Σήμερα ,τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,κάναμε μια σύντομη συζήτηση για όλα όσα έχουμε μάθει για τη διατροφή και μιλήσαμε για το ρόλο της καθημερινής άσκησης στη ζωή μας.
Παίξαμε ένα καινούριο παιχνίδι όπου η εκπαιδευτικός διάλεγε ένα φρούτο π.χ μήλο και όλα τα παιδιά ένα άλλο π.χ. αχλάδι. Όταν η εκπαιδευτικός έλεγε “μήλο” τα παιδιά έπρεπε να λένε ‘”αχλάδι”. Κάποια στιγμή για να τους μπερδέψει η εκπαιδευτικός έλεγε “αχλάδι” και τα παιδιά έπρεπε να απαντήσουν “μήλο”. Το παιχνίδι αυτό απαιτεί καλό συντονισμό και ταχύτητα. Το ίδιο παιχνίδι το παίξαμε και με άλλες κατηγορίες τροφίμων.
Στη συνέχεια, μας επισκέφθηκε η κυρία Γαβριέλα, μητέρα ενός παιδιού του διπλανού τμήματος και κάναμε μαζί της υπέροχες ασκήσεις γυμναστικής! Περάσαμε υπέροχα και θέλουμε να μας επισκεφθεί ξανά!
Μετά, για να την ευχαριστήσουμε που περάσαμε τόσο όμορφα μαζί της, της φτιάξαμε από μια ζωγραφιά με την άσκηση που μας άρεσε περισσότερο.
Στο απογευματινό τμήμα 1, συζητήσαμε και αποφασίσαμε να φέρουμε το κουκλοθέατρο και να παίξουμε ανά δύο παιδιά μια μικρή παράσταση με θέμα την διατροφή. Πολλά παιδιά παρουσιάσαμε μετά και συνταγές μαγειρικής είτε κανονικές, είτε της φαντασίας μας. Μας πέτυχαν όλες, τις δοκιμάσαμε και περάσαμε υπέροχα!
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε την κ Γαβριέλα, γυμνάστρια και μητέρα μιας μαθήτριας της τάξης μας. Η κυρία Γαβριέλα μας έμαθε πολλές ασκήσεις εκγύμνασης όλου του σώματος αλλά παράλληλα διασκεδάσαμε καθώς η γυμναστική που κάναμε είχε τη μορφή παιχνιδιού. Στο τέλος, συζητήσαμε για τα οφέλη της γυμναστικής στην υγεία μας και διαπιστώσαμε πόσο εύκολο είναι τελικά να την εντάξουμε στην καθημερινή μας ζωή.
Για να ευχαριστήσουμε την κυρία Γαβριέλα, της ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε από τις ασκήσεις που μας έμαθε.
Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε την κατασκευή μας που θα μας θυμίζει για πάντα τις υγιεινές τροφές. Αρχικά, χρωματίσαμε το προσχέδιο ενός παιδιού ,τον ¨Φαγάνα¨ μας. Έπειτα, του ζωγραφίσαμε μέσα σε κυκλικά πλαίσια, υγιεινά φαγητά, φροντίζοντας να μην παραλείψουμε καμία κατηγορία τροφών. Η κατασκευή του ¨Φαγάνα¨ θα ολοκληρωθεί αύριο.
Έπειτα, αφού χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες, παίξαμε ένα ψηφιακό επιτραπέζιο παιχνίδι με θέμα την υγιεινή διατροφή. Εμείς, επιλέξαμε να παίξουμε το παιχνίδι με απλοποιημένους τους κανόνες του. Ποιο pacman θα φτάσει πρώτο στο πιάτο;
Πάτησε στην εικόνα για να παίξεις το παιχνίδι.
Στο ολοήμερο πρόγραμμα του τμήματος 2, κάναμε φύλλο εργασίας μαθηματικών. Μετρήσαμε τα λαχανικά και γράψαμε τον αντίστοιχο αριθμό. Το φύλλο εργασίας δόθηκε στα παιδιά τροποποιημένο και μπορείς να το βρεις από εδώ.
Συμπληρώσαμε και δεύτερο φύλλο εργασίας μαθηματικών το οποίο θα το βρεις εδώ.
Στη συνέχεια, κατασκευάσαμε αχλάδια.
Παρατηρήσαμε τους πίνακες ζωγραφικής και μετρήσαμε τα φρούτα και στη συνέχεια κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Στο απογευματινό πρόγραμμα του τμήματος 1, επεξεργαστήκαμε το παρακάτω sway και θυμηθήκαμε πάλι τις ομάδες τροφίμων και πόσο σημαντικό είναι να τρώμε από όλες τις ομάδες τροφίμων αλλά και όλα τα γεύματα μέσα στην ημέρα . Πάτησε πάνω στην εικόνα για να δεις το sway.
Μιλήσαμε για τα γεύματα και τι πρέπει να περιέχουν ώστε παίρνουμε όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να έχουμε μια ισορροπημένη διατροφή.
Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο. Πάτησε πάνω στις εικόνες για να τα παρακολουθήσεις.
Και είδαμε πόσο τυχεροί είμαστε που ζούμε στην Ελλάδα και έχουμε τόσα φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά και βέβαια το ελαιόλαδο.
Μετά θυμηθήκαμε ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγουμε και ποιες να έχουμε στην καθημερινότητα μας και κάναμε το φύλλο εργασίας. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τέλος, συμπληρώσαμε και το παρακάτω φύλλο εργασίας. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε την ημέρα μας με αναδιήγηση των παραμυθιών που δανειστίκαμε την Παρασκευή.
Συνεχίσαμε με άσκηση ρομποτικής. Στο πλέγμα του ψηφιακού προσομοιωτή της beebot υπήρχαν εικόνες φρούτων αλλά και ανθυγιεινές τροφές. Η αποστολή μας ήταν να προγραμματίσουμε την beebot ώστε να φτάσει στα φρούτα αποφεύγοντας όμως τα ανθυγιεινά φαγητά. Αρχικά εντοπίσαμε όλες τισ πιθανές διαδρομές και στο τέλος καταλήξαμε συμφωνώντας στην πιο σύντομη. Προγραμματίσαμε την ψηφιακή beebot για να επιβεβαιώσουμε τισ απαραίτητες εντολές. Έπειτα τη διαδρομή, τη σχεδιάσαμε στον διαδραστικό πίνακα και τέλος σε φύλλο εργασίας. Ολοκληρώσαμε σχεδιάζοντας στο ίδιο φύλλο τα κουμπιά που πατήσαμε.
Για να εξασκηθείς και εσύ στη ψηφιακή beebot πάτα εδώ.
Το φύλλο εργασίας.
Στο απογευματινό του τμήματος 2, είδαμε το παρακάτω παραμύθι. Πάτησε στην εικόνα για να το παρακολουθήσεις.
Ακούσαμε το τραγούδι. Πάτησε στην εικόνα για να το ακούσεις.
Και χορέψαμε με την ψυχή μας!
Κάναμε φύλλο εργασίας μαθηματικών μετρώντας τα φρούτα και γράφοντας τον αντίστοιχο αριθμό.
Το φύλλο εργασίας συμπληρώθηκε τροποιημένο και το αρχικό μπορείς να το βρεις από εδώ.
Τέλος, κάναμε κολλάζ με logo και φτιάξαμε φρουτιέρες με πολλά φρούτα.
Την Παρασκευή, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε με παροιμίες και αινίγματα για την υγιεινή διατροφή. Παρόλο που ακούγαμε προσεχτικά τα αινίγματα, κάποια μας δυσκόλεψαν αρκετά για να τα βρούμε. Καταφέραμε, όμως με συνεργασία να μαντέψουμε τα περισσότερα.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Ιστορία μέσα σε μια σαλάτα” του Γιώργου Σακελλαρίδη. Διασκεδάσαμε με τις δύο σταγόνες λάδι και με τις δύο σταγόνες ξίδι και τις περιπέτειές τους μέσα στη σαλάτα και διαλέξαμε ποια μας άρεσε περισσότερο.
Στη συνέχεια συζητήσαμε και πάλι για τα πέντε γεύματα της ημέρας, τα παιδιά πήραν το ρόλο ενός καλού διατροφολόγου και μας συνέστησαν τι πρέπει να τρώμε σε κάθε γεύμα και σε ποιες ποσότητες.
Τέλος, χωρίσαμε στη μέση ένα λευκό χαρτί Α4 και επιλέξαμε να ζωγραφίσουμε σε δύο πιάτα 4 καλά πρωινά για τον οργανισμό μας και 4 μεσημεριανά που να περιέχουν διαφορετικές κατηγορίες τροφών και να τα παρουσιάσουμε στους φίλους μας. Επειδή, δεν μας έφτασε ο χρόνος για την παρουσίαση, τα παιδιά που δεν πρόλαβαν θα την κάνουν τη Δευτέρα.
Στο ολοήμερο πρόγραμμα του πρώτου τμήματος, μιλήσαμε για την Αλκυόνα και ακούσαμε το τραγούδι.
Πάτησε στην εικόνα για να ακούσεις το τραγούδι.
Παρατηρήσαμε τα χρώματα της αλκυόνας και στη συνέχεια είδαμε πίνακες ζωγραφικής οπου ζωγράφοι απεικόνιζαν την αλκυόνα και τους περιγράψαμε.
Τι παρατηρείς στον πίνακα; Ποια χρώματα χρησιμοποίησε ο ζωγράφος ;
Παίξαμε γλωσσικό παιχνίδι. Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες: 4 παιδιά ήταν οι φωλιές και τα υπόλοιπα παιδιά ήταν οι λέξεις. Κάθε φωλιά είχε μια κατάληξη υποκοριστικού γραμμένη. Τα παιδιά που ήταν οι λέξεις έπαιρναν μια κάρτα με μια λέξη και έπρεπε να βρουν το υποκοριστικό αυτης της λέξης και να τοποθετήσουν την κάρτα στην αντίστοιχη φωλιά. Το παιχνίδι ήταν μια δημιουργία τησ κυρίας Μαρίνας και ήταν βασισμένο στο παρακάτω παιχνίδι. Πάτησε εδώ για να δεις το αρχικό παιχίδι.
Στο πρωινό πρόγραμμα του τμήματος 2 ξεκινήσαμε την πρώτη διδακτική ώρα με Αγγλικά. Έπειτα, διαβάσαμε το βιβλίο « Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε» για να θυμηθούμε την ανάγκη τήρησης των κανόνων υγιεινής διατροφής για τη διατήρηση του σωματικού βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα. Η ιστορία μας ολοκληρώθηκε με ένα μυστικό . Το μαγικό φίλτρο της « αγάπης» που βάζουν στα φαγητά τους οι μαμάδες και οι μπαμπάδες όταν μαγειρεύουν στα παιδάκια τους.
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι « Γεια στα χέρια σου, Γιαγιά» που είναι ένα γλυκό αφιέρωμα στο καλομαγειρεμένο σπιτικό φαγητό , γεμάτο αναμνήσεις , βιταμίνες και αγάπη!
Πάτησε στην εικόνα για ακούσεις το τραγούδι.
Για να εμπλουτίσουμε περισσότερο τος γνώσεις μας παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με το ταξίδι της τροφής στο σώμα μας και τον ιδανικό συνδυασμό των τροφών στο μεσημεριανό μας φαγητό.
Πάτησε στην εικόνα για να παρακολουθήσεις το βίντεο.
Έπειτα, παίξαμε το συνοδευτικό κουίζ.
Πάτησε στην εικόνα για να παίξεις το κουίζ.
Βάση όσων μάθαμε ,« μαγειρέψαμε» το δικό μας ιδανικό μεσημεριανό φαγητό με συνδυασμούς από τις 4 διατροφικές ομάδες .
Ανακαλύψαμε από ποια φρούτα είναι φτιαγμένος και επιχειρήσαμε να γράψουμε μόνοι μας τα ονόματά τους στο ειδικό πλαίσιο. Η κυρία συλλαβιστά μας έλεγε τα τμήματα των λέξεων και εμείς ανακαλούσαμε από τη μνήμη μας τα φωνήματα και τα γράφαμε.
Στη συνέχεια ακούσαμε το παραμύθι του Χάνσελ και Γκρέτελ και εστιάσαμε στα υλικά από τα οποία ήταν κατασκευασμένο το σπίτι της μάγισσας.
Όμως προχωρήσαμε στην εκδοχή του παραμυθιού με άλλη εξέλιξη. Είδαμε το παραμύθι αλλιώς και κάναμε συγκρίσεις με το αυθεντικό.
Τελειώσαμε με την κατασκευή των δικών μας “υγιεινών σπιτιών” αποτελούμενα με φρούτα και λαχανικά.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,κάναμε μια γρήγορη επανάληψη των πληροφοριών που γνωρίζουμε για την υγιεινή διατροφή κι έπειτα διαβάσαμε κάποια κομμάτια από το βιβλίο “Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε” της Ελένης Χαράτση-Γιωτάκη. Επικεντρωθήκαμε περισσότερο στις τροφές που πρέπει να περιέχουν τα πέντε γεύματά μας και στις ποσότητες και δώσαμε συμβουλές σε δύο παιδάκια που δεν τρέφονταν σωστά στο βιβλίο, προκειμένου να αλλάξουν διατροφικές συνήθειες και να είναι χαρούμενα και υγιή.
Φτιάξαμε τη δική μας πυραμίδα υγιεινής διατροφής. Με μεγάλη προσοχή, ζωγραφίσαμε τα κατάλληλα τρόφιμα στα αντίστοιχα κουτάκια.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, συνεχίσαμε με το θέμα της διατροφής και πιο συγκεκριμένα με τα γεhttps://www.youtube.com/watch?v=q-3ZGfjc5ZEύματα της ημέρας. Κάναμε μια σύντομη επανάληψης σε όσα είπανε εχθές-πατήστε εδώ– και ανατρέξαμε στις καρτέλες παρατήρησης της διατροφής μας που αφορούσαν όσα καταναλώσαμε την προηγούμενη εβδομάδα. Εντοπίσαμε ποια γεύματα παραλείψαμε, ποιο ήταν το πρωινό μας την προηγούμενη εβδομάδα και αν ήταν επαρκές για να φορτίσουν οι «μπαταρίες» του σώματος μας.
Έπειτα από αυτή την σύντονη αξιολόγηση, επιστρέψαμε στο κουκλοθέατρο για να παρακολουθήσουμε τη συνέχεια της ιστορίας του Ρούλη και του Φίκι. Το αυξημένο σωματικό βάρος του Φίκι δεν του επέτρεψε να ξεφύγει από την γάτα που τον κυνηγούσε και γενικά τον δυσκόλευε στην καθημερινότητά του. Ο Ρούλης σαν καλός φίλος του μίλησε για τους κινδύνους της παχυσαρκίας και του έδωσε διατροφικές συμβουλές με τη βοήθεια εκπαιδευτικών βίντεο που παρακολουθήσαμε όλοι μαζί. Ποια προβλήματα δημιουργεί το αυξημένο σωματικό βάρος στους ανθρώπους; Συζητήσαμε σε σχέση με το παραπάνω ερώτημα ενώ διακόπταμε συχνά την παρακολούθηση των βίντεο για αναστοχασμό και συζήτηση.
Με αφορμή τα βίντεο κάναμε ένα σύντομο πείραμα. Δοκιμάσαμε για 5 λεπτά ν’ αναπαραστήσουμε την ενασχόλησή μας με δραστηριότητες σε οθόνη. Έπειτα προσπαθήσαμε να νιώσουμε τους χτύπους της καρδιάς μας. Πώς χτυπάει;
Έπειτα θυμηθήκαμε ποιες δραστηριότητες κάνουμε όταν είμαστε εκτός σπιτιού, στο πάρκο , στην εξοχή κτλ και τις αναπαραστήσαμε κινητικά.
Δοκιμάσαμε πάλι να νιώσουμε την καρδιά μας και παρατηρήσαμε ότι χτυπάει δυνατά και γρήγορα. Επίσης, νιώσαμε ζεστοί και ιδρωμένοι. Όταν λοιπόν γυμναζόσαστε, γυμνάζεται και δυναμώνει και η καρδιά μας ενώ ταυτόχρονα «καίγεται» το περιττό λίπος στο σώμα μας. Αύριο, θα συνεχίσουμε με περισσότερες σχετικές δραστηριότητες.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων ακούσαμε την αστεία περιπέτεια ενός μάγειρα που μπέρδεψε στην κατσαρόλα τα τρόφιμα απ’όλες τις ομάδες γιατί είχε χάσει τη συνταγή. Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, χορέψαμε την ιστορία.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, αναγνωρίσαμε σε ποιες ομάδες ανήκαν τα τρόφιμα και μαντέψαμε ποια ταιριάζουν με ποια. Το βίντεο μας επιβεβαίωσε.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, πήραμε ιδέες για πρωινό γεύμα μέσα από τα παρακάτω βίντεο και συζητήσαμε ποια τρόφιμα από αυτά που είδαμε γνωρίζουμε και έχουμε δοκιμάσει.
Πήραμε τα υλικά μας και σχεδιάσαμε τον δικό μας σεφ. Του φορέσαμε ποδιά με το διατροφικό μήνυμα της υγιεινής διατροφής.
Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Βάνας. Η ποδιά από εδώ.
Στη συνέχεια δημιουργήσαμε το τηγάνι με το αβγό μάτι. Παιχνίδι γι’ αμέτρητες προσπάθειες πετάγματος του αβγού και πιασίματός του μέσα στο τηγάνι.
Οι προσπάθειές μας.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, συμπληρώσαμε φύλλο γραφής με τον Φρουτένιο. Γράψαμε στα κουτάκια από ποια φρούτα είναι κατασκευασμένος. Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, θα το συμπληρώσουμε αύριο.
Το φύλλο εργασίας του Φρουτένιου, δημιουργία της κας Βάνας. Ο σεφ και ο Φρουτένιος αποτελούν σελίδες του βιβλίου μας για τις ομάδες τροφών. Πατήστε εδώ, εδώ, εδώ,και εδώ για να δείτε και τις προηγούμενες σελίδες μας.
Τις τάξεις μας επισκέφθηκε η κυρία Έλενα, η κοινωνική λειτουργός, με την οποία πραγματοποιήσαμε δημιουργικές δραστηριότητες για τα συναισθήματα. Η παρακάτω φωτογραφία είναι του τμήματος 1.
Τα παιδιά του τμήματος 2, παίξαμε παιχνίδια εξοικείωσης και αναγνώρισης των συναισθημάτων.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, επεξεργαστήκαμε τους πίνακες διατροφής που είχαμε δώσει στο σπίτι. Παρόλο που δεν αναφερθήκαμε σε ονόματα, διαπιστώσαμε ότι ακολουθούμε την υγιεινή διατροφή, χρησιμοποιούμε στα γεύματά μας σχεδόν όλες τις ομάδες τροφών, τρώμε ελάχιστα γλυκά ή φαγητά που έχουμε παραγγείλει και είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό. Όλα τα παιδιά συμμετείχαμε στη συζήτηση και παρεμβαίναμε λέγοντας τη γνώμη μας και τη συμβουλή μας όπου πιστεύαμε ότι χρειαζόταν.
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για την παχυσαρκία.
Κάναμε συχνές παύσεις κατά τη διάρκεια του βίντεο και συζητούσαμε για όσα βλέπαμε και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι για να είμαστε υγιείς πρέπει να τρεφόμαστε σωστά, να πίνουμε πολύ νερό και να βάλουμε την άσκηση στη ζωή μας.
Διαλέξαμε ένα τρόφιμο από τα κουζινικά και το παρουσιάσαμε στους φίλους μας. Γνωρίζουμε τόσες πληροφορίες που θέλουμε συνέχεια να παίζουμε αυτό το παιχνίδι. Είπαμε στους συμμαθητές σε ποια κατηγορία ανήκει, τα θρεπτικά συστατικά, πού ωφελεί τον οργανισμό μας, γιατί είναι σημαντικό να καταναλώνεται στην εποχή του.
Χωριστήκαμε σε ομάδες ανάλογα με το τρόφιμο που κρατούσαμε στα χέρια μας και κάθε ομάδα προσπαθούσε να βρει επιχειρήματα γιατί είναι τόσο σημαντική και ωφέλιμη στον οργανισμό μας. Με προτροπή της εκπαιδευτικού ακολούθησε λογομαχία για το ποια ομάδα είναι η καλύτερη. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όλες είναι εξίσου σημαντικές, γιατί κάθε μια προσφέρει κάτι διαφορετικό στον οργανισμό μας.
Τέλος, μετά από όλη αυτή τη διαμάχη και την ένταση, ακούσαμε το “Μάγειρα” του Μάριου Φραγκούλη και του Ηλία Μαμαλάκη.
Χορέψαμε με την ψυχή μας!
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, μετά την ώρα των Αγγλικών, μιλήσαμε για τα πέντε βασικά γεύματα της ημέρας και παρακολουθήσαμε σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο.
Γιατί όμως το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας; Προσπαθήσαμε να συλλέξουμε πληροφορίες από ένα αγγλόφωνο εκπαιδευτικό βίντεο σε ελεύθερη μετάφραση από την εκπαιδευτικό.
Διαβάσαμε μερικές ακόμη συμβουλές για τις τροφές από τις οποίες πρέπει να αποτελούνται το πρωινό και το δεκατιανό γεύμα.
Ακολούθησε παιχνίδι σε ζευγάρια. Ποιος μπαμπάς ή μαμά θα ετοιμάσει πρώτος το πιο χορταστικό, υγιεινό και πλούσιο πρωινό για τα παιδάκια τους; Οι υπόλοιποι μαθητές ήταν οι κριτές που με επιχειρήματα αξιολογούσαν διατροφικά το … γεύμα του κάθε παίχτη.
Συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας στο οποίο κάθε παιδί επέλεγε από μια ομάδα τροφών εκείνες που θεωρεί κατάλληλες για ένα γιορταστικό και ισορροπημένο πρωινό με τροφές από διάφορες κατηγορίες. Έπειτα τις έκοβε για να τις κολλήσει στο τραπέζι της εργασίας.
Τα φύλλα εργασίας. Το φύλλο με το τραπέζι από το βιβλίο “Οι Θησαυροτροφές” , της Λένας Τερκεσίδου.Το φύλλο των τροφίμων από εδώ.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων γνωρίσαμε τις δημιουργίες του ξεχωριστού καλλιτέχνη Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο, ο οποίος δημιουργούσε πρόσωπα με υλικά της φύσης και τρόφιμα. Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, παρακολουθήσαμε, συζητήσαμε και ανακαλύψαμε τα υλικά κατασκευής των εκάστοτε προσώπων μέσα από τα παρακάτω βίντεο. Για να δείτε τα βίντεο πατήστε στις παρακάτω εικόνες.
Κινούμενος πίνακας
3d art
Πρόσωπα με λαχανικά
Άνθρωπος σ’ έργο Αρτσιμπόλντο.
Πήραμε το ρόλο του Τζουζέπε και δημιουργήσαμε τα δικά μας πρόσωπα, μοναδικά και ξεχωριστά.
Τα φύλλα εργασίας είναι δημιουργίες της κας Βάνας.
Τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, θυμηθήκαμε τον μύθο της Αλκυόνης-πατήστε εδώ, στη μέση της ανάρτησης– και συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με αλκυόνες. Το φύλλο από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συνεχίσαμε το βιβλίο “Τρέφομαι σωστά;” της Εύας Καραντινού και επικεντρωθήκαμε περισσότερο στα πέντε γεύματα της ημέρας και ποιες τροφές πρέπει να περιέχουν. Είδαμε τα πρωινά μας και αναφέραμε τι ομάδες τροφών περιέχουν και πού κάνουν καλό στον οργανισμό μας. Όλα τα παιδιά ήταν χαρούμενα, γιατί διαπίστωσαν ότι μπορεί να είχαν διαφορετικά πρωινά, αλλά ήταν όλα υγιεινά και ωφέλιμα για τον οργανισμό τους.
Στη συνέχεια παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι, πήραμε στεφάνια, τους δώσαμε από μια κατηγορία τροφών και όσο ακούγαμε μουσική κινούμασταν στο χώρο της τάξης και όταν αυτή σταματούσε, παίρναμε από τα κουζινικά π.χ. ένα φρούτο, ένα λαχανικό, ψάρια κ.τ.λ. και το τοποθετούσαμε στο αντίστοιχο στεφάνι.
Έπειτα, επιλέξαμε μια κατηγορία τροφών και πήραμε π.χ. ένα μήλο, μια μελιτζάνα, μια μπριζόλα κ.τ.λ., πήραμε και την ανάλογη πόζα και φωνή και τα παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας. Είπαμε σε ποια κατηγορία ανήκουν, αν περιέχουν βιταμίνες, πρωτεϊνες, υδατάνθρακες και πού ωφελούν τον οργανισμό μας. Διασκεδάσαμε με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και με το ρόλο που είχαμε αναλάβει.
Ψάξαμε με τα παιδιά εικόνες από τις κατηγορίες των τροφών στο διαδίκτυο, παρατηρήσαμε ότι όλες οι ομάδες τροφών ήταν γεμάτες χρώματα και φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι αυτό συμβαίνει επειδή μας δίνουν διαφορετικές βιταμίνες, ασβέστιο κ.τ.λ. Τέλος, συζητήσαμε για την τοπικότητα και την εποχικότητα των προϊόντων και πόσο σημαντικό και ωφέλιμο είναι για τον οργανισμό μας να καταναλώνουμε τα φρούτα και τα λαχανικά στην εποχή τους.
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, επικεντρωθήκαμε πάλι στην παρεξηγημένη από τα παιδιά διατροφική ομάδα των φρούτων και λαχανικών. Διαβάσαμε αινίγματα και ποιήματα με θέμα τα φρούτα και τα λαχανικά και παράλληλα προσπαθούσαμε να μαντέψουμε σε ποια από αυτά αναφέρονται. Τα βιβλία μας έδιναν και επιπρόσθετες πληροφορίες για κάθε φρούτο ή λαχανικό όπως την εποχή κατά την οποία ευδοκιμεί το καθένα, ώστε να γνωρίζουμε πότε είναι πιο φρέσκα για να τα καταναλώνουμε.
Με κινητικό παιχνίδι, κάναμε ομαδοποίηση κινουμένων εικόνων με φρούτα και λαχανικά στα αντίστοιχα στεφάνια.
Διαβάσαμε από το βιβλίο «Οι θησαυροτροφές», το διατροφικό μήνυμα του Ντοματένιου, του αρχηγού των λαχανικών και της Μηλένιας, της αρχηγού των φρούτων.
Είχε έρθει όμως η ώρα ν’ αξιοποιήσουμε τον πίνακα καταγραφής των διατροφικών μας συνηθειών. Ανατρέξαμε στις καταγραφές της προηγούμενης Τρίτης και με τη βοήθεια της δασκάλας διαβάσαμε πόσες μερίδες φρούτα και πόσες μερίδες λαχανικά καταναλώσαμε εκείνη την ημέρα. Σε πολλές περιπτώσεις το αποτέλεσμα ήταν μηδέν μερίδες. Εντοπίστηκε λοιπόν ένα διατροφικό πρόβλημα αλλά τώρα δεσμευτήκαμε να προσθέσουμε περισσότερες μερίδες φρούτα και λαχανικά, καθημερινά.
Μετά το τέλος της ιστορίας, χωριστήκαμε σε δυο ομάδες ,« Κρεμμύδω» τα κορίτσια και « Λεμόνης» τ’ αγόρια και αναπαραστήσαμε με κινήσεις τα λόγια της ιστορίας.
Στο τέλος, γίναμε ζευγάρια και χορέψαμε το τραγούδι του γάμου.
Γίναμε και φωτογράφοι. Φροντίσαμε για την αναμνηστική φωτογραφία του γάμου. Σε φύλλο εργασίας έπρεπε να κόψουμε και να κολλήσουμε εικόνες φρούτων και λαχανικών και να τα κολλήσουμε όπως αναφέρεται στις οδηγίες. Η εργασία θα ολοκληρωθεί από όλους αύριο. Τα φρούτα και τα λαχανικά από εδώ.
Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Ελένης.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνεχίσαμε τις σελίδες του βιβλίου μας για τις ομάδες τροφών-πατήστε εδώ και εδώ για να δείτε τις μέχρι τώρα σελίδες του, προς το τέλος των αναρτήσεων. Οι σημερινές μας σελίδες, αφορούσαν την παρατηρητικότητα μέσω αναγνώρισης και ταύτισης των λαχανικών με τις σκιές τους.
Τα φύλλα εργασίας:
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ολοκληρώσαμε και τις σελίδες των φρούτων με τις σκιές τους όπως έκαναν εχθές οι φίλοι του ολοήμερου τμήματος 2-πατήστε εδώπρος το τέλος της ανάρτησης.
Επίσης διακοσμήσαμε και το εξώφυλλο του βιβλίου μας. Παρατηρήσαμε ποιες τρεις ομάδες τροφίμων(φρούτα και λαχανικά, κρέας-ψάρι και δημητριακά) περιέχονται στο υγιεινό πιάτο διατροφής, όπως ακριβώς περιέχονται στο μεσημεριανό γεύμα μας στο σχολείο.
Το εξώφυλλό μας.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, διαβάσαμε την ιστορία των δύο φιλενάδων της κας Ρίτσας Ζαχαρίτσας και της κας Μίνης Βιταμίνης. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να τη διαβάσετε.
Στη συνέχεια ακούσαμε, τραγουδήσαμε και χορέψαμε τα παρακάτω τραγούδια για τα φρούτα και λαχανικά. Κάναμε τις συνδέσεις με την παραπάνω ιστορία και καταλήξαμε στη δύναμη που μας δίνουν τα φρούτα και λαχανικά με τις βιταμίνες τους. Μάλιστα εστιάσαμε στην αξία της λαϊκής αγοράς για την ποιότητα των προϊόντων της. Ο καθένας μας, είπαμε εάν έχουμε πάει στη λαϊκή, με ποιον/ποιους, και τι είχαμε αγοράσει.
Γνωρίσαμε τις 4 σημαντικές βιταμίνες: A, B, C, D και σε ποια τρόφιμα ή ομάδες τροφίμων τις συναντάμε. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να τις δείτε.
Τελειώσαμε την ημέρα μας με παιχνίδια μουσικού ρυθμού. Το αχλάδι αντιστοιχούσε σ’ ένα χτύπημα και το μήλο σε δύο κοφτά. Το διασκεδάσαμε αλλά μας κούρασε το συνεχές χτύπημα. Αποφασίσαμε στο μήλο να χτυπάμε τους μηρούς μας στο ρυθμό.
Τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, ασχοληθήκαμε λίγο ακόμη με τον Χειμώνα. Ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι “Άσπρες χιονονιφάδες”.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας γλώσσας με λέξεις του Χειμώνα και το αρχικό τους γράμμα. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Σήμερα τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,μετά την ώρα των Αγγλικών, ξεκινήσαμε τη μέρα μας μαθαίνοντας τα νέα μας. Έπειτα, ακολούθησε αναδιήγηση των βιβλίων που δανειστήκαμε την Παρασκευή.
Στη συνέχεια αναφερθήκαμε σ’ ένα μικρό κομμάτι του βιβλίου “Τρέφομαι σωστά;” της Εύας Καραντινού και πιο συγκεκριμένα στις τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και βιταμίνες και που είναι απαραίτητες στον οργανισμό μας προκειμένου να μεγαλώσουμε σωστά και να είμαστε υγιείς.
Οι μαθητές ξεκίνησαν συζήτηση με το τι έφαγαν το Σαββατοκύριακο και κατά πόσο τρέφονται ή τους αρέσουν οι συγκεκριμένες τροφές που αναφέραμε και υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον στην κατηγορία των ψαριών, όπου τα παιδιά που τρώνε ψάρια πρότειναν τρόπους στους συμμαθητές τους, όπως να βάλουν λεμόνι ή να τα βάλουν σε μια μεγάλη πιατέλα μαζί με σαλάτα και να ξεκινήσουν έτσι να τρώνε ψάρια.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, τις πρώτες διδακτικές ώρες γίναμε παραμυθάδες και κάναμε αναδιήγηση των παραμυθιών που δανειστήκαμε.
Στη συνέχεια και αφού παρατηρήσαμε τα δεκατιανά μας, συζητήσαμε για τα διαφορετικά χρώματα των φρούτων και των λαχανικών. Μάλιστα είδαμε και φωτογραφίες και διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν φρούτα και λαχανικά σε όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Πατήστε εδώ να δείτε κι άλλες εικόνες ουράνιου τόξου με φρούτακαι εδώ.
Με τη βοήθεια μιας ιστοσελίδας σχετικά με την υγιεινή διατροφή, μάθαμε ότι τα διαφορετικά χρώματα στα φρούτα και τα λαχανικά σημαίνουν ότι περιέχουν και διαφορετικές βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά. Ενδεικτικά διαβάσαμε κάποια στοιχεία στην ιστοσελίδα ενώ παράλληλα προσπαθούσαμε να σκεφτούμε φρούτα και λαχανικά από κάθε χρώμα του ουράνιου τόξου. Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα για να δείτε το υλικό.
Συμπερασματικά, συμφωνήσαμε ότι πρέπει να καταναλώνουμε διάφορα φρούτα και λαχανικά, ιδανικά από όλα τα χρώματα ώστε να πετύχουμε το μέγιστο διατροφικό όφελος. Τώρα ξέρουμε ότι το πολύχρωμο πιάτο είναι και το πιο θρεπτικό. Χορέψαμε και τραγουδήσαμε την παρέλαση των φρούτων.
Στο τέλος φωνάξαμε συνθήματα (που τα σκέφτηκαν τα παιδιά) σχετικά με τη συχνή και σωστή κατανάλωσή τους .
Συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας, στο οποίο δημιουργήσαμε ο καθένας τη δική του φρουτιέρα.
Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Ελένης.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, μιλήσαμε για τους μύθους. Τι είναι μύθος; Ποιοι τους έλεγαν και γιατί. Ακούσαμε τον μύθο της Αλκυόνας. Μιλήσαμε για την Αλκυόνα, ποια είναι, τα χρώματα της, τι τρώει, πού γεννά τα αυγά της.
Στη συνέχεια τον ζωγραφίσαμε.
Συμπληρώσαμε φύλλο μαθηματικών με αλκυόνες, από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, συνεχίσαμε τις σελίδες του βιβλίου μας για τις ομάδες τροφών-πατήστε εδώ, προς το τέλος της ανάρτησης, για να δείτε τα σπιτάκια τροφών. Οι σημερινές μας σελίδες, αφορούσαν την παρατηρητικότητα μέσω αναγνώρισης και ταύτισης των φρούτων με τις σκιές τους. Πριν προχωρήσουμε στο ατομικό φύλλο, αναγνωρίσαμε και ταυτίσαμε τα φρούτα με τις σκιές τους στο διαδραστικό μας πίνακα.
Τα φύλλα εργασίας, δημιουργία της κας Βάνας.
Δημιουργήσαμε τον “Λαχανούλη μας” για να μας υπευνθυμίζει την καθημερινή κατανάλωση λαχανικών.
Ασχοληθήκαμε ευχάριστα και δημιουργήσαμε ιστορίες ταΐζοντας τον Λαχανούλη μας.
Μας ενθουσίασε πώς καταβρόχθιζε τα λαχανικά και χάνονταν από το βλέμμα μας. Θέλαμε να τον πάρουμε σπίτι όπως και έγινε.
Τα πατρόν του Λαχανούλη.
Τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος είδαμε την παρακάτω ιστορία.
Συμπληρώσαμε μαθηματικό φύλλο εργασίας με τα εσπεριδοειδή, προσθέσεις. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Σήμερα, στα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, μας δόθηκε η ευκαιρία να θυμηθούμε τα πειράματα που κάναμε χτες και να συζητήσουμε για το τι πραγματικά συμβαίνει και στον οργανισμό μας. Γνωρίσαμε τις βιταμίνες Α, Β, C και D, μάθαμε σε ποιες τροφές βρίσκονται και πού ωφελούν τον οργανισμό μας.
Διαβάσαμε την ιστορία “Ο Πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω” του Γιώργου Σακελλαρίδη.
Η ιστορία του, σε βίντεο.
Η ιστορία μας άρεσε πολύ και την κάναμε δραματοποίηση. Πέρα από τους βασικούς ήρωες, τα υπόλοιπα παιδιά χωριστήκαμε σε ομάδες τροφών και πήγαμε καλεσμένοι στο γάμο του Πρίγκιπα Λεμόνι και της όμορφης Κρεμμύδως. Προσφέραμε για δώρα τις πολύτιμες βιταμίνες και καθίσαμε στο γλέντι να φάμε, να πιούμε και να χορέψουμε!
Μετά την ώρα των Αγγλικών, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, συνεχίσαμε κάνοντας επανάληψη στις ομάδες τροφών και στις σωστές διατροφικές συνήθειες. Συμπληρώσαμε την αφίσα της διατροφικής πυραμίδας με τις ονομασίες της κάθε τροφικής κατηγορίας και γύρω από την πυραμίδα κολλήσαμε post it με μηνύματα για σωστή διατροφή.
Με την ερώτηση ενός παιδιού προέκυψε το ερώτημα αν είναι υγιεινοί οι συσκευασμένοι χυμοί του εμπορίου. Ανατρέξαμε στον κάδο ανακύκλωσης του σχολείου και βρήκαμε μια τέτοια συσκευασία. Μιλήσαμε για τα συστατικά που αναγράφονται και εντοπίσαμε τη λέξη «ζάχαρη».
Συμφωνήσαμε ότι ο φυσικός φρέσκος χυμός είναι διατροφικά ανώτερος από τον συσκευασμένο. Συμπληρωματικά παρακολουθήσαμε το αστείο τραγούδι- ιστορία του Γιαννάκη που έτρωγε γλυκά.
Ακούσαμε προσεκτικά την ιστορία «Τα ποντίκια στο ψυγείο» , εντοπίσαμε τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και το χορέψαμε σε ζευγαράκια.
Τέλος, το κάθε παιδί έφτιαξε σε ατομικό παζλ την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής αφού πρώτα έκοψε τα κομμάτια.
Επεξεργαστήκαμε το υλικό της παρακάτω παρουσίασης Sway για τα λίπη και τα γαλακτοκομικά και συζητήσαμε τους λόγους που κάνουν τα τρόφιμα των συγκεκριμένων ομάδων υγιεινά ή βλαβερά για το σώμα μας. Πατήστε στην εικόνα για να το δείτε.
Παρακολουθήσαμε και συλλογιστήκαμε, βγάζοντας και τα δικά μας συμπεράσματα, τα βίντεο-animation της WWF Ελλάς για το πρόγραμμα “Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης”. Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα για να τα δείτε.
Κλείσαμε με δύο ιστορίες για τα οφέλη των λαχανικών.
Τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, μιλήσαμε για τις υγιεινές τροφές και αντιγράψαμε τις ομάδες των τροφών αυτών από τον πίνακα αναφοράς.
Σήμερα, στα πλαίσια του προγράμματος για την υγιεινή διατροφή των εργαστηρίων δεξιοτήτων, μας επισκέφτηκε η εκπαιδευτική ομάδα του Μουσείου Πειραμάτων-πατήστε εδώ για πληροφορίες-και μας παρουσίασε, πειράματα χημείας τροφίμων, ανάλυση των βασικών συστατικών τους στο μικροσκόπιο(αμυλόκοκκο) και με δραστηριότητες συνέβαλαν δημιουργικά στο έργο μας. Αποκτήσαμε καινούργιες εμπειρίες και γνώσεις πάνω στο θέμα της διατροφής. Το πείραμα που μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση, ήταν η ζάχαρη που έγινε κάρβουνο. Η παρουσία της εκπαιδευτικής ομάδας ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους.
Στη συνέχεια, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε με δραστηριότητες της κυρίας Έλενας, της κοινωνικής λειτουργού του σχολείου μας που αφορούσαν τα συναισθήματα-κοιτάξτε τον παραπάνω σύνδεσμο.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε τη δική μας γιγαντοαφίσα με την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής. Βήμα βήμα εντοπίσαμε σε διαφημιστικά φυλλάδια τις ομάδες τροφών ξεκινώντας από αυτά που βρίσκονται στη βάση της και κόβαμε κάποιες αντιπροσωπευτικές εικόνες από το κάθε είδος. Έπειτα τις κολλούσαμε στο αντίστοιχο κουτάκι της πυραμίδας για να θυμόμαστε τη συχνότητα που πρέπει να τα καταναλώνουμε. Η αφίσα θα συμπληρωθεί και με άλλα στοιχεία και θα ολοκληρωθεί αύριο.
Διαβάσαμε κι ακούσαμε το παραμύθι, Ο ωραίος Δαρείος.
Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια διατροφής με αφορμή το παραμύθι. Παρακάτω είναι όλα τα παιχνίδια, πατώντας στις εικόνες για να παίξετε.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για την πυραμίδα της διατροφής.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, μαντέψαμε τις λύσεις των αινιγμάτων που ακούγαμε μέσα από το παρακάτω βίντεο.
Τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, μιλήσαμε για την αξία των φρούτων στην διατροφή μας. Ασχοληθήκαμε με τα εσπεριδοειδή φρούτα ποια είναι και ποιες βιταμίνες έχουν και κάναμε φύλλο εργασίας με κρυπτόλεξο, από εδώ.
Κάναμε τρισδιάστατη κατασκευή μήλο και μάθαμε την παροιμία και την σημασία της “Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα”.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Πρόσφατα σχόλια