ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Την Τετάρτη 19/9/2018 και ώρα 6:30μ.μ. θα συνεδριάσει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Νηπιαγωγείου Χίου και καλούνται όσοι γονείς ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στις δράσεις του Συλλόγου για την αναβάθμιση του Νηπιαγωγείου, να παρευρεθούν στη συνάντηση.

Η ΠΡΩΤΗ ΜΑΣ ΜΕΡΑ

Η πρώτη μας μέρα στο Νηπιαγωγείο για αυτή τη σχολική χρονιά ήταν υπέροχη. Και στα δύο τμήματα παίξαμε ένα σωρό παιχνίδια, για να γνωριστούμε μεταξύ μας και να συστηθούμε στους καινούργιους μας φίλους. Στο τέλος της ημέρας το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του αναμνηστικό της πρώτης του μέρας στο νηπιαγωγείο με την υπόσχεση αύριο να περάσουμε ακόμα καλύτερα !!!

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Με τον καθιερωμένο Αγιασμό σήμερα, Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018 και ώρα 9:30π.μ., ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο μας. Οι Νηπιαγωγοί καλωσόρισαν παλιούς και νέους μαθητές και γονείς με την ευχή για μια καλή σχολική χρονιά με υγεία και πρόοδο.

Μεγαλώνει, μεγαλώνει….ο σπόρος

Οι μαθητές του 1ου Ολοήμερου Τμήματος και οι νηπιαγωγοί Κοντού Βιργινία και Βελαλή Ιωάννα υλοποίησαν το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα: «Μεγαλώνει, μεγαλώνει…ο σπόρος» κατά το Σχολικό έτος 2017-18.

Φρούτα ζουμερά…λαχανικά υγιεινά (μέρος 2ο)

Φρούτα ζουμερά

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Μια πολύ πεινασμένη κάμπια» και ταξινομήσαμε τα φρούτα και τα φαγητά που έφαγε η κάμπια κάθε μέρα. Ταξινομήσαμε επίσης τα φρούτα σύμφωνα με τις 4 εποχές και παίξαμε με τη συνοδεία μουσικής. Κάθε παιδί κρατάει το φρούτο που έχει διαλέξει και στο σταμάτημα της μουσικής το τοποθετεί στην εποχή που πρέπει.

Αντιστοιχήσαμε τα καλοκαιρινά φρούτα με τα ονόματα τους, τα ξεχωρίσαμε ανάλογα με τα κουκούτσια τους(μεγάλα, μικρά, εσωτερικά, εξωτερικά), ψηφίσαμε το αγαπημένο μας, το ζωγραφίσαμε και γράψαμε το όνομα του. Φτιάξαμε λογικές σειρές με φρούτα και μάθαμε το τραγούδι: «Το καλοκαίρι» βάζοντας στη σωστή σειρά και αριθμώντας (1-4) τα φρούτα που ακούγονται στο τραγούδι.

Λύσαμε αινίγματα για 5 καλοκαιρινά φρούτα αντιστοιχίζοντας κάθε αίνιγμα με το σωστό φρούτο και τη σωστή καρτέλα (εικόνα-λέξη). Κάναμε ψηφοφορία με ξυλάκια, διαλέγοντας και λύνοντας το αίνιγμα που μας άρεσε περισσότερο. Μετρήσαμε τις συλλαβές καλοκαιρινών φρούτων, βρήκαμε το σωστό αριθμό και συγκρίναμε ποια φρούτα έχουν τις περισσότερες και ποια τις λιγότερες συλλαβές.

Διαβάσαμε το παραμύθι: « Γλυκόξινη αγάπη» και φτιάχνοντας ένα διάγραμμα Venn βρήκαμε τις ομοιότητες και διαφορές με τον «Πρίγκιπα Λεμόνη». Στη συνέχεια ψηφίσαμε και ζωγραφίσαμε το παραμύθι που μας άρεσε περισσότερο. Διαβάσαμε επίσης το : «Μήλα γύρω-γύρω στη μέση πορτοκάλι» και συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή της.

Φτιάξαμε όμορφες κατασκευές:

-Καρπουζάκια που στόλισαν το δέντρο της τάξης μας.

-Μήλα και κεράσια με λωρίδες από κάνσον χαρτόνι.

-Φρουτένια ανθρωπάκια.

-Δροσερές λεμονάδες.

-Μάσκες: Αγόρια (αχλάδια)/ Κορίτσια (φράουλες)

Αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε και να δοκιμάσουμε μια καλοκαιρινή φρουτοσαλάτα. Τα παιδιά έφεραν φρούτα από το σπίτι τους, τα αναγνωρίσαμε και τα αντιστοιχήσαμε με τις σωστές καρτέλες (εικόνες- λέξεις). Δοκιμάσαμε φρούτα με κλειστά μάτια και στη συνέχεια φτιάξαμε τη φρουτοσαλάτα μας προσθέτοντας μέλι και κανέλα. Ζωγραφίσαμε τα φρούτα που χρησιμοποιήσαμε και παίξαμε το κινητικό γλωσσικό παιχνίδι: «Φρουτοσαλάτα».

Λίγο πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς κάναμε με τα παιδιά ένα μικρό «πάρτι». Ξεκινήσαμε με 2 παιχνιδάκια: Ένα γευστικό διαγωνισμό όπου τα παιδιά με κλειστά μάτια δοκίμασαν πατατάκια με ρίγανη και με αλάτι και ψήφισαν την αγαπημένη τους γεύση και μια σκυταλοδρομία σε 2 ομάδες όπου προσπαθούσαν να πιάσουν τα πατατάκια μόνο με το στόμα τους. Στη συνέχεια φάγαμε τα πατατάκια μας, ήπιαμε το χυμό μας και διασκεδάσαμε ακούγοντας καλοκαιρινά τραγούδια.

Τα παιδιά του 2ου τμήματος του 10ου ολοήμερου νηπιαγωγείου Χίου σας εύχονται:

Καλό Καλοκαίρι!!!

Φρούτα ζουμερά…λαχανικά υγιεινά (μέρος1ο)

Με αφορμή την καλοκαιρινή μας γιορτή με θέμα το γάμο του Πρίγκιπα Λεμόνη ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα φρούτα και τα λαχανικά θέλοντας να τα γνωρίσουμε καλύτερα και να μάθουμε περισσότερα πράγματα για αυτά.

Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι: «Ο Πρίγκιπας Λεμόνης» και βρήκαμε ποια λαχανικά παρουσιάζονται σε αυτό. Ταξινομήσαμε φρούτα και λαχανικά (σύμφωνα με το είδος και το χρώμα) και τα αριθμήσαμε. Διαμορφώσαμε και το μπακάλικο μας ανάλογα βάζοντας φρούτα και λαχανικά που τρώμε την Άνοιξη και το Καλοκαίρι.

Λαχανικά υγιεινά
Ταξινομήσαμε τα λαχανικά σύμφωνα με τις εποχές δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα λαχανικά του καλοκαιριού(ταξινόμηση ανάλογα με το χρώμα/ το σχήμα/ το είδος). Παίξαμε και ένα κινητικό παιχνίδι σχετικό με τη γλώσσα(βάζαμε το λαχανικό μας στο σωστό στεφάνι όπου υπήρχε το αντίστοιχο αρχικό γράμμα).

Διαβάσαμε το βιβλίο: «Τα λαχανικά» και επιλέξαμε το λαχανικό που θα θέλαμε να είχαμε στο μεσημεριανό μας φαγητό με νικητή τις πατάτες. Είδαμε και σχολιάσαμε τον πίνακα : «Πατατομαζώχτρες» ( J. Pinto) και τον ζωγραφίσαμε. Κάναμε μια πινακογράφηση με θέμα πως μου αρέσει να τρώω τις πατάτες μου (βραστές, ψητές,τηγανιτές, πουρές) και παίξαμε τα παιχνίδια: «Καυτή πατάτα», «Μετακινώντας πατάτες», (σε διαδρομές στο πάτωμα με ξυλάκια γυμναστικής) και το ρυθμικό παιχνίδι: «Πατάτα ψητή, πατάτα βραστή, πατάτα τηγανιτή».

Σε κύκλο προσπαθήσαμε να περιγράψουμε ένα καλαμπόκι χωρίς να επαναλαμβάνουμε τις ίδιες λέξεις (όποιος το έκανε έβγαινε από το παιχνίδι). Διαβάσαμε 3 μύθους για το καλαμπόκι και τους αντιστοιχήσαμε με τα ανάλογα έργα τέχνης. Ζωγραφίσαμε καλαμπόκια και συμπληρώσαμε τους σπόρους τους. Κάναμε και τα μαθηματικά μας με το καλαμπόκι: Ρίχναμε 2 ζάρια , κάναμε πρόσθεση και ζωγραφίζαμε το σωστό αριθμό.

Φτιάξαμε λογικές σειρές με λαχανικά και συμπληρώσαμε τον κύκλο που έλειπε από κάθε λαχανικό. Βάλαμε στα καρότα μας τόσα κοτσάνια όσα μας έλεγε ο αριθμός, κόψαμε και ζωγραφίσαμε τα χαρακτηριστικά του λαχανικού της επιλογής μας, παίξαμε το παιχνίδι: «Βρες το λαχανικό» και χορέψαμε «το χοντρό μπιζέλι».

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Καβγάς στο μαγειρειό» και βάλαμε με τη σωστή σειρά τα λαχανικά και τα κρέατα που εμφανίζονται στο παραμύθι. Στη συνέχεια φτιάξαμε πιάτα με 1 μερίδα κρέας και 2 μερίδες λαχανικών, ψηφίσαμε ποιο προτιμάμε και τα μεταφέραμε σε Φ.Ε.

Καλοκαιρινή Γιορτή 1ου Ολοήμερου Τμήματος

Την Τετάρτη 13 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η Καλοκαιρινή γιορτή του 1ου Ολοήμερου Τμήματος με τίτλο: «10 Μήνες μαζί»

Καλοκαιρινή γιορτή 2ου Ολοήμερου Τμήματος

Την Τρίτη 12 Ιουνίου 2018 πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή γιορτή του 2ου Ολοήμερου Τμήματος με θέμα: «Ο Γάμος του Πρίγκηπα Λεμόνη»

Μπομπονιέρες

Η εποχή των δεινοσαύρων (μέρος 4ο)

Δεινόσαυροι και Φυσική Αγωγή

-« Ποιος κρύβει το δεινόσαυρο;»

-Βρίσκω από πού προέρχεται η φωνή του τυραννόσαυρου Rex  χρησιμοποιώντας μόνο την ακοή μου.

-Περπατάμε στα 2/στα 4 πόδια για να διαπιστώσουμε ποιοι δεινόσαυροι περπατούσαν πιο γρήγορα.

-« Φυτοφάγοι- σαρκοφάγοι» (παιχνίδι με στεφάνια).

-Ρίξαμε το ζάρι και μιμηθήκαμε την κίνηση του δεινόσαυρου που τυχαίναμε κάθε φορά.

-Memory game  με δεινόσαυρους.

-Μιμηθήκαμε τον τρόπο που περπατούσαν/ πετούσαν/ κολυμπούσαν οι δεινόσαυροι.

-Δραματοποιήσαμε τον τρόπο ζωής του τρικεράτοπα: (περπατάω στο δάσος, ψάχνω για τροφή, κτλ).

-« Ο δεινόσαυρος που καίει».

-«Ο χορός του καπέλου» (με καπέλο δεινόσαυρου).

 

Δεινόσαυροι και Εικαστικά

-Με αφορμή το σκελετό δεινόσαυρου που υπήρχε στη μπλούζα του Νικόλα προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε το δεινόσαυρο στον οποίο άνηκε ο σκελετός. Στη συνέχεια κάναμε διαγωνισμό και το βραβείο κέρδισε αυτός που είχε κάνει το καλύτερο μοντέλο δεινόσαυρου.

-Φτιάξαμε δεινόσαυρους με χάρτινα πιάτα και ρολά υγείας.

-Ζωγραφίσαμε δεινόσαυρους σε 6 βήματα.

-Φτιάξαμε πατούσες δεινοσαύρων και μάσκες τρικεράτοπα.

-Κόψαμε και ζωγραφίσαμε δεινόσαυρους και στολίσαμε με αυτούς το δέντρο της τάξης μας.

-Κόψαμε, ζωγραφίσαμε και κολλήσαμε αγκάθια στην πλάτη στεγόσαυρων.

-Φτιάξαμε σκελετό δεινόσαυρου με μπατονέτες (ομαδική εργασία).

Κατά τη διάρκεια του θέματος μετατρέψαμε τη φάρμα μας σε «Μουσείο Δεινοσαύρων» και ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν και αυτά πράγματα σχετικά με τους δεινόσαυρους. Έτσι στην τάξη μας εμφανίστηκε ένας τεράστιος T-Rex, καθώς και άλλοι  δεινόσαυροι (μικρότεροι και μεγαλύτεροι), γυαλιά 3D και κατασκευές που έκαναν τα ίδια τα παιδιά (όπως αβγά δεινοσαύρων).

 

 

Η εποχή των δεινοσαύρων (μέρος 3ο)

Δεινόσαυροι  και Φυσικές Επιστήμες.

-Διαβάσαμε από βιβλία για τα αβγά που γεννούσαν οι δεινόσαυροι και είδαμε σε φυσικό μέγεθος αβγά τρικεράτοπα και εντομόσαυρου.

-Φτιάξαμε απολιθώματα με γύψο και συναρμολογήσαμε σκελετό δεινόσαυρου.

-Παρουσιάσαμε στα παιδιά ένα παγωμένο αβγό δεινόσαυρου ( που υποτίθεται ότι βρέθηκε σε μια παραλία) και μέσα του ήταν εγκλωβισμένος ένας μικρός τρικεράτοπας.  Καταγράψαμε τις ιδέες μας για το πώς μπορεί να λιώσει ο πάγος , τις εφαρμόσαμε και καταλήξαμε να αφήσουμε το αβγό να λιώσει στον ήλιο.

-Πραγματοποιήσαμε πειράματα σχετικά με την εξαφάνιση των δεινοσαύρων πάνω σε μακέτα:

1ο πείραμα: Ένας μετεωρίτης κάλυψε το φως( φακός) με σκόνη.

 2o πείραμα: Έκρηξη ηφαιστείου.