ΤΑ ΖΩΑ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ (Τμήμα Α’)

Ασχοληθήκαμε και με τα ζώα των πάγων, ζώα που τους αρέσει να ζουν σε κρύα μέρη.

Ξεκινώντας καταγράψαμε τις αρχικές ιδέες μας.

Εντοπίσαμε τις γνώσεις που είχαμε και επικεντρωθήκαμε σε όσα θα μας ενδιέφερε να γνωρίσουμε.

Παρακολουθήσαμε το ντοκιμαντέρ “Λευκός πλανήτης” και γνωρίσαμε τα ζώα που ζουν στην Αρκτική. Έπειτα με την βοήθεια εικόνων, θυμηθήκαμε την ονομασία τους και τις συνήθειες τους.

Παίξαμε παντομίμα, όπου ένα παιδί μιμούνταν ένα ζώο της αρκτικής και οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να μαντέψουν ποιο είναι αυτό. Αφού το έβρισκαν, το παιδί μιμητής ανέφερε τις πληροφορίες που θυμόταν για την τροφή τα όπλα και τους εχθρούς του συγκεκριμένου ζώου.

Ζωγραφίσαμε τα ζώα της αρκτικής και κατασκευάσαμε μία πολική αρκούδα χρησιμοποιώντας πλαστικό πιρούνι.

Με αφορμή το θαλάσσιο ελέφαντα και διερευνώντας τον λόγο για τον οποίο πήρε το συγκεκριμένο όνομα, εντοπίσαμε τον ήχο ε και προσπαθήσαμε να βρούμε λέξεις από ε.

Έπειτα, τοποθετώντας εικόνες σε υφασμάτινο ζάρι, ρίχνουμε το ζάρι και τα παιδιά μιμούνταν το ζώο που απεικόνιζε κάθε φορά η εικόνα.

Στη συνέχεια ήρθε η στιγμή να γνωρίσουμε την Ανταρκτική και τα ζώα που ζουν σε αυτή.

Παρακολουθήσαμε το ντοκιμαντέρ: «Το Ταξίδι του Αυτοκράτορα» και το βίντεο του BBC: «Οι καλύτερες στιγμές των ζώων της Ανταρκτικής».

Γνωρίσαμε και ζωγραφίσαμε τους πιγκουίνους και τα υπόλοιπα ζώα της Ανταρκτικής, γνωρίσαμε τα μέρη του σώματος ενός πιγκουίνου και τον κύκλο της ζωής του από το αυγό μέχρι τον ενήλικα πιγκουίνο. Διαβάσαμε το βιβλίο οι πιγκουίνοι και μάθαμε περισσότερες πληροφορίες για τα υπόλοιπα ζώα της Ανταρκτικής με τη βοήθεια εικόνων.

Χορέψαμε και τραγουδήσαμε το ψυχοκινητικό τραγούδι: «έχεις ξαναδεί πιγκουίνους το πρωί» και με τη βοήθεια του ψηφιακού τροχού δραστηριοτήτων δραματοποιήσαμε τα πολικά ζώα.

Εντοπίσαμε επάνω στην υδρόγειο σφαίρα την Αρκτική και την Ανταρκτική.

Παίξαμε το παιχνίδι μαθηματικών: τάισέ τον πιγκουίνο τόσα ψάρια όσα σου ζητάει η κάρτα, κάναμε παζλ και διαδραστικές εργασίες αναγνώρισης των πολικών ζώων, μοτίβα και τον κύκλο ζωής του πιγκουίνου.

Εμπνευσμένοι από την όρκα, παρακολουθήσαμε το βίντεο: «Ένα Γράμμα Μια Ιστορία – Ο Ονειροπαρμένος Ορειβάτης» και προσπαθήσαμε και εμείς με τη σειρά μας να βρούμε λέξεις που ξεκινούν από τον ήχο ο και να γράψουμε το σύμβολο του στο διαδραστικό πίνακα.

Με τη χρήση του GoogleMaps εντοπίσαμε το σχολείο μας, κάνοντας σμίκρυνση είδαμε τη χώρα της Χίου και έπειτα ολόκληρο το νησί. Συνεχίζοντας τη σμίκρυνση είδαμε την Ελλάδα, την Ευρώπη και μετακινηθήκαμε στο βόρειο και στο νότιο πόλο αντίστοιχα.

Στη συνέχεια, με τη βοήθεια εικόνων και βίντεο γνωρίσαμε τη ζωή των Εσκιμώων όπως ήταν παλιά και όπως είναι σύγχρονη εποχή και κάναμε δραματοποίηση τη ζωή τους.

Διασκεδάσαμε διαβάζοντας και κάνοντας μιμητικές κινήσεις στο ψυχοκινητικό ποίημα: «Νανούκ ο μικρός Εσκιμώος».

Συνεχίσαμε φτιάχνοντας σε ομάδες δύο μακέτες, η μία με τα ζώα της Αρκτικής και η άλλη με τα ζώα της Ανταρκτικής. Όλοι ενθουσιαστήκαμε πάρα πολύ, φτιάχνοντας το χιόνι, τους πάγους στη θάλασσα και κυρίως παίζοντας και αλληλοεπιδρώντας μαζί τους.

Κλείσαμε τη θεματική ενότητα ταξινομώντας τα πολικά ζώα σε αυτά που γεννούν αυγά- Ωοτόκα και σε αυτά που γεννούν μικρά- θηλαστικά.

ΤΑ ΖΩΑ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ (Τμήμα Β’)

Ο χειμώνας μας δίνει την ευκαιρία να ασχοληθούμε με ένα πολύ αγαπημένο θέμα των παιδιών τα ζώα των πάγων. Έτσι καταγράψαμε τα ζώα που ζουν στους 2 πόλους της γης και αποφασίσαμε να μάθουμε περισσότερα πράγματα για αυτά.

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Όσκαρ, το μικρό Αρκουδάκι» , το ζωγραφίσαμε και παίξαμε το παιχνίδι: «Ποιος κρύβει το αρκουδάκι;». Είδαμε εποπτικό υλικό για τις πολικές αρκούδες, τις σειραθετήσαμε από τη μεγαλύτερη στη μικρότερη και το αντίστροφο, ζωγραφίσαμε 3 πράγματα που τις αρέσει να κάνουν και φτιάξαμε πολικές αρκούδες.

Μέσα από την ιστορία  « Ο μεγάλος χνουδωτός»  μιλήσαμε για τους Εσκιμώους και τα ιγκλού και φτιάξαμε τη χειροτεχνία: «Σίρα, η Εσκιμώα». Παίξαμε το παιχνίδι συντονισμού και ετοιμότητας: «Η Σίρα και η τσάντα με το φαγητό» και κάναμε μια μικρή επανάληψη στη φωνή Α,α.

Είδαμε το παραμύθι: «Η Λευκή ταξιδεύει στο δάσος» ,ζωγραφίσαμε από μια σκηνή του παραμυθιού, σειραθετήσαμε τις ζωγραφιές μας και φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο. Στη συνέχεια γίναμε μικρά αρκουδάκια και παίξαμε χιονοπόλεμο.

Με αφορμή το παραμύθι: « Ένας πιγκουίνος…όχι και τόσο τέλειος» μιλήσαμε για τους πιγκουίνους. Παίξαμε παιχνίδι στον H/Y με πιγκουίνους( αριθμοί 1-10) και κατασκευάσαμε πιγκουίνους με το αποτύπωμα της παλάμης μας. Ταΐσαμε τους πιγκουίνους ψαράκια( αριθμοί 1-12) και μεταφέραμε τη δραστηριότητα μας σε Φ.Ε.

Είδαμε εικόνες με πιγκουίνους που μας έδιναν διάφορα παραγγέλματα.

Παίξαμε με δαχτυλόκουκλες και κόψαμε, κολλήσαμε και ζωγραφίσαμε τα μέρη ενός πιγκουίνου.

Φτιάξαμε πάζλ με τα ζώα των πάγων και παίξαμε memory game με τα αρκτικά ζώα. Διασκεδάσαμε με τα παιχνίδια: « Ο κρυμμένος θησαυρός» και « Σκι στους πάγους»( ski chase). Μιμηθήκαμε ήχους των πολικών ζώων στη φωλιά μας (στεφάνι) και  ζωγραφίσαμε ποιο ζώο των πάγων θα θέλαμε να είμαστε και αιτιολογήσαμε την απάντηση μας. Τέλος για να δούμε τι θυμόμαστε  παίξαμε στον H/Y κουίζ με τα πολικά ζώα.

 

Στολίσαμε την τάξη μας με πολύ όμορφες χειροτεχνίες. Φτιάξαμε παγωμένο τοπίο με βρεγμένο γκοφρέ σε αποχρώσεις του μπλε και κόψαμε και κολλήσαμε φώκιες. Μάθαμε πληροφορίες για τους θαλάσσιους ίππους και φτιάξαμε κι εμείς τους δικούς μας. Βάψαμε πιάτα και τα μεταμορφώσαμε σε όρκες και φτιάξαμε με σταμπαδόρο εντυπωσιακές αρκτικές κουκουβάγιες σε μαύρο φόντο.