ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΠΟΛΕΜΟΣ

Με αφορμή τα ιστορικά γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου 1940 προσεγγίσαμε την έννοια της ελευθερίας με μεγαλύτερη προσοχή και είπαμε πόσο σημαντική είναι για τη ζωή μας. Συζητήσαμε με τα παιδιά: “Πώς φαντάζονται την ελευθερία και τι σημαίνει να είναι ελεύθεροι. Μετά την ζωγραφίσαμε όπως την ονειρευόμαστε.

 

Διαβάσαμε ιστορίες για τον πόλεμο και την ειρήνη και μιλήσαμε για τις διαφορές που έχουν.

Έπειτα τις ζωγραφίσαμε και το κάθε παιδί παρουσίασε την εργασία του.

Με ερέθισμα το παραμύθι “Ο Πόλεμος της Ωμέγα Βήτα” μάθαμε το γράμμα ‘Π’, το φτιάξαμε με σχοινί και με τα σώματά μας και κάναμε φύλλα εργασίας.

 

 

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΑΣΕ (Β’ μέρος)

Καρποί του φθινοπώρου

Διαβάσαμε το παραμύθι: « Ένας σκίουρος μια μέρα», το δραματοποιήσαμε και φτιάξαμε τα δικά μας σκιουράκια.

Παίξαμε με τους αριθμούς (1-5) αντιστοιχίζοντας κάτω από κάθε φίλο του σκίουρου τον αριθμό των βελανιδιών που μάζεψε και βάζοντας το σωστό αριθμητικό σύμβολο.

Με αφορμή το σκίουρο και την τροφή του μιλήσαμε για τους καρπούς του φθινοπώρου ( κάστανα, αμύγδαλα, ρόδια ,φουντούκια, καρύδια). Είδαμε εποπτικό υλικό, αντιστοιχήσαμε τους καρπούς με τα ονόματα τους, τους δοκιμάσαμε, τους αναγνωρίσαμε με κλειστά μάτια και ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας. Κόψαμε και ζωγραφίσαμε κάστανα και διακοσμήσαμε το δέντρο της τάξης μας.

Μήλο μου κόκκινο

Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Πωλ Σεζάν: « Μήλα και ηράνθεμα στο τραπέζι» και μαντέψαμε την ιστορία πίσω από τη δημιουργία του πίνακα μέσα από βοηθητικές εικόνες.

Διαβάσαμε το παραμύθι «Άουτς», κολλήσαμε τα αντικείμενα που έπεσαν στην πλάτη του σκαντζόχοιρου και στη συνέχεια τα ζωγραφίσαμε. Ταξινομήσαμε και αριθμήσαμε μήλα, παίξαμε παιχνίδια κινητικά αλλά και με έργα τέχνης και ανασυνθέσαμε τη λέξη μήλο.

Από την πρώτη μου μυθολογία διαβάσαμε: « Ο Πάρις και η ωραία Ελένη» ( το μήλο της έριδος) και δραματοποιήσαμε το μύθο.

Τέλος αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια μηλόπιτα. Είδαμε τη συνταγή, αναγνωρίσαμε τα υλικά, αντιστοιχήσαμε υλικά και ποσότητα, μετρήσαμε και ζυγίσαμε και όλοι μαζί απολαύσαμε το καταπληκτικό και πεντανόστιμο γλυκό μας!!!

Πώς Βγαίνουμε από το Βυθό Παρακαλώ;

Την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018 τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας επισκέφτηκαν το 11ο Νηπιαγωγείο Χίου και όλοι μαζί παρακολουθήσαμε την θεατρική παράσταση “Πώς Βγαίνουμε από το Βυθό Παρακαλώ; (η μικρή γοργόνα)” από τη θεατρική ομάδα Hippo Theatre Group. Τα παιδιά το απόλαυσαν, γέλασαν με την καρδιά τους και συμμετείχαν ενεργά σε δράσεις της παράστασης και στο τέλος της παράστασης πρόσφεραν στους ηθοποιούς μια μεγάλη αγκαλιά.

 

Το νέο Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Νηπιαγωγείου Χίου για το σχολικό έτος 2018-2019

  • Πρόεδρος: Ευτυχία Πλουμή-Λιόντου
  • Αντιπρόεδρος: Ιωάννα Μίχαλου-Μενδώνη
  • Γραμματέας: Δήμητρα Μασούρα-Παυλιδάκη
  • Ταμίας: Ελένη Αρβανίτη-Φραγκάκη
  • Μέλη: Ειρήνη Μπαχά-Τομάζου, Ελευθερία Ρε-Μελέκου, Ελένη Σκουλά-Τσουκάρη, Ελένη Μανδρόχαλου-Πατεριμού

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΑΣΕ (Α’ μέρος)

Ο κύκλος του νερού

Διαβάσαμε από το you tube το παραμύθι του Eric Carle: « Το μικρό σύννεφο», αναπαραστήσαμε με το σώμα μας τις μεταμορφώσεις του, τις βάλαμε στη σωστή σειρά και  τις αριθμήσαμε. Ψηφίσαμε την αγαπημένη μας μεταμόρφωση και τη ζωγραφίσαμε με άσπρη δακτυλομπογιά.

Στη συνέχεια διαβάσαμε: « Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα» και τις « Περιπέτειες του μικρού σταγονούλη». Τα δραματοποιήσαμε και συμπληρώσαμε Φ.Ε ( κόβοντας και κολλώντας εικόνες για τον κύκλο του νερού).

   

Επεξεργαστήκαμε το βιβλίο: « Πέφτει, πέφτει η σταγόνα», είδαμε εποπτικό υλικό και βάλαμε τις εικόνες στη σωστή σειρά. Πραγματοποιήσαμε πειράματα για την εξάτμιση, τη συμπύκνωση και την υγροποίηση του νερού και διαβάσαμε και συμπληρώσαμε την ιστορία της βροχής.

Παίξαμε παιχνίδια για το νερό και τη βροχή, κόψαμε και ζωγραφίσαμε σταγόνες και φτιάξαμε την ατομική χειροτεχνία: « Μια βροχερή μέρα».

Καταιγίδα από χέρια

Νερό, Φωτιά, Καταιγίδα

Οι σταγόνες της βροχής και ο κεραυνός

Φθινοπωρινά χρώματα

Ομαδοποιήσαμε φύλλα ανάλογα με το χρώμα, βάψαμε ρολάκια και κόψαμε φύλλα και παίξαμε παιχνίδι αντιστοίχισης (χρώματος με φύλλα) σε ζευγάρια.

Χρησιμοποιήσαμε 3 φθινοπωρινά χρώματα( κίτρινο, πορτοκαλί, πράσινο) για να παίξουμε διάφορα παιχνίδια.

Φτιάξαμε φθινοπωρινά φαναράκια, βελανίδια με χρωματιστά φύλλα και διακοσμήσαμε ανάλογα τα παράθυρα της τάξης μας.

 

 

 

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Μιλήσαμε για την ελληνική σημαία, είδαμε τα χρώματα της και τι συμβολίζουν και την φτιάξαμε σε επιτραπέζιο παιχνίδι.

Με αφορμή το ποίημα “Άσπρο-Γαλάζιο” ζωγραφίσαμε εικόνες με τα χρώματα της ελληνικής σημαίας !!!

Φτιάξαμε ελληνική σημαία καρδούλα και κάναμε παρέλαση !!!

Γνωρίσαμε τα γράμματα που φτιάχνουν τη λέξη “ΟΧΙ” και τα γεμίσαμε με ηλιόσπορους και μακαρόνια και ετοιμάσαμε μια ωραία κατασκευή με γκοφρέ και φυλλαράκια.

Παρακολουθήσαμε σε video την κουκλοθεατρική παράσταση “Το κανόνι της Ειρήνης” από τη Φρόσω Χατόγλου.

Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητές μας για την 28η Οκτωβρίου 1940, ανταλλάζοντας εντυπώσεις από την παρέλαση στο νησί μας και ζωγραφίζοντάς την.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ 2019 ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 10ου ΝΗΠ/ΕΙΟΥ ΧΙΟΥ

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας έφτιαξε το παρακάτω χειροποίητο ημερολόγιο προς πώληση. Τα έσοδα θα αξιοποιηθούν προς όφελος των παιδιών μας, για τη βελτίωση συνθηκών εκπαίδευσης των μαθητών και την αγορά εξοπλισμού που δεν μπορεί να καλύψει ο σχολικός προϋπολογισμός.

Παρακαλούνται οι γονείς να δηλώσουν στις νηπιαγωγούς πόσα τεμάχια επιθυμούν, για να γίνουν έγκαιρα οι παραγγελίες τους.

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Ένα χάρτινο κουτί που «εμφανίστηκε» στην παρεούλα μας στάθηκε η αφορμή για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για τον πόλεμο του 1940. Το ανοίξαμε, είδαμε και ονομάσαμε τα αντικείμενα που είχε μέσα και ξεφυλλίζοντας την εφημερίδα «Καθημερινή» (29η Οκτωβρίου 1940) αρχίσαμε να εξιστορούμε τα γεγονότα του πολέμου βλέποντας και ανάλογο εποπτικό υλικό. Είδαμε λέξεις- κλειδιά για την 28η και προσπαθήσαμε να τις αναγνωρίσουμε και να τις διαβάσουμε.

Μάθαμε τη φωνή Ο,ο ( από το ΟΧΙ) και το φτιάξαμε ομαδικά και ατομικά με διαφορετικά υλικά ( όσπρια, σπόρους, τουβλάκια).

Τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε το: « Να τα τα στρατιωτάκια» και φωνάξαμε «ΑΕΡΑ και ΟΧΙ» υπό τους ήχους του Ντούτσε. Με το σώμα μας αυτοσχεδιάσαμε και αναπαραστήσαμε στιγμιότυπα από τη ζωή των ανθρώπων σε καιρό πολέμου ( περάσαμε κάτω από συρματοπλέγματα, κρυφτήκαμε υπό τους ήχους πυροβολισμών, κτλ), κάναμε παρέλαση και φτιάξαμε: « Το φανταράκι που χαιρετά».

  

Μιλήσαμε για την ελληνική σημαία, φτιάξαμε το ξύλινο πάζλ της και σειραθετήσαμε σημαίες από τη μεγαλύτερη στη μικρότερη και το αντίστροφο. Αναφερθήκαμε και στα χρώματα της διαβάζοντας και ζωγραφίζοντας το ποιηματάκι: « Άσπρο-γαλάζιο». Παράλληλα παρατηρήσαμε και αναγνωρίσαμε σημαίες των χωρών του κόσμου (σχέδια και χρώματα) και παίζοντας σε ζευγάρια αντιστοιχήσαμε σημαίες στη σωστή θέση.

    
   

                             

Διαβάζοντας το παραμύθι: « Οι μεγάλοι παίζουν τον πόλεμο. Γιατί;» μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και να δούμε και να σχολιάσουμε σχετικές εικόνες. Θέλοντας να τονίσουμε το πόσο σημαντική είναι η ειρήνη διαβάσαμε το ποίημα: « Ειρήνη» , είδαμε το εικονόλεξο του και το δραματοποιήσαμε ως εξής: Η γη μας (υδρόγειος σφαίρα) είναι άρρωστη και εμείς γινόμαστε γιατροί την εξετάζουμε και της δίνουμε φάρμακα για να γίνει καλά. Τραγουδήσαμε  και χορέψαμε γύρω από τη γη μας το: « Αν όλα τα παιδιά της γης», είδαμε  τα σύμβολα της ειρήνης και φτιάξαμε  το διχαλωτό της σύμβολο με χρωματιστές δαχτυλίτσες.

                                   

Τέλος με αφορμή τη γιορτή του συμμαθητή μας, του Δημήτρη,  αναφερθήκαμε στην ιστορία του Αγίου Δημητρίου και στο μύθο του Μαύρου Καβαλάρη (26η Οκτωβρίου 1912), τη ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε πάζλ με την εικόνα του αγίου.