Feed
Άρθρα
Σχόλια

Το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Λάμπρος Ορφανός – Έργα μικρών και μεγάλων δημιουργών” υλοποιήθηκε  στο 22 Δημοτικό Σχολείο Αθήνας το σχολικό έτος 2023-2024, από τους μαθητές και μαθήτριες των τάξεων Δ’, Ε’, ΣΤ’ που εργάστηκαν σε μεικτές ομάδες.

Υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίησηση του προγράμματος
Θεοδώρα Χανδρινού – ΠΕ 08 Εικαστικών μαθημάτων

Πράξη Ανάθεσης του Συλλόγου Διδασκόντων 11/9-11-2023

Διευθύντρια Κωνσταντίνα Μποζονέλου

Κύριο Θέμα – Ενότητες και διαστάσεις του θέματος που προσεγγίστηκαν
Η διδασκαλία των Εικαστικών μαθημάτων, γίνεται παιδαγωγικό εργαλείο για την καλλιέργεια δεξιοτήτων. Τα έργα του Ζωγράφου Χαράκτη είναι η πηγή έμπνευσης για τα παιδιά, τα οποία καλούνται να ολοκληρώσουν έργα του καλλιτέχνη και να εκθέσουν τις απόψεις τους. Γίνεται διδασκαλία διαφορετικών εικαστικών τεχνών και τεχνικών της Ζωγραφικής, Χαρακτικής και μεικτών μέσων. Αξιοποιείται η τεχνολογία και το διαδίκτυο. Το άνοιγμα του Σχολείου μας στην κοινωνία με εκθέσεις, διάχυση πεπραγμένων και παρουσιάσεις, αποτελεί σημαντικό θέμα του προγράμματος.

Παιδαγωγικοί Στόχοι  Η καλλιέργεια του αισθητικού κριτηρίου των παιδιών και η ευρύτερη ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, όπως συνδέονται μέσω της Τέχνης και την γνωριμία με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Μέσω της βιωματικής εμπειρίας μάθησης συναντούν την καλλιτεχνική πορεία και δράση μεγάλων Ελλήνων Εικαστικών. Η επαφή των παιδιών με τα έργα του Λάμπρου Ορφανού διδάσκει, εμπνέει και οδηγεί σε νέα έργα. Η αξιοποίηση διαφορετικών τεχνικών και μεθόδων διδακτικής προσέγγισης, στοχεύει στην συμπερίληψη και την καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας μεταξύ των παιδιών. Η καλλιέργεια προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών/μαθητριών. Θα εκπαιδευτούν τα παιδιά ώστε να εκφράζονται ελεύθερα αλλά και με όρια, να μπορούν να εκθέτουν τις απόψεις και τα έργα τους, να μοιράζονται την χαρά της δημιουργίας.

Μεθοδολογία Υλοποίησης

Εφαρμόστηκε η ομαδοσυνεργατική, βιωματική εμπειρία μάθησης. Οι μαθητές συμμετείχαν στην διδασκαλία, με την μέθοδο project, την σύνδεση με διαφορετικά διδακτικά εργαλεία, με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και ψηφιακών εκπαιδευτικών μέσων. Έγινε αξιοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που είχαν υλοποιηθεί με επιτυχία σε παλαιότερα έτη. Εφαρμόστηκε συναισθηματική αγωγή.  Αξιοποιήθηκε η Τέχνη ως θεραπευτικό πρόγραμμα για την διάχυση συγκρούσεων και την καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας και θετικής επικοινωνίας. Έγινε σύνδεση με θέματα περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Δίκτυα και θέματα Αγωγής Υγείας.

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Υλοποιήθηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις και προτάθηκαν για γονείς και εκπαιδευτικούς δράσεις στη  Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, στο Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας. Υλοποιήθηκε επίσκεψη στο Μέγαρο Μουσικής παρακολούθηση του προγράμματος “Ακούω την εικόνα, βλέπω τους ήχους”. ΠιΈγιναν διαδικτυακές επισκέψεις σε Μουσεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, σε  χώρους Τέχνης και Πολιτισμού.

Συνεργασίες με πρόσωπα και φορείς

Με το γιο του καλλιτέχνη Λάμπρου Ορφανού τον κ. Μίνωα Ορφανό που μας παραχώρησε πρόσβαση στο προσωπικό αρχείο του καλλιτέχνη. Την υπεύθυνη του γραφείου Πολιτιστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας, συνεργασία γίνεται με Σχολικούς Συμβούλους και ΠΕΚΕΣ. Με Δίκτυα περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – ΚΠΕ της Ελλάδας. Με το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής ιστορίας. Το Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας. Με την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης – ως μέλος των Οικολογικών Σχολείων. Με Μουσεία, χώρους Τέχνης και πολιτισμού δια ζώσης και διαδικτυακά. Στην διαθεματική σύνδεση δράσεων έγινε συνεργασία με τον φορέα Αγωγής Υγείας prolepsis  και τον φορέα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο  saferinternet4kids. Με Σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού μέλη της κοινότητας Σχολείων eTwinning, με τους πρεσβευτές Εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες. Συνεργασία έγινε με το 79 Δημοτικό Σχολείο Αθήνας, καθώς είχα την διαδασκαλία των Εικαστικών στο συγκεκριμένο σχολείο.

Σύνδεση με άλλα γνωστικά αντικείμενα

Εικαστικά και Γλώσσα, Λογοτεχνία και Ποίηση, Μουσική, Θρησκευτικά, Διδασκαλία Υπολογιστών, Γεωγραφία, Αγγλικά, σύνδεση έγινε με θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας.

Παρουσίαση αποτελεσμάτων – Διάχυση

Έγινε παρουσίαση αποτελεσμάτων και των μαθητικών έργων με εκθέσεις και εκδηλώσεις εντός και εκτός Σχολείου. Στις δια ζώσεις παρουσιάσεις συμμετείχαν γονείς και κηδεμόνες ενώ έγιναν και διαδικτυακές παρουσιάσεις ορατές σε όλους. Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για ανατροφοδότηση. Συμμετοχή σε εκδηλώσεις για τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και την λήξη του σχολικού έτους. Συνεργασία Σχολείων από την Ελλάδα και το εξωτερικό με την συμμετοχή μας σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα eTwinning. Δημιουργία αναρτήσεων στο διαδίκτυο. Διάχυση πεπραγμένων σε δίκτυα και φορείς με αντικείμενο Πολιτιστικά θέματα, Περιβαλλοντικά και Αγωγής Υγείας.

Ενδεικτικές Δραστηριότητες – Δράσεις

* Ο Λάμπρος Ορφανός και το έργο του. * Ο δημιουργός μέσα από τα μάτια των παιδιών.  * Μικροί και μεγάλοι δημιουργοί μαζί. * Δημιουργικό παιχνίδι στο δικό μας Λουνα Πάρκ. * Παίζουμε και μαθαίνουμε με τις τεχνικές της Χαρακτικής.  * Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς με αφορμή την έκθεση έργων του Λάμπρου Ορφανού και της Έλλης Μουρέλου Ορφανού στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων. * Συναισθηματική Αγωγή – με αφορμή τα προρτραίτα που δημιούργησε ο Λάμπρος Ορφανός για την σύζυγό του Έλλη Μουρέλου Ορφανού.  * Οι εκθέσεις μας – στο χώρο του Σχολείου. * Με αφορμή το έργο του καλλιτέχνη “Χριστούγεννα” – τα παιδιά συνεργάζονται και δημιουργούν τα δικά τους έργα. * Δημιουργία ψηφιακών αρχείων “Τέχνη και Τεχνολογία”. * Σουρεαλισμός – με αφορμή το έργο του Λάμπρου Ορφανού “Πουλιά”. * Εικαστικές δημιουργίες, κάρτες για τα Χριστούγεννα – δώρα προς τα παιδιά από το “1 Δημοτικό Σχολείο Παίδων Αγία Σοφία”. ” Ανταλλαγή ευχών συνεργασία Σχολείων μέσα από τα προγράμματα eTwinning. * Δημιουργία ομάδας Χαρακτικής  “Οι μοναδικοί Χαρακτική” – Χαρακτική σε λινόλεουμ, τύπωμα και έκθεση χαρακτικών. * Συμμετοχή στον μαθητικό Διαγωνισμό του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας “Ένα κοχύλι στο βυθό” με αφορμή το έργο “Βυθός” του Λάμπρου Ορφανού. ” Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση – τοιχογραφία στον προαύλιο τοίχο του Σχολείου μας εμπνευσμένη απο έργο του καλλιτέχνη. * Δημιουργία αφίσας. * Τα παιδιά συνεχίζουν ένα έργο του καλλιτέχνη. * Ψηφιακό αρχείο “Λάμπρος Ορφανός – Έργα μικρών και μεγάλων δημιουργών σε αλληλεπίδραση”. Απονομή βραβείων στην τελετή λήξης του σχολικού έτους, ανοιχτή για το κοινό.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!!
Θεοδώρα Χανδρινού
Ενδεικτικές φωτογραφίες
SAVE 20240505 212928

IMG 20240509 172635IMG 20240509 182040IMG 20240509 182058SAVE 20240524 213135Βεβ. Θ. ΧανδρινούIMG 20240524 222443

IMG 20240524 222036

Ο κ. Μίνωας Ορφανός έκανε παρρουσίαση σε εκπαιδευτικούς, μαζί με τους επιμελητές της της έκθεσης του Λάμπρου Ορφανού και της Έλλης Μουρέλου Ορφανού στην Πινακοθήκα του Δήμου Αθηναίων. Στην φωτογραφία στην αίθουσα με την κ. Θεοδώρα Χανδρινού συνομιλούν.

IMG 20240509 151330IMG 20240510 213309IMG 20240509 1512201714760602285IMG 20240530 090732IMG 20240307 084717Polish 20231219 233053127Polish 20240625 011348974IMG 20240426 1512201714760352757IMG 20240614 221900IMG 20240614 204502IMG 20240602 102623IMG 20240517 085402IMG 20240515 104111IMG 20240419 183112

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων