* Ένα παραμύθι για την φιλία. Έγινε μία όμορφη συνεργασία, στο μάθημα των Εικαστικών, μεταξύ των παιδιών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, από τις τάξεις ΣΤ’ 2 & Γ’2. Τα παιδιά έγραψαν και εικονογράφησαν τη δική τους ιστορία με τίτλο: “Το κακό λιοντάρι που έγινε μαρκαδόρος”
* SIRΙUS 3rd round table – Hellenic Open University, International Human Rights Day. Συμμετοχή της Θεοδώρας Χανδρινού στο διαδικτυακό σεμινάριο που υλοποιήθηκε στην Αγγλική γλώσσα και αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού.
* Έχουμε δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση μέσα από το λόγο και την Τέχνη. Τα “Πολύχρωμα ποιήματα για τα δικαιώματα του παιδιού” είναι μια δραστηριότητα που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της διαθεματικής διδακτικής πρακτικής εφαρμογής των Εικαστικών μαθημάτων στην ΣΤ’ τάξη. Τα παιδιά συνεργάστηκαν κι έγραψαν ποιήματα, εικονογραφημένα με τις δικές τους ζωγραφιές, εμπνευσμένες από έργα τέχνης μεγάλων δημιουργών. Έγινε διάχυση και παρουσίαση της δραστηριότητας μέσω διαδικτύου και στα παιδιά των άλλων τάξεων καθώς και αναρτήσεις στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, προς ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινού.
* Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στο παιχνίδι! Στο πλαίσιο της διδασκαλίας των Εικαστικών μαθημάτων η Τέχνη ενσωμάτωσε την Τεχνολογία. Δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό παζλ με τα παιδιά της ΣΤ’2 τάξης και καλέσαμε διαδικτυακά σε διάδραση τα παιδιά από την Γ’2 τάξη καθώς κι από τις υπόλοιπες τάξεις του Σχολείου μας. Επίσης, επικοινωνήσαμε παίζοντας on line με Σχολεία της Ελλάδας και από άλλες χώρες, μέσα από την εκπαιδευτική πλατφόρμα του eTwinning, με υπεύθυνη την Εκπαιδευτικό κ. Θεοδώρα Χανδρινού. Οι εντυπώσεις μας από την εμπειρία ήταν συγκλονιστικές!
* Τέχνη και Τεχνολογία για ποιότητα στην ζωή μας. Έγινε εκπαίδευση στην ασφάλεια στο διαδίκτυο, στο μάθημα των Εικαστικών με υπεύθυνη την κ. Θεοδώρα Χανδρινού όπου καλύψαμε διαθεματικά το θέμα με τα παιδιά της ΣΤ’2 τάξης. Γίναμε υποστηρικτές της ημέρας ασφαλούς διαδικτύου και συνεργαζόμαστε με το δίκτυο
saferinternet4kids. Δημιουργήσαμε αφίσες και ερωτηματολόγιο για τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας. Επίσης, συμμετείχαμε στη δραστηριότητα για την ημέρα κώδικα. Με την διάχυση των αποτελεσμάτων των εργασιών μας μέσω διαδικτυακών εφαρμογών, στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ένωσα τις τάξεις ΣΤ’2 και Γ’2. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είναι πάντα κοντά μας! Συνεργαζόμαστε και στηρίζει την ενημέρωση, την ασφάλεια των εκπαιδευτικών μας δράσεων, καθώς και την διάχυσή τους.
* Έχουμε δικαίωμα στην Παιδεία και μέσω της Τέχνης γινόμαστε καλύτεροι και δημιουργικοί άνθρωποι. Στο πλαίσιο των Εικαστικών μαθημάτων τα παιδιά από τις τάξεις ΣΤ’2 και Γ’2 που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, γνώρισαν τις δημιουργίες σπουδαίων καλλιτεχνών και φυσικά συνεχίζουμε την πορεία μας στην διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Κάναμε επίσης, αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού από το καινοτόμο πολιτιστικό πρόγραμμα “Χαράγματα ζωής με οδηγό το έργο του Λάμπρου Ορφανού”, που υλοποιείται με υπεύθυνη Εκπαιδευτικό την Θεοδώρα Χανδρινού και είναι αφιερωμένο στο έργο του σπουδαίου Έλληνα εικαστικού καλλιτέχνη. Η Τέχνη μας εμπνέει και μας ενώνει, μέσα από την διδασκαλία διαφορετικών έργων τέχνης των μεγάλων δημιουργών (Λάμπρου Ορφανού, Vincent Van Gogh, Joan Miró, Paul Klee και άλλων). Η γνωριμία με τις Εικαστικές Τέχνες, διαφορετικά υλικά και τεχνικές έδωσε έργα με υψηλό αισθητικό επίπεδο. Μοιραστήκαμε τα αποτελέσματα και τις φωτογραφίες των έργων που δημιούργησαν τα παιδιά, με εκθέσεις εικαστικής δημιουργίας στο σχολείο μας καθώς επίσης και με τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών web 2.0, στην εκπαιδευτική πλατφόρμα του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου και του eTwinning.
* Τέχνη και αειφορία. Έγινε σύνδεση των θεμάτων σχετικά με το περιβάλλον, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αειφόρο ανάπτυξη και διάλογος με τα παιδιά των τάξεων ΣΤ’2 και Γ’2. Στο μάθημα των Εικαστικών κάναμε συζητήσεις και αναφορές στους κινδύνους που απειλούν τον πλανήτη μας, στην κλιματική αλλαγή και στους τρόπους που πρέπει να αναζητήσουμε για να κάνουμε το περιβάλλον μας καλύτερο! Αξιοποιήσαμε την δημιουργική Ανακύκλωση και στείλαμε εικαστικά μηνύματα, με τις εποχιακές μας δημιουργίες με έργα χαρτοδιπλωτικής (origami), κολάζ με φυσικά υλικά και μαθήματα Εικαστικών στο πεδίο – Land Art.
* Δικαίωμα στην υγεία. Προώθηση υγιεινών στάσεων ζωής, μέσα από την Τέχνη από τα παιδιά της ΣΤ’2 τάξης και της Γ’2 τάξης στο μάθημα των Εικαστικών. Είχαμε κριτικό διάλογο σχετικά με τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος στην υγεία μας και συνεργασία με την Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία. Η δραστηριότητα που ακολούθησε οδήγησε στην δημιουργία σκίτσων, κόμικ και βάλαμε τις βάσεις για την προετοιμασία καμπάνιας για τους επόμενους μήνες, με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών του Σχολείου μας. Με θέμα τον αθλητισμό δημιουργήσαμε έκθεση έργων και τα αναρτήσεις στους χώρους του Σχολείου μας και στο διαδίκτυο.
* Συμμετέχουμε με το Σχολείο μας στο περιβαλλοντικό Δίκτυο “Φύση χωρίς σκουπίδια” και έχουμε συνεργασία με Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Ελλάδας, όπως με το ΚΠΕ Ελευσίνας, όπου ως υπεύθυνη για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων εργάζομαι με τα παιδιά, στο μάθημα των Εικαστικών, στο οποίο κάνω διαθεματική προσέγγιση των περιβαλλοντικών θεμάτων. Η ίδια παρακολούθησα σεμινάρια από τους συγκεκριμένους φορείς και το εκπαιδευτικό τους υλικό αξιοποιήθηκε για τις τάξεις ΣΤ’2 και Γ’2. Έγινε θετική προσέγγιση των θεμάτων με τις αφίσες και τα εικαστικά έργα των παιδιών. Παρουσίασα εκδήλωση με τις εργασίες μας στους χώρους του Σχολείου μας και επιτύχαμε την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών και των άλλων τάξεων.
* Εγώ & Εσύ Μαζί δημιουργούμε! Τα παιδιά από τις τάξεις ΣΤ’2 και Γ’2 έγιναν υποστηρικτές της προστασίας της φύσης, στο πλαίσιο της διδασκαλίας των Εικαστικών Τεχνών, όπου ήμουν υπεύθυνη. Δημιουργήσαμε τον “Κήπο της Τέχνης” ζωγραφίζοντας τις πόρτες και τους τοίχους του Σχολείου μας. Επίσης, σχεδίασα και εκπονώ το καινοτόμο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: “Εικαστικές και Περιβαλλοντικές ανασυνθέσεις στον σχολικό χώρο”. Μέσα από την αλληλεπίδραση των δράσεων δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να συνεργαστούν και να καλλιεργήσουν δεξιότητες σε πολλά επίπεδα. Συνεχίζουμε ομορφαίνοντας το περιβάλλον μας με δημιουργικό τρόπο.
* Η μοναδικότητα μέσα από την Τέχνη. Διδασκαλία στην διαφορετικότητα – ποικιλότητα με όχημα τα μαθήματα Εικαστικών για τα όπου ήμουν υπεύθυνη. Δημιούργησα εκπαιδευτικό αρχείο φωτογραφιών, βίντεο, έντυπο υλικό, ερωτηματολόγιο, παραμύθι και e-book χρησιμοποιώντας ψηφιακά μέσα δίδαξα και έκανα αναρτήσεις στο διαδίκτυο. Επιμελήθηκα την συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών σε μαθητικούς διαγωνισμούς, οργάνωσα τις εκθέσεις εικαστικών έργων. Τα έργα που δημιούργησαν τα παιδιά των τάξεων ΣΤ’2 και Γ’2, αναρτήθηκαν στις τάξεις τους. Με αφορμή τις δημιουργίες τους κάναμε συζητήσεις για το θέμα τόσο στα μαθήματα που ακολούθησαν δια ζώσης όσο και στην διαδικτυακή μας επικοινωνία.
* Εγώ κι Εσύ Μαζί, δημιουργούμε εικαστικά μηνύματα! Έγινε διάχυση των δραστηριοτήτων αλληλεπίδρασης που υλοποιήθηκαν από τους μαθητές και μαθήτριες, των τάξεων ΣΤ’2 και Γ’2 του 10ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Ένα μέρος από τα έργα και τις συνεργασίες των παιδιών, που δημιουργήθηκαν στο μάθημα των Εικαστικών παρουσιάστηκε σε βίντεο στο διαδίκτυο και έλαβε πολύ θετικά σχόλια.
* Συνεργασία με “Το χαμόγελο του παιδιού”
* 5 Ιουνίου 2021, γιορτάσαμε την «Παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος» με την ενεργή συμμετοχή όλων!