Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, εχθές, σε συνέχεια του εργαστηρίου «Ήλιε, Γη, Σελήνη… Μέρα ή Νύχτα;» έγινε ανάγνωση του βιβλίου «Γυρίζει, γυρίζει η Γη», για εμπέδωση της εναλλαγής ημέρας/νύχτας, με το οποίο ασχοληθήκαμε χθες. Με την τελευταία σελίδα του βιβλίου με τα δέντρα έγινε σύνδεση με την ηλιακή σκιά και τα δέντρα των χθεσινών βίντεο-πατήστε εδώ για να τα δείτε.
Παρακολούθηση και συζήτηση τριών ολιγόλεπτων βίντεο (time lapse) για την πορεία του Ήλιου
και τις αλλαγές της σκιάς αντικειμένων ανάλογα με τη θέση του σε διαφορετικές στιγμές της ημέρας.
Παίξαμε δύο ψηφιακά παιχνίδια με αντιστοίχιση εικόνων πλανητών και άλλων στοιχείων του διαστήματος.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Βγήκαμε στην αυλή κι ασχοληθήκαμε με τις σκιές που δημιουργούνται από τον Ήλιο. Έγινε παρατήρηση του πασσάλου που έμοιαζε μ’ αυτόν στο βίντεο, υπόθεση για την πορεία της σκιάς ανά μία ώρα και αναπαράσταση της χρησιμοποιώντας το σώμα μας ως σκιά και σχηματίζοντας έτσι ένα νοητό ρολόι. Έγινε αναφορά στα πρώτα ηλιακά ρολόγια για τη μέτρηση του χρόνου, με τη θέση της σκιάς που ρίχνει ο ήλιος πάνω σε ένα αντικείμενο.
Εκτελέστηκε πείραμα με αντικείμενο (μολύβι) και τη σκιά του με υποθέσεις και καταγραφή της πορείας του Ήλιου στον ουρανό, κατά τη διάρκεια της ημέρας. Έγινε κατανόηση της αλλαγής της σκιάς, καθώς στο τέλος, εντοπίσαμε ότι η σκιά είχε ήδη μετακινηθεί από το αρχικό σημείο που το είχαμε σχεδιάσει με την καταγραφή της ώρας.
Αναζητήσαμε και παρατηρήσαμε τις σκιές του Ήλιου στα παιχνίδια της αυλής, παίξαμε με τις σκιές μας και πειραματιστήκαμε για να σχηματίσουμε φιγούρες με τα χέρια μας.
Επιλέξαμε αντικείμενα της τάξης (ζωάκια, τουβλάκια κ.α.) και αποτυπώσαμε τη σκιά που δημιουργεί ο Ήλιος, δοκιμάζοντας την τοποθέτηση τους έτσι ώστε να πέφτει η σκιά τους πάνω στο χαρτί και δημιουργώντας το περίγραμμα της σκιάς.
Παίξαμε το κινητικό παιχνίδι «Παίρνω τη σκιά μου και σε κυνηγώ!», όντας ζευγάρια και προσπαθώντας να πατήσει ο ένας τη σκιά του άλλου που προσπαθεί να ξεφύγει κι αλλάζοντας ρόλους όταν χάσει ο δεύτερος.
Σήμερα τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινώντας με το πέμπτο εργαστήριό μας για τις εποχές, παρακολουθήσαμε ένα σύντομο βίντεο προβολής για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και τις εποχές. Με άλλα δύο εκπαιδευτικά βίντεο, γνωρίσαμε και κατανοήσαμε τη δημιουργία των εποχών του χρόνου.
Εξηγήσαμε τι προκαλεί την εναλλαγή τους, συζητώντας για την κλίση του άξονα περιστροφής της γης, που γυρίζει λοξά γύρω από τον Ήλιο με πλήρη περιστροφή που διαρκεί ένα έτος (διάρκεια τεσσάρων εποχών) και κατανοήσαμε το λόγο των αντίθετων εποχών του βόρειου και του νότιου ημισφαίριου.
Ακούσαμε τραγούδι για τα βασικά χαρακτηριστικά των τεσσάρων εποχών. Ακούσαμε τα τέσσερα μέρη από τις «Τέσσερις εποχές του A. Vivaldi», που θα μας βοηθούσε στην επόμενη δραστηριότητά μας. Τη μουσική του Vivaldi θα τη βρείτε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης.
Παίξαμε μουσικοκινητικό παιχνίδι με τέσσερις ομάδες – εποχές αναπαράστασης της πλήρης περιστροφής της Γης γύρω από τον Ήλιο και τον άξονά της κατά τη διάρκεια ενός έτους και τη δημιουργία των τεσσάρων εποχών.
Έχοντας τη μουσική υπόκρουση του παρακάτω κομματιού,
το παιδί – Γη που περιστρεφόταν κρατώντας την υδρόγειο σφαίρα, έπρεπε να μαντέψει τη μουσική – εποχή του A. Vivaldi που ακουγόταν και να υποδείξει μία από τις τέσσερις εποχές που ήταν γύρω. Η κάθε ομάδα – εποχή έπρεπε να διαχωρίσει τις κάρτες που της αντιστοιχούσαν από τις υπόλοιπες στο στεφάνι και να τις τοποθετήσει στη δική της καρτέλα – εποχή. Οι ρόλοι άλλαζαν κάθε φορά.
Συνεργαστήκαμε σε τέσσερις ομάδες για να δημιουργήσουμε εννοιολογικό χάρτη με τη μορφή κολάζ και ζωγραφικής για τις τέσσερις εποχές. Για να γίνει αυτό, χρωματίσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε στα σωστά σημεία, καταγράψαμε τα ονόματα, ταξινομώντας τις κάρτες στη σωστή εποχή. Οι κάρτες από εδώ κάνοντας λήψη του αρχείου.
Παίξαμε δύο ψηφιακά παιχνίδια αναγνώρισης της εποχής και ταξινόμησης χαρακτηριστικών εικόνων των εποχών στη σωστή ομάδα.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Ήρθαμε σε επαφή με το πρόγραμμα «Ζωγραφική 3d», γνωρίζοντας τα εργαλεία που μας προσφέρει και τον τρόπο χρήσης για τη ζωγραφική μας. Ξεκινήσαμε να οπτικοποιούμε τις γνώσεις μας στον υπολογιστή ανά ομάδα – εποχή, ζωγραφίζοντάς την. Η αλήθεια είναι ότι δυσκολευτήκαμε αρκετά στη χρήση του ποντικιού του υπολογιστή. Αύριο θα συνεχίσουμε για να ολοκληρώσουμε και με τις τέσσερις εποχές.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2,επαναλάβαμε τη χθεσινή δραστηριότητα με θέμα «Ήλιος και σκιά» κάνοντας νέες δοκιμές. Δείξαμε τη θέση του Ήλιου και τη θέση της σκιάς. Συζητήσαμε για τον λόγο εμφάνισης του φαινομένου της σκιάς και τα βασικά χαρακτηριστικά της. Επαναλάβαμε αξιοποιώντας πλαστικές φιγούρες ζώων και προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε σε χαρτί την σκιά τους. Πειραματιστήκαμε με ένα όρθιο μολύβι στον ήλιο και σχεδιάσαμε τη σκιά του. Συζητήσαμε και κάναμε προβλέψεις σχετικά με την ύπαρξη ή μη αλλαγής προσανατολισμού της σκιάς. Μετά από μια περίπου ώρα επανήλθαμε στο πείραμα για να συζητήσουμε τις αλλαγές που προέκυψαν αλλά και την αιτία τους (δηλαδή την περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της).
Για εμπέδωση των χθεσινών θεμάτων, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με την εναλλαγή των εποχών και
αναπαραστήσαμε με το σώμα μας την πλήρη περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της (διάρκεια μιας ημέρας) και την πλήρη περιστροφή γύρω από τον ήλιο στην οποία οφείλεται και η εναλλαγή των εποχών.
Ολοκληρώσαμε με δραστηριότητα ρομποτικής. Τοποθετήσαμε τυχαία 4 εικονίδια των εποχών του χρόνου και απαντώντας στα παρακάτω αινίγματα-από το υλικό του ΙΕΠ- ,
προγραμματίζαμε την bee bot ώστε να περάσει από το εικονίδιο της αντίστοιχης εποχής. Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε όταν είχαν συμμετάσχει όλα τα παιδιά.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, συνεχίζοντας τη συζήτηση που έγινε το πρωί για την εναλλαγή των εποχών, βιωματικά ανά ζευγάρια αναπαραστήσαμε την περιφορά και περιστροφή της Γης γύρω από τον ήλιο και απαντούσαμε ανάλογα με τη θέση της ,πότε το βόρειο ημισφαίριο έχει άνοιξη και καλοκαίρι και πότε το νότιο.
Επίσης συνεχίζοντας τις δραστηριότητές μας για τον ήλιο και τις σκιές, χρησιμοποιώντας τον προτζέκτορα και το διαδραστικό πίνακα της τάξης μας-πατήστε εδώ στο τέλος της ανάρτησης-μιλήσαμε για τις ιδιότητες των διάφανων και αδιαφανών αντικειμένων. Τα διάφανα αντικείμενα επιτρέπουν τις ηλιακές ακτίνες να τα διαπεράσουν ενώ τα αδιαφανή αποτελούν εμπόδιο στη μετάδοση του φωτός και δημιουργούν σκιές. Ανά ζευγάρια πειραματιστήκαμε με το σώμα μας(αδιαφανές στοιχείο) και με γυάλινο μπουκάλι και ποτήρι. Παρατηρήσαμε τις ακτίνες που διαπερνούσαν τα γυάλινα αντικείμενα και διαχέονταν στον προτζέκτορα φωτίζοντας τα μαλλιά μας.
Συνειδητοποιήσαμε γιατί τα τζάμια είναι διάφανα και τα γυαλιά που φοράμε για να διαβάσουμε, όπως της κυρίας. Θέλαμε να δούμε τη διάχυση του φωτός μέσα από τα γυαλιά και η κυρία, μας έκανε τον πειραματισμό.
Επίσης μιλώντας για τις εποχές παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια ερωτοαπαντήσεων για τα χαρακτηριστικά της εποχής που διανύουμε, Άνοιξη και αναγραμματισμού λέξεων. Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή
Πρόσφατα σχόλια