2ο ιστολόγιο 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Φθινοπωρινό τοπίο

Οκτ 201831

Συνεχίζοντας την ανάπτυξη της θεματικής του φθινοπώρου θυμηθήκαμε τα χρώματα του και τη διαδρομή που ακολουθεί ο κύκλος ζωής των φύλλων ενός φυλλοβόλου δέντρου(εδώ).

Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι «Το μαγικό δάσος» από το blog της Βασιλικής Νίκου το οποίο είναι ένα υπέροχο παραμύθι που με τον υπέροχο αλληγορικό και αφηγηματικό του χαρακτήρα αναδεικνύει την ομορφιά της εποχής του Φθινοπώρου και μέσα από τους χαρακτήρες των ηρώων πηγάζουν συναισθήματα αλτρουισμού,αγάπης,στοργής και συνεργασίας.

Συζητήσαμε πάνω στους φθινοπωρινούς πίνακες και δημιουργήσαμε τους δικούς μας.

 

Ημέρα αποταμίευσης -Ευρώ

Οκτ 201831

Σήμερα παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης,,τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος, τελειώσαμε τους κουμπαράδες μας που είχαμε ξεκινήσει από εχθές(εδώ).

Τα υλικά μας για τους κουμπαράδες είναι:

α)Ποτήρια από φελιζόλ με τα καπάκια τους

β)ροζ χαρτόνι για το κεφάλι και τα πόδια του γουρουνιού

γ)χαρτί γκοφρέ για τα παπιγιόν

δ)ροζ σύρμα πίπας για την ουρά

 

Μελετήσαμε και εικόνες στο διαδίκτυο και αληθινά νομίσματα μέσα στην τάξη και βρήκαμε τους αριθμούς που το κάθε νόμισμα φέρει.Με αυτούς κάναμε μαθηματικές ασκήσεις ποσοτήτων.

Π.χ.το χαρτονόμισμα των 5 ευρώ=με 5 κέρματα του ενός ευρώ,το χαρτονόμισμα των 10 ευρώ=με 10 κέρματα του ενός ευρώ κ.ο.κ.

Δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα στον αριθμό 0 όταν γράφεται μετά από κάποιον άλλο αριθμό.Το μηδέν είναι ένας αριθμός του οποίου η ποσότητα είναι ανύπαρκτου μεγέθους.

0=τίποτα,κενό

Όμως το μηδέν είναι εκείνο που μεγαλώνει τους αριθμούς αν τους ακολουθήσει.Π.χ. αν γράψω μετά το 1 ένα 0 γίνεται ο αριθμός 10,αν μετά το 1 βάλω δύο 0 γίνεται ο αριθμός 100 κ.ο.κ.

 

Το 1 είναι μικρότερο από το 10 και το 10 μικρότερο του 100. Ομοίως συμβαίνει και με τους αριθμούς 2,20,200 και 5,50,500.

Αναφερθήκαμε και στην αντίθετη έννοια, του μεγαλύτερου.Π.χ. το 100 είναι μεγαλύτερο του 10 και το 10 μεγαλύτερο του 1 κ.ο.κ.

Παίξαμε και το μαθηματικό παιχνίδι στον πίνακα «Γράψε τον αριθμό που ακούς στη σωστή θέση». Η εκπαιδευτικός είχε δημιουργήσει τη σχάρα των αριθμών, είχαμε κατανοήσει εκ των προτέρων πού θα γραφούν οι αριθμοί με το ένα 0 και πού με τα δύο 0.

Μιλήσαμε για την ύπαρξη ασφάλειας γνησιότητας των χαρτονομισμάτων. Κοιτάμε στο φως τα χαρτονομίσματα και ξεχωρίζουμε τη «μαύρη γραμμή» της ταινίας ασφαλείας, το υδατογράφημα που είναι μια εικόνα όπως  πρόσωπο,αψίδα κλπ μαζί με τον αριθμό-αξία του χαρτονομίσματος. Στη σκιά τα παραπάνω δεν είναι ορατά.

Πειραματιστήκαμε και εντυπωσιαστήκαμε.

Τέλος μιλώντας για το ότι τα χρήματα δεν φέρνουν την ευτυχία παρακολουθήσαμε την ιστορία του Μίδα με το χρυσό άγγιγμα που χωρίζεται σε δύο μέρη.

 

 

Αποταμίευση

Οκτ 201830

Αύριο είναι η παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης και τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος μιλήσαμε για το τι είναι αποταμίευση, για τη σημασία της,πού αποταμιεύουμε τα χρήματά μας(τράπεζα,κουμπαράς,πορτοφόλι στο συρτάρι).Όμως δεν αποταμιεύουν μόνο οι άνθρωποι,αλλά και τα ζώα. Συλλέγουν στις φωλιές τους το φαγητό τους το καλοκαίρι ώστε να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την τροφή τους το χειμώνα.

Μιλήσαμε για το όνομα του νομίσματός μας. το ευρώ.Παρακολουθήσαμε εικόνες στο διαδίκτυο και συζητήσαμε για τα κέρματα(τα στρογγυλά μεταλλικά νομίσματα)  και τα χαρτονομίσματα(τα ορθογώνια νομίσματα από χαρτί).

Παρατηρήσαμε ότι όλα τα νομίσματα έχουν γραμμένο τον αριθμό τους και είναι διακοσμημένα με παραστάσεις. Εξηγήσαμε ότι από τ’αρχαία χρόνια υπήρχαν τα νομίσματα για τις συναλλαγές των ανθρώπων και παρακολουθήσαμε στο Youtube ανάλογο βίντεο.

Είδαμε τα χρώματα των 5,10,20,50,100,200,500 χαρτονομισμάτων ευρώ και κάναμε λόγο για την αξία τους.Π.χ. το χαρτονόμισμα των 5 ευρώ είναι σαν να έχω μπροστά μου 5 μονόλεπτα ευρώ κ.ο.κ.

Μιλήσαμε για την αντιστροφή των χρωμάτων στο 1 και 2 ευρώ και για τις μορφές που φέρουν.Αρπαγή της Ευρώπης από τον ταύρο-θεό Δία(2 ευρώ),την κουκουβάγια-το πουλί της θεάς Αθηνάς,προστάτιδας της Αθήνας(1 ευρώ).Επίσης είδαμε τον χάρτη της Ευρώπης και στα δύο νομίσματα.

Έχουμε ξεκινήσει τις προετοιμασίες για την κατασκευή του κουμπαρά μας που θα ολοκληρωθεί αύριο.

Το κεφάλι του γουρουνιού για τον κουμπαρά και τα πόδια του:

Τέλος διαβάσαμε την ιστορία:

Ομιλία και συζήτηση με ψυχολόγο για τη χρησιμότητα του παιχνιδιού

Οκτ 201830

Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+»Learning to play and playing to learn» που εκπονεί το νηπιαγωγείο μας (πληροφορίες στην κατηγορία του blog μας),είχαμε συνάντηση εκπαιδευτικοί και γονείς με την ψυχολόγο κα Μελίνα Χαρατσίδου. Θέμα της συνάντησης, η αναγκαιότητα του παιχνιδιού στην προσχολική ηλικία,είδη παιχνιδιών,πρόσωπα που εμπλέκονται ανάλογα,αποκλίσεις συμπεριφορών με αφορμή το παιχνίδι,τρόποι διαχείρισης κρίσεων και προτάσεις λύσεων σε καταστάσεις που το απαιτούν.

Η συζήτηση ήταν άκρως ενδιαφέρουσα,με πολλούς προβληματισμούς από τους γονείς για διάδραση και επιχειρηματολογία.Η κα Χαρατσίδου,με τη μεγάλη εμπειρία της και τις γνώσεις της , έλυσε πολλές απορίες και πρότεινε τρόπους επίλυσης σε θέματα με τα παιδιά που απασχολούσαν τους γονείς.

Την ευχαριστούμε θερμά που γι’ακόμη μία φορά  επισκέφθηκε στο νηπιαγωγείο μας και μας χάρισε τις πολύτιμες γνώσεις της. Ευχαριστούμε επίσης και όσους γονείς παραβρέθηκαν και στήριξαν αυτή μας την πρόταση και προσπάθεια για πληροφόρηση.

Επίσκεψη στο πατητήρι Ζαχαίος

Οκτ 201830

Σήμερα επισκεφθήκαμε το πατητήρι «Ζαχαίος» στα πλαίσια εκπαιδευτικής δραστηριότητας έξω από τα πλαίσια του σχολείου. Τα παιδιά είδαν ότι είχαμε συζητήσει,επεξεργαστεί,δημιουργήσει,ψήσει μέσα στην αίθουσα συνδέοντας τη γνώση με την καθημερινότητα και τη ζωή.

Φθινοπωρινά χρώματα

Οκτ 201830

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος ξεκινήσαμε να επεξεργαζόμαστε την εποχή του φθινοπώρου.Μιλάμε για τις καιρικές μεταβολές,τις ενδυματικές και τις αλλαγές στη φύση.Το λεξιλόγιο μας εμπλουτίστηκε με τις λέξεις φυλλοβόλα δέντρα(αυτά που ρίχνουν τα φύλλα τους το φθινόπωρο) ,αειθαλή(αυτά που κρατούν πράσινα τα φύλλα τους όλο το χρόνο),χλωροφύλλη,καροτίνη,ξανθοφύλλη,διοξείδιο του άνθρακα,γλυκόζη.

Παρατηρήσαμε φθινοπωρινές εικόνες από το διαδίκτυο αλλά και τα δέντρα της διπλανής μας αυλής. Αναγνωρίσαμε τα είδη τους(φυλλοβόλα και αειθαλή) , παρατηρήσαμε πού βρίσκονται τα φύλλα τους και τι χρώμα έχουν.

Διαβάσαμε το παρακάτω power point που μας τα εξηγεί όλα.

Μάθαμε τα χρώματα του φθινοπώρου και τα φτιάξαμε εργασία. Αντιγράψαμε τ’ονόματα των χρωμάτων και αντιστοιχίσαμε όνομα και χρώμα.

Τα φύλλα της εργασίας:

 

Σεβασμός στη σημαία μας-ΟΧΙ-Αέρα

Οκτ 201825

Στολίσαμε τα ταμπλό μας με τις εργασίες μας για την 28η Οκτωβρίου 1940.Περισσότερες εργασίες μπορείτε να δείτε εδώ,εδώ και εδώ).

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος δουλέψαμε με τον αναστοχασμό των γνώσεων σχετικά με τη σημαία μας(πληροφορίες παλιότερης ανάρτησης μας εδώ  για το θέμα μας). Εξηγήσαμε τι σημαίνει ο όρκος των Ελλήνων που διαβάζεται στις 9 λωρίδες της σημαίας μας «Ελευθερία ή θάνατος».Οι Έλληνες πολεμούν γενναία για την ελευθερία τους, όταν οι περιστάσεις το απαιτούν, και στόχος τους είναι η ελεύθερη πατρίδα. Δε δέχονται την υποδούλωση και προτιμούν το  θάνατο γιατί πεθαίνουν ελεύθεροι.

Οι Έλληνες πολέμησαν και υπερασπίστηκαν με τη ζωή τους το ιερό αυτό σύμβολο. Είναι τεράστια η σημασία της ελληνικής σημαίας, καθώς περικλείει στις πτυχές της αγώνες και θυσίες, εκφράζει την εθνική μας ενότητα και δίνει υλική υπόσταση στην έννοια του Έθνους.Η επιλογή των σχημάτων και των χρωμάτων της , καθώς και η αλληγορική τους σημασία συνοψίζονται στα παρακάτω:

  • το κυανό χρώμα συμβολίζει τον ουρανό και το λευκό τον αφρό των κυμάτων της θάλασσας που περιβάλλει τη χώρα μας.
  • τα χρώματα παραπέμπουν στη ναυτική βράκα (κυανό) και στη φουστανέλα (λευκό)
  • οι εννέα κυανές και λευκές οριζόντιες παράλληλες λωρίδες αντιπροσωπεύουν τις συλλαβές του «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ
  •  Ο σταυρός συμβολίζει τον σταυρό του χριστιανισμού και της ορθόδοξης πίστης, όπως και ο σταυρός που συχνά υπάρχει και στον ιστό.

Ο φαντάρος μας αποδίδει φόρο τιμής στη σημαία μας την οποία συμπληρώσαμε:

Μιλήσαμε για τη ζωγραφική με κάρβουνο και είδαμε αρκετές εικόνες στο διαδίκτυο γιατί η επόμενη δουλειά μας περιείχε στοιχείο της. Ο πολεμιστής μας παρέμεινε ασπρόμαυρος.Φτιάξαμε όμως φόντο και γράψαμε αρκετές φορές την ιαχή «Αέρα».

Ειρήνη

Οκτ 201824

Συνεχίζοντας τις σελίδες-αφιερώματος στην 28η Οκτωβρίου 1940(εδώ και εδώ) επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Π.Πικάσο, «Το παιδί με το περιστέρι».

Δημιουργήσαμε τον πίνακα με το δικό μας ταλέντο:

Γράψαμε σε χαρτάκια post-it τη λέξη ΟΧΙ και την κολλήσαμε σ’ ολόκληρη την επικράτεια της χώρας μας.

Τελειώσαμε το εξώφυλλο του βιβλίου μας συμπληρώνοντας την εικόνα της ειρήνης:

Χρησιμοποιήσαμε το υλικό παλιότερης ανάρτησης μας (εδώ) για να μιλήσουμε για το εθνικό μας σύμβολο,τη σημαία μας.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος παρακολουθήσαμε δύο βίντεο για τις κακουχίες που βίωνε ο ελληνικός λαός(στρατιώτες και άμαχος πληθυσμός) κατά τη διάρκεια του ελληνοϊταλικού πολέμου και της γερμανικής κατοχής.

 

Ακολούθησε προβληματισμός και συζήτηση για τις οδύνες του πολέμου που μας οδήγησαν στην κατασκευή μας.Φτιάξαμε το περιστέρι της Ελλάδας με τ’αντίστοιχα χρώματα της πατρίδας μας να μεταφέρει σ’όλόκληρο τον κόσμο το μήνυμα της ειρήνης.Την ιδέα την πήραμε από εδώ,αλλά προσθέσαμε τις δικές μας πινελιές.

Τα πατρόν της κατασκευής:

 

 

28 Οκτωβρίου 1940,συνέχεια

Οκτ 201823

Συνεχίζοντας την επεξεργασία του θέματος της 28ης Οκτωβρίου (εδώ) παρακολουθήσαμε την παρουσίαση στο slideshare:

28η Οκτωβρίου 194

Φτιάξαμε την εικόνα του πολέμου στο εξώφυλλο του βιβλίου-αφιερώματος για την 28η Οκτωβρίου 1940 που ετοιμάζουμε και θα περιέχει όλα τα φύλλα εργασιών που κάθε μέρα δημιουργούμε.

Μιλώντας για την «Γκουέρνικα»  του Πικάσο,συμπληρώσαμε φύλλο του πίνακα που προσθέσαμε χρώμα.Το φύλλο του πίνακα από το Pop-it.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος δουλέψαμε πάνω στον πίνακα του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη  «Ξαφνικά μες τη νύχτα» και ζωγραφίσαμε το στρατιώτη στην κενή θέση.

Ο πίνακας:

Οι δουλειές μας:

Για τον στολισμό της τάξης μας φτιάξαμε τα δύο λευκά περιστέρια της ειρήνης να κρατούν το ΟΧΙ των Ελλήνων. Ένα-ένα τα γράμματα του ΟΧΙ τα «γράψαμε» στον αέρα χρησιμοποιώντας όλο το χέρι μας και τα δάκτυλά μας,πριν περάσουμε στο χαρτί.

Τα πατρόν:

 

 

 

28η Οκτωβρίου 1940

Οκτ 201822

Σήμερα ξεκινήσαμε να γνωρίζουμε τα πρόσωπα,τις χώρες και τις συνθήκες του ελληνοϊταλικού πολέμου.Μιλήσαμε για τον Ιωάννη Μεταξά,τον Έλληνα πρωθυπουργό,τον Μπενίτο Μουσολίνι,τον Ιταλό αρχηγό(Ντούτσε) και τον Αδόλφο Χίτλερ,τον αρχηγό των Γερμανών που εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα μετά τους Ιταλούς.

Παρακολουθήσαμε βίντεο και εικόνες από το διαδίκτυο που έδειχναν την επιστράτευση,τις μάχες στην Πίνδο,τη συμβολή των γυναικών,τη γερμανική κατοχή.

Εικόνες από «το αστροπελέκι».

Η-Γερμανική-κατοχή

Προσεγγίσαμε τον πόλεμο μέσα από τον καταπληκτικό πίνακα του Πικάσο-«Γκουέρνικα». Αντλήσαμε πληροφοριακό υλικό από πολλά blog που  έχουν επεξεργαστεί το θέμα όπως:

Νηπιαγωγείο Αφρατίου

Το αερόστατο

kindergarten art class

Παρακολουθήσαμε το βίντεο με την ανάλυση του πίνακα.

και την παρουσίαση από το slideshare.

Η Γκουέρνικα του Πικάσο – Ανάλυση του πίνακα

Συζητήσαμε πάνω στον πίνακα και αναγνωρίσαμε τα σύμβολά του.

Δημιουργήσαμε τις εικόνες από τον πίνακα που έλειπαν.

Το φύλλο εργασίας από το Νηπιαγωγείο Λακκώματος.

Ένα βίντεο για σκέψεις- Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι:

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος  ακούσαμε και μάθαμε  το τραγούδι για την ειρήνη: «Σημαία μας,η ειρήνη»

Γνωρίσαμε τα σύμβολα της ειρήνης:

Εμπνευστήκαμε τη δική μας σημαία και δημιουργήσαμε εικόνες ειρήνης (σήματα ειρήνης,καρδιές,πολύχρωμα λουλούδια,χαμογελαστά παιδιά που παίζουν και μοιράζονται παιχνίδια,οικογένεια,σπίτι και φροντίδα,φίλοι αγαπημένοι).

Τα φύλλα που χρησιμοποιήθηκαν:

Τελειώνοντας μάθαμε ένα ποίημα για την 28η Οκτωβρίου, «Σαν σήμερα παιδιά» στο οποίο,με λίγα λόγια,περιέχονται τα σημαντικά γεγονότα.

 

 

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Kατηγορίες

Translate



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων