ΤΑ ΖΩΑ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ

Ξεκινήσαμε την ενασχόληση μας με τα ζώα των πάγων εντοπίζοντας στην υδρόγειο σφαίρα που είναι η Αρκτική και η Ανταρκτική. Είδαμε εικόνες  ζώων, τα αναγνωρίσαμε και τα ταξινομήσαμε ανάλογα με την ήπειρο που ζουν.

Διαβάσαμε το παραμύθι: « Ο μεγάλος χνουδωτός» και παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι βασισμένο στο παραμύθι. Μάθαμε περισσότερα πράγματα για την πολική αρκούδα, ζωγραφίσαμε τι της αρέσει να κάνει και δραματοποιήσαμε στιγμιότυπα από τη ζωή τους( τον τρόπο που περπατάνε, πως χαιρετιούνται, κτλ). Παράλληλα διαβάσαμε την ιστορία του « Όσκαρ»,τη ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε πολικές αρκουδίτσες.

Μάθαμε τη φωνή Α,α και τη σχηματίσαμε με διάφορα αντικείμενα της τάξη μας. Σχηματίσαμε ένα μεγάλο Α με ράβδους γυμναστικής, ορίσαμε το βασιλιά της φωνής Α και συγκεντρώσαμε μπροστά του αντικείμενα από Α.

Στη συνέχεια μιλήσαμε  για τους πιγκουίνους και είδαμε στιγμιότυπα από τη ζωή τους στο Νότιο Πόλο. Διαβάσαμε το παραμύθι: « Ένας πιγκουίνος…όχι και τόσο τέλειος» και φτιάξαμε την ομαδική εργασία: « Οι πιγκουίνοι είναι/έχουν/μπορούν… Ανασυνθέσαμε τη λέξη πιγκουίνος, κόψαμε πιγκουινάκια και παίξαμε τα παιχνίδια: « Ποιος κρύβει τον πιγκουίνο;» και « Ο πιγκουίνος που καίει».

Με αφορμή το τραγούδι: « 5 little penguins» μάθαμε τον αριθμό 5. Ταΐσαμε τα πεινασμένα  πιγκουινάκια με τόσα ψαράκια όσα μας έλεγε ο αριθμός στην κοιλίτσα τους και τραγουδώντας το «10 πιγκουίνοι μικροί» παίξαμε με τους αριθμούς 1-10.

Δημιουργήσαμε ένα « πολικό σκηνικό» και τοποθετήσαμε τα ζώα των πάγων σε σχέση με τα παγόβουνα (πάνω/μπροστά/πίσω ,κτλ). Κάναμε υποθέσεις για το πώς λιώνει ο πάγος και προσπαθήσαμε να λιώσουμε τα παγόβουνα ρίχνοντας αλάτι.

Παίξαμε στον υπολογιστή πάζλ με τα ζώα των πάγων αλλά και πάζλ με τους αριθμούς 1-10. Φτιάξαμε «θαλάσσιους ίππους» και «φώκιες στα παγόβουνα». Προσπαθήσαμε να μάθουμε πληροφορίες για τους Εσκιμώους (Ινουίτ), τους κατασκευάσαμε σε πιάτο και ζωγραφίσαμε σε ζευγάρια τη ζωή στους πάγους όπως τη φανταζόμαστε.

ΖΩΑ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Παιδί και ανθρωπογενές περιβάλλον.
Με αφορμή ένα ποίημα για τα ζώα ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα ζώα που ζουν κοντά μας ,κατοικίδια και ζώα του αγροκτήματος. Καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών και τις απορίες τους και ξεκινάμε να ανακαλύπτουμε,να μαθαίνουμε και να συλλέγουμε πληροφορίες για τα ζώα που ζουν κοντά στον άνθρωπο. Ενα παιδί  μας έφερε φωτογραφίες από την κτηνοτροφική μονάδα της γιαγιάς της και μας παρουσίασε τα ζώα που έχει.

Η πρώτη επαφή έρχεται με τα ζωάκια που έχουμε στην γωνία της φάρμας,τα παρατηρήσαμε και συζητήσαμε για το σπίτι του κάθε ζώου.

Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια με γράμματα και αριθμούς στις ελεύθερες δραστηριότητες.

Παιδί και γλώσσα
Γνωρίσαμε τα γράμματα Α και Κ από τις λέξεις Αγελάδα και Κότα,βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από τα γράμματα αυτά, παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια στον πίνακα και στον υπολογιστή και κάναμε φύλλα εργασίας.

Παιδί και ανθρωπογενές περιβάλλον
Δοκιμάσαμε είδη τυριών(κατσικίσιο και αγελαδινό) μαζί με κριτσίνια ,είδαμε τις διάφορες και τις ομοιότητες που έχουν και στο τέλος της δοκιμής τα παιδιά ψήφισαν για το ποιο τυρί τους άρεσε περισσότερο. Επίσης δοκιμάσαμε γιαούρτι με τρούφα και φτιάξαμε μαζί με τα παιδιά λουκανοπιτακια έτσι ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν τα προϊόντα που παράγονται από τα ζώα του αγροκτήματος (αγελάδα,κατσίκα,γουρούνι).

Παιδί και πληροφορική
Ψάξαμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για την αγελάδα και είδαμε ντοκιμαντέρ για κτηνοτροφική μονάδα ειδικότερα πως γίνετε το άρμεγμα και η συλλογή και η  συσκευασία του γάλακτος.

Παιδί δημιουργία και έκφραση 
Διαβάσαμε ιστορίες με ζώα και κάναμε ζωγραφιές,φτιάξαμε κατασκευές με διαφορά υλικά (καλσόν και ξυλαράκι) για τη αγελάδα μας,γίναμε μικροί κτηνοτρόφοι και αρμέξαμε την αγελάδα μας ,ακούσαμε τραγούδια για τα ζωάκια και κάναμε δραματοποίηση τις κινήσεις τους. Τέλος παρακολουθήσαμε παιδικές ταινίες που είχαν ήρωες ζωάκια.