Στο νηπιαγωγείο μας μαθαίνουμε κάθε μέρα κάτι καινούριο — όχι μόνο για τον κόσμο γύρω μας, αλλά και για τον εαυτό μας! Αυτές τις μέρες μιλήσαμε για κάτι πολύ σημαντικό: τη μοναδικότητα του καθενός από εμάς. Καταλάβαμε πως όλοι έχουμε διαφορετικά ταλέντα, ενδιαφέροντα, προτιμήσεις και συναισθήματα — και αυτό είναι που μας κάνει τόσο μοναδικούς και πολύτιμους! Με ζωγραφιές, παιχνίδια, ιστορίες και κουβέντες, ανακαλύψαμε πόσο όμορφο είναι να είσαι ο εαυτός σου. Και τώρα, με πολλή χαρά, μοιραζόμαστε μαζί σας λίγα από όσα δημιουργήσαμε και σκεφτήκαμε!
📷 Ρίξτε μια ματιά στις φωτογραφίες από τις δραστηριότητες μας και τα έργα μας παρακάτω… γιατί δεν υπάρχει κανείς άλλος σαν εμάς! Με αφορμή έναν καθρέφτη που έφερε η κυρία στην τάξη μας, παρατηρήσαμε την αντανάκλασή μας και κοιτάξαμε με προσοχή τα χαρακτηριστικά του προσώπου μας. Ποια είναι τα μάτια μας; Πώς είναι η μύτη, το στόμα, τα μαλλιά μας;Τι χρώμα έχουν;
Συζητήσαμε για το πώς μοιάζουμε, τι μας κάνει μοναδικούς, και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το πορτραίτο μας, όπως το είδαμε μέσα από τον καθρέφτη! Για να δείξουμε ακόμα πιο ξεκάθαρα τη μοναδικότητά μας, κάθε παιδί διάλεξε και έγραψε μία λέξη που το χαρακτηρίζει — κάτι που νιώθει ότι το κάνει ξεχωριστό!
Για να καταλάβουμε ακόμα καλύτερα πόσο όμορφο είναι να είμαστε διαφορετικοί, διαβάσαμε και την ιστορία του αγαπημένου Έλμερ, του πολύχρωμου ελέφαντα που δεν έμοιαζε με κανέναν άλλον! Συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα, τη μοναδικότητα και τη σημασία του να αγαπάμε τον εαυτό μας όπως είναι.
Με αφορμή το βιβλίο, κάναμε και δημιουργικές δραστηριότητες: φτιάξαμε τον δικό μας Έλμερ με τυπώματα από σφουγγαράκια, παίξαμε παιχνίδια με τα χρώματα και γνωρίσαμε και το γράμμα Εε του Έλμερ, δείχνοντας πως κάθε “χρώμα” και κάθε “σχέδιο” έχει τη δική του ομορφιά!
Με αφορμή όλα τα υπέροχα χρώματα που στόλιζαν τον φίλο μας τον Έλμερ παίξαμε και μερικά παιχνίδια με αυτά:
Φτιάξαμε όλοι μαζί και όμορφα μοναδικά αστέρια και συνθέσαμε μια ομαδική εργασία για να στολίσουμε την τάξη μας:
Μέσα από τη γνωριμία μας με το πρόσωπό μας, κάναμε και μια δραστηριότητα για τη συμμετρία! Παρατηρήσαμε πως το πρόσωπό μας έχει δύο ίδια μισά — ένα δεξί και ένα αριστερό — και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι σημαίνει συμμετρία. Σχεδιάσαμε δίπλα στο μισό πρόσωπο μας το συμμετρικό του κομμάτι!Αφού μάθαμε πώς είναι το “κανονικό” πρόσωπο, αποφασίσαμε να παίξουμε με τη φαντασία μας! Παρατηρήσαμε πίνακες του Πικάσο και τα “τρελά” του πρόσωπα, με μάτια, στόματα και μύτες σε απρόσμενες θέσεις — και εμπνευσμένοι από εκείνον, φτιάξαμε και εμείς τα δικά μας “τρελά πρόσωπα”! Με πολύ χρώμα, φαντασία και ελευθερία στην έκφραση, δημιουργήσαμε μοναδικά έργα τέχνης που δείχνουν πως η διαφορετικότητα υπάρχει και στην τέχνη!
Μιλήσαμε και για σωματικά χαρακτηριστικά που μας κάνουν μοναδικούς! Ζυγιστήκαμε, μετρηθήκαμε και παρατηρήσαμε πόσο διαφέρουμε — άλλοι πιο ψηλοί, άλλοι πιο κοντοί, άλλοι με πιο μικρό ή μεγάλο βάρος. Όλα αυτά μάς βοήθησαν να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας και να καταλάβουμε πως κάθε σώμα είναι διαφορετικό και ξεχωριστό! Στο τέλος, δημιουργήσαμε τις δικές μας “ταυτότητες”, όπου καταγράψαμε σημαντικές πληροφορίες για εμάς: το όνομά μας, την ηλικία μας, το ύψος και το βάρος μας και τι θα γίνουμε όταν μεγαλώσουμε.Στο ταξίδι μας για να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας, δεν ξεχάσαμε και τις πέντε αισθήσεις μας! Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, ανακαλύψαμε πώς βλέπουμε, ακούμε, μυρίζουμε, γεύομαστε και αγγίζουμε τον κόσμο γύρω μας. Παίξαμε παιχνίδια παρατηρητικότητας, αναγνώρισης ήχων, αφής και γεύσεων και καταλάβαμε πως οι αισθήσεις μας είναι ένας μοναδικός τρόπος να συνδεόμαστε με το περιβάλλον και να εκφράζουμε όσα νιώθουμε!