ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΗΡΘΑΝ ΠΑΛΙ !!!

Υποδεχτήκαμε τον Δεκέμβριο στο τμήμα μας με το τραγούδι του Π. Θαλασσινού «Δόξα Δεκέμβρη μήνα», φτιάξαμε το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης των ημερών μέχρι τα Χριστούγεννα και παίξαμε με το ποίημα-εικονόλεξο του Δεκέμβρη

 

Παίξαμε διάφορα κινητικά παιχνίδια (ομαδικά, δραματοποιήσεις κα.)

Μέσα από το παραμύθι “Τα Χριστούγεννα του μικρού καλικαντζάρου” μάθαμε για τις 3 γιορτές Χριστούγεννα-Πρωτοχρονιά-Φώτα που γιορτάζουμε σύντομα και τον συμβολισμό τους.

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τους λαϊκούς μύθους που μιλάνε για τους καλικάντζαρους, τις ονομασίες τους και τις ‘μαγικές’ τους ιδιότητες.

Διαβάσαμε υπέροχες ιστορίες εμπνευσμένες από τη Γέννηση του Χριστού και τις γιορτές που έρχονται, τις δραματοποιήσαμε, παίξαμε παιχνίδια αντιστοίχισης και διάφορα αριθμοπαιχνίδια και φτιάξαμε σχετικές κατασκευές.

Μιλήσαμε για τα έθιμα των γιορτών στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας και για τον αγαπημένο Άγιο Βασίλη των παιδιών στη χώρα μας αλλά και στον κόσμο. Ανήμερα του Αγίου Νικολάου, μιλήσαμε για το έθιμο των Πρωτοχρονιάτικων Καραβιών της Χίου και ακούσαμε τα Παραδοσιακά Πρωτοχρονιάτικα κάλαντα.

Παίξαμε διάφορα γλωσσικά παιχνίδια με το λεξιλόγιο των γιορτών, σχηματίσαμε λέξεις και σχεδιάσαμε το γράμμα “Χ,χ” με διάφορους τρόπους, ψάχνοντας συγχρόνως και πράγματα που ξεκινούν από αυτό το γράμμα.

Παίξαμε παιχνίδια με τον Άγιο Βασίλη, του γράψαμε ένα γράμμα και διαβάσαμε την ιστορία της κυρίας Άη-Βασίλη.

  

Φτιάξαμε διάφορες κατασκευές, γράψαμε ευχές στη χριστουγεννιάτική μας κάρτα και στολίσαμε την τάξη μας.

Μαγειρέψαμε υπέροχα μελομακάρονα και διαβάσαμε την ιστορία της Ευτυχίας της ζαχαροπλάστισσας, που έφτιαξε τα πιο τραγουδιάρικα μελομακάρονα.

 

Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε 3 έργα τέχνης του Romero Britto με χριστουγεννιάτικο θέμα και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας template.

Και τέλος, στις 18 Δεκεμβρίου ανεβάσαμε τη θεατρική παράσταση “Τα Χριστούγεννα των Παραμυθιών” !!!

 

 

Περιμένοντας τα Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο μας…

Μπαίνοντας ο Δεκέμβρης, στολίσαμε το δέντρο μας.

Με τη βοήθεια του κ. Σωτήρη Νεράκη κατασκευάσαμε για πρώτη φορά τα δικά μας χριστουγεννιάτικα κεριά.

Φτιάξαμε χριστουγεννιάτικες κατασκευές με ιδιαίτερα υλικά, για να στολίσουμε την τάξη μας.

Και το σκηνικό της γιορτής μας !!!!!!!!!!!

Ετοιμάσαμε όλοι μαζί το πιο διάσημο χριστουγεννιάτικο γλυκό, τα μελομακάρονα !!!

Τέλος, είχαμε τη χαρά να μας επισκεφτεί η κ. Πόπη Μενδώνη, μέλος του ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και να μας μιλήσει για το έργο της και τις δράσεις του Ε.Σ. τώρα τα Χριστούγεννα!

 

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου – 19 Νοεμβρίου 1973

Ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες μας για την επέτειο του Πολυτεχνείου ψάχνοντας μέσα στην τάξη να βρούμε τις εικόνες των ηρώων από το παραμύθι: « Η σοφή ελιά». Τις αντιστοιχήσαμε με τα ονόματα τους, διαβάσαμε την ιστορία και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από αυτή.

Στη συνέχεια διαβάσαμε από την πρώτη μου ιστορία: « Η εξέγερση του Πολυτεχνείου» και το ζωγραφίσαμε όπως το φανταζόμαστε. Σχηματίσαμε με καρτέλες τους αριθμούς 17 και 1973, παίξαμε γλωσσικά και κινητικά παιχνίδια με τις λέξεις  ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, κόψαμε ανθρωπάκια και γράψαμε ( νήπια) ή ζωγραφίσαμε ( προνήπια) ένα από τα παραπάνω συνθήματα.

     

Σειρά είχε η ιστορία: « Η κυρά- Δημοκρατία». Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και δραματοποιήσαμε το πως περνάνε τα παιδιά στο σπίτι της Δημοκρατίας ( γελάνε, παίζουν, κτλ) και το πώς περνάνε στο σπίτι της Δικτατορίας ( δεν παίζουν μεταξύ τους, είναι θυμωμένοι, κτλ) .Είδαμε και σχολιάσαμε εικόνες με πράγματα που επιτρέπονται ή δεν επιτρέπονται  σε Δημοκρατία και Δικτατορία και τις βάλαμε κάτω από τη σωστή στήλη .Ψηφίσαμε ποια από τις 2 προτιμάμε ( με νικήτρια τη Δημοκρατία ) και κάναμε μια ομαδική εργασία ζωγραφίζοντας το χωριό της κυρά- Δημοκρατίας και το χωριό της κυρά- Δικτατορίας.

Τέλος διαβάσαμε την αγαπημένη μας: « Ντενεκεδούπολη». Γνωρίσαμε τους ήρωες, αναγνωρίσαμε το αρχικό τους γράμμα και ψηφίσαμε κρυφά τον ήρωα που θέλαμε για αρχηγό της Ντενεκεδούπολης. Καταμετρήσαμε τις ψήφους, αναδείξαμε το νικητή και σύμφωνα με αυτό που είχαμε ψηφίσει, κόψαμε και ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας ήρωα. Την ημέρα της σχολικής γιορτής παίξαμε την Ντενεκεδούπολη στο κουκλοθέατρο και τραγουδήσαμε τα τραγούδια των ηρώων της.

 

 

 

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – 17 Νοέμβριου

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου διαβάσαμε την Ντενεκεδούπολη και παίξαμε στα παιδιά κουκλοθέατρο την ιστορία της. 

Μιλήσαμε για την ελευθερία και πόσο σημαντική είναι και την ζωγραφίσαμε πώς την φανταζόμαστε.

Φτιάξαμε περιστέρια και γράψαμε τις λέξεις Ψωμί-Παιδεία-Ειρήνη.

Με τα περιστέρια μας φτιάξαμε την Ελευθερία μας όπως την φανταστήκαμε.

 

Η ΧΙΟΣ, ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

Με αφορμή την επέτειο απελευθέρωσης της Χίου (11/11/1912) συζητήσαμε και καταγράψαμε σε ιστόγραμμα τι ξέρουμε για το νησί.

Εντοπίσαμε τη Χίο στο χάρτη και με το ρομποτάκι Beebot κάναμε διαδρομές και προσανατολιστήκαμε στο χώρο( πάνω- κάτω, αριστερά- δεξιά, πίσω- μπροστά).

Μιλήσαμε για τη μαστίχα και τη χρήση της, ομαδοποιήσαμε μαστιχοπροιόντα και τα αντιστοιχήσαμε με τα ονόματα τους. Βάλαμε στη σειρά εικόνες από τη διαδικασία συγκομιδής της μαστίχας ( ξύσιμο, δάκρυ, μάζεμα) και δοκιμάσαμε λουκούμια, υποβρύχιο, μαστιχόπιτες και μαστιχοζελεδάκια.

Είδαμε εποπτικό υλικό για τα εσπεριδοειδή φρούτα με αφορμή τα περιβόλια της Χίου, τα αντιστοιχήσαμε με τα ονόματα τους, ψηφίσαμε και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας, τα δοκιμάσαμε και κόψαμε και ζωγραφίσαμε λεμόνια και πορτοκάλια.

 

Μιλήσαμε για τους Αρχαγγέλους και την αεροπορία λόγω της γιορτής του συμμαθητή μας, Άγγελου , αναφερθήκαμε στο αεροδρόμιο της Χίου και είδαμε τη μικρογραφία ενός αεροδρομίου ( Aegean).Στη συνέχεια χωρίσαμε τα μέρη ενός αεροδρομίου, τα ζωγραφίσαμε και τα κολλήσαμε όλα μαζί.

Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τη λέξη Χίος,τη σχηματίσαμε με διάφορους τρόπους ( μαγνητικά γράμματα, όργανα γυμναστικής, ξυλάκια, κτλ), βρήκαμε λέξεις που ξεκινάνε από τα γράμματα της, την κόψαμε και τη ζωγραφίσαμε.

Η ΧΙΟΣ ΜΑΣ

Η γιορτή της 11ης Νοεμβρίου μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το νησί μας και τη μαστίχα και  να φτιάξουμε ωραίες εργασίες με θέμα “Η Χίος μας”.

   

Είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε το Κάστρο της Χίου και τη Χιόνη μέσα από το παραμύθι της κ. Πόπης Ποριώτη “Η Χιόνη ζει στο Κάστρο της Χίου”.

Η συγγραφέας και νηπιαγωγός μας υποδέχτηκε στο 11ο Νηπιαγωγείο Χίου όπου μας διηγήθηκε την ιστορία και κάναμε πολλές δραστηριότητες βασισμένες σε αυτήν. Είδαμε εικόνες από το Κάστρο της Χίου, ζωγραφίσαμε την ιστορία και ύστερα την δραματοποιήσαμε.

        

 

Η ΕΛΙΑ

Ξεκινήσαμε την προσέγγιση του θέματος διαβάζοντας από την πρώτη μου μυθολογία: «Αθήνα, η πόλη της Αθηνάς». Είδαμε εποπτικό υλικό για τους 2 θεούς και ψηφίσαμε το δώρο που μας άρεσε περισσότερο( ελιά ή αλμυρό νερό). Φτιάξαμε πάζλ που απεικονίζει τη διαμάχη των 2 θεών ζωγραφίσαμε το μύθο και τον δραματοποιήσαμε.

 

  

Ανασυνθέσαμε τις λέξεις  ελιά και λάδι και  μάθαμε σύνθετες λέξεις με α΄ συνθετικό το έλαιο. Επεξεργαστήκαμε το Ε της ελιάς, διαβάσαμε το ποίημα: « Η ελίτσα, η ελιά» και αντιστοιχήσαμε το κείμενο με τις εικόνες και το αντίστροφο.

Βάλαμε στη σωστή σειρά τις εικόνες από την ελιά στο λάδι και μιλήσαμε για τη χρήση και τη χρησιμότητα του ελαιόλαδου στη ζωή μας. Κάναμε πειράματα ενώνοντας νερό και λάδι και στη συνέχεια αλάτι, καταγράψαμε τις προβλέψεις μας και είδαμε αν επαληθεύθηκαν ή όχι.

Διαβάσαμε το εικονόλεξο του παραδοσιακού ποιήματος « Ντίλι, το καντήλι», μπερδέψαμε τις εικόνες του και στη συνέχεια τις βάλαμε στη σωστή σειρά(1-10). Φτιάξαμε και μια ομαδική  εργασία ζωγραφίζοντας γύρω από την «κόρη» του ποιήματος τους ήρωες με τη σειρά εμφάνισης τους.

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης ( 31/10) διαβάσαμε μια παραλλαγή του μύθου: « Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας στην ελιά» και φτιάξαμε κουμπαράδες διακοσμημένους με φυλλαράκι ελιάς.

 

Παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι: « Ελιά, ελιά, μαυροελιά πόσα φύλλα στα κλαριά;» , κάναμε σκυταλοδρομία με ελιές, δραματοποιήσαμε το ποίημα: « Ο δάκος», κόψαμε αμφορείς και τους διακοσμήσαμε ζωγραφίζοντας το δέντρο της ελιάς.

 

Δημιουργήσαμε τη « γωνιά της ελιάς» με προϊόντα και πράγματα που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους, τα δοκιμάσαμε και φτιάξαμε ελιόψωμο.