήση της Τεχνολογίας, χρήση εφαρμογών web 2.0 δημιουργία ψηφιακών αρχείων και αναρτήσεις στο διαδίκτυο και παρουσίαση – διάχυση στο ευρύ κοινό.

Περιγραφή δραστηριοτήτων 

«Ανακύκλωση με φαντασία, ιδέες και κατασκευές των παιδιών». Τα παιδιά εκπαιδεύονται ώστε να γνωρίσουν την αξία της Ανακύκλωσης, μαθαίνουν να επαναχρησιμοποιούν και γνωρίζουν τρόπους ώστε να μειώνουν τα απορρίμματά τους. Έγιναν κατασκευές, δημιουργίες από ανακυκλώσιμα/«άχρηστα» υλικά με έμφαση στις ανθρώπινες αξίες και την σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον.

«Ζωγραφίζουμε μια ροδιά στο Σχολείο μας». Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μας δραστηριότητας στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Εικαστικές και περιβαλλοντικές ανασυνθέσεις στον σχολικό χώρο» ζωγραφίσαμε σε όλες τις πόρτες των τάξεων και σε ορισμένους τοίχους με στόχο να δημιουργήσουμε τον Κήπο της Τέχνης. Αφιερώσαμε μια ροδιά στο Δίκτυο «Φύση χωρίς σκουπίδια». Οι δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και τον ενθουσιασμό των παιδιών, ενώ έλαβε εξαιρετικά σχόλια.

«Μικροί δημοσιογράφοι σε δράση» – μελετήσαμε και καταγράψαμε τα προβλήματα που προκαλεί ο άνθρωπος στην Φύση.  Μεταξύ των παιδιών που απάντησαν σε ερωτηματολόγιο αναδείχθηκε η ανάγκη για μεγαλύτερη ενημέρωση και ενεργή συμμετοχή. Το εκπαιδευτικό υλικό του Δικτύου «Φύση χωρίς σκουπίδια» αξιοποιήθηκε με επιτυχία, κάλυψε τις γνώσεις και έλυσε τις απορίες των παιδιών. Στα διαδικτυακά μας μαθήματα επισκεφτήκαμε ΚΠΕ της Ελλάδας μας και οι γονείς των παιδιών είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την πορεία της συμμετοχής μας στο Δίκτυο.

«Τα πινέλα της Ανακύκλωσης» είναι η εικαστική ομάδα των παιδιών που δημιουργήθηκε με στόχο την διάχυση των δράσεων και την ευαισθητοποίηση της σχολικής μας μονάδας. Στο Ολοήμερο Σχολείο οι μαθητές και μαθήτριες της ομάδας πήραν τον ρόλο τους και με πρωταγωνιστή τον μπλε κάδο Ανακύκλωσης, στο προαύλιο του Σχολείου παρουσιάσαμε την δράση μας και στείλαμε το μήνυμα «ΝΑΙ στην Ανακύκλωση»!

«The magic garden» είναι η ομάδα των παιδιών της ΣΤ’ τάξης του Σχολείου μας, που δημιουργήθηκε στο μάθημα των Εικαστικών και για τους σκοπούς του προγράμματος,  συνεργάστηκε με την μέθοδο project. Ήταν επικεφαλής στις  αισθητικές ανασυνθέσεις και την παρουσίαση των δράσεων στις τάξεις, καθώς το υλικό που ολοκληρώθηκε παρουσιάστηκε στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα παιδιά απέκτησαν τα ψευδώνυμα: Τουλίπα, Τριαντάφυλλο, Γαρύφαλλο, Παπαρούνα, Ορχιδέα, Ηλιοτρόπιο. Ολοκλήρωσαν τις δραστηριότητες και διακρίθηκαν.

«Εικαστικό – θεατρικό παιχνίδι». Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε με τα παιδιά στην διάρκεια των εικαστικών μαθημάτων στο λημέρι Σχολείο. Ήταν μια δράση κατά την οποία παίξαμε θεατρικό παιχνίδι με τις λέξεις, με τα γράμματα, ανακυκλώσαμε με δημιουργικό τρόπο και φαντασία πλαστικά καπάκια, δημιουργήσαμε πρωτότυπες εργασίας στην τάξη και παρουσιάσαμε εικαστικές έκθεσεις στις τάξεις και με ψηφιακή μορφή. Με σεβασμό στα υγειονομικά πρωτόκολλα τα παιδιά συμμετείχαν με μεμονωμένες εργασίες οι οποίες αποτέλεσαν μέρος ενός ομαδικού έργου.

«Περιβαλλοντική πρόταση αρχιτεκτονικής τοπίου». Τα παιδιά έκαναν προτάσεις για την βελτίωση του σχολικού μας κήπου. Αρωματικά φυτά και τριανταφυλλιές έδωσαν χρώμα και όμορφες μυρωδιές.

«Land Art» στον σχολικό κήπο με την συνεργασία των παιδιών – outdoor activities

«Origami»  Χαρτοδιπλωτική  και ανακύκλωση χαρτιού με δημιουργικό τρόπο!

«Με αφορμή το έργο του Paul Klee» κάναμε συνδυασμό διαφορετικών Εικαστικών Τεχνών και των τεχνικών τους,  «χτίσαμε»  πολύχρωμες οικολογικές πόλεις, συνθέσαμε και οργανώσαμε τις σκέψεις, τον χώρο μας, τις γνώσεις μας και τον εσωτερικό μας κόσμο. https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/03/01/zografizoyme-san-ton-paul-klee-kai-stelnoyme-eikastika-minymata/

«Περιβαλλοντικά ποιήματα» που γράψαμε στην τάξη με την συνεργασία όλων των παιδιών. Τα παιδιά εμπνεύστηκαν και πέτυχα να συνθέσουν τα δικά τους ποιήματα, χαϊκού και σε ελεύθερο ρυθμό τα οποία πρόσθεσαν στις ζωγραφιές τους.

«Αφίσες ευαισθητοποίησης». Έγινε παρουσίαση και διάχυση της δραστηριότητας στο πλαίσιο των δράσεων eTwinning συνεργασίας Σχολείων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.  Με τις ατομικές εικαστικές εργασίες των παιδιών που δημιουργήσαμε  με βιωματικές διδασκαλία, καλύψαμε τους στόχους της ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη, και γιορτάσαμε τις Παγκόσμιες ημέρες. Συγκεκριμένα:

«Παγκόσμια ημέρα της Γης – 22 Απριλίου» 

«3 Ιουνίου – Παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου / Bicycle day 3 of June» https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/06/03/3-ioynioy-pagkosmia-imera-podilatoy/

Δημιουργήσαμε αφίσες , ζωγραφιές με μεικτές τεχνικές και εκθέσαμε τα έργα των παιδιών στους χώρους του Σχολείου και με την χρήση  ψηφιακών εφαρμογών έκθεση μέσω διαδικτύου.

«Παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος» -Environment Day celebrations  – 5 Ιουνίου 2021

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/06/05/environment-s-day-celebrations/

Συμμετείχαμε σε ψηφιακό βιβλίο e-book σε συνεργασία με Σχολεία από όλο τον κόσμο μέσα από την συμμετοχή μας σε πρόγραμμα eTwinning

https://www.storyjumper.com/book/read/109891736/60ba9c1772085

«Συνεργασία ενάντια στην σχολική βία» και συμμετοχή στην δράση του Δικτύου «άλλοι πεινούν κι άλλοι πετούν» είχαμε συνεργασία του Σχολείου μας  με το «Το Χαμόγελο του παιδιού», το σχολικό έτος 2020-2021. https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/06/08/synergasia-me-to-quot-to-chamogelo-toy-paidioy-quot-scholiko-etos-2020-2021/

Κάναμε ψηφιδωτά με φυσικά υλικά και παρουσιάσαμε τα έργα μας στο Σχολείο και μέσα από το διαδίκτυο

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/06/08/psifidota-me-meikti-techniki/

«Μπισκοτόσπιτα γεμάτα γλυκές ευχές»

https://blogs.sch.gr/arteducate/2020/12/07/mpiskotospita-gemata-glykes-eyches/

Υπήρξε συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα όπου έγινε διάχυση των δράσεων, όπως στο πρόγραμμα «Εγώ κι Εσύ Μαζί: Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα»

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/01/26/1427/

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/01/26/1427/

Σε όλες τις δραστηριότητες οι μαθητές και μαθήτριες είχαν την δυνατότητα ανάληψης πρωτοβουλιών σε σχέση με το δικαίωμα όλων των παιδιών στην εκπαίδευση, στην υγεία, στην αξιοπρεπή διαβίωση και την ευθύνη για την διαμόρφωση του περιβάλλοντος που ζούμε!!

Αυτοαξιολόγηση

Με επιτυχία έγινε η ενημέρωση και η συμμετοχή στις δράσεις του προγράμματος. Το εκπαιδευτικό υλικό που λάβαμε από το Δίκτυο “Φύση χωρίς σκουπίδια” αξιοποιήθηκε με επιτυχία. Η σύνδεση με την διδακτική ύλη καθώς και η διαθεματική προσέγγιση καλύφθηκαν επιτυχώς. Μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες και τα αφιερώματα στους μεγάλους δημιουργούς της Ιστορίας της Τέχνης, συνδυάστηκαν θέματα περιβαλλοντικά και ευαισθητοποιήθηκαν τα παιδιά με επιτυχία. Οι δραστηριότητες έδωσαν δημιουργική πνοή σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου μας. Οι χώροι του 10ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου αναβαθμίστηκαν αισθητικά. Τα αποτελέσματα μένουν ορατά στους χώρους και θα γίνεται η διάχυση των μηνυμάτων και στα σχολικά έτη που θα ακολουθήσουν.

Συνεργασία με φορείς

Έγινε συνεργασία με φορείς στην πορεία υλοποίησης του προγράμματος του Δικτύου «Φύση χωρίς σκουπίδια» ώστε να εμπλουτίσουμε και να αναδείξουμε τους σκοπούς του προγράμματος του Δικτύου. Συνεργασία είχαμε με τους υπεύθυνους καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων της  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  ΠΕ Β’ Αθήνας στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων, καινοτόμο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας καθώς και την Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο πρόγραμμα συνεργασίας με την Διεθνή Αμνηστία. Στο πλαίσιο συνεργασίας μέσω της συμμετοχής του Σχολείου μας σε εκπαιδευτικά προγράμματα eTwinning. Αναφέρεται στη συνέχεια ο κάθε τίτλος από τα καινοτόμα προγράμματα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, Πολιτιστικών θεμάτων και  eTwinning  που υλοποιήθηκαν στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου. Μπορείτε να δείτε περισσότερα και μέσα από την πλοήγηση στους σύνδεσμους:

«Εικαστικές και Περιβαλλοντικές ανασυνθέσεις στον σχολικό χώρο» , https://blogs.sch.gr/arteducate/2020/12/01/eikastikes-kai-perivallontikes-anasyntheseis-ston-scholiko-choro/

«Χαράγματα ζωής με οδηγό το έργο του Λάμπρου Ορφανού»

https://blogs.sch.gr/arteducate/2020/12/01/charagmata-zois-me-odigo-to-ergo-toy-lamproy-orfanoy/

“Send me your e-heart!” – eTwinning project

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/03/30/send-me-your-e-heart/

“New Teenagers E.P.e (European Parliament e-Twinning)” project

https://blogs.sch.gr/arteducate/2021/06/17/new-teenagers-european-parliament-e-twinning/

Την περίοδο των Χριστουγέννων αξιοποιήσαμε επιτυχώς το εκπαιδευτικό υλικό του Δικτύου με δημιουργικό πνεύμα, μέσα από την διαδικτυακή μας επικοινωνία με τα παιδιά! Συμμετείχαμε στην δραστηριότητα που μας πρότειναν οι συνεργάτες του Δικτύου με τίτλο: «Ομορφαίνουμε  το χώρο και τον χρόνο μας με συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών τώρα που μένουμε σπίτι».

Επιμόρφωση

Συμμετείχα ήδη στο διαδικτυακό Σεμινάριο, όπου οργανωτής: ήταν η  Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, με θέμα “Ενδυναμώνοντας την Ψυχική Ανθεκτικότητα των Εκπαιδευτικών” την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2020 και ώρα 18:00 – 19:30. Ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Επίσης, συμμετείχα στο διαδικτυακό σεμινάριο του ΚΠΕ Ελευσίνας με τον τίτλο: «Πρασινίζω το σχολείο, πρασινίζω την πόλη μου. Παιδαγωγική προσέγγιση και ψηφιακά εργαλεία», που υλοποιήθηκε την Πέμπτη 28/1/2021 και ώρες 18:00-20.30. Ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία και συμμετείχα στο διαδικτυακό Σεμινάριο «Από την ανακύκλωση στην κυκλική οικονομία: εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Δικτύου Φύση Χωρίς Σκουπίδια», την Παρασκευή 19/02, 18:00-20:30.

https://www.eepf.gr/el/el-nea/diadiktyako-sem-apo-thin-anakyklosi-stin-kykliki-oikonomia

https://www.eepf.gr/images/fxs/HSPN_Circular-Economy_Education_Sotiropoulos.pdf

«Από την ανακύκλωση στην κυκλική οικονομία: εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Δικτύου Φύση Χωρίς Σκουπίδια»,διαδικτυακό σεμινάριο,την Παρασκευή 19/02, 18:00-20:30. Συμμετοχή Θεοδώρας Χανδρινού.

https://blogs.sch.gr/arteducate/files/2021/02/Βεβαίωση-.pdf

https://blogs.sch.gr/arteducate/files/2021/02/Βεβαίωση-Συμμ-εκπ-σεμΨυχικη-Ανθεκτικοτητα2020-1.pdf

Διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: “Ενδυναμώνοντας την Ψυχική Ανθεκτικότητα των Εκπαιδευτικών”. Υλοποιήθηκε την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2020 και ώρα 18:00 – 19:30. Οργανωτής: Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.

διαδικτυακό σεμινάριο του ΚΠΕ Ελευσίνας με τον τίτλο: «Πρασινίζω το σχολείο, πρασινίζω την πόλη μου. Παιδαγωγική προσέγγιση και ψηφιακά εργαλεία», που υλοποιήθηκε την Πέμπτη 28/1/2021 και ώρες 18:00-20.30

Συμμετοχή Θεοδώρας Χανδρινού στο διαδικτυακό Εκπαιδευτικό σεμινάριο του ΚΠΕ Ελευσίνας

Το εκπαιδευτικό υλικό από το Δίκτυο “Φύση χωρίς σκουπίδια” αξιοποιείται στην διδακτική πρακτική.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την εξαιρετική συμμετοχή!!

Θεοδώρα Χανδρινού

 

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων