ΕΥΧΕΣ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ !!!

Για ακόμα μια φορά φέτος το Πάσχα, μαζέψαμε ρούχα και τρόφιμα για το Σύλλογο Πολυτέκνων Χίου, που συντηρεί οικογένειες πολυτέκνων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

Οι νηπιαγωγοί και τα παιδιά θέλουν να ευχαριστήσουν:

  • Το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας για το πασχαλινό δώρο με την κατασκευή λαμπάδας στο Hut.
  • Τον κύριο Μπάμπη Κοιλιάρη για το καλλιτεχνικό/εικαστικό μάθημα στο νηπιαγωγείο μας.
  • Την κυρία Αγγελική Αρβανίτη και την κυρία Ελένη Αρβανίτη για τα πανέμορφα βαζάκια που φτιάξαμε μαζί.
  • Την κυρία Σοφία Πούλου για το εργαστήρι ζαχαροπλαστικής με τα «Λαζαράκια» που φτιάξαμε.
  • Όλους τους γονείς που στέκονται δίπλα μας και μας βοηθούν στις δραστηριότητές μας.

Καλό Πάσχα !!!

ΗΡΘΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ Η ΠΑΣΧΑΛΙΑ !!!

Στο τμήμα μας διαβάσαμε ιστορίες από τη Βίβλο και προσπαθήσαμε μέσα από αγιογραφίες και πίνακες ζωγραφικής να βάλουμε σε σειρά τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας.

Μιλήσαμε για τη γιορτή του Πάσχα μέσα από τις 5 αισθήσεις και διαβάσαμε παραμύθια.

Μέσα από παραμύθια, μάθαμε για τα ήθη και έθιμα του Πάσχα, βάψαμε αυγά και αυγοθήκες και με τη βοήθεια της κυρίας Σοφίας Πούλου, ζυμώσαμε Λαζαράκια.

 

Με τη βοήθεια της Αγγελικής και της Ελένης Αρβανίτη φτιάξαμε πασχαλινά επιτραπέζια φαναράκια με την τεχνική decoupage, μια τεχνική που τα παιδιά γνώρισαν για 1η φορά και ενθουσιάστηκαν.

Φτιάξαμε διάφορες κατασκευές και παίξαμε πολλά, μα πολλά παιχνίδια!!!

 

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

Με τον ερχομό των γιορτών του Πάσχα πραγματοποιήσαμε στο τμήμα μας πασχαλινές κατασκευές, διαβάσαμε ιστορίες για τα πάθη του Χριστού και είδαμε μια παιδική ταινία για τη ζωή του. Σύμφωνα με τα έθιμά μας, φτιάξαμε Λαζαράκια και βάψαμε αυγά.

Με τη βοήθεια της Αγγελικής και της Ελένης Αρβανίτη φτιάξαμε πασχαλινά επιτραπέζια φαναράκια με την τεχνική decoupage, μια τεχνική που τα παιδιά γνώρισαν για 1η φορά και ενθουσιάστηκαν.

Με τη βοήθεια της κυρίας Σοφίας Πούλου φτιάξαμε τα Λαζαράκια.

Η Συνταγή είναι πανεύκολη:

  • 1 κιλό αλεύρι (νερό όσο παίρνει)
    2 φακελάκια μαγιά ξηρή
    μισό ποτήρι ζάχαρη
    σταφίδες
    λίγο αλάτι
    1/3 του ποτηριού ελαιόλαδο
    3 κουταλάκια κανέλα
    γαρύφαλλα για τη διακόσμηση
  • 1 ποτήρι ζεστό νερό για να διαλύσουμε τη μαγιά

 

 

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ HUT

Την Τετάρτη 10 Απριλίου τα 2 τμήματα του νηπιαγωγείου μας επισκεφτήκαμε το καλλιτεχνικό εργαστήρι Hut στην οδό Δίωνος στο κέντρο της Χίου, για να φτιάξουμε λαμπάδες.

Τα παιδιά με την βοήθεια των νηπιαγωγών και του προσωπικού του Hut έβαψαν τις λαμπάδες τους, έφαγαν το πρωινό που τους είχαν ετοιμάσει οι υπεύθυνοι του μαγαζιού και στη συνέχεια στόλισαν τις λαμπάδες τους με ευχές για τις γιορτές του Πάσχα.

Η συμμετοχή του κάθε παιδιού ήταν μια ευγενική χορηγία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου.

 

25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Μιλήσαμε για τα γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης 1821 και γνωρίσαμε τους Ήρωες της πατρίδας μας και τα ζωγραφίσαμε.

Φτιάξαμε κατασκευές: τσαρούχια, σημαίες, καρδούλες και χελιδόνια με ελληνικές σημαίες.

Ετοιμάσαμε μαζί με τα παιδιά την γιροτή μας για την 25η Μαρτίου και φτιάξαμε το σκηνικό μας με το λογότυπο της 25ης Μαρτίου. Με Τσολιαδάκια και Αμαλίες και ετοιμάσαμε την πρόσκληση για τους γονείς μας.

ΖΗΤΩ Η 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες μας για την εθνική μας επέτειο μιλώντας για τον ξεσηκωμό των Ελλήνων αλλά και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Είδαμε εικόνες των ηρώων της Επανάστασης, τους αναγνωρίσαμε, αντιστοιχήσαμε τα ονόματα τους με τις προσωπογραφίες τους, φτιάξαμε πάζλ με τα ονόματα τους και ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας.

 

Είδαμε και σχολιάσαμε τον πίνακα του Ν. Γύζη: « Το κρυφό σχολειό», εντοπίσαμε και κυκλώσαμε συγκεκριμένα αντικείμενα του πίνακα, ζωγραφίσαμε κι εμείς το κρυφό σχολειό και παίξαμε το παιχνίδι: « Φεγγαράκι μου λαμπρό». Παράλληλα μιλήσαμε για ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της Επανάστασης τη σφαγή της Χίου, παρατηρώντας τον ομώνυμο πίνακα του Ε. Ντελακρουά.

 

Μιλήσαμε για τις παραδοσιακές ελληνικές στολές και είδαμε τα μέρη από τα οποία αποτελείται η στολή του τσολιά . Διαβάσαμε: « Τα Ελληνάκια», τα αναδιηγηθήκαμε ( βάζοντας εικόνες σχετικές με την ιστορία στη σωστή σειρά) και ζωγραφίσαμε παραδοσιακά μοτίβα κεντήματος που κολλήσαμε σε χάρτινο πιάτο.

Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με το 1821 και φτιάξαμε όμορφες κατασκευές για να στολίσουμε την τάξη μας.

Παράλληλα ξεκινήσαμε την προετοιμασία για τη γιορτή μας με τίτλο: «Καντάτα Ελευθερίας». Φτιάξαμε την πρόσκληση μας με την τεχνική string-painting ( κρινάκι), βάψαμε την εκκλησία που αποτέλεσε μέρος του σκηνικού μας, ετοιμάσαμε φαναράκια και κρινάκια και έτοιμο το σκηνικό μας!!! Τέλος να δώσουμε πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά μας για την πολύ όμορφη παράσταση που παρουσίασαν!

ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Με αφορμή τις Απόκριες, μιλήσαμε για το Καρναβάλι της Πάτρας και της Βενετίας και φορέσαμε μια βενετσιάνικη μάσκα.

Κάναμε αποκριάτικες κατασκευές, μάσκες και καπέλα.

Την τελευταία μέρα της Αποκριάς φτιάξαμε χαρταετούς με λιχουδιές για την Καθαρά Δευτέρα.

Αποχαιρετήσαμε τις απόκριες με ένα πάρτυ στο Νηπιαγωγείο όπου παίξαμε διάφορα παιχνίδια και φάγαμε λιχουδιές.

ΛΕΙΠΕΙ Ο ΜΑΡΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ;

Με τον ερχομό του Μάρτη διαβάσαμε μύθους και λαϊκές ιστορίες που συνδέονται με το μήνα και φορέσαμε στο χέρι μας τα παραδοσιακά μαρτάκια. Ζωγραφίσαμε το Μάρτη όπως τον φανταζόμαστε και γράψαμε το όνομα του. Κατασκευάσαμε το «πρόσωπο του Μάρτη» και παίξαμε με το Μ,μ και τις συλλαβές ( με/μα/μου/μι/μη).

Με αφορμή το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας μιλήσαμε για το χαρταετό, τα μέρη του και τα σχήματα του, φτιάξαμε  χαρταετούς για την τάξη μας και κόψαμε και διακοσμήσαμε χαρταετούς που πήραμε στο σπίτι μας. Είδαμε και σχολιάσαμε έργα τέχνης σχετικά με τους χαρταετούς, τα ζωγραφίσαμε και δραματοποιήσαμε το «ταξίδι των χαρταετών» με τη συνοδεία της μουσικής του Μ. Θεοδωράκη.

Μιλήσαμε για τη Σαρακοστή, ανασυνθέσαμε τη λέξη ΝΗΣΤΕΙΑ, ομαδοποιήσαμε τα φαγητά της και παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε τον πίνακα του Σ. Βασιλείου: «Το τραπέζι της Σαρακοστής». Φτιάξαμε κι εμείς το σαρακοστιανό μας τραπέζι εντοπίζοντας σαρακοστιανά φαγητά σε καταλόγους super market και κάνοντας κολάζ σε ζευγάρια.

Διαβάσαμε την ιστορία και το ποίημα της κυρά-Σαρακοστής, παίξαμε  με τα εφτά της πόδια και τα αριθμήσαμε. Παράλληλα μιλήσαμε για τη Vella Quaresma( την αντίστοιχη κυρά-Σαρακοστή της Καταλονίας) και φτιάξαμε διάγραμμα Venn με στεφάνια για να εντοπίσουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές τους. Κάναμε ψηφοφορία ανάμεσα στις 2 κυρίες και ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας. Τέλος φτιάξαμε την κυρά-Σαρακοστή σε χάρτινο πιάτο και την πήραμε στο σπίτι μας για να μετράμε τις εβδομάδες ( κόβοντας τα ποδαράκια της) μέχρι να έρθει το Πάσχα.

ΗΡΘΕ Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΠΑΙΔΙΑ !!!

Καλωσορίζουμε τον καινούργιο χρόνο και παίζουμε γνωστικά παιχνίδια με την λέξη “Ιανουάριος”.

Μαζί με τα παιδιά φτιάχνουμε ένα σχέδιο εργασίας για τον “Χειμώνα” με αυτά που θέλουμε να γνωρίσουμε και με αυτά που θέλουμε να κάνουμε.

 

Με τη βοήθεια της εφαρμογής JigsawPlanet, φτιάχνουμε ψηφιακά παζλ με θέμα το Χειμώνα.

 

Ξεκινάμε χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο και την εφαρμογή Google να ψάχνουμε εικόνες και βίντεο για το χειμώνα.

 

Βρίσκουμε λέξεις χειμωνιάτικες όπως “χιόνι-χιονονιφάδα”, ανακαλύπτουμε σχέδια χιονονιφάδων στον Η/Υ, παίζουμε γλωσσικά παιχνίδια με το γράμμα “Χ” και γράφουμε λέξεις που ξεκινούν από ‘χ’ στον διαδραστικό πίνακα.

Με αφορμή την ιστορία “Το μεγάλο κόλπο του Φρέντυ” ψάχνουμε πληροφορίες για την πολική αρκούδα και τους πιγκουίνους της Ανταρκτικής.

Βιβλία που διαβάσαμε για το Χειμώνα.

Φτιάχνουμε μαζί με τα παιδιά ζεστή σοκολάτα.

Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος φτιάξαμε χειμωνιάτικες κατασκευές και εργασιούλες.

ΚΑΛΩΣ ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ (β’ μέρος)

Διαβάσαμε το ποίημα: « Ένα μικρό καπέλο» και το δραματοποιήσαμε. Γνωρίσαμε διάφορα καπέλα( σομπρέρο, μπερέ, φέσι, κτλ) και τα αντιστοιχήσαμε με τα ονόματα τους.  Είδαμε τον παγκόσμιο χάρτη και αντιστοιχήσαμε τα καπέλα με τη χώρα προέλευσης τους ( Μεξικό, Γαλλία, κτλ). Με αφορμή το κινέζικο καπέλο, μάθαμε λίγα περισσότερα πράγματα για την Κίνα και κόψαμε κινέζικα καπέλα που διακοσμήσαμε με κινέζικα ιδεογράμματα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παίξαμε μαθηματικά παιχνίδια με καπέλα δίνοντας έμφαση στις έννοιες μικρό- μεγάλο. Διαβάσαμε την ιστορία: « Ένα καπέλο στο δάσος», τη δραματοποιήσαμε με μάσκες και τη ζωγραφίσαμε.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διασκεδάσαμε παίζοντας πολλά παιχνίδια με καπέλα και όχι μόνο…

-Ζήτω η Αποκριά

-Ο χορός του αποκριάτικου καπέλου

-Ψυχοκινητικές παρομοιώσεις με θέμα τις Απόκριες

 

-Ας πιάσουμε το αποκριάτικο καπέλο

-Ο χορός των καπέλων του κόσμου

-Μουσικά καπέλα

 


Φτιάξαμε όμορφες αποκριάτικες κατασκευές…

-Το στόμα του κλόουν

-Καπελάκια τζόκερ

-Κλόουν

-Αρλεκίνους

-Μάσκες μπάτμαν( για τα αγόρια μας) και γατούλες( για τα κορίτσια μας)

-Κλόουν με το αποτύπωμα της παλάμης μας

-Μάσκα με τα χρώματα της Αποκριάς που μεταμορφώθηκε σε ότι ήθελαν τα παιδιά


-Γραβάτες κλόουν

-Πειρατικά καπέλα.

-Αποκριάτικα δωράκια.

Με αφορμή την Τσικνοπέμπτη φτιάξαμε το τραπέζι της με υλικά που είχαμε στην τάξη μας ( με κρέας, πατάτες, ψωμί, κτλ) και το ζωγραφίσαμε. Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με το τσ και τις συλλαβές του και τσικνίσαμε με το κέρασμα του Συλλόγου Γονέων του νηπιαγωγείου μας.