ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2019-2020

Με τον καθιερωμένο Αγιασμό σήμερα, Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 9:30π.μ.,

ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο μας.

Οι Νηπιαγωγοί καλωσόρισαν παλιούς και νέους μαθητές και γονείς

με την ευχή για μια καλή σχολική χρονιά με υγεία και πρόοδο.

Τέλεση Αγιασμού στο Νηπιαγωγείο μας για το σχολικό έτος 2019-2020

Σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

θα πραγματοποιηθεί στο νηπιαγωγείο μας

την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 9:30π.μ.

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ Α’ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Στις 12 Ιουνίου 2019 πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή γιορτή του Α’ τμήματος στο αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου.

Τα παιδιά παρουσίασαν ένα θεατρικό με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος και των θαλασσών και αποχαιρέτησαν το νηπιαγωγείο με ποιήματα και τραγούδια.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και οι Νηπιαγωγοί τους μοίρασαν δώρα και έγινε και απονομή βραβείων.

Στο τέλος, τα παιδιά έδωσαν ένα δώρο-έκπληξη στους μπαμπάδες τους για τη γιορτή του πατέρα, τους σήκωσαν και χορέψανε όλοι μαζί και στο τέλος απόλαυσαν το παγωτό τους στην αυλή του Νηπιαγωγείου.

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ Β’ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Στις 12 Ιουνίου 2019 πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή γιορτή του Β’ τμήματος στο αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου.

Τα παιδιά παρουσίασαν το θεατρικό «Οι μικροί τουρίστες στο Νηπιαγωγείο» και αποχαιρέτησαν το πρώτο τους σχολείο με ποιήματα και τραγούδια.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και οι Νηπιαγωγοί τους μοίρασαν δώρα και έγινε και απονομή βραβείων.

 

Στο τέλος, τα παιδιά έδωσαν ένα δώρο-έκπληξη στους μπαμπάδες τους για τη γιορτή του πατέρα και απόλαυσαν το παγωτό τους στην αυλή του Νηπιαγωγείου.

 

Γλυκό Καλοκαιράκι!!!

ΓΛΥΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΑΚΙ!!!

Με τον ερχομό της αγαπημένης εποχής των παιδιών παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τα γράμματα της λέξης  καλοκαίρι , διαβάσαμε την ιστορία για το μήνα Ιούνιο και τον ζωγραφίσαμε όπως τον φανταζόμαστε.

Μιλήσαμε για τη θάλασσα, διαβάσαμε σχετικά βιβλία και είδαμε τον χάρτη με τους ωκεανούς και τα λιμάνια του κόσμου.  Παράλληλα ασχοληθήκαμε με τα ψάρια, φτιάξαμε memory, παίξαμε με τις συλλαβές τους, μάθαμε τη φωνή Ξ,ξ και δραματοποιήσαμε το ποίημα: «Τα ξαδέρφια του ξιφία».

Παίξαμε πολλά παιχνίδια:

-Η σφυρίδα και η μαρίδα.

-Ο Ποσειδώνας και τα ψάρια της θάλασσας.

-Ο χορός του καπέλου.

-Το δίχτυ.

-Ο καρχαρίας που «καίει».

-Ζέστη-κρύο( με μπάλα).

-Ψυχοκινητικές ασκήσεις με μπάλα θαλάσσης.

-Διαγωνιστήκαμε στο ψάρεμα και για το ποιος/ποια θα βάλει πιο γρήγορα τα γεωμετρικά σχήματα στα ψαράκια.

Φτιάξαμε τις καλοκαιρινές μας κατασκευές:

-Τόπι

-Παγωτατζήδες και παγωτά.

-Καρπουζάκια.

-Ζωγραφίσαμε καλοκαιρινά σχέδια με την τεχνική do a dot.

-Ρακέτες.

-Σωσίβια με δελφίνια και ιππόκαμπους.

-Ψαράκια και άλλα πλάσματα της θάλασσας.

Παράλληλα ξεκινήσαμε και τις προετοιμασίες μας για το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς διακοσμώντας τους φακέλους με τις εργασίες μας, φτιάχνοντας μια γυάλα με ψάρια για το dvd με τις φωτογραφίες μας από όλη τη χρονιά και ετοιμάζοντας τα αναμνηστικά μας. Ξεκινήσαμε τις πρόβες  για την καλοκαιρινή μας γιορτή με τίτλο: « Οι μικροί τουρίστες αποχαιρετούν το νηπιαγωγείο», ετοιμάσαμε σπιτάκια και γλάρους για το σκηνικό μας( που ήταν κοινό με το 1ο τμήμα),την πρόσκληση μας, δωράκια, βραβεία και μια μικρή έκπληξη για το μπαμπά που είχε τη γιορτή του στις 16 Ιουνίου.

ΦΩΤΙΑ, ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ !!! (Γ’ Μέρος)

Παράλληλα με τη φωτιά ασχοληθήκαμε με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού.

Μάθαμε για το μύθο του Εγκέλαδου, τον δραματοποιήσαμε, παρακολουθήσαμε βίντεο από το ηφαίστειο της Αίτνας στη Σικελία και φτιάξαμε τον πυρήνα της γης.

Μέσα από την ιστοσελίδα του ΟΑΣΠ μάθαμε πως γίνονται οι σεισμοί, για τους κανόνες προστασίας( στο δρόμο, στο σπίτι, στο σχολείο) καθώς και τι χρειάζεται να έχουμε μαζί μας μετά από ένα σεισμό.

Τέλος, πραγματοποιήσαμε αντισεισμική άσκηση, σύμφωνα με τις οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π. και πήραμε βραβείο για τη συμμετοχή μας.

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΦΩΤΙΑ, ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ»

Το φθινόπωρο μας επισκέφτηκε στο νηπιαγωγείο ο φυσικός κ. Παναγιώτης Κατσάλας και κάναμε πειράματα με το νερό και τη φωτιά.

Διαβάσαμε ιστορίες για τους θεούς τους Ολύμπου και ειδικότερα για το θεό Ήφαιστο. Βρήκαμε πληροφορίες στον Η/Υ για τους ανθρώπους των σπηλαίων και πώς ήρθε η φωτιά στη Γη.

Κάναμε πειράματα για την φωτιά και το οξυγόνο στη τάξη με την βοήθεια ενός κεριού και παρατηρήσαμε τον βρασμό και την εξάτμιση του νερού με την βοήθεια της φωτιάς.

Φτιάξαμε κατασκευές για την επίσκεψή μας στην Πυροσβεστική και ζωγραφίσαμε τη Φλογίτσα με την βοήθεια του ζωγράφου Μπάμπη Κοιλιάρη που ήρθε στο σχολείο μας!

 

Βρήκαμε ιστορίες παιδικές με θέμα τη φωτιά στο διαδίκτυο (Φωτιά στο δάσος & Σαμ ο Πυροσβέστης)

Γνωρίσαμε την πυρασφάλεια του νηπιαγωγείου μας και παρατηρήσαμε τα μέσα που έχουμε σε περίπτωση φωτιάς.

Την Άνοιξη μας υποδέχτηκαν στο ΚΠΕ Ομηρούπολης και γνωρίσαμε την Νεράιδα της Κλειδούς και κάναμε μια βόλτα στο δάσος, για να δούμε τη χλωρίδα και την πανίδα του τόπου μας!

Το περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα για την φωτιά ολοκληρώθηκε τον Μάιο, μιλώντας για την προστασία των δασών και η καλοκαιρινή μας γιορτή έχει θέμα την προστασία του περιβάλλοντος και των θαλασσών.

ΑΝΟΙΞΗ

Λουλούδια

Αρχικά παρατηρήσαμε τον πίνακα του Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο: « Άνοιξη», τον σχολιάσαμε και τον ζωγραφίσαμε. Αντιστοιχήσαμε εικόνες λουλουδιών με τα ονόματα τους, μεγάλα λουλούδια με μικρά και ζωγραφίσαμε αυτό που μας άρεσε περισσότερο.

Φτιάξαμε  λουλουδοκατασκευές:

-Γλαστράκια με λουλούδια.

-Μαργαρίτες.

-Λαλάδες με την τεχνική οριγκάμι.

Με αφορμή τις λέξεις λουλούδι και λαλά επεξεργαστήκαμε τη φωνή Λ,λ. Φτιάξαμε το Λ,λ με το σώμα μας, βρήκαμε λέξεις που ξεκινάνε από αυτό και παίξαμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού εντοπίζοντας στην τάξη μας καρτέλες με αντικείμενα και παιχνίδια από Λ,λ. Κάναμε και τα μαθηματικά μας βάζοντας στο λουλούδι μας τόσα πέταλα όσα μας έλεγε ο αριθμός που είχαμε διαλέξει  και συμπληρώνοντας αντίστοιχο Φ.Ε.

Παίξαμε πολλά λουλουδοπαιχνίδια:

-Γέμισε το βάζο με λουλούδια( σε 2 ομάδες).

-Ανταλλάσσω το λουλούδι μου με κάποιον φίλου μου( παιχνίδι σε ζευγάρια).

-Τοποθετώ το λουλούδι μου σε διάφορα σημεία του σώματος μου( κεφάλι/πλάτη/ώμος, κτλ ) προσέχοντας να μη μου πέσει κάτω.

-Roll and built a flower.

Έντομα

Διαβάσαμε βιβλία για τα έντομα και μάθαμε για τη συμμετρία στη φύση. Μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας, διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι του Eric Carle: « Μια πολύ πεινασμένη κάμπια» και φτιάξαμε πεταλούδες. Είδαμε ανοιξιάτικες παροιμίες-εικονόλεξα σε σχήμα πεταλούδας, παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια και τις ζωγραφίσαμε.

 

Φρούτα και λαχανικά

Ομαδοποιήσαμε φρούτα και λαχανικά της Άνοιξης, φτιάξαμε τρισδιάστατες φραουλίτσες και με αφορμή τις εκλογές κάναμε τις δικές μας εκλογές ψηφίζοντας τα αγαπημένα μας φρούτα, καταμετρώντας τις ψήφους και φτιάχνοντας μια δροσερή φρουτοσαλάτα.

 

 

 

ΦΩΤΙΑ, ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ !!! (Β’ μέρος)

Τα παιχνίδια μας:

-Δώσε μου φωτίτσα( παραδοσιακό παιχνίδι).

-Ποιος κρύβει τη φωτιά;

-Καίγεσαι (παραλλαγή από αγαλματάκια).

-Φυλάξου από τη λάβα

-Κινητικό παιχνίδι με στεφάνια και τους αριθμούς( 100/166/199/112).

Οι εικαστικές μας δημιουργίες:

 

-Φωτιά από παλάμες( ομαδική εργασία).

-Η φωτιά.

– Ζωγραφίζω φλογίτσες σύμφωνα με τις οδηγίες του κ. Μπάμπη Κοιλιάρη.

-Πυροσβεστικοί κρουνοί.

-Πυροσβέστες.

-Πάζλ: Πυροσβέστες.

-Καπέλα πυροσβέστη.

 

-Ζωγραφίζω τον εαυτό μου πυροσβέστη.

Οι δραματοποιήσεις μας:

-Δραματοποιήσαμε καταστάσεις γύρω από τη φωτιά:(ψήσαμε φαγητό, χορέψαμε,κτλ).

-« Ο χορός της φωτιάς».

-« Οι 3 φλόγες».

  

-Δραματοποιήσαμε στιγμιότυπα από τη ζωή των πυροσβεστών( σώσαμε ζωάκια, ρίξαμε νερό με τη μάνικα, κτλ)

Νέες τεχνολογίες:

-Παρακολουθήσαμε power point για το θεό Ήφαιστο και τις ιστορίες του Προμηθέα και του Φαέθοντα.

-Είδαμε βίντεο για την ανακάλυψη της φωτιάς, animation για την καταστροφή της Πομπηίας και CD ROM με τα μέρη του ηφαιστείου.

-Μιλήσαμε για τους κανόνες πυρασφάλειας με τη βοήθεια του Σαμ του Πυροσβέστη και τους εφαρμόσαμε, χρησιμοποιώντας τον Beebot, το ρομποτάκι μας, που έπρεπε να βρει διέξοδο από την πυρκαγιά.

 

Παιδί και περιβάλλον:

-Κάναμε πείραμα με τη φωτιά και το οξυγόνο.

-Μιλήσαμε για τα 4 στοιχεία της φύσης ( γη/φωτιά/νερό/αέρας).

-Πραγματοποιήσαμε άσκηση πυρασφάλειας και πήραμε βραβείο για τη συμμετοχή μας.

-Μάθαμε για τη χρήση των πυροσβεστήρων και της πυροσβεστικής φωλιάς που έχουμε στο νηπιαγωγείο μας.

-Επισκεφθήκαμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χίου.

-Ο κ. Μπάμπης Κοιλιάρης μας επισκέφθηκε, μας διάβασε το παραμύθι του: « Η φλογίτσα» και μας έμαθε να ζωγραφίζουμε φλογίτσες.

-Βόλτα στην Κλειδού.

ΦΩΤΙΑ, ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ !!! (Α’ Μέρος)

« Ο άνθρωπος είναι το μόνο πλάσμα που τολμάει να ανάψει τη φωτιά και να ζήσει μαζί της. Ο λόγος: μόνο αυτός έμαθε πώς να τη σβήνει».

Henry Van Dyke, 1852-1933, Αμερικανός ποιητής.

 

Η φωτιά αποτελεί μια από τις σημαντικότερες ανακαλύψεις όλων των εποχών για την ανθρωπότητα, γιατί διαμόρφωσε νέες διατροφικές συνήθειες, λειτούργησε ως μέσο προστασίας, συνέβαλε στην ανθεκτικότητα του ανθρώπινου είδους και βοήθησε στην πολιτιστική εξέλιξη και στην δημιουργία των ανθρώπινων κοινοτήτων όπως τις ξέρουμε σήμερα. Παράλληλα όμως αποτελεί και μια από τις μεγαλύτερες αιτίες φυσικών καταστροφών κάνοντας τον άνθρωπο πολλές φορές να αισθάνεται ανίσχυρος απέναντι της.

Για όλους τους παραπάνω  λόγους αποφασίσαμε  να ασχοληθούμε φέτος στο νηπιαγωγείο μας με τη φωτιά, να μάθουμε για τη χρήση και τη χρησιμότητα της , αλλά και για τους τρόπους προφύλαξης και προστασίας από αυτή. Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε στο τμήμα μας σχετικά με το θέμα με διαθεματικό τρόπο.

Οι γλωσσικές μας δραστηριότητες:

-Φτιάξαμε το ιστόγραμμα μας: « Φωτιά , το δώρο των θεών».

-Διαβάσαμε από τη μυθολογία ιστορίες για τον Προμηθέα, τον Ήφαιστο και το Φαέθοντα.

        

-Ανασυνθέσαμε τη λέξη φωτιά και παίξαμε παιχνίδια με τις συλλαβές της.

-Μάθαμε τις φωνές Φ,φ/Π,Π/Τζ,τζ.

-Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με λέξεις σχετικές με τη φωτιά.

Διαβάσαμε βιβλία, παραμύθια, ιστορίες:

-« Ζω, γιατί υπάρχει φωτιά».

-« Πως ταξίδεψαν οι 3 φλόγες».

-« Η φλογίτσα»(  ένα παραμύθι του Μπάμπη Κοιλιάρη).

-Κοντά στη φύση: « Η φωτιά».

-« Ορέστης, ο τολμηρός πυροσβέστης».

-Η μεγάλη φωτιά».

-« Οχήματα διάσωσης».

-« Τα ηφαίστεια».

-Επεξεργαστήκαμε το ποίημα: « Η φωτιά στο τζάκι» ( Γ. Κρόκος).

-Οι πυροσβέστες…( ομαδική εργασία).

-Μιλήσαμε για τις αντίθετες έννοιες( με αφορμή το παραμύθι: « Η μεγάλη φωτιά»).

-Αντιστοιχήσαμε τα μέρη του πυροσβεστικού οχήματος με λέξεις-καρτέλες.

-Παίξαμε παιχνίδι μνήμης και παρατηρητικότητας με πυροσβέστες.

-Καταγράψαμε τις ερωτήσεις που θέλαμε να κάνουμε στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Χίου.

 

Τα μαθηματικά μας:

 Βάλαμε στη φλόγα τόσα πομ πον όσα ο αριθμός κουκίδων του ζαριού μας( προνήπια) ή των ζαριών μας (νήπια).

-Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες (κόκκινη/κίτρινη /πορτοκαλί) και συγκεντρώσαμε και καταμετρήσαμε τα αντικείμενα που μαζέψαμε από κάθε χρώμα.

-Παίξαμε με τους πυροσβέστες και τον πυροσβεστικό σταθμό (έννοια της πρόσθεσης) και αντιστοιχήσαμε πυροσβέστες και πυροσβεστήρες ( τόσα-όσα).

-Οι αριθμοί 100/166/199/112.

-«Που κρύβεται ο πυροσβέστης;»(1-20).

-Μαθηματικά πάζλ (1-10).

-Ψηφοφορία: « Θα ήθελες να γίνεις πυροσβέστης;» ( και συμπλήρωση ομαδικού στατιστικού φύλλου εργασίας).

-Οι έννοιες μικρό-μεσαίο- μεγάλο( από το παραμύθι: « Η μεγάλη φωτιά»).

-Παιχνίδι προσανατολισμού με το ρομποτάκι Beebot.