Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,ξεκινήσαμε με την επεξεργασία ενός ποιήματος για το φθινόπωρο, από το blog της κας Τάνιας,το οποίο στη συνέχεια δραματοποιήσαμε.
Επεξεργαστήκαμε το ποίημα “Τρελό φθινοπωράκι”,από το blog της κας Τάνιας
Το βίντεο με το φθινοπωρινό ποίημα της Μάρως Λοΐζου “Δε μ’ ακούς;” μας έδωσε τη δυνατότητα να επαναλάβουμε μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του φθινοπώρου.
Είδαμε έναν συνοπτικό πίνακα αναφοράς με τα φρούτα του φθινοπώρου και διαπιστώσαμε ότι ένα φθινοπωρινό φρούτο λείπει από τον πίνακα, το ρόδι.
Με την ευκαιρία αυτή ακούσαμε το τραγούδια “Ο Φάνης και η ροδιά”.
Στη συνέχεια παίξαμε μερικά online παιχνίδια σχετικά με το φθινόπωρο. Πατήστε στις εικόνες.
Φιλοτεχνήσαμε ένα φύλλο με την τεχνική Zentangle και διακοσμήσαμε τα παράθυρα της τάξης.
Ιδέα από εδώ.
Τέλος, επεξεργαστήκαμε 3 φύλλα εργασίας: δύο για τη γλώσσα και ένα για τα μαθηματικά.
Οι καλημέρες των παιδιών του πρωινού τμήματος 2,ακούστηκαν δυνατά για να καλωσορίσουν την ομάδα μας που σήμερα μετά το ημερολόγιο και την πρωινή γυμναστική έχει πολλά ανακαλύψει. Παρακολουθήσαμε ξανά το βίντεο της ιστορίας « The season short film»(πατήστε εδώ στο μέσο περίπου της ανάρτησης) για παρατηρήσουμε ένα φυσικό φαινόμενο, την βαρύτητα. Αμέσως μετά συγκεντρώσαμε τα φυσικά υλικά που παρουσιάζονται στην ιστορία (στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα ξερό φύλλο και ένα βελανίδι) και τα παρατηρήσαμε προσεκτικά.
Συζητήσαμε για τα στοιχεία του βίντεο σχετικά με την ταυτόχρονη πτώση ενός φύλλου και ενός βελανιδιού και σε ποια φαινόμενα οφείλεται. Κάποιες από τις απαντήσεις που αναφέρθηκαν από τα παιδιά ήταν, ο δυνατός αέρας και η έλλειψη δύναμης των καρπών και των δέντρων το φθινόπωρο. Επισημάναμε όμως και κάτι ακόμα. Τη δύναμη της γης που δουλεύει σαν μαγνήτης και μας «τραβάει» κοντά της . Σαν γνήσιοι επιστήμονες κάναμε τα πρώτα μας απλά πειράματα με πτώση μικρών αντικειμένων της τάξης και με αυτόν τον τρόπο προσεγγίσαμε τις έννοιες ελαφρύ-βαρύ. Κάναμε λοιπόν τις προβλέψεις μας, τις δοκιμές μας, τις επαληθεύσεις μας και στο τέλος τις καταγραφές μας.
Κάθε αποτέλεσμα καταγράφηκε με απλό τρόπο από τα παιδιά σε ένα φύλλο εργασίας με τη μορφή βιβλίου.
Ακολούθως , διαβάσαμε την ιστορία « Το μικρό βελανίδι» για να μάθουμε τι συμβαίνει με τους καρπούς και τους σπόρους που πέφτουν τώρα το φθινόπωρο από τα δέντρα. Τέλος παίξαμε ένα διαδικτυακό παιχνίδι σειραθέτησης εικόνων τη ιστορίας. Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.
Με την κα Σοφία, τη συνάδελφο των αγγλικών έκαναν κινητικά παιχνίδια και έναν χαιρετισμό στα αγγλικά. Τραγούδησαν με κινήσεις ένα τραγούδι και βάση αυτού επικεντρώθηκαν σε κάποιες λεξούλες.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για το φθινοπωρινό χαλί που στρώνουν τα φύλλα με τη βοήθεια του ανέμου.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με τα φύλλα που είχαν φέρει στο σχολείο τα παιδιά. Φου, φου, φου… φυσάει ο αέρας.
Τα φύλλα εργασίας:
Με τα φύλλα μας πειραματιστήκαμε. Γιατί τρίβονται τα καφέ φύλλα και γίνονται σαν “ρίγανη” και όχι τα πράσινα ή κίτρινα; Τα καφέ φύλλα τρίβονται γιατί έχουν χάσει όλη τους την υγρασία, το νερό. Είναι ξερά.
Επίσης τα πειράματα συνεχίστηκαν και με τον μεγενθυντικό φακό παρατηρήσαμε όλους τους δρόμους μεταφοράς του νερού και της γλυκόζης(της τροφής των φυτών) πάνω στα φύλλα.
Τέλος ζωγραφίσαμε με χρώματα που δηλώνουν σούρουπο ένα φυλλοβόλο δέντρο γιατί και τη νύχτα υπάρχουν τα δέντρα στη θέση τους.
Το φύλλο εργασίας από την παρουσίαση εδώ, διαφάνεια 24.
Πρόσφατα σχόλια