Βίντεο από την ελιά στο λάδι-Online παιχνίδι με σύνθετες λέξεις από ελιά και λάδι- Ο ερωτευμένος ελέφαντας- Κατασκευή: Ελαιώνας και λιομάζωμα, Κλαδάκι ελιάς, φάκελος για το παζλ της διαμάχης της θεάς Αθηνάς με το θεό Ποσειδώνα, Τρισδιάστατη ομπρέλα–Πειράματα με το λάδι και βίντεο-Χορός με το τραγούδι “Ελιά μου δέντρο ιερό”

Νοέ 202223

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,ξεκινήσαμε παρακολουθώντας ένα εκπαιδευτικό βίντεο

316298209 882269836129158 4706946966908259121 n

όπου με παραστατικές εικόνες και αριθμημένες λεζάντες (1-11) παρουσίαζε αναλυτικά τα στάδια συλλογής της ελιάς μέχρι να γίνει λάδι στο ελαιοτριβείο.

Έτσι, αφού τα είχαμε στο μυαλό μας πιο αναλυτικά και ταξινομημένα, παρακολουθήσαμε ένα άλλο βίντεο όπου βλέποντας τη διαδικασία συγκομιδής ελιάς – παραγωγής ελαιόλαδου, έπρεπε εμείς τώρα πια να διατυπώνουμε και να εξηγούμε τα στάδια, σταματώντας το βίντεο όπου χρειάζεται.

 

Εξηγώντας ότι το βίντεο αυτό διαδραματίζεται στο Λευκόχωμα Λακωνίας, ασχοληθήκαμε με τη γεωγραφία. Αρχικά, παρατηρώντας έναν παραγωγικό χάρτη με ελιές, κατονομάσαμε κάποιες από τις περιοχές όπου καλλιεργούνται οι κυριότερες ποικιλίες ελιάς στη χώρα μας. Ο θεματικός χάρτης από εδώ.

316152215 538962574370394 5466299242210929410 n

Ακολουθώντας τα σημεία από πάνω μέχρι κάτω, αναζητήσαμε αυτές τις περιοχές ταυτίζοντας τον χάρτη της Ελλάδας της τάξης μας με τον θεματικό. Αντιστοιχίζαμε τις περιοχές στον δικό μας χάρτη, κολλώντας αυτοκόλλητα χαρτάκια στα σημεία. Γράψαμε τις επτά αυτές περιοχές στα χαρτάκια και τα κολλήσαμε στον χάρτη μας, αφού τις επαναλάβαμε. Διαπιστώσαμε ότι η χώρα μας είναι γεμάτη με καλλιέργειες ελιών από βόρεια, στη Θάσο, μέχρι το πιο νότιο σημείο της, στην Κρήτη!

316243175 1145242859690942 6059589822476731520 n

316178864 1712302692488771 6966889872214004437 n 316350409 1524979817965717 6862918257905217390 n defaced 316616261 541035694115855 7381167756172961579 n

Μέσω ψηφιακών παιχνιδιών: Μάθαμε για τη χρησιμότητα του λαδιού εκτός από το φαγητό και τα παράγωγα προϊόντα του και συζητήσαμε για προσωπικές μας εμπειρίες σχετικές μ’ αυτά. Διαπιστώσαμε ότι έχουμε όλοι στο σπίτι μας προϊόντα του! Ασχοληθήκαμε με μαθηματικές έννοιες ποσοτήτων, μεγεθών, χωρικών εννοιών, με εικόνες από τη θεματική μας.

316565399 641872111055581 5902382431412571806 n 316718888 438540764949259 8452957361345359945 n defaced

Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε. Εμείς παίξαμε τη «Χρησιμότητα του λαδιού» και τις «Μαθηματικές έννοιες».

30

Στην ολομέλεια, παρατηρώντας εικόνες ελαιομαζώματος, περιγράψαμε τη διαδικασία. Χρησιμοποιήθηκαν ο πίνακας του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ (που τον θυμηθήκαμε από προηγούμενη δραστηριότητα) και οι δύο εικόνες από τον σύνδεσμο-πατήστε εδώ– που φαίνονται στις φωτογραφίες.

316131628 926754891641245 2943545714449195828 n 316234170 1165114461044897 1894014680990756552 n 315893000 2053924484816757 8806237785457951440 n

Έπειτα, βλέποντας μια εικόνα με ένα άδειο δέντρο, εντοπίσαμε με συζήτηση τι λείπει για να συμπληρωθεί και ξεκινήσαμε την κατασκευή μας. Σχεδιάσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε γύρω από το δέντρο τα λιόπανα με χαρτί τσόχας, κολλήσαμε αληθινά φύλλα ελιάς (τα είχαμε φυλάξει από προηγούμενη δραστηριότητα). Ζωγραφίσαμε σκάλες, αγρότες, εργαλεία, καλάθια, τσουβάλια. Χρησιμοποιήσαμε τέμπερα και την τεχνική με πομ πομ και μανταλάκι για τις ελιές μας, ώριμες και άγουρες, πάνω και κάτω από το δέντρο. Βουτούσαμε πομ πομ διαφόρων μεγεθών σε διαφορετικά χρώματα και ολοκληρώσαμε έτσι τις δημιουργίες μας με την αναπαράσταση του λιομαζώματος!!

316620306 703632277544550 16905207631862351 n 316324197 652399436565297 2358663027306476465 n 316581329 874202293942915 6801005945875996497 n 316131628 529500569027202 1568734945093066234 n 316317744 5045807568854543 6691557655895981552 n 316468925 870497514135628 6815327897889518654 n

Ολοκληρώνοντας τις χθεσινές μας δραστηριότητες, ξεκινήσαμε ακούγοντας και τραγουδώντας για την ελιά και το λάδι.

316099385 680230530133454 835616802427754330 n

Επεξεργαστήκαμε το τραγούδι με ένα εικονόλεξο, όπου το διατυπώσαμε μόνοι μας με το συσχετισμό των εικόνων μεταξύ τους. Το εικονόλεξο από την παρουσίαση που θα βρείτε πατώντας το σύνδεσμο εδώ.

316555436 689661902516436 1538451397721551602 n 316560392 5899155556795216 2507429623791838145 n

Παρακολουθήσαμε

316625983 835601124434614 6120189267045228578 n

το εκπαιδευτικό βίντεο «Ένα γράμμα μια ιστορία – Ο Ερωτευμένος Ελέφαντας (Ε)» και αναγνωρίσαμε το αρχικό γράμμα της ελιάς και τη φωνούλα του και γράψαμε με τα δάχτυλά μας το κεφαλαίο και το πεζό.

Σκεφτήκαμε και αναζητήσαμε στην τάξη μας παιχνίδια με τα οποία θα μπορούσαμε να το συνθέσουμε. Έτσι, επιλέξαμε κάρτες από παιχνίδι μνήμης, τουβλάκια, jenga, μαρκαδόρους!

315529227 806313647103473 2736948063405324536 n 315215789 670450454517400 4369660746622890630 n 316599828 543832083831742 2075429961381719330 n 316701167 1288926758600086 3123143067211272945 n

Στη συνέχεια βλέποντας δύο εικονόλεξα με τις λέξεις «ΕΛΙΑ» και «ΛΑΔΙ», εντοπίσαμε τα γράμματα των λέξεων μεταξύ άλλων σκόρπιων γραμμάτων και τα κολλήσαμε στα αντίστοιχα κουτάκια για να συνθέσουμε τις δύο λέξεις. Παρατηρήσαμε ότι τα τρία από τα τέσσερα γράμματα τους είναι τα ίδια!

316140895 540033340903978 6968126166568372617 n 316146685 2279150252259794 5588549832095774872 n

Η παρουσίαση με τα εικονόλεξα ελιά-λάδι. Πατήστε στην εικόνα.

31

Εξασκηθήκαμε στη φωνολογική ενημερότητα του φωνήματος και στην αναγνώρισή του μέσα από λέξεις στον πίνακα, όπου εντοπίσαμε και ποιες λέξεις έχουν σχέση με την ελιά. Εξασκηθήκαμε επίσης και στη γραφή του Ε, ε σε φύλλο εργασίας και κυκλώσαμε μόνο αυτό, αναγνωρίζοντάς το μέσα στις λέξεις. Τα φύλλα εργασίας από εδώ.

316710133 826031431988674 2654414487870446089 n 316644785 3025342887763389 7675140285801506460 n 316470020 641929270991816 3306366055113269079 n316133599 552771133343426 6070648371908691146 n

Κάναμε ανασκόπηση των δραστηριοτήτων μας για τον 3ο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, τη διαφορετικότητα, μέσα από το φωτογραφικό υλικό της τάξης μας και από τις ομαδικές δημιουργίες μας που είναι αναρτημένες στον τοίχο. Στα δύο κολάζ μας με το τι σημαίνει για τον καθένα μας η διαφορετικότητα, συγκρίναμε τις πρότερες γνώσεις μας με αυτές κατά την ολοκλήρωση της θεματικής. Συμπληρώσαμε το φύλλο αυτοαξιολόγησης και το παρουσιάσαμε στην ολομέλεια-τα φύλλα από εδώ στη μέση περίπου της ανάρτησης.

316311661 661667355514518 8141984708282245210 n 316343589 689813806081852 8076424431571546787 n 316406578 850472799528911 1404755717529289561 n 316644782 665173428540936 2371041271389216796 n

Σήμερα η τάξη των παιδιών του πρωινού τμήματος 2, έγινε εργαστήρι πειραμάτων. Αρχικά προσπαθήσαμε να αναμείξουμε 2 υλικά . Το ελαιόλαδο και το νερό. Τα προσθέσαμε σε διάφανο μπουκάλι και κάναμε υποθέσεις σχετικά με το αποτέλεσμα της ανάμειξης τους. Στη συνέχεια κουνήσαμε το μπουκάλι και το αφήσαμε για να παρατηρήσουμε τι θα συμβεί με τα δυο υγρά. Θα αναμειχθούν ή θα διαχωριστούν; Γρήγορα φάνηκε ότι το λάδι μετακινήθηκε προς τα πάνω και το νερό προς το κάτω μέρος του μπουκαλιού.

316176465 3315749712075726 8473569977264820216 n 316584139 1286786182176011 3605276691886605228 n 316187196 943756689927625 5824103668725422414 n defaced 316240095 444030401250146 3847712878214741662 n

Τα αποτελέσματα καταγράφηκαν σε φύλλο εργασίας.

316140895 1347418199128796 2093340608926081141 n

Το φύλλο εργασίας από εδώ.

1 2

Έπειτα σαν δραστηριότητα επέκτασης αναλάβαμε αυτή τη φορά να αναμείξουμε λάδι και ξύδι. Όταν κλείσαμε το μπουκάλι το λάδι παρέμενε στο πάνω μέρος του μείγματος. Παρατηρήσαμε ότι κάθε φορά που γυρνούσαμε το μπουκάλι το λάδι μετακινούνταν προς τα πάνω. Έτσι με κατευθυνόμενες ερωτήσεις διαπιστώσαμε ότι από το ίδιο μπουκάλι μπορούμε να σερβίρουμε και λάδι και ξύδι αρκεί να γυρίσουμε το μπουκάλι ώστε να μετακινηθούν τα δυο υγρά.

316159562 803726487390935 112984241317475235 n defaced

Μετά τα πειράματα ανάμειξης υγρών εξασκηθήκαμε στις αναμείξεις…λέξεων. Σκεφτήκαμε συνθέτες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη «λάδι» ή τη λέξη « Ελιά». Στη δραστηριότητα αυτή αξιοποιήσαμε και τον ψηφιακό τροχό.

315523730 454055170010621 1162540242806919494 n defaced 317013051 699363571707381 6429449984706862081 n defaced

Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.

32

Στη συνέχεια ξεκινήσαμε εργαστήρι κατασκευής αιωνόβιων ελαιοδέντρων τσαλακώνοντας χαρτί γκοφρέ ώστε να πετύχουμε το αισθητικό αποτέλεσμα του κορμού της ελιάς. Η κατασκευή μας θα ολοκληρωθεί αύριο.

316332934 847227313266416 8471934494122937256 n 316748367 3300458300167897 1368604784735160833 n

Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων γίναμε μια ομάδα φυσικών επιστημόνων και πραγματοποιήσαμε πέντε πειράματα με τη χρήση του λαδιού. Η κα Βάνα μας παρουσίασε τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν και η κα Μαρία συνοδοιπόρος, μας χάρισε όλα τα στιγμιότυπα των πειραμάτων.

316743991 458778399660272 7495930423805600449 n defaced

Στη συνέχεια, ξεκινώντας κάθε πείραμα, κάναμε τις υποθέσεις μας και στη συνέχεια με τον πειραματισμό είτε τις επαληθεύαμε είτε λαμβάναμε καινούρια γνώση που πραγματικά μας εντυπωσίαζε.

Ξεκινήσαμε από κάτι γνωστό μας που επιβεβαιώσαμε το πρωί, με τα πειράματα της κας Ελένης. Το λάδι επιπλέει πάνω στο νερό λόγω χαμηλότερης πυκνότητας. Όσο κι αν ανακατέψουμε τα δύο υγρά δεν πρόκειται ποτέ να αναμειχθούν.

316702492 481551220742210 5163628827767753082 n 316477801 456829003262605 6661891935602039621 n 316603116 509211831136246 566880608666659358 n

Και όμως ένα πολύ γνωστό υλικό της κουζίνας μας κάνει το θαύμα και αναμειγνύει το νερό με το λάδι. Το υγρό πιάτων.

316322447 722746508710841 734237574964384052 n defaced 316876772 3035368223430414 9148002907409488135 n

Ποιες ήταν οι υποθέσεις μας και τι τελικά αποδείχτηκε.

20221123 165236 20221123 165325 20221123 165420 20221123 165556

Το φύλλο καταγραφής, δημιουργία της κας Βάνας.

1 19

Το βίντεο από το διαδίκτυο.

Δεύτερο πείραμα, γεμίσαμε ένα ποτηράκι λάδι και ένα ίδιου μεγέθους νερό. Πώς αλλάζουν θέση μόνα τους; Εντυπωσιαστήκαμε με την πίεση που ασκεί το νερό στο χαρτόνι με το οποίο κλείσαμε το ποτήρι με το νερό για να τοποθετηθεί πάνω από το ποτήρι του λαδιού.

316473655 533918255253363 2489643971085269692 n 316673496 6280746278605636 4534242707913451061 n 316486361 558058629496611 4259864033352649112 n 316444976 474771434758208 5165240676234926775 n 20221123 142418 defaced 316839265 708718603917241 793573181598840742 n 316479520 562529692349804 8052369446414620150 n 316372687 995096771446338 8165269979117790106 n

Το βίντεο του πειράματος:

Τρίτο πείραμα, το αόρατο ποτήρι. Γεμίσαμε ένα σφηνάκι με λάδι και το τοποθετήσαμε μέσα σ’ένα μεγαλύτερο και ψηλότερο ποτήρι. Το σφηνάκι με το λάδι ήταν ορατό. Πώς έγινε αόρατο;

316558823 1121788432032794 2884009374027894760 n  316807942 1101950057132580 8387493019312449396 n

Γεμίσαμε και το μεγάλο ποτήρι με λάδι καλύπτοντας το σφηνάκι και αυτό “ως δια μαγείας” εξαφανίστηκε από τα μάτια μας.

Το βίντεο από το διαδίκτυο χρησιμοποιεί ηλιέλαιο αλλά εμείς χρησιμοποιήσαμε ελαιόλαδο με τα ίδια αποτελέσματα.

Το τέταρτο πείραμα ήταν οι σταγόνες αναμειγμένου νερού με οινόπνευμα στο λάδι. Τι υποθέσαμε ότι θα συμβεί; Όλα τα υλικά θα ενωθούν. Τι έγινε τελικά; Βουτιά στο λάδι, όπως τιτλοφορείται το βίντεο του πειράματος. Σταγονίτσες σαν μαργαριτάρια επέπλεαν στο λάδι και βυθίστηκαν στον πάτο του ποτηριού σχηματίζοντας αλυσίδα.

316699932 1325089198238498 4359913606704193741 n 316563740 637258518144793 4873531849563248096 n 316587336 660324395557700 9169109229904422878 n defaced

Το φύλλο καταγραφής αξιοποιήθηκε και συμπληρώθηκε ομαδικά.

20221123 165721

Το φύλλο καταγραφής, δημιουργία της κας Βάνας.

33

Το βίντεο του πειράματος.

Το πέμπτο πείραμά μας ήταν η λάβα. Εδώ χρησιμοποιήσαμε ηλιέλαιο λόγω ανοικτού χρώματος για να να είναι ορατές οι φυσαλίδες που ανεβοκατεβαίνουν. Χρησιμοποιήθηκε ταμπλέτα αναβραζόμενου παυσίπονου και κόκκινο χρώμα ζαχαροπλαστικής στο νερό.

316507691 507899944689926 6144179600889296065 n 316593592 683980956691761 3034213365281220034 n 316448531 699833868331185 1185445927295760595 n 316626676 553477699942330 7449214354699377949 n

Το βίντεο του πειράματος.

Στη συνέχεια είδαμε πολλές φωτογραφίες με κότινο(το στεφάνι από κλαδιά ελιάς που στεφάνωναν στην αρχαιότητα τους αθλητές και νικητές). Δημιουργήσαμε ο καθένας το δικό του κλαδάκι που όλα μαζί ενώθηκαν και έφτιαξαν τον κότινο των φυσικών επιστημόνων.

316463242 1857844987885588 5227981093389187842 n 316376311 1284708988738469 5121381141411808676 n 20221123 151826 20221123 152210 316376317 466663458949185 3439551425096190752 n 316724505 1169364360363518 7550652804927823290 n 316749303 873622150337508 3984281848931168787 n 20221123 154139 20221123 154153 defaced 20221123 154208 defaced

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, διακοσμήσαμε το φάκελο στον οποίο τοποθετήσαμε το παζλ της διαμάχης της θεάς Αθηνάς με τον Ποσειδώνα-πατήστε εδώ για να το δείτε στο τέλος της ανάρτησης. Το πήραμε φεύγοντας.

20221123 154947 20221123 154938 20221123 155005 20221123 160030 20221123 155804 20221123 160026

Χορέψαμε το όμορφο τραγούδι “Ελιά μου δέντρο ιερό” ζευγάρια.

Ο χορός μας βιντεοσκοπήθηκε και θα προστεθεί στο υλικό που θα πάρουμε στο τέλος της χρονιάς.

20221123 132014 defaced 20221123 132735 defaced 2 1 4

Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου δημιουργήσαμε ομπρέλα τρισδιάστατη λόγω του βροχερού καιρού. Ιδέα από εδώ.

316647079 1236716533548423 8983765029324788599 n 316510230 1299815154086733 7702024328805688170 n 316737376 1836013060082141 3825824301284170799 n 316462435 851153596026230 4862565032274325694 n

 

από κάτω από: Ελιά, Φυσική-Πειράματα| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βίντεο από την ελιά στο λάδι-Online παιχνίδι με σύνθετες λέξεις από ελιά και λάδι- Ο ερωτευμένος ελέφαντας- Κατασκευή: Ελαιώνας και λιομάζωμα, Κλαδάκι ελιάς, φάκελος για το παζλ της διαμάχης της θεάς Αθηνάς με το θεό Ποσειδώνα, Τρισδιάστατη ομπρέλα–Πειράματα με το λάδι και βίντεο-Χορός με το τραγούδι “Ελιά μου δέντρο ιερό”    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων