Στις δραστηριότητες της κοινωνικής λειτουργού μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα, αξιοποιώντας την κοινωνική ιστορία: Είμαι ίδια…Είμαι διαφορετική!” από το υλικό του ΙΕΠ. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να τη διαβάσετε.
Ζωγραφίσαμε τις διαφορετικές κλίσεις και ταλέντα μας και μιλήσαμε για τα συναισθήματα του καθενός.
Στο πρωινό τμήμα 1, πάνω στη θεματική των συναισθημάτων έγινε χρήση του εξής υλικού από την πλατφόρμα διδακτικών σεμιναρίων Aesop το οποίο αφορά την εξοικείωση και την αναγνώριση των συναισθημάτων. Πατήστε πάνω στην εικόνα.
Ξεκινήσαμε με ένα παιχνίδι μνήμης το οποίο απεικονίζει τα βασικά συναισθήματα, ακούσαμε ήχους που θυμίζουν συναισθηματικές καταστάσεις και παίξαμε μουσικοκινητικό παιχνίδι. Την επόμενη εβδομάδα θα πραγματοποιηθούν οι ίδιες δραστηριότητες στο πρωινό τμήμα 2.
Σήμερα,τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, είδαμε στο διαδραστικό πίνακα την παιδική πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, την παρατηρήσαμε και συζητήσαμε τις δικές μας διατροφικές συνήθειες και κατά πόσο σχετίζονται με την προτεινόμενη πυραμίδα.
Κόψαμε εικόνες με διάφορες τροφές, τις ζωγραφίσαμε και τις κολλήσαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι ξεχωρίζοντάς τες σε υγιεινές και μη.
Ακολούθησε μουσικοκινητικό παιχνίδι με τίτλο “Ο Τάκης ο Ρομποτάκης”, όπου τα παιδιά ανάλογα με τα παραγγέλματα της εκπαιδευτικού που αφορούσαν στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό, κινούνταν μέσα στο χώρο της τάξης με αργούς ή γρήγορους ρυθμούς.
Αναρωτιόμαστε από πού παίρνουν ενέργεια ο άνθρωπος, τα ζώα και τα φυτά και αφού σκεφτούμε και δώσουμε τις απαντήσεις μας τελειώνουμε φτιάχνοντας τη δική μας διατροφική πυραμίδα. Η διατροφική πυραμίδα από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, κάναμε μια επανάληψη σε όσα μάθαμε εχθές. Παίξαμε κινητικό παιχνίδι “Ο Φίκι έφαγε ….». Όταν η εκπαιδευτικός συμπλήρωνε τη φράση μ’ ένα ανθυγιεινό τρόφιμο τα παιδιά περπατούσαν αργά και με δυσκολία αφού δεν είχαν την απαραίτητη ενέργεια. Αντίθετα, αν συμπλήρωνε τη φράση μ’ ένα υγιεινό τρόφιμο τα παιδιά χόρευαν ανάλαφρα και χαρούμενα στο χώρο.
Παρατηρήσαμε τρόφιμα από φυλλάδια σούπερ μάρκετ στα οποία εντοπίσαμε αρχικά τα υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα και έπειτα τροφές από διάφορες κατηγορίες όπως φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά κτλ.
Επαναλάβαμε τις κατηγορίες των τροφών με εκπαιδευτικό βίντεο.
Κάναμε μια πρώτη αναφορά στα θρεπτικά στοιχεία των υγιεινών τροφών με τη βοήθεια των «σωματοφυλάκων» σε μορφή χάρτινων φιγούρων. Έτσι γνωρίσαμε το σίδηρο, το ασβέστιο, την πρωτεΐνη, τη φυτικά ίνα, το Ω3, τις βιταμινούλες κα.
Επιστρέψαμε λοιπόν στα φυλλάδιά μας και χωριστήκαμε σε δυο ομάδες. Τα μέλη την πρώτης ομάδας εντόπισε στα φυλλάδια κάποιες υγιεινές τροφές ενώ η άλλη εντόπισε και έκοψε ανθυγιεινές. Τις κολλήσαμε σε πράσινο και κόκκινο χαρτόνι.
Ολοκληρώσαμε μ’ επανάληψη στη διατροφική πυραμίδα. Αυτή τη φορά φτιάξαμε την πυραμίδα εμείς βάζοντας τις τροφές στο σωστό κουτάκι. Η διατροφική πυραμίδα από εδώ.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων επεξεργαστήκαμε την παρουσίαση sway για τα φρούτα και τα λαχανικά. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συζητήσαμε για τους τρεις ιεράρχες, τη ζωή και το έργο τους, είδαμε εικόνες και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο:
Στη συνέχεια, φτιάξαμε με τα παιδιά το συμβόλαιο της τάξης για τα εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα “Ο Ρούλης Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής». Ακούσαμε όλες τις ιδέες και τις καταγράψαμε σε ένα σκούφο του σεφ.
Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό. Παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας το αγαπημένο μας φαγητό και φτιάξαμε ομάδες όσοι είχαμε την ίδια προτίμηση. Παρατηρήσαμε ότι τα μακαρόνια είναι το αγαπημένο φαγητό των περισσότερων μαθητών της τάξης μας.
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο που αφορά το βιβλίο “Η κυρά Διατροφή – πρώτη στη μαγειρική” προκειμένου να εμπλακούν οι μαθητές άμεσα στο περιεχόμενο του προγράμματος.
Αφού συζητήσαμε για τις κατηγορίες των τροφών και πού μας ωφελεί η κάθε μια, δημιουργήσαμε με τα παιδιά έναν εννοιολογικό χάρτη για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.
Η εκπαιδευτικός έγραψε σε post-it τα μηνύματα των μαθητών για τη Μεσογειακή και ισορροπημένη διατροφή. Αύριο θα τα πάρουν τα παιδιά, θα τα αντιγράψουν και θα τα διακοσμήσουν όπως τους αρέσει.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε ζωγραφίζοντας το αγαπημένο μας φαγητό και τα παρουσιάσαμε στις φιγούρες της τάξης που γνωρίσαμε εχθές-πατήστε εδώ.
Το φύλλο εργασίας:
Έπειτα παίξαμε παιχνίδι στ’ οποίο τα παιδιά χωρίζονταν σε μικρές ομάδες, ανάλογα με τα υλικά των φαγητών που ζωγράφισαν και αναπαριστούσαν ότι τους έλεγε ο Ρούλης Τροφούλης.
Διαβάσαμε το πρώτο μέρος της ιστορίας «Η Κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική»-κοιτάξτε παραπάνω- και εστιάσαμε ιδιαίτερα στις διάφορες κατηγορίες τροφίμων και τη διατροφική τους αξία. Αφού τα τρόφιμα, μας παρουσίασαν τις ιδιότητές τους, η κυρά Διατροφή τ’ αξιολόγησε και έφτιαξε μια πυραμίδα που σαν χάρτης μας δείχνει τον «δρόμο» της υγιεινής διατροφής. Σε βίντεο παρακολουθήσαμε βήμα βήμα πώς έχτισε την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής και προσπαθήσαμε να κάνουμε μια πρώτη αποκωδικοποίηση των μηνυμάτων της.
Ο Ρούλης και ο Φίκι το λαίμαργο ποντίκι μας έμαθαν ένα τραγούδι που θα μας θυμίζει να μην μας ξεγελούν τα ανθυγιεινά φαγητά. Το χορέψαμε και το τραγουδήσαμε.
Τέλος, συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας διαχωρισμού των υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών. Για το φύλλο εργασίας κοιτάξτε παρακάτω.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνεχίσαμε τη συζήτηση και τη γνωριμία με τις βασικές ομάδες τροφίμων και τη σημασία τους στην καθημερινότητά μας. Αναλύσαμε υλικό για τους υδατάνθρακες από τη χθεσινή παρουσίαση Sway για την υγιεινή διατροφή-πατήστε εδώ προς τη μέση της ανάρτησης.
Ακούσαμε την περιπέτεια της Κολοτούμπας που λόγω αδυναμίας λόγω έλλειψης σωστής διατροφής δεν είχε τη δύναμη να προπονηθεί για τους αγώνες άλματος. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να διαβάσετε την ιστορία.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ξεκινήσαμε τις σελίδες του βιβλίου των ομάδων των τροφών από τους υδατάνθρακες. Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2 θα τη συμπληρώσουμε αύριο.
Οι σελίδες με τις ομάδες των τροφών από το παραπάνω βιβλίο: “Μια φορά ήταν…..η Κολοτούμπα”,της Σοφίας Μαντούβαλου.
Μετά την επανάληψη των υγιεινών και ανθυγιεινών τροφίμων και τι επιφέρει η κάθε μια κατηγορία στον οργανισμό μας, τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, δημιουργήσαμε έναν κατάλογο τροφίμων που δίνουν ενέργεια και βιταμίνες στον οργανισμό μας και τροφίμων που τον βλάπτουν. Ο κατάλογός μας εκτυπώθηκε σε χαρτί Α3.
Το φύλλο του καταλόγου, δημιουργία της κας Βάνας και το φύλλο των τροφίμων από εδώ.
Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου, μιλήσαμε εχθές για τα φρούτα του Χειμώνα. Κάναμε φύλλο εργασίας με σταυρόλεξο με τα φρούτα του Χειμώνα και μαθηματικό φύλλο –από εδώ .
Επίσης σήμερα συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με χειμωνιάτικες προσθέσεις. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,μετά την ώρα των Αγγλικών, ξεκινήσαμε τη μέρα μας μαθαίνοντας τα νέα μας και κάνοντας την αναδιήγηση των βιβλίων που επιλέξαμε την Παρασκευή.
Στη συνέχεια, προκειμένου να ξεκινήσουμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα “Ο Ρούλης Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής», είδαμε στο διαδραστικό πίνακα την ιστορία του Έρικ Καρλ “Καλή όρεξη”, αλλά επειδή το βίντεο ήταν στα αγγλικά η εκπαιδευτικός αφαίρεσε τον ήχο και έκανε τη μετάφραση στα παιδιά.
Με αφορμή την παραπάνω ιστορία, συζητήσαμε για τις κατηγορίες των τροφών και τις μεταφέραμε και στον πίνακά μας.
Τέλος, τα παιδιά πήραν από έναν πίνακα-ημερολόγιο καταγραφής των τροφών που καταναλώνουν στα ημερήσια γεύματά τους-κοιτάξτε παρακάτω. Έτσι, κάθε παιδί με τη βοήθεια ενός ενήλικα θα συμπληρώνει τα κελιά του πίνακα και την επόμενη Δευτέρα θα τον φέρει στην τάξη για επεξεργασία.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, αφιερώσαμε τις πρώτες διδακτικές ώρες στην αναδιήγηση των παραμυθιών που δανειστήκαμε για το Σαββατοκύριακο.
Σαν εισαγωγή στα εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα «Ο Ρούλης Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής», διαβάσαμε την ιστορία «Καλή όρεξη».
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης κάναμε μια πρώτη συζήτηση για τις κατηγορίες των τροφών. Παρακολουθήσαμε μια σύντομη παράσταση κουκλοθέατρου με ήρωες δυο ποντικάκια. Ο Φίκι όμως δεν μπορούσε να παίξει κυνηγητό με τον φίλο του τον Ρούλη γιατί είχε φάει πολλά ανθυγιεινά φαγητά. Έτσι κουράστηκε γρήγορα και δεν μπορούσε να τρέξει όπως ο Ρούλης. Κατάλαβε όμως το λάθος του και αποφασίσαμε όλοι μαζί να μάθουμε ποιες τροφές είναι υγιεινές και πόσο συχνά πρέπει να τις καταναλώνουμε για να είμαστε δυνατοί.
Αρχικά όμως, για να δουλέψουμε ήρεμα και οργανωμένα συμφωνήσαμε τους κανόνες της ομάδας μας και συντάξαμε την συνταγή της καλής συνεργασίας. Τα «υλικά» για καλή συνεργασία μπήκαν στην κατσαρόλα και είμαστε έτοιμοι για ένα νέο ταξίδι γνώσεων!
Σαν εργασία στο σπιτι, κάθε μαθητής πήρε δώρο από τον Ρούλη έναν πίνακα- ημερολόγιο καταγραφής των τροφών που καταναλώνει στα ημερήσια γεύματά του. Το κάθε παιδί, συμπληρώνει με τη βοήθεια ενός ενήλικα τα κελιά του πίνακα και τον επιστρέφει τη Δευτέρα 5-02-24 για επεξεργασία στην τάξη. Τελικά, πόσο υγιεινά τρώμε;
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνεχίσαμε τη συζήτησή μας για την σπουδαιότητα της υγιεινής διατροφής στην καθημερινότητάς μας. Το σώμα μας είναι η τελειότερη μηχανή που έχει ανάγκη το καύσιμο της υγιεινής διατροφής(δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, κρέας, θαλασσινά, καλά λιπαρά(λάδι, αβοκάντο, ξηροί καρποί) και νερό). Όπως ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο δεν θα κινηθεί εάν για βενζίνη του βάλουμε πετρέλαιο έτσι και το σώμα μας δεν θα ενεργήσει εάν το τροφοδοτούμε με γλυκά και ανθυγιεινές τροφές. Επεξεργαστήκαμε το υλικό της παρακάτω παρουσίασης Sway και βρήκαμε τις απαντήσεις που είχαμε δώσει μέσω της συζήτησής μας. Πατήστε πάνω στην εικόνα.
Παρακολουθήσαμε τα ακόλουθα βίντεο και συζητήσαμε για τις ομάδες τροφίμων. Επίσης έγινε μια πρώτη ανακοίνωση σε ποιες ομάδες τροφίμων ανήκει το μεσημεριανό μας φαγητό.
https://www.youtube.com/watch?v=kdQGThTTsEI
Τα παιδιά και των δύο ολοήμερων τμημάτων συμπληρώσαμε τις λίστες των υγιεινών και ανθυγιεινών τροφίμων σε φύλλο εργασίας.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, αφού κάναμε μια επανάληψη των γνώσεων που είχαμε λάβει τις προηγούμενες ημέρες για τα πολικά ζώα, περάσαμε σε ψηφιακά παιχνίδια εμπέδωσης. Τα παιχνίδια περιέχονται στην παρουσίαση Sway-πατήστε εδώ. Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε. Στο παιχνίδι “Πόσα πολικά ζώα βλέπεις;” ίσως σας ζητηθεί να βάλετε κάποιο κωδικό. Μπορείτε να βάλετε κάποιο απλό, όπως 1111 και θα μπορέσετε να συνεχίσετε.
Γνωρίσαμε τον τρόπο ζωής των Εσκιμώων της Αρκτικής. Μάθαμε για τη ζωή τους τα ρούχα τους, τα σπίτια τους, τις συνήθειες τους.
Πρώτη διδακτική ώρα, Αγγλικά για τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2. Ξεκινήσαμε μ’ επανάληψη στα ζώα των πόλων με τη βοήθεια του βιβλίου «Στο μαγικό κόσμο των χιονονιφάδων».
Προσπαθήσαμε ν’ απαντήσουμε σε αινίγματα με θέμα τα ζώα των πόλων. Τ’ αινίγματα εδώ. Αναπαραστήσαμε με ψυχοκινητικό παιχνίδι τα βασικά ζώα των πόλων.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας μαθηματικών. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τέλος, ξεκινήσαμε την κατασκευή μιας πολικής αρκούδας και προσπαθήσαμε να «πλέξουμε» το πουλόβερ της-πατήστε εδώ για το πατρόν. Η κατασκευή μας θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, κάναμε ομαδική κατασκευή-κολλάζ χωρίζοντας τα ζώα σε δύο κατηγορίες : σε αυτά που ζουν στην Αρκτική και σε αυτά που ζουν στην Ανταρκτική.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Ταΐσαμε ψαράκια τους πιγκουίνους τόσα όσα έγραφε ο αριθμός που ήταν στην κοιλίτσα τους. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, αφού ξεχωρίσαμε τα πέντε πιο αγαπημένα πολικά ζώα των παιδιών(πολική αρκούδα, πιγκουίνο, θαλάσσιο ίππο, φώκια, φάλαινα) δημιουργήσαμε την προσωπική μας αφίσα με αυτά. Μέσω βίντεο, βήμα βήμα, ζωγραφίσαμε τα ζώα ο καθένας με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο.
Το φύλλο της αφίσας, δημιουργία της κας Βάνας.
Τα βίντεο που μας βοήθησαν στις δημιουργίες μας.
https://www.youtube.com/watch?v=TIMs9prhN48
Τελειώσαμε τη μέρα μας, παρακολουθώντας και συζητώντας, με το βίντεο του μικρού Εσκιμώου που ήθελε ν’ ακολουθήσει έναν αρκτικό γλάρο.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Πολικά ζώα, Το παιχνίδι | με ετικέτα χειμωνιάτικες κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Online παιχνίδια για τα πολικά ζώα-Κατασκευές: Το πουλόβερ της πολικής αρκούδας, Αφίσα, με τα πιο αγαπημένα πολικά ζώα, Αφίσα με τα πολικά ζώα που ζουν στην Αρκτική και σε αυτά που ζουν στην Ανταρκτική-Φύλλα εργασίας για τα ζώα των πάγων- Πώς ζωγραφίζω εύκολα: πολική αρκούδα, πιγκουίνο, θαλάσσιο ίππο, φώκια, φάλαινα-Ταινία:Tuurngait,ο μικρός εσκιμώος
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, παρακολουθήσαμε το βίντεο για τη ζωή της πολικής αρκούδας-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης. Ακούσαμε την ιστορία ενός πιγκουίνος που δεν ήταν τόσο τέλειος.
Δημιουργήσαμε, ελεύθερα, τους δικούς μας ξεχωριστούς πιγκουίνους.
Έπειτα, παρακολουθήσαμε μερικά σύντομα εκπαιδευτικά βίντεο για να μάθουμε λίγες πληροφορίες για τα βασικά από αυτά. Το βίντεο για την πολική αρκούδα θα τον βρείτε προς το τέλος προηγούμενης ανάρτησής μας-πατήστε εδώ.
Παίξαμε ψυχοκινητικό παιχνίδι γνώσεων με βάση όσα συζητήσαμε. Σε κάθε γύρο παιχνιδιού τα παιδιά με το σταμάτημα της μουσικής σταματούν να χορεύουν και ακούν προσεχτικά τ’όνομα του ζώου που λέει η εκπαιδευτικός. Αν αυτό ζει στο Βόρειο πόλο, τότε τα παιδιά πρέπει να σηκώσουν τα χέρια ψηλά. Αν αυτό ζει στο Νότιο πόλο, τότε τα παιδιά πρέπει να καθίσουν κάτω.
Έπειτα, συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας στο οποίο έπρεπε να βρούμε τα γράμματα που λείπουν από τα ονόματα των ζώων. Το φύλλο εργασίας από εδώ. Τελειώσαμε με τη δραστηριότητα της κας Έλενας, της Κοινωνικής Λειτουργού του Νηπιαγωγείου μας.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, κατασκευάσαμε μάσκες πιγκουίνου και κάναμε δραματοποίηση του παραμυθιού ένας πιγκουίνος όχι και τόσο τέλειος-δείτε παραπάνω. Παρακολουθήσαμε το βίντεο για πιγκουίνους και παίξαμε τα ενσωματωμένα του παιχνίδια που θα βρείτε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης.
Συμπληρώσαμε φύλλο γλώσσας με κρυπτόλεξο. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τέλος συμπληρώσαμε φύλλο μαθηματικών. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, ολοκληρώσαμε την εργασία μας που ξεκινήσαμε εχθές και αφορά τον τόπο διαμονής της πολικής αρκούδας και του πιγκουίνου. Επίσης τι μηνύματα θ’ αντάλλαζαν τα δύο πολικά ζώα. Το φύλλο εργασίας εδώ, στο τέλος της ανάρτησης.
Ακούσαμε ήχους μερικών πολικών ζώων και τ’ αναγνωρίσαμε μέσα από το παρακάτω βίντεο.
Στη συνέχεια μέσω εικόνων γιόγκα μιμηθήκαμε κι εμείς με το σώμα μας τρία πολικά ζώα-την πολική αρκούδα, τον τάρανδο και τον θαλάσσιο ίππο. Παίζοντας η μουσική χορεύαμε στο χώρο. Μόλις σταματούσε ανάλογα με το παράγγελμα της κυρίας, π.χ. πόζα τάρανδου, παίρναμε την ανάλογη μορφή και παγώναμε.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Πολικά ζώα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βίντεο: Θαλάσσιος ίππος, όρκα, πιγκουίνοι, ταξίδι στους πόλους, Ο χορός των πιγκουίνων -Ολοκλήρωση φύλλου εργασίας: Πού κατοικεί η πολική αρκούδα και πού ο πιγκουίνος;- Οι ήχοι πολικών ζώων και οι κινήσεις γιόγκα με αυτά- Παραμύθι: Ένας πιγκουίνος….όχι και τόσο τέλειος, Πιγκουίνος χάθηκε, πιγκουίνος βρέθηκε-Κατασκευή: Μάσκα πιγκουίνου
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, παρακολουθήσαμε βίντεο για τους πιγκουίνους και τις διαφορές της Αρκτικής με την Ανταρκτική-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης. Μέσα από το παρακάτω τραγούδι ανακεφαλαιώσαμε τις γνώσεις μας για τον πιγκουίνο.
Ξεκινήσαμε την επεξεργασία του υλικού της παρακάτω παρουσίασης Sway. Πατήστε πάνω στην εικόνα.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2,αρχικά φιλοτεχνήσαμε ένα χειμωνιάτικο τοπίο με βασικά στοιχεία ένα φυλλοβόλο δέντρο και έναν χιονάνθρωπο. Η τεχνική μας ήταν ζωγραφική με τέμπερα πάνω σε αλουμινόχαρτο και κολάζ για τον χιονάνθρωπο.
Έπειτα συζητήσαμε για τα μέρη της Γης που είναι πάντα χιόνι και πάγος. Με τη βοήθεια μιας φουσκωτής υδρογείου, εξοικειωθήκαμε με τις έννοιες « Βόρειος Πόλος- Αρκτική» και «Νότιος Πόλος – Ανταρκτική». Τα εντοπίσαμε στη σφαίρα και πετώντας τη ο ένας στον άλλο ρωτούσαμε πού είναι η Αρκτική ή πού είναι η Ανταρκτική.
Συζητήσαμε για τον τρόπο που οι άνθρωποι μπορούν να εντοπίσουν προς τα πού είναι οι πόλοι της γης και παρατηρήσαμε την πυξίδα που έχουμε στην τάξη μας. Παρατηρήσαμε επίσης ότι ακόμη κι αν τη μετακινήσουμε, εκείνη δείχνει σταθερά στα ίδια σημεία. Τώρα ξέρουμε μέσα στην τάξη μας προς τα πού είναι ο Βόρειος και προς τα πού είναι ο Νότιος πόλος.
Στη συνέχεια σε χαρτί του μέτρου φτιάξαμε μια Γη από χαρτί και με τη βοήθεια της πυξίδας προσδιορίσαμε τη θέση των πόλων στους οποίους κολλήσαμε χαρτόνια για πάγο χιόνι και παγόβουνα. Φροντίσαμε η Αρκτική να είναι πιο μικρή από την Ανταρκτική. Τέλος, από μια συλλογή εκτυπωμένων εικόνων ξεχωρίσαμε-πατήστε εδώ για τις εικόνες-, με τη βοήθεια πινάκων αναφοράς, τις εικόνες ζώων που ζουν στο Βόρειο Πόλο και τις κολλήσαμε στο αντίστοιχο σημείο στη Γη μας. Αύριο θα συνεχίσουμε την αφίσα μας συμπληρώνοντας τα υπόλοιπα ζώα των πάγων.
Αντιγράψαμε λέξεις που είχαν σχέση με τα ρούχα που φοράμε τον Χειμώνα, σε φύλλο εργασίας-πατήστε εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, συνεχίζοντας τη γνωριμία μας με τα ζώα των πόλων, δημιουργήσαμε πιγκουίνους στην Ανταρκτική. Παραξενευτήκαμε όταν ακούσαμε ότι ο πιγκουίνος μας θα γίνει από τον αριθμό 8. Είδαμε το βίντεο και ξεκινήσαμε.
Οι δημιουργίες μας μοναδικές.
Ακούσαμε το παραμύθι “Πετάνε οι πιγκουίνοι;”. Απαντήσαμε σε ερωτήσεις κατανόησης της ιστορίας και ακούσαμε για ακόμη μία φορά ότι οι πιγκουίνοι δεν πετούν..
Παίξαμε online παιχνίδια, αναγραμματισμού λέξεων, σωστού-λάθους και βρες τις σκιές.
Λίγο πριν τη λήξη του προγράμματός μας, ζωγραφίσαμε την υδρόγειο σφαίρα αλλά δεν προλάβαμε να ολοκληρώσουμε την εργασία μας. Το μεταφέραμε αύριο.
Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Βάνας.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Πολικά ζώα, Χειμερία νάρκη | με ετικέτα χειμωνιάτικες κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρουσίαση Sway:Από τον Βόρειο στον Νότιο πόλο, παρέα με τον Λούλι το παγόβουνο!-Τραγούδι: Πιγκουίνος-Κατασκευή: Αφίσα: Χειμωνιάτικο δέντρο με χιονάνθρωπο, Οι πόλοι της Γης και τα ζώα των πάγων-Φύλλο εργασίας: Πού κατοικεί η πολική αρκούδα και πού ο πιγκουίνος;-Online παιχνίδια για τα πολικά ζώα-Παραμύθι: Πετάει ο πιγκουίνος;-Βίντεο: Ζωγραφίζω εύκολα πιγκουίνο με τον αριθμό 8
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, επεξεργαστήκαμε το υλικό της παρακάτω παρουσίασης και γνωρίσαμε μερικά από τα ζώα του Βόρειου πόλου. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε το υλικό.
Στην παραπάνω παρουσίαση περιέχονται τα επόμενα βίντεο.
https://www.youtube.com/watch?v=5qX5VFrOtWc
https://www.youtube.com/watch?v=MZv0I8z5idA&t=93s
Κατασκευάσαμε τη δική μας πολική αρκούδα.
Το πατρόν της κατασκευής.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, με αφορμή την ιστορία με το αρκουδάκι που νοιάζεται, επαναλάβαμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Έπειτα φτιάξαμε ο καθένας από μια σπηλιά για το αρκουδάκι. Αξιοποιήσαμε τα ρολά υγείας που βάψαμε εχθές και τα γεμίσαμε κατά το ήμισυ με ξερά χόρτα και φύλλα (φυσικό χόρτο κατασκευών), προσθέσαμε από πάνω χιόνι από βαμβάκι και στη συνέχεια βάψαμε, κόψαμε και κολλήσαμε την εικόνα μιας καφέ αρκούδας σε γλωσσοπίεστρο. Στο τέλος γράψαμε τον τίτλο «χειμέριος ύπνος» και τον διαχωρίσαμε από τη χειμερία νάρκη. Τώρα το αρκουδάκι μας ήταν έτοιμο να μπει στη σπηλιά του για ν’ απολαύσει τον χειμέριο ύπνο του με ασφάλεια.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας εξάσκησης στη λεπτή κινητικότητα. Της δώσαμε τον τίτλο «Καλό χειμέριο ύπνο».
Παίξαμε επαναληπτικό ψηφιακό παιχνίδι ταξινόμησης των ζώων σε εκείνα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και σε εκείνα που δεν πέφτουν.
Τέλος, αναπαραστήσαμε κινητικά την διαδραστική ιστορία «Θα πάω για αρκούδες».
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, διαβάσαμε βιβλίο για την φώκια.
Είδαμε σχετικό βίντεο.
Μετά το βίντεο μιλήσαμε για την φώκια: που ζει, τι τρώει, ότι είναι θηλαστικό, πώς η ανατομία της την βοηθά να κολυμπάει και να ζει και στην ξηρά. Ότι αλλάζει το χρώμα της και από μαύρη όταν γεννιέται γίνεται γκρι μεγαλώνοντας. Φτιάξαμε τις δικές μας φώκιες.
Βρήκαμε το πρώτο και το τελευταίο φωνούλα -γραμματάκι σε κάθε χειμωνιάτικη λεξούλα και συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Κάναμε φύλλο εργασίας για το γράμμα Χ. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, κάναμε μια επανάληψη στις πληροφορίες που λάβαμε εχθές-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης. Γνωρίσαμε τον Λίνο τον μικρό πιγκουίνο της Ανταρκτικής που προσπαθούσε να φτιάξει το ιδανικό σπίτι για να ζεσταθεί και μαζί του κάναμε επανάληψη στα σχήματα. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για δείτε την ιστορία.
Με αφορμή τα σπιτάκια του Λίνου, συμπληρώσαμε μαθηματικά φύλλα εργασίας για τα σχήματα.
Τα φύλλα εργασίας είναι δημιουργίες της κας Βάνας.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, μετά την ώρα των Αγγλικών με την κα Ηλιάνα, ασχοληθήκαμε με την αναδιήγηση των βιβλίων της δανειστικής βιβλιοθήκης. Στη συνέχεια κάναμε επανάληψη στη θεματική του χειμώνα και θυμηθήκαμε όσα είχαμε μάθει. Τέλος συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας για το γράμμα Χ και ποιες λέξεις ξεκινούν από αυτό. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Για παιδιά του πρωινού τμήματος 2, τις πρώτες διδακτικές ώρες έγινε αναδιήγηση των παραμυθιών που δανειστήκαμε την Παρασκευή.
Συνεχίσαμε επαναλαμβάνοντας όσα είπαμε την Παρασκευή για τα ζώα που πέφτουν σε Χειμερία νάρκη-πατήστε εδώπρος τη μέση της ανάρτησης– και παίξαμε κινητικό παιχνίδι γνώσεων και ακουστικής μνήμης. Τα παιδιά κινούνται στο χώρο και στο σταμάτημα της μουσικής μπαίνουν σε μια φωλιά (στεφάνι). Για να πέσουν σε χειμερία νάρκη και να κερδίσουν στον γύρο του παιχνιδιού πρέπει να απαντήσουν στην ερώτηση « Ποιο ζώο είσαι;». Τότε πρέπει να πουν τ’ όνομα ενός ζώου που πέφτει σε χειμερία νάρκη αλλά δεν πρέπει να επαναλάβει κάποιο από τα ζώα που έχουν είδη πει οι προηγούμενοι παίκτες.
Συνεχίσαμε μ’ επιτραπέζιο παιχνίδι με κάρτες ζώων. Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και κάθε ομάδα τραβούσε εναλλάξ μια τυχαία κάρτα από τη στοίβα στη μέση του τραπεζιού. Αν το ζώο που τράβηξαν πέφτει σε χειμερία νάρκη κερδίζουν 1 πόντο. Στο τέλος μετρήσαμε τους πόντους για να βρούμε την νικήτρια ομάδα.
Τέλος, χρωματίσαμε ρολά από χαρτί υγείας με καφέ τέμπερα για να φτιάξουμε φωλίτσες που θα πέσουν τα ζωάκια μας σε χειμερία νάρκη. Την κατασκευή μας θα τη συνεχίσουμε αύριο.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, διαβάσαμε την ιστορία του Χιονάνθρωπου που δεν ήθελε να λιώσει.
Ζωγραφίσαμε εικόνες από το βιβλίο για να δημιουργήσουμε ανάλογο βιβλίο με τη δική μας εικονογράφηση.
Λύσαμε σταυρόλεξο με χειμωνιάτικες λέξεις (φύλλο εργασίας Γλώσσας). Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Συμπληρώσαμε μαθηματικό φύλλο. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε ομαδική κατασκευή με θέμα ”Η χιονισμένη πόλη μας”. Ζωγραφίσαμε με ξυλομπογιές, κόψαμε και κολλήσαμε σπίτια, πίστα πατινάζ και την θάλασσα μ’ ένα καράβι.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, κάναμε εισαγωγή στα ζώα των πόλων σε αντιπαράθεση με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Γνωρίσαμε στην υδρόγειο σφαίρα τους δύο πόλους(Βόρειο και Νότιο) και μάθαμε ότι έχουν και επιστημονικό όνομα Βόρειος πόλος= Αρκτική και Νότιος πόλος=Ανταρκτική. Ο Βόρειος πόλος πήρε το επιστημονικό του όνομα από την αρχαία ονομασία της αρκούδας, άρκτος καθότι η βασίλισσα των πάγων είναι η πολική αρκούδα που συναντάται μόνο στο Βόρειο πόλο. Εντυπωσιαστήκαμε από την πληροφορία ότι η πολική αρκούδα δεν γνωρίζει την ύπαρξη του πιγκουίνου ούτε ξέρει πώς είναι, αλλά και ο πιγκουίνος αγνοεί την ύπαρξη της πολικής αρκούδας καθότι κατοικεί μόνο στον Νότιο πόλο. Μάλιστα δεν περιμέναμε ν’ ακούσουμε ότι η θηλυκή πολική αρκούδα πέφτει σε χειμερία νάρκη κατά τη διάρκεια του πολικού χειμώνα ώστε να γεννήσει με ασφάλεια τα μικρά της σε αντίθεση με την αρσενική πολική αρκούδα. Παρακολουθήσαμε βίντεο για τη ζωή των δύο πολικών ζώων και λάβαμε αρκετές πληροφορίες.
Συζητήσαμε για την έκταση των πάγων της Αρκτικής και της Ανταρκτικής, την ύπαρξη ανθρώπων και για τις χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν. Μάθαμε και είδαμε στην υδρόγειο σφαίρα του σχολείου μας πόσο κοντά στην Αρκτική είναι το νησί Γροιλανδία που επιτρέπει την κατοίκηση ανθρώπων και την ύπαρξη των Εσκιμώων στα ιγκλού. Επίσης γνωρίσαμε ότι οι συνθήκες διαβίωσης στην Ανταρκτική είναι ακραίες για την κατοίκηση μόνιμων ανθρώπων και στον Νότιο πόλο ανταλλάσσονται σε σύντομο χρονικό διάστημα μόνο επιστήμονες. Επιβεβαιώσαμε τις πληροφορίες που λάβαμε μέσα από το παρακάτω βίντεο.
Τελειώσαμε τη μέρα μας με συμπλήρωση φύλλου εργασίας τοποθετώντας τα πολικά ζώα ανάλογα με το αρχικό τους γράμμα. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Γράμματα, Πολικά ζώα, Χειμερία νάρκη, Χειμώνας | με ετικέτα χειμωνιάτικες κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χειμωνιάτικα φύλλα εργασίας-Ετοιμασία βιβλίου για τον χιονάνθρωπο που δεν ήθελε να λιώσει-Κατασκευή: Η χιονισμένη πόλη μας- Παιχνίδια για τα ζώα σε χειμερία νάρκη-Ο Βόρειος και Νότιος πόλος, εισαγωγή στα πολικά ζώα και βίντεο με την πολική αρκούδα και τον πιγκουίνο
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συζητήσαμε για τους καρπούς (καρύδια, κάστανα, φουντούκια, αμύγδαλα, φιστίκια) και τα φρούτα του Χειμώνα (πορτοκάλι, μανταρίνι, ρόδι, λωτός, ακτινίδιο, μήλο κ.ά). Έπειτα, συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Ολοκληρώσαμε τη διακόσμηση των σκούφων-πατήστε εδώ και των γαντιών μας-πατήστε εδώ, τα κόψαμε με ψαλίδι, τα ενώσαμε με γκοφρέ χαρτί και τα πήραμε σπίτι μας.
Παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια για το χειμώνα και τραγουδήσαμε.
Τέλος, συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας, το οποίο μας δυσκόλεψε λιγάκι, μιας και είχε τη μορφή σταυρόλεξου. Στο τέλος τα καταφέραμε. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Μετά την ώρα των Αγγλικών που συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας,
τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, συνεχίσαμε με την χειμωνιάτικη κατασκευή που θα στολίζει την τάξη μας. Βάψαμε για φόντο μια χιονόπτωση από δακτυλοπατήματα με τέμπερα. Σχεδιάσαμε το περίγραμμα των χεριών μας σε χαρτί για να αποδώσουμε το σχήμα ενός ζευγαριού γαντιών. Έπειτα τα ζωγραφίσαμε με γραμμικά σχέδια προσέχοντας να γίνουν μεταξύ τους πανομοιότυπα. Στη συνέχεια τα κόψαμε και προσθέσαμε λεπτομέρειες από μάλλινο νήμα . Με την ευκαιρία συζητήσαμε για τα μάλλινα ρούχα και πώς παράγεται το μάλλινο νήμα. Τέλος τα κολλήσαμε τη «χιονόπτωση» με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνεται ότι προσπαθούμε να πιάσουμε το χιόνι. Για πιο ρεαλιστικό αποτέλεσμα προσθέσαμε και και μια χάρτινη χιονόμπαλα.
Τελειώσαμε μιλώντας για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Κάναμε υποθέσεις και συζητήσαμε γιατί τα ζώα των πάγων δεν κοιμούνται το χειμώνα αλλά και σχετικά με τα αποδημητικά πουλιά. Στο τέλος, κάναμε μια σύντομη αναφορά στο ποια ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη με τη βοήθεια ενός πίνακα αναφοράς. Ο πίνακας αναφοράς από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, παίξαμε με τα αινίγματα του Χειμώνα. Πατήστε εδώ για να βρείτε τους γρίφους. Στο παρακάτω φύλλο εργασίας ενώσαμε τα ζευγάρια γαντιών. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Μιλήσαμε για τα ρούχα που φοράμε τον Χειμώνα και κάναμε κατασκευή γάντια με τις παλάμες μας.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, συνεχίσαμε τη συζήτησή μας για τη θερμοκρασία που είχαμε ξεκινήσει εχθές-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης-και τις εικόνες των παιχνιδιών που είχαμε παίξει τις ομαδοποιήσαμε σε φύλλο εργασίας. Για να βρείτε τις εικόνες πατήστε στον σύνδεσμο της προηγούμενης πρότασης.
Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Βάνας.
Επαναλάβαμε την ικανότητα αναγνώρισης της θερμοκρασίας-τι είναι ζεστό και τι κρύο-μέσω της αφής μας. Θυμηθήκαμε τη μεταφορά θερμότητας από τα θερμά σώματα στα κρύα, τη σημασία των έγκυρων μετρήσεων θερμοκρασίας με τα θερμόμετρα και μάθαμε ότι στην Ελλάδα η μέτρηση της θερμοκρασίας γίνεται σε βαθμούς Co. Αρκετοί το είχαμε ακούσει στο δελτίο καιρού των ειδήσεων. Δημιουργήσαμε τα δικά μας θερμόμετρα-παιχνίδια.
Το πατρόν για το θερμόμετρο.
Τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, ανακαλύψαμε και άλλες σύνθετες λέξεις που έχουν πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι και τις αποτυπώσαμε με ζωγραφική και αντιγραφή των λέξεων. Τις σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι είχαμε ξεκινήσει εχθές-πατήστε εδώ στο τέλος της ανάρτησης. Στο τέλος τις κάναμε βιβλιαράκι.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Πρόσφατα σχόλια