Σήμερα μιλήσαμε για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης ,της γιορτής του ψησίματος κρεατικών μέσα στις γιορτές της Αποκριάς. Εξηγήσαμε τη λέξη “τσίκνα” που αποτελεί το πρώτο συνθετικό της Τσικνοπέμπτης: η χαρακτηριστική μυρωδιά του ψημένου ή καμένου κρέατος που πλημμυρίζει την ατμόσφαιρα την ημέρα αυτή.Αναφέραμε όλα τα κρεατικά που μπορούμε να ψήσουμε: καλαμάκια σουβλάκια,μπριζόλες(χοιρινές:κρέας γουρουνιού, μοσχαρίσιες:κρέας νεαρής αγελάδας, αρνίσιες),λουκάνικα,μπέικον,μπιφτέκια,κοτόπουλο.
Τα παιδιά ανέλαβαν το ρόλο του ψήστη και γέμισαν τις ψησταριές τους με κρεατικά τα οποία και κατέγραψαν.
Το φύλλο της Τσικνοπέμπτης:
Στη συνέχεια κάμαμε μια εισαγωγή για την προέλευση της μάσκας και τη σύνδεσή της με το θεό Διόνυσο και το αρχαίο θέατρο. Αναφέραμε τα δύο συναισθήματα του αρχαίου θεάτρου, αυτό της χαράς και της λύπης.
Παρακολουθήσαμε τις εξαίρετες παρουσιάσεις slideshare για τις αρχαίες μάσκες και για την ιστορία της μάσκας,τα είδη της, τη χρήση της ανά τον κόσμο,που δημιουργήθηκε από την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Π.Ε. Α΄Αθηνών, κυρία Κύρδη Καλλιόπη.
Τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας που ομαδοποίησαν τις μάσκες που δηλώνουν χαρά και τις μάσκες που δηλώνουν λύπη. Με αυθόρμητη γραφή το καθένα έγραψε τις λέξεις “χαρά”, “λύπη”.
Τα φύλλα εργασίας :
Συνεχίσαμε το στολισμό της τάξης με τον αρλεκίνο.
Το φύλλο του αρλεκίνου:
Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος ολοκλήρωσαν τη διακόσμηση της στολής του κλόουν, παρακολούθησαν βίντεο στο Youtube για τις βενετσιάνικες μάσκες, το καρναβάλι της Βενετίας και το πατρινό καρναβάλι.Έκαναν μια πρώτη αναφορά στο έθιμο του χαρταετού και δημιούργησε το καθένα το δικό του πέταγμα χαρταετού. Η ιδέα από κατασκευή συναδέλφου στον παιδικό σταθμό “Χάιντι”.
Ο κλόουν:
Οι χαρταετοί με γλωσσοπίεστρα και χρωματιστό αφρώδες υλικό:
Πρόσφατα σχόλια