Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και η Γη γυρίζει…”-Μέρα, νύχτα γιατί η Γη γυρίζει-Ο ήλιος και οι σκιές…συνέχεια-Βίντεο για τη μετατόπιση των σκιών και online παιχνίδια με σκιές-Beebot και εποχές-Εποχές, βίντεο και ψηφιακά παιχνίδια για την Άνοιξη

Μαρ 202315

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, εχθές, σε συνέχεια του εργαστηρίου «Ήλιε, Γη, Σελήνη… Μέρα ή Νύχτα;» έγινε ανάγνωση του βιβλίου «Γυρίζει, γυρίζει η Γη», για εμπέδωση της εναλλαγής ημέρας/νύχτας, με το οποίο ασχοληθήκαμε χθες. Με την τελευταία σελίδα του βιβλίου με τα δέντρα έγινε σύνδεση με την ηλιακή σκιά και τα δέντρα των χθεσινών βίντεο-πατήστε εδώ για να τα δείτε.

336447759 921483675541682 7980341043756006119 n

Παρακολούθηση και συζήτηση τριών ολιγόλεπτων βίντεο (time lapse) για την πορεία του Ήλιου

336427191 753104439803757 6255606193787816302 n

και τις αλλαγές της σκιάς αντικειμένων ανάλογα με τη θέση του σε διαφορετικές στιγμές της ημέρας.

Παίξαμε δύο ψηφιακά παιχνίδια με αντιστοίχιση εικόνων πλανητών και άλλων στοιχείων του διαστήματος.

336506388 155039950800166 639542921805658704 n defaced

Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.

1 16   2 14

Βγήκαμε στην αυλή κι ασχοληθήκαμε με τις σκιές που δημιουργούνται από τον Ήλιο. Έγινε παρατήρηση του πασσάλου που έμοιαζε μ’ αυτόν στο βίντεο, υπόθεση για την πορεία της σκιάς ανά μία ώρα και αναπαράσταση της χρησιμοποιώντας το σώμα μας ως σκιά και σχηματίζοντας έτσι ένα νοητό ρολόι. Έγινε αναφορά στα πρώτα ηλιακά ρολόγια για τη μέτρηση του χρόνου, με τη θέση της σκιάς που ρίχνει ο ήλιος πάνω σε ένα αντικείμενο.

336503164 1357484731740268 1297896939424910248 n defaced

Εκτελέστηκε πείραμα με αντικείμενο (μολύβι) και τη σκιά του με υποθέσεις και καταγραφή της πορείας του Ήλιου στον ουρανό, κατά τη διάρκεια της ημέρας. Έγινε κατανόηση της αλλαγής της σκιάς, καθώς στο τέλος, εντοπίσαμε ότι η σκιά είχε ήδη μετακινηθεί από το αρχικό σημείο που το είχαμε σχεδιάσει με την καταγραφή της ώρας.

336398437 772296894470550 4393773738654663590 n

Αναζητήσαμε και παρατηρήσαμε τις σκιές του Ήλιου στα παιχνίδια της αυλής, παίξαμε με τις σκιές μας και πειραματιστήκαμε για να σχηματίσουμε φιγούρες με τα χέρια μας.

336518169 601463278509356 2943471997003612388 n defaced 335428285 6217480558308090 4991463337948308356 n defaced

Επιλέξαμε αντικείμενα της τάξης (ζωάκια, τουβλάκια κ.α.) και αποτυπώσαμε τη σκιά που δημιουργεί ο Ήλιος, δοκιμάζοντας την τοποθέτηση τους έτσι ώστε να πέφτει η σκιά τους πάνω στο χαρτί και δημιουργώντας το περίγραμμα της σκιάς.
335762319 5917162388339354 8063181833711644017 n defaced 336512054 924255929020269 5990393765211920728 n
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
3 9
Παίξαμε το κινητικό παιχνίδι «Παίρνω τη σκιά μου και σε κυνηγώ!», όντας ζευγάρια και προσπαθώντας να πατήσει ο ένας τη σκιά του άλλου που προσπαθεί να ξεφύγει κι αλλάζοντας ρόλους όταν χάσει ο δεύτερος.
336578910 727517479044629 533341065312399218 n defaced
Σήμερα τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινώντας με το πέμπτο εργαστήριό μας για τις εποχές, παρακολουθήσαμε ένα σύντομο βίντεο προβολής για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και τις εποχές. Με άλλα δύο εκπαιδευτικά βίντεο, γνωρίσαμε και κατανοήσαμε τη δημιουργία των εποχών του χρόνου.
336500983 880023356637246 5400401335396447030 n
Εξηγήσαμε τι προκαλεί την εναλλαγή τους, συζητώντας για την κλίση του άξονα περιστροφής της γης, που γυρίζει λοξά γύρω από τον Ήλιο με πλήρη περιστροφή που διαρκεί ένα έτος (διάρκεια τεσσάρων εποχών) και κατανοήσαμε το λόγο των αντίθετων εποχών του βόρειου και του νότιου ημισφαίριου.
Ακούσαμε τραγούδι για τα βασικά χαρακτηριστικά των τεσσάρων εποχών. Ακούσαμε τα τέσσερα μέρη από τις «Τέσσερις εποχές του A. Vivaldi», που θα μας βοηθούσε στην επόμενη δραστηριότητά μας. Τη μουσική του Vivaldi θα τη βρείτε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης.
336500983 880023356637246 5400401335396447030 n
Παίξαμε μουσικοκινητικό παιχνίδι με τέσσερις ομάδες – εποχές αναπαράστασης της πλήρης περιστροφής της Γης γύρω από τον Ήλιο και τον άξονά της κατά τη διάρκεια ενός έτους και τη δημιουργία των τεσσάρων εποχών.
336516618 1201035547213901 4766508763459408171 n defaced
Έχοντας τη μουσική υπόκρουση του παρακάτω κομματιού,
το παιδί – Γη που περιστρεφόταν κρατώντας την υδρόγειο σφαίρα, έπρεπε να μαντέψει τη μουσική – εποχή του A. Vivaldi που ακουγόταν και να υποδείξει μία από τις τέσσερις εποχές που ήταν γύρω. Η κάθε ομάδα – εποχή έπρεπε να διαχωρίσει τις κάρτες που της αντιστοιχούσαν από τις υπόλοιπες στο στεφάνι και να τις τοποθετήσει στη δική της καρτέλα – εποχή. Οι ρόλοι άλλαζαν κάθε φορά.
Οι καρτέλες των εποχών από εδώ .   και οι κάρτες από εδώ κάνοντας λήψη του αρχείου.
24
Συνεργαστήκαμε σε τέσσερις ομάδες για να δημιουργήσουμε εννοιολογικό χάρτη με τη μορφή κολάζ και ζωγραφικής για τις τέσσερις εποχές. Για να γίνει αυτό, χρωματίσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε στα σωστά σημεία, καταγράψαμε τα ονόματα, ταξινομώντας τις κάρτες στη σωστή εποχή. Οι κάρτες από εδώ κάνοντας λήψη του αρχείου.
336523024 513952497561626 3144561208119805160 n 336532978 175444381939556 6543326371298729382 n defaced
Παίξαμε δύο ψηφιακά παιχνίδια αναγνώρισης της εποχής και ταξινόμησης χαρακτηριστικών εικόνων των εποχών στη σωστή ομάδα.
336588082 180593388083742 726441484283176121 n defaced
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Ήρθαμε σε επαφή με το πρόγραμμα «Ζωγραφική 3d», γνωρίζοντας τα εργαλεία που μας προσφέρει και τον τρόπο χρήσης για τη ζωγραφική μας. Ξεκινήσαμε να οπτικοποιούμε τις γνώσεις μας στον υπολογιστή ανά ομάδα – εποχή, ζωγραφίζοντάς την. Η αλήθεια είναι ότι δυσκολευτήκαμε αρκετά στη χρήση του ποντικιού του υπολογιστή. Αύριο θα συνεχίσουμε για να ολοκληρώσουμε και με τις τέσσερις εποχές.
336513955 716351993605505 3886470059890541173 n defaced
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2,επαναλάβαμε τη χθεσινή δραστηριότητα με θέμα «Ήλιος και σκιά» κάνοντας νέες δοκιμές. Δείξαμε τη θέση του Ήλιου και τη θέση της σκιάς. Συζητήσαμε για τον λόγο εμφάνισης του φαινομένου της σκιάς και τα βασικά χαρακτηριστικά της. Επαναλάβαμε αξιοποιώντας πλαστικές φιγούρες ζώων και προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε σε χαρτί την σκιά τους. Πειραματιστήκαμε με ένα όρθιο μολύβι στον ήλιο και σχεδιάσαμε τη σκιά του. Συζητήσαμε και κάναμε προβλέψεις σχετικά με την ύπαρξη ή μη αλλαγής προσανατολισμού της σκιάς. Μετά από μια περίπου ώρα επανήλθαμε στο πείραμα για να συζητήσουμε τις αλλαγές που προέκυψαν αλλά και την αιτία τους (δηλαδή την περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της).
336488542 6032820243474699 2354572335837529947 n defaced 336592295 208950621813912 274413520741190620 n
Για εμπέδωση των χθεσινών θεμάτων, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με την εναλλαγή των εποχών και
αναπαραστήσαμε με το σώμα μας την πλήρη περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της (διάρκεια μιας ημέρας) και την πλήρη περιστροφή γύρω από τον ήλιο στην οποία οφείλεται και η εναλλαγή των εποχών.
336382150 533391668815678 7771751149653336204 n defaced
Ολοκληρώσαμε με δραστηριότητα ρομποτικής. Τοποθετήσαμε τυχαία 4 εικονίδια των εποχών του χρόνου και απαντώντας στα παρακάτω αινίγματα-από το υλικό του ΙΕΠ- ,
336512165 562785985831005 4506302317865216605 n
προγραμματίζαμε την bee bot ώστε να περάσει από το εικονίδιο της αντίστοιχης εποχής. Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε όταν είχαν συμμετάσχει όλα τα παιδιά.
336534039 227443506324113 6853663145905295428 n
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, συνεχίζοντας τη συζήτηση που έγινε το πρωί για την εναλλαγή των εποχών, βιωματικά ανά ζευγάρια αναπαραστήσαμε την περιφορά και περιστροφή της Γης γύρω από τον ήλιο και απαντούσαμε ανάλογα με τη θέση της ,πότε το βόρειο ημισφαίριο έχει άνοιξη και καλοκαίρι και πότε το νότιο.
4 4
Επίσης συνεχίζοντας τις δραστηριότητές μας για τον ήλιο και τις σκιές, χρησιμοποιώντας τον προτζέκτορα και το διαδραστικό πίνακα της τάξης μας-πατήστε εδώ στο τέλος της ανάρτησης-μιλήσαμε για τις ιδιότητες των διάφανων και αδιαφανών αντικειμένων. Τα διάφανα αντικείμενα επιτρέπουν τις ηλιακές ακτίνες να τα διαπεράσουν ενώ τα αδιαφανή αποτελούν εμπόδιο στη μετάδοση του φωτός και δημιουργούν σκιές. Ανά ζευγάρια πειραματιστήκαμε με το σώμα μας(αδιαφανές στοιχείο) και με γυάλινο μπουκάλι και ποτήρι. Παρατηρήσαμε τις ακτίνες που διαπερνούσαν τα γυάλινα αντικείμενα και διαχέονταν  στον προτζέκτορα φωτίζοντας τα μαλλιά μας.
1 17 23
Συνειδητοποιήσαμε γιατί τα τζάμια είναι διάφανα και τα γυαλιά που φοράμε για να διαβάσουμε, όπως της κυρίας. Θέλαμε να δούμε τη διάχυση του φωτός μέσα από τα γυαλιά και η κυρία, μας έκανε τον πειραματισμό.
2 15
Επίσης μιλώντας για τις εποχές παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια ερωτοαπαντήσεων για τα χαρακτηριστικά της εποχής που διανύουμε, Άνοιξη και αναγραμματισμού λέξεων. Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
από κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο "STE(A)M και η Γη γυρίζει...", Το παιχνίδι| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και η Γη γυρίζει…”-Μέρα, νύχτα γιατί η Γη γυρίζει-Ο ήλιος και οι σκιές…συνέχεια-Βίντεο για τη μετατόπιση των σκιών και online παιχνίδια με σκιές-Beebot και εποχές-Εποχές, βίντεο και ψηφιακά παιχνίδια για την Άνοιξη    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων