Feed
Άρθρα
Σχόλια

Θεοδώρα Χανδρινού

Εκπαιδευτικός, Ζωγράφος – Χαράκτρια

Διδάσκοντας το γνωστικό αντικείμενο των Εικαστικών μαθημάτων στο Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο έχουμε την δυνατότητα να συμπεριλάβουμε θέματα Πολιτισμού, Περιβαλλοντικά και Αγωγής υγείας προσβλέποντας στην αειφόρο ανάπτυξη. Η διεπιστημονική προσέγγιση και η σύνδεση του μαθήματος των Εικαστικών με καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα διευρύνει το πεδίο των δραστηριοτήτων μας και έχει θετικό αντίκτυπο στο επίπεδο της γνώσης που μεταδίδεται.

Η Τέχνη της Φωτογραφίας είναι μια από τις θεματικές ενότητες που προσεγγίζω τα τελευταία χρόνια, στη διδασκαλία μαθητών των τάξεων Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ του Δημοτικού και σε ορισμένες δραστηριότητες προσπαθώ ώστε να  εμπλέκονται και οι μικρότερες τάξεις Α’ και Β’ του Δημοτικού, αξιοποιώντας την δυνατότητα της τεχνολογίας στην τάξη.

Το σχολικό έτος 2021-2022 στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου εστίασα ιδιαίτερα στο θέμα της φωτογραφίας.

Στόχος των δραστηριοτήτων

Αναφέρονται ορισμένοι από τους στόχους που καλύπτονται μεσω του θέματος: Η επαφή των παιδιών με διαφορετικά γνωστικά πεδία συμβάλει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής. Η καλλιέργεια του αισθητικού κριτηρίου. Η χρήση της τεχνολογίας και η σύνδεσή της με την Τέχνη. Η καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών. Να αποκτήσουν τα παιδιά νέα ερεθίσματα για έρευνα και γνώση. Η πρόσληψη γνώσης με παιγνιώδη τρόπο και η απόκτηση όμορφων αναμνήσεων, από την διδασκαλία των Εικαστικών μαθημάτων. Να εκπαιδευτούν τα παιδιά στην αυτοσυγκέντρωση και μπορούν να εκφράζουν μέσω της εικόνας συναισθήματα και μηνύματα.

Στάδια υλοποίησης

Στην διάρκεια του σχολικού έτους εργαζόμαστε με τα παιδιά, μέσα στην τάξη, σε διαφορετικά Εικαστικά πεδία. Πλαστικές έννοιες και το πλούσιο εικαστικό λεξιλόγιο διευρύνονται μέσα από τα μαθήματα φωτογραφίας. Ολοκληρώνοντας ενότητες διδακτικές ή δραστηριότητες, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων, δημιουργούμε αρχεία φωτογραφιών προς διάχυση των αποτελεσμάτων, για την ανταλλαγή υλικού με άλλα Σχολεία και για χάρη της ανατροφοδότησης.

Ενδεικτικά αναφέρονται ορισμένα από τα στοιχεία που διδάχθηκαν τα παιδιά και προσέγγισαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον: η σύνθεση και οτροπος που προβάλλουμε το θέμα που έχουμε επιλέξει, η  το φως και η σκιά, η αντίθεση (contrast), το φόντο (φυσικό και διαμορφωμένο), την σχέση του χώρου και του χρόνου, η δημιουργία αφίσας και η χρήση κειμένου στην φωτογραφία. Δημιουργήθηκαν φωτογραφίες και μικρά βίντεο, κινούμενες εικόνες με την χρήση ψηφιακών εργαλείων web 2.0 και διευκόλυναν την διδακτική διαδικασία υλοποίησης.

Αντίκτυπος δραστηριοτήτων

Με την βιωματική εμπειρία μέσω της Τέχνης τα παιδιά εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν όμορφες φωτογραφίες και διασκέδασαν μαθαίνοντας. 

Συμμετείχαμε σε διαγωνισμό φωτογραφίας με στόχο την ευαισθητοποίηση όλων, και την ενημέρωση ιδιαίτερα των παιδιών, σχετικά με τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος.

Παρουσιάσαμε τα έργα μας στην ψηφιακή Ευρωπαϊκή πλατφόρμα του eTwinning, καθώς συνεργαζόμαστε σε προγράμματα συνεργασίας μεταξύ Σχολείων από άλλες χώρες.

Δημιουργήσαμε αφίσες για διαφορετικά θέματα και τα παρουσιάσαμε σε εκπαιδευτικά βίντεο και ψηφιακά αρχεία.

Με το υλικό που προέκυψε κάναμε αφιέρωμα στις τάξεις, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες παρουσίασαν τα έργα τους.

Έγινε διάχυση μέσω αναρτήσεων στο διαδίκτυο στους επίσημους ιστότοπους του Σχολείου μας, στους γονείς των παιδιών και σε ευρύτερο κοινό.

Λάβαμε θετικά σχόλια για τα αποτελέσματα της προσπάθειας που έγινε.

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί παρουσιάζονται οι φωτογραφίες μας για την καμπάνια κατά του καπνίσματος και την συμμετοχή μας στον μαθητικό διαγωνισμό φωτογραφίας της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας.

https://blogs.sch.gr/arteducate/2022/04/09/mathitikes-drastiriotites-enantia-sto-kapnisma/

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!

IMG 20220623 200004

IMG 20211206 135814

bloggif 622e163edfddc

IMG 20220413 112831

IMG 20220414 085222

IMG 20220412 093800IMG 20220322 092029 1IMG 20200614 195853

IMG 20220301 095000bloggif 622e0d7487e10

IMG 20220410 173844InCollage 20220318 235512283IMG 20220119 115042

IMG 20220331 205101

2.Αναγνωστοπούλου Ελένη 4οΔ.Σχ.Ζωγράφου ΧανδρινούTheodora Chandrinou butterflies we love sience

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων