Θεοδώρα Χανδρινού Εκπαιδευτικός, Ζωγράφος – Χαράκτρια
«Η μοναδικότητα του καθενός μας ενώνει και μας δυναμώνει», είναι μια από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού μας προγράμματος ΤΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ / OUR ECO-FRIENDLY AND CREATIVE SCHOOL
Το σχολικό έτος 2022-2023 στο 41º Δημοτικό Σχολείο Αθήνας «Νικόλαος Γύζης», τα παιδιά προσέγγισαν τα εικαστικά έργα Τέχνης με κριτική σκέψη και μετασχηματίζουσα γνώση, στο μάθημα των Εικαστικών. Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Θεοδώρα Χανδρινού.
Μεθοδολογία
Σε όλες τις τάξεις από Α’ έως και ΣΤ’, εφαρμόστηκαν: η βιωματική μάθηση και η ομαδοσυνεργατική προσέγγιση. Η συναισθηματική αγωγή, η μετασχηματίζουσα γνώση μέσω της Τέχνης και ο κριτικός διάλογος ήταν σημαντικά διδακτικά εργαλεία στην μεθοδολογία μας. Οι μέθοδοι Art therapy και συμπερίληψης οδήγησαν τις ομάδες σε δυναμικές συνεργασίες. Αξιοποιήθηκαν ψηφιακά μέσα και έντυπο υλικό, στην διάρκεια της διδασκαλίας και στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων.
Ενθάρρυνση συνεργασίας μεταξύ Σχολείων και αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών επιτύχαμε με επιτυχία. Τα παιδιά από το 35º Δημοτικό Σχολείο Αθήνας αντάλλαξαν τα έργα τους, μέσα από την εφαρμογή της μεθόδου project και την αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Δημιουργήθηκαν ψηφιακά αρχεία και αναρτήσεις στο διαδίκτυο. Εκθέσεις, στους χώρους του Σχολείου λειτούργησαν θετικά στην ανατροφοδότηση των δραστηριοτήτων.
Σημαντικά σημεία στην υλοποίηση των εργασιών
Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν έδωσαν την δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν νέες τεχνικές, να πειραματιστούν, να συνδυάσουν διαφορετικά εικαστικά μέσα.
Ένα από τα αγαπημένα υλικά όλων των παιδιών ήταν το λαδοπαστέλ και οι τέμπερες. Από τις τεχνικές ξεχωριστή θέση κατέχουν τα τυπώματα, οι μονοτυπίες και οι δημιουργίες μεικτές τεχνικές, όπου συνδυάστηκαν CD και χαρτιά προς ανακύκλωση.
Συνέβαλαν στην διάχυση και αλληλεπίδραση μεταξύ των Σχολείων η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, όπως προέκυψαν μέσα από τα έργα των παιδιών.
Έγιναν αφιερώματα σε έργα Τέχνης από διαφορετικά Εικαστικά ρεύματα και η αξιοποίηση έντυπου υλικού και ψηφιακών μέσων.
Δημιουργήθηκαν μαθητικά έργα ατομικά και ομαδικά. Τα παιδιά χάρηκαν ιδιαίτερα τις δραστηριότητες με ομαδοσυνεργατική μέθοδο.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την δυνατότητα να λάβουν έμπνευση, να εκφραστούν μέσα από την Τέχνη δημιουργώντας τα δικά τους έργα.
Ακολουθούσε συζήτηση μετά από την ολοκλήρωση των εργασιών και η έκθεση των έργων στους χώρους των Σχολείων.
Παιδαγωγικοί στόχοι – λέξεις κλειδιά: empathy, καλλιέργεια προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, η μοναδικότητα και η διαφορετικότητα, συμπερίληψη, Art therapy, τέχνη και δεδιότητες ζωής, τέχνη και τεχνολογία.
Διάχυση
Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στο διαδίκτυο ώστε οι γονείς και κηδεμόνες να ενημερωθούν για τις δραστηριότητες.
Τα έργα των παιδιών από το 41º Δημοτικό Σχολείο Αθήνας «Νικόλαος Γύζης» παρουσιάζονται στην συνέχεια. Έγινε μια επιλογή, μαζί με τα παιδιά, από τις δημιουργίες που υλοποιήθηκαν.
Τα έργα των παιδιών από τις τάξεις Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ από το 35º Δημοτικό Σχολείο Αθήνας παρουσιάζονται στην συνέχεια. Μια εξαιρετική συνεργασία ήταν η ανάπτυξη των θεμάτων «Αν ήμουν δέντρο» και «Πως θα ήμουν σαν ψάρι». Οι ομαδικές εργασίες των παιδιών εκτέθηκαν στους χώρους του Σχολείου. Ψηφιακά ταξίδεψαν στο συνεργαζόμενο 41º Δημοτικό Σχολείο Αθήνας «Νικόλαος Γύζης».
Τα θετικά σχόλια των παιδιών και ο ενθουσιασμός τους, σε όλη την διάρκεια των δραστηριοτήτων, απέδειξαν τα παιδαγωγικά οφέλη που προέκυψαν.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!
Θ.Χ.