ΖΩΑ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Παιδί και ανθρωπογενές περιβάλλον.
Με αφορμή ένα ποίημα για τα ζώα ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα ζώα που ζουν κοντά μας ,κατοικίδια και ζώα του αγροκτήματος. Καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών και τις απορίες τους και ξεκινάμε να ανακαλύπτουμε,να μαθαίνουμε και να συλλέγουμε πληροφορίες για τα ζώα που ζουν κοντά στον άνθρωπο. Ενα παιδί  μας έφερε φωτογραφίες από την κτηνοτροφική μονάδα της γιαγιάς της και μας παρουσίασε τα ζώα που έχει.

Η πρώτη επαφή έρχεται με τα ζωάκια που έχουμε στην γωνία της φάρμας,τα παρατηρήσαμε και συζητήσαμε για το σπίτι του κάθε ζώου.

Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια με γράμματα και αριθμούς στις ελεύθερες δραστηριότητες.

Παιδί και γλώσσα
Γνωρίσαμε τα γράμματα Α και Κ από τις λέξεις Αγελάδα και Κότα,βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από τα γράμματα αυτά, παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια στον πίνακα και στον υπολογιστή και κάναμε φύλλα εργασίας.

Παιδί και ανθρωπογενές περιβάλλον
Δοκιμάσαμε είδη τυριών(κατσικίσιο και αγελαδινό) μαζί με κριτσίνια ,είδαμε τις διάφορες και τις ομοιότητες που έχουν και στο τέλος της δοκιμής τα παιδιά ψήφισαν για το ποιο τυρί τους άρεσε περισσότερο. Επίσης δοκιμάσαμε γιαούρτι με τρούφα και φτιάξαμε μαζί με τα παιδιά λουκανοπιτακια έτσι ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν τα προϊόντα που παράγονται από τα ζώα του αγροκτήματος (αγελάδα,κατσίκα,γουρούνι).

Παιδί και πληροφορική
Ψάξαμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για την αγελάδα και είδαμε ντοκιμαντέρ για κτηνοτροφική μονάδα ειδικότερα πως γίνετε το άρμεγμα και η συλλογή και η  συσκευασία του γάλακτος.

Παιδί δημιουργία και έκφραση 
Διαβάσαμε ιστορίες με ζώα και κάναμε ζωγραφιές,φτιάξαμε κατασκευές με διαφορά υλικά (καλσόν και ξυλαράκι) για τη αγελάδα μας,γίναμε μικροί κτηνοτρόφοι και αρμέξαμε την αγελάδα μας ,ακούσαμε τραγούδια για τα ζωάκια και κάναμε δραματοποίηση τις κινήσεις τους. Τέλος παρακολουθήσαμε παιδικές ταινίες που είχαν ήρωες ζωάκια.

ΗΡΘΕ Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΠΑΙΔΙΑ !!!

Επιστρέφοντας από τις διακοπές των Χριστουγέννων  ξεκινήσαμε να μιλάμε για τις 4 εποχές. Διαβάσαμε: « Ο Άρχοντας του Χειμώνα και η Νεράιδα του Καλοκαιριού», βάλαμε στη σωστή σειρά καρτέλες με σύμβολα ανά εποχή και τις αντιστοιχήσαμε με τα ονόματα τους. Παίξαμε το παιχνίδι: « Οι 4 εποχές του χρόνου» και ζωγραφίσαμε από μια εικόνα για κάθε εποχή.

Γνωρίσαμε καλύτερα τις εποχές μέσα από το βιβλίο: « Όλες οι εποχές του χρόνου σ΄ ένα δέντρο» και τις δραματοποιήσαμε με τη συνοδεία της μουσικής του A. Vivaldi. Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το μύθο της Δήμητρας και της Περσεφόνης και αντιστοιχήσαμε κάθε εποχή του χρόνου με το αρχικό της γράμμα.

Στη συνέχεια επικεντρωθήκαμε περισσότερο στην εποχή του χειμώνα. Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με διάφορα αντικείμενα που θυμίζουν χειμώνα και κρατηθήκαμε ζεστοί επινοώντας διάφορους τρόπους και χρησιμοποιώντας το σώμα μας.  Διαβάσαμε το ποίημα: « Ο κύριος Γκούχου-γκουχ: Κυρίες και Κύριοι κρυωμένοι», μιλήσαμε για τους κανόνες υγιεινής και φτιάξαμε το δικό μας κύριο Γκούχου-γκουχ».

Αναφερθήκαμε στα χειμωνιάτικα ρούχα, τα ζωγραφίσαμε, τα κόψαμε και φτιάξαμε την κατασκευή: « Η ντουλάπα με τα ρούχα του χειμώνα».

Διαβάσαμε το ποίημα: « Το χιόνι» (Κ. Καρυωτάκης) κόψαμε χιονονιφάδες, φτιάξαμε χιονόμπαλες από χαρτί και παίξαμε χιονοπόλεμο. Μάθαμε το τραγούδι του χειμώνα και παίξαμε με τις φωνές ( Α, Ε, Ι, Ο, ΟΥ) , κόψαμε και ζωγραφίσαμε «τα πουλάκια του χειμώνα» για να διακοσμήσουμε το δέντρο της τάξης μας και φτιάξαμε ένα χειμωνιάτικο τοπίο χρησιμοποιώντας cotton pads.

Δε παραλείψαμε να ασχοληθούμε και με τους αγαπημένους μας χιονάνθρωπους. Είδαμε πίνακα αναφοράς για το χιονάνθρωπο και τα μέρη του, παίξαμε μαθηματικά παιχνίδια, διαγωνιστήκαμε σε 2 ομάδες για το ποια θα ντύσει πιο γρήγορα το χιονάνθρωπο και φτιάξαμε χιονάνθρωπους με διάφορους τρόπους.

Ολοκληρώσαμε την ενασχόληση μας με το χειμώνα φτιάχνοντας ζεστή σοκολάτα. Αναγνωρίσαμε και μετρήσαμε τα υλικά μας, φτιάξαμε πάζλ (με κομμάτια από συσκευασίες σοκολάτας), ψηφίσαμε την αγαπημένη μας και τέλος απολαύσαμε το ζεστό μας ρόφημα με νόστιμα μπισκοτάκια!!!

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ 2019

Την Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019 κόψαμε τη βασιλόπιτα στο Νηπιαγωγείο μας. Οι κυρίες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων μοίρασαν στα παιδιά τα ατομικά πιτάκια και τα δωράκια τους. Τυχερή της χρονιάς η Αυγουστίνα!!! 

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΗΡΘΑΝ ΠΑΛΙ !!!

Υποδεχτήκαμε τον Δεκέμβριο στο τμήμα μας με το τραγούδι του Π. Θαλασσινού «Δόξα Δεκέμβρη μήνα», φτιάξαμε το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης των ημερών μέχρι τα Χριστούγεννα και παίξαμε με το ποίημα-εικονόλεξο του Δεκέμβρη

 

Παίξαμε διάφορα κινητικά παιχνίδια (ομαδικά, δραματοποιήσεις κα.)

Μέσα από το παραμύθι «Τα Χριστούγεννα του μικρού καλικαντζάρου» μάθαμε για τις 3 γιορτές Χριστούγεννα-Πρωτοχρονιά-Φώτα που γιορτάζουμε σύντομα και τον συμβολισμό τους.

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τους λαϊκούς μύθους που μιλάνε για τους καλικάντζαρους, τις ονομασίες τους και τις ‘μαγικές’ τους ιδιότητες.

Διαβάσαμε υπέροχες ιστορίες εμπνευσμένες από τη Γέννηση του Χριστού και τις γιορτές που έρχονται, τις δραματοποιήσαμε, παίξαμε παιχνίδια αντιστοίχισης και διάφορα αριθμοπαιχνίδια και φτιάξαμε σχετικές κατασκευές.

Μιλήσαμε για τα έθιμα των γιορτών στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας και για τον αγαπημένο Άγιο Βασίλη των παιδιών στη χώρα μας αλλά και στον κόσμο. Ανήμερα του Αγίου Νικολάου, μιλήσαμε για το έθιμο των Πρωτοχρονιάτικων Καραβιών της Χίου και ακούσαμε τα Παραδοσιακά Πρωτοχρονιάτικα κάλαντα.

Παίξαμε διάφορα γλωσσικά παιχνίδια με το λεξιλόγιο των γιορτών, σχηματίσαμε λέξεις και σχεδιάσαμε το γράμμα «Χ,χ» με διάφορους τρόπους, ψάχνοντας συγχρόνως και πράγματα που ξεκινούν από αυτό το γράμμα.

Παίξαμε παιχνίδια με τον Άγιο Βασίλη, του γράψαμε ένα γράμμα και διαβάσαμε την ιστορία της κυρίας Άη-Βασίλη.

  

Φτιάξαμε διάφορες κατασκευές, γράψαμε ευχές στη χριστουγεννιάτική μας κάρτα και στολίσαμε την τάξη μας.

Μαγειρέψαμε υπέροχα μελομακάρονα και διαβάσαμε την ιστορία της Ευτυχίας της ζαχαροπλάστισσας, που έφτιαξε τα πιο τραγουδιάρικα μελομακάρονα.

 

Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε 3 έργα τέχνης του Romero Britto με χριστουγεννιάτικο θέμα και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας template.

Και τέλος, στις 18 Δεκεμβρίου ανεβάσαμε τη θεατρική παράσταση «Τα Χριστούγεννα των Παραμυθιών» !!!

 

 

Περιμένοντας τα Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο μας…

Μπαίνοντας ο Δεκέμβρης, στολίσαμε το δέντρο μας.

Με τη βοήθεια του κ. Σωτήρη Νεράκη κατασκευάσαμε για πρώτη φορά τα δικά μας χριστουγεννιάτικα κεριά.

Φτιάξαμε χριστουγεννιάτικες κατασκευές με ιδιαίτερα υλικά, για να στολίσουμε την τάξη μας.

Και το σκηνικό της γιορτής μας !!!!!!!!!!!

Ετοιμάσαμε όλοι μαζί το πιο διάσημο χριστουγεννιάτικο γλυκό, τα μελομακάρονα !!!

Τέλος, είχαμε τη χαρά να μας επισκεφτεί η κ. Πόπη Μενδώνη, μέλος του ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και να μας μιλήσει για το έργο της και τις δράσεις του Ε.Σ. τώρα τα Χριστούγεννα!

 

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου – 19 Νοεμβρίου 1973

Ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες μας για την επέτειο του Πολυτεχνείου ψάχνοντας μέσα στην τάξη να βρούμε τις εικόνες των ηρώων από το παραμύθι: « Η σοφή ελιά». Τις αντιστοιχήσαμε με τα ονόματα τους, διαβάσαμε την ιστορία και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από αυτή.

Στη συνέχεια διαβάσαμε από την πρώτη μου ιστορία: « Η εξέγερση του Πολυτεχνείου» και το ζωγραφίσαμε όπως το φανταζόμαστε. Σχηματίσαμε με καρτέλες τους αριθμούς 17 και 1973, παίξαμε γλωσσικά και κινητικά παιχνίδια με τις λέξεις  ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, κόψαμε ανθρωπάκια και γράψαμε ( νήπια) ή ζωγραφίσαμε ( προνήπια) ένα από τα παραπάνω συνθήματα.

     

Σειρά είχε η ιστορία: « Η κυρά- Δημοκρατία». Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και δραματοποιήσαμε το πως περνάνε τα παιδιά στο σπίτι της Δημοκρατίας ( γελάνε, παίζουν, κτλ) και το πώς περνάνε στο σπίτι της Δικτατορίας ( δεν παίζουν μεταξύ τους, είναι θυμωμένοι, κτλ) .Είδαμε και σχολιάσαμε εικόνες με πράγματα που επιτρέπονται ή δεν επιτρέπονται  σε Δημοκρατία και Δικτατορία και τις βάλαμε κάτω από τη σωστή στήλη .Ψηφίσαμε ποια από τις 2 προτιμάμε ( με νικήτρια τη Δημοκρατία ) και κάναμε μια ομαδική εργασία ζωγραφίζοντας το χωριό της κυρά- Δημοκρατίας και το χωριό της κυρά- Δικτατορίας.

Τέλος διαβάσαμε την αγαπημένη μας: « Ντενεκεδούπολη». Γνωρίσαμε τους ήρωες, αναγνωρίσαμε το αρχικό τους γράμμα και ψηφίσαμε κρυφά τον ήρωα που θέλαμε για αρχηγό της Ντενεκεδούπολης. Καταμετρήσαμε τις ψήφους, αναδείξαμε το νικητή και σύμφωνα με αυτό που είχαμε ψηφίσει, κόψαμε και ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας ήρωα. Την ημέρα της σχολικής γιορτής παίξαμε την Ντενεκεδούπολη στο κουκλοθέατρο και τραγουδήσαμε τα τραγούδια των ηρώων της.

 

 

 

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – 17 Νοέμβριου

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου διαβάσαμε την Ντενεκεδούπολη και παίξαμε στα παιδιά κουκλοθέατρο την ιστορία της. 

Μιλήσαμε για την ελευθερία και πόσο σημαντική είναι και την ζωγραφίσαμε πώς την φανταζόμαστε.

Φτιάξαμε περιστέρια και γράψαμε τις λέξεις Ψωμί-Παιδεία-Ειρήνη.

Με τα περιστέρια μας φτιάξαμε την Ελευθερία μας όπως την φανταστήκαμε.

 

Η ΧΙΟΣ, ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

Με αφορμή την επέτειο απελευθέρωσης της Χίου (11/11/1912) συζητήσαμε και καταγράψαμε σε ιστόγραμμα τι ξέρουμε για το νησί.

Εντοπίσαμε τη Χίο στο χάρτη και με το ρομποτάκι Beebot κάναμε διαδρομές και προσανατολιστήκαμε στο χώρο( πάνω- κάτω, αριστερά- δεξιά, πίσω- μπροστά).

Μιλήσαμε για τη μαστίχα και τη χρήση της, ομαδοποιήσαμε μαστιχοπροιόντα και τα αντιστοιχήσαμε με τα ονόματα τους. Βάλαμε στη σειρά εικόνες από τη διαδικασία συγκομιδής της μαστίχας ( ξύσιμο, δάκρυ, μάζεμα) και δοκιμάσαμε λουκούμια, υποβρύχιο, μαστιχόπιτες και μαστιχοζελεδάκια.

Είδαμε εποπτικό υλικό για τα εσπεριδοειδή φρούτα με αφορμή τα περιβόλια της Χίου, τα αντιστοιχήσαμε με τα ονόματα τους, ψηφίσαμε και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας, τα δοκιμάσαμε και κόψαμε και ζωγραφίσαμε λεμόνια και πορτοκάλια.

 

Μιλήσαμε για τους Αρχαγγέλους και την αεροπορία λόγω της γιορτής του συμμαθητή μας, Άγγελου , αναφερθήκαμε στο αεροδρόμιο της Χίου και είδαμε τη μικρογραφία ενός αεροδρομίου ( Aegean).Στη συνέχεια χωρίσαμε τα μέρη ενός αεροδρομίου, τα ζωγραφίσαμε και τα κολλήσαμε όλα μαζί.

Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τη λέξη Χίος,τη σχηματίσαμε με διάφορους τρόπους ( μαγνητικά γράμματα, όργανα γυμναστικής, ξυλάκια, κτλ), βρήκαμε λέξεις που ξεκινάνε από τα γράμματα της, την κόψαμε και τη ζωγραφίσαμε.

Η ΧΙΟΣ ΜΑΣ

Η γιορτή της 11ης Νοεμβρίου μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το νησί μας και τη μαστίχα και  να φτιάξουμε ωραίες εργασίες με θέμα «Η Χίος μας».

   

Είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε το Κάστρο της Χίου και τη Χιόνη μέσα από το παραμύθι της κ. Πόπης Ποριώτη «Η Χιόνη ζει στο Κάστρο της Χίου».

Η συγγραφέας και νηπιαγωγός μας υποδέχτηκε στο 11ο Νηπιαγωγείο Χίου όπου μας διηγήθηκε την ιστορία και κάναμε πολλές δραστηριότητες βασισμένες σε αυτήν. Είδαμε εικόνες από το Κάστρο της Χίου, ζωγραφίσαμε την ιστορία και ύστερα την δραματοποιήσαμε.