Η ΕΛΙΑ

Ξεκινήσαμε την προσέγγιση του θέματος διαβάζοντας από την πρώτη μου μυθολογία: «Αθήνα, η πόλη της Αθηνάς». Είδαμε εποπτικό υλικό για τους 2 θεούς και ψηφίσαμε το δώρο που μας άρεσε περισσότερο( ελιά ή αλμυρό νερό). Φτιάξαμε πάζλ που απεικονίζει τη διαμάχη των 2 θεών ζωγραφίσαμε το μύθο και τον δραματοποιήσαμε.

 

  

Ανασυνθέσαμε τις λέξεις  ελιά και λάδι και  μάθαμε σύνθετες λέξεις με α΄ συνθετικό το έλαιο. Επεξεργαστήκαμε το Ε της ελιάς, διαβάσαμε το ποίημα: « Η ελίτσα, η ελιά» και αντιστοιχήσαμε το κείμενο με τις εικόνες και το αντίστροφο.

Βάλαμε στη σωστή σειρά τις εικόνες από την ελιά στο λάδι και μιλήσαμε για τη χρήση και τη χρησιμότητα του ελαιόλαδου στη ζωή μας. Κάναμε πειράματα ενώνοντας νερό και λάδι και στη συνέχεια αλάτι, καταγράψαμε τις προβλέψεις μας και είδαμε αν επαληθεύθηκαν ή όχι.

Διαβάσαμε το εικονόλεξο του παραδοσιακού ποιήματος « Ντίλι, το καντήλι», μπερδέψαμε τις εικόνες του και στη συνέχεια τις βάλαμε στη σωστή σειρά(1-10). Φτιάξαμε και μια ομαδική  εργασία ζωγραφίζοντας γύρω από την «κόρη» του ποιήματος τους ήρωες με τη σειρά εμφάνισης τους.

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης ( 31/10) διαβάσαμε μια παραλλαγή του μύθου: « Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας στην ελιά» και φτιάξαμε κουμπαράδες διακοσμημένους με φυλλαράκι ελιάς.

 

Παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι: « Ελιά, ελιά, μαυροελιά πόσα φύλλα στα κλαριά;» , κάναμε σκυταλοδρομία με ελιές, δραματοποιήσαμε το ποίημα: « Ο δάκος», κόψαμε αμφορείς και τους διακοσμήσαμε ζωγραφίζοντας το δέντρο της ελιάς.

 

Δημιουργήσαμε τη « γωνιά της ελιάς» με προϊόντα και πράγματα που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους, τα δοκιμάσαμε και φτιάξαμε ελιόψωμο.

Αφήστε μια απάντηση