Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, αφού ακούσαμε και τραγουδήσαμε αγαπημένα μας χριστουγεννιάτικα τραγούδια, μαζευτήκαμε στον κύκλο και ασχοληθήκαμε με τους γρίφους των Χριστουγέννων. Έχοντας μπροστά μας σκόρπιες κάρτες εικονόλεξων και αναποδογυρισμένες έγχρωμες κάρτες – γρίφους, διαλέγαμε τυχαία μία και απαντούσαμε στην ερώτηση αναζητώντας την απάντηση ανάμεσα στα εικονόλεξα. Κερδίζαμε την κάρτα που βρίσκαμε και αφού είχαμε μαζέψει όλοι μπροστά μας ζευγάρια καρτών, κάναμε το αντίστροφο. Ο καθένας δηλαδή περιέγραφε το γρίφο με βάση την εικόνα, ανακαλώντας έτσι και εμπεδώνοντας τις πληροφορίες για τις κάρτες των Χριστουγέννων.
Αντιγράψαμε κάτω από τα εικονόλεξα τις λέξεις των καρτών μας και τις βάλαμε στη σειρά, δημιουργώντας το μικρό μας λεξικό των Χριστουγέννων.
Τις κάρτες-γρίφους θα τις βρείτε πατώντας στην παρακάτω εικόνα.
Αφού επεξεργαστήκαμε στον διαδραστικό πίνακα ένα μαθηματικό παιχνίδι, βοηθήσαμε το ξωτικό να βάλει τα δώρα στο σάκο του Άη Βασίλη, σύμφωνα με τις κάρτες με τις σημειώσεις του (κάρτα με το ξωτικό). Κάθε παιδί είχε μπροστά του τρία φύλλα. Αρχικά, επεξεργαστήκαμε την κάρτα όπου έπρεπε να αναγνωρίσουμε τις ποσότητες μετρώντας τα δάχτυλα και να τις ταυτίσουμε με τις εικόνες – δώρα και στη συνέχεια να τις εντοπίσουμε και να κυκλώσουμε μόνο αυτές στο δεύτερο φύλλο με τα δώρα. Αφού χρωματίσαμε τα δώρα που χρειαζόμασταν για το σάκο και τα κόψαμε, τα κολλήσαμε σε τρίτο φύλλο, δηλαδή στον σάκο του Άη Βασίλη, και τον παραδώσαμε στα ξωτικά!
Οι εικόνες της δραστηριότητας από εδώ.
Αφού ακούσαμε το χριστουγεννιάτικο τραγούδι «Το έλατο», παρακολουθήσαμε δύο βίντεο. Στο πρώτο, το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας αφηγείται την ιστορία του ώστε να το γνωρίσουμε καλύτερα. Στο δεύτερο μάθαμε πότε ήρθε στην Ελλάδα και ποιο έθιμο είχαμε στη χώρα μας νωρίτερα.
Ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε το μεγάλο δέντρο της τάξης μας. Αφού το σχεδιάσαμε, βάλαμε τον κορμό του και δημιουργήσαμε ακανόνιστα σχέδια και σχήματα με τη χρήση χαρτοταινίας. Αύριο, θα συνεχίσουμε την κατασκευή μας.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ασχοληθήκαμε με το γράμμα Α μιας και το συναντάμε σε πολλές χριστουγεννιάτικες λέξεις.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και
στη ασυνέχεια αφού μάθαμε για τη λέξη «ακροβάτης» γίναμε και εμείς ακροβάτες και ισορροπήσαμε πάνω στις γραμμές των «Α» και «α».
Έπειτα, αφού θυμηθήκαμε λέξεις από «Α» που μάθαμε από τα βίντεο, παίξαμε κινητικό παιχνίδι που τα παιδιά χόρευαν με τη χριστουγεννιάτικη μουσική και στο σταμάτημα μεταμορφωνόταν σε κάτι από «Α».
Συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας για το γράμμα Α, α.
Το φύλλο από εδώ.
Εξασκηθήκαμε στη σειραθέτηση των γραμμάτων χριστουγεννιάτικων λέξεων παίζοντας ψηφιακό παιχνίδι αναγραμματισμού.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε. Το παιχνίδι είναι δημιουργία της κας Ελένης.
Τα παιδιά και των δύο ολοήμερων τμημάτων διαβάσαμε το παραμύθι του Eric Carle “Χιονίζει”. Παίξαμε και τα online παιχνίδια του. Πατήστε στον σύνδεσμο που ακολουθεί, σε παλαιότερη ανάρτησής μας, για να τα βρείτε: https://blogs.sch.gr/12nipglyfadas/2020/12/06/olaf-o-chionanthropos-kataskeyi-to-paramythi-quot-chionizei-quot-me-ta-paichnidia-toy-dimioyrgo-christoygenniatikes-istories/
Δημιουργήσαμε τις χριστουγεννιάτικες κάρτες ευχών μας με βάση το παραπάνω παραμύθι με ήρωα τον Άγιο Βασίλη. Γράψαμε και τις ευχές μας: Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1: Καλές γιορτές και τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2:Καλά Χριστούγεννα, Καλή Χρονιά.
Τα πατρόν της κατασκευής:
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, ακούσαμε και το παραμύθι του Αντώνη Παπαθεοδούλου “Άγιε Βασίλη ξέχασες τον σκούφο σου” και παίξαμε τα online παιχνίδια του. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο, σε παλαιότερη ανάρτησή μας για να τα βρείτε:https://blogs.sch.gr/12nipglyfadas/2020/12/11/agios-vasilis-gramma-ston-agio-vasili-agie-vasili-xechases-ton-skoyfo-soy-paichnidia-gia-to-paramythi-vinteo-quot-o-chionanthropos-quot-paichnidia-gia-ton-chionanthropo/
Πρόσφατα σχόλια