Μιλάμε για τα χρώματα…

Λίγο πριν την Άνοιξη μιλήσαμε με τα παιδιά για τα χρώματα. Τα χρώματα που συναντάμε παντού γύρω μας δίνουν το ερέθισμα στα παιδιά να εκφράσουν στο χαρτί τις ιδέες τους, τον ψυχικό τους κόσμο και τις ανησυχίες τους. Έτσι αποφασίσαμε κι εμείς να ασχοληθούμε με τα χρώματα και μέσα από αυτά να καλλιεργήσουμε τις δεξιότητες μας, να έρθουμε σε επαφή με την τέχνη της ζωγραφικής αλλά και να πειραματιστούμε με διάφορα υλικά και να ανακαλύψουμε τις δυνατότητες μας.

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι: «Τα μαγικά χρώματα» και μέσα από αυτό μιλήσαμε για τα βασικά χρώματα και τις μίξεις τους. Στην παρέα μας προστέθηκαν και οι περιπέτειες του Φίλιππου μέσα από τα παραμύθια: «Η κόκκινη σούπα»/ «Το μπλε σύννεφο»/ «Το πράσινο πάρτι» τα οποία διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε.

Μέσα από «Το Παραμύθι με τα χρώματα», μιλήσαμε για το ουράνιο τόξο, μάθαμε τα χρώματα του και το φτιάξαμε όλοι μαζί με χρωματιστές δαχτυλίτσες. Παράλληλα παίξαμε κι ένα παιχνίδι αντιστοίχισης (αντικειμένων-χρωμάτων ) με αφορμή το παραμύθι.

Γνωρίσαμε καλύτερα 2 από τα βασικά χρώματα( μπλε/κόκκινο) μέσα από τα παραμύθια:  « Η Μπλεσκουφίτσα»/ «Η Κοκκινοσκουφίτσα». Φτιάξαμε  ένα διάγραμμα Venn στο οποίο καταγράψαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές των 2 ιστοριών. Ψηφίσαμε το παραμύθι που μας άρεσε περισσότερο και σε δίπτυχο ζωγραφίσαμε την «Μπλεσκουφίτσα» και την «Κοκκινοσκουφίτσα».

Διαβάσαμε τον Έλμερ τον παρδαλό ελέφαντα, φτιάξαμε προτάσεις με τα χρώματα του και τον ζωγραφίσαμε. Μάθαμε επίσης για τις αποχρώσεις του μωβ και του πράσινου μέσα από: «Το πουκάμισο του φιδιού» και «Το σκίουρο με τη μωβ ουρά».

Ο λύκος Ζαχαρίας που θέλει να αλλάξει χρώμα μας έδωσε αφορμή για πολλές δραστηριότητες. Αντιστοιχήσαμε τις ημέρες της εβδομάδας με το χρώμα που μεταμφιεζόταν κάθε φορά ο λύκος, ψηφίσαμε το αγαπημένο μας , κάναμε μια ζωγραφιά με αυτό και τέλος ζωγραφίσαμε τον λύκο με το χρώμα της αγαπημένης μας μέρας της εβδομάδας.

Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Ρενουάρ: «Ομπρέλες» και μέσα από αυτόν μιλήσαμε για τον καιρό , τους ανθρώπους και τις ασχολίες τους. Μαντέψαμε το όνομα του πίνακα και τον ζωγραφίσαμε με το δικό μας τρόπο.

Παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι με τα χρώματα και μέσα από τον τροχό των χρωμάτων αναγνωρίσαμε τα χρώματα και τα αντιστοιχήσαμε με τα σωστά μανταλάκια. Στη συνέχεια αντιστοιχήσαμε τα χρώματα με το αρχικό τους γράμμα.

Τελειώνοντας την ενασχόληση μας με τα χρώματα φτιάξαμε μια πολύχρωμη κάμπια, την παλέτα των χρωμάτων και ζωγραφίσαμε μια πόλη με πολλά χρώματα.

Μιλάμε για τον Καιρό και το Διάστημα

Στην καρδιά του Χειμώνα μιλήσαμε στο τμήμα μας για τον Καιρό και το Διάστημα.

Μιλήσαμε και αριθμήσαμε το όνομα του Γενάρη.

Και παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τα γράμματα της λέξης

Διαβάσαμε βιβλία για τον καιρό και βγήκαμε στην αυλή για να παρατηρήσουμε τον ουρανό.

Πειραματιστήκαμε με υλικά και κάναμε εργασίες για τα καιρικά φαινόμενα.

Μάθαμε πολλά πράγματα για το διάστημα και τους αστροναύτες.

 

Μέρα-Νύχτα

Με αφορμή την παροιμία «Του Γενάρη το φεγγάρι μοιάζει με μαργαριτάρι» που διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε, ξεκινήσαμε να μιλάμε για την εναλλαγή της μέρας και της νύχτας. Διαβάσαμε τα βιβλία: «Γυρίζει-γυρίζει η γη» , «Το πρωί»/ «Το βράδυ», παίξαμε το: « Που είναι η μέρα;» ( πείραμα με την υδρόγειο σφαίρα και φακό) και κάναμε  παντομίμα (με δραστηριότητες που κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα). Μιλήσαμε για τα πράγματα που κάνουμε τη Μέρα και τη Νύχτα, τα ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε την ομαδική κατασκευή: Τι κάνω τη μέρα /Τι κάνω τη νύχτα.

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής, τους ταξινομήσαμε( μέρα-νύχτα), ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας και τον ζωγραφίσαμε. Παράλληλα διαβάσαμε το παραμύθι της Μέρας και της Νύχτας, βάλαμε τις εικόνες του στη σωστή σειρά και φτιάξαμε την κατασκευή Μέρα-Νύχτα.

Ακούσαμε το τραγούδι: «Ένας ήλιος, μια γη, ένα φεγγάρι» (Λάχανα και Χάχανα), αντιστοιχήσαμε τα ουράνια σώματα με τα φρούτα και τα ονόματα τους και μιλήσαμε για τον αριθμό 1. Διαβάσαμε τα βιβλία: «Ο Ήλιος»/ «Το Φεγγάρι» και κόψαμε ήλιους και φεγγάρια.

Μάθαμε το Ν,ν της νύχτας και διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε την ιστορία: « Δυο διαφορετικοί φίλοι». Χορέψαμε το χορό της μέρας και της νύχτας και παίξαμε το θεατρικό παιχνίδι: « Όνειρα γλυκά».

Δραστηριότητα 11: “Τα Ζώα της Θάλασσας”

Αγαπητά παιδιά,

Τώρα που πάτε πιο συχνά στη θάλασσα, έχετε δει τα ζωάκια που ζούνε εκεί; Για δείτε τα εδώ:

https://www.jigsawplanet.com/10NipChiou/zoa-tes-thalassas?viewas=0210c8e55059

Άκουσε την ιστορία που έχουν να σου πούνε η Φιόρα η χελώνα και ο Λεβάντε η φώκια

 

και η συνέχεια της ιστορίας εδώ

 

και αφού μάθεις ποια είναι δοκίμασε να κάνεις αυτές τις ασκησούλες

 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!

Δραστηριότητα 10 «Ένας τίγρης στο Νηπιαγωγείο μας»

Αγαπητά μας παιδιά,

Μάθαμε ότι σε ένα σχολείο μπήκε ένα λιοντάρι και αναστάτωσε τη δασκάλα τους και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν που είχαν έναν καινούριο φίλο στην τάξη τους.

Άκουσε την ιστορία τους εδώ:

15Ιαν2019 10 Λεπτά ακόμα – «Πως να Κρύψεις ένα Λιοντάρι στο Σχολείο» της Helen Stephens

Στο δικό μας το Νηπιαγωγείο βρέθηκε ο Μίμης ο Τίγρης. Το καιρό που ήταν κλειστό το Νηπιαγωγείο, μπήκε μέσα και έκανε βόλτες στις αίθουσες και στην αυλή.

Έπαιξε στην αυλή

Πήγε στα Τουβλάκια

Έβαλε σκούπα και έπαιξε στα επιτραπέζια

Ήθελε να παίξει στο Μπακάλικο αλλά τελικά πήγε στη Γωνιά του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή.

Κάποια στιγμή πείνασε και έκατσε στο κουκλόσπιτο να φάει

και όταν τελείωσε, έβαλε τα ακουστικά να ακούσει παραμύθια.

Κάθε φορά που άλλαζε παιχνίδια και γωνιές, έπλενε σχολαστικά τα χέρια του. 

 

Μπορείς να παίξεις τα παζλ με το τι έκανε ο Μίμης το τίγρης στο Νηπιαγωγείο μας εδώ:

https://www.jigsawplanet.com/10NipChiou/enas-tigres-sto-nepiagogeio-mas

Και μετά να τεστάρεις τη μνήμη σου εδώ:

 

Αλλά όταν φτάσαμε στο Νηπιαγωγείο μας, ο Μίμης κρύφτηκε σε κάποια σημεία. Παρατήρησε τις εικόνες και δοκίμασε να βρεις πού κρύφτηκε.

   

 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!