Ευχές για τον εορτασμό της Εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940

“Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν

μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι.

Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις!”

Οδυσσέας Ελύτης


Χρόνια πολλά στην Ελλάδα και σε όλους τους Έλληνες.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 10ου Νηπιαγωγείου Χίου

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο – Τμήμα Α’

Ξεκινώντας στο σχολείο τις πρώτες μέρες, παίξαμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας για να γνωριστούμε καλύτερα.
Με μπάλα


Με ζάρι


Και άλλα

Κάναμε τις πρώτες μας ζωγραφιές


Γνωρίσαμε το παρουσιολόγιο της τάξης και τη λειτουργία της


Κατά τη γνωριμία μας με τις ρουτίνες της τάξης, ομαδοποιήσαμε αντικείμενα και ονομάσαμε τα χρώματα.


Τραγουδήσαμε χορέψαμε και παίξαμε πολλά μουσικοκινητικά παιχνίδια.

Διαβάσαμε παραμύθια


και πολλά ακόμη.

Κάναμε εργασίες και παιχνίδια για να γνωρίσουμε το όνομά μας και το αρχικό μας γράμμα.


Συζητήσαμε και αποφασίσαμε τους κανόνες που θα έχουμε στην τάξη μας. Βγάλαμε και φωτογραφίες για να τους θυμόμαστε καλύτερα


Συζητήσαμε και καταγράψαμε τον τρόπο που θα συμπεριφερόμαστε στους φίλους μας. Φτιάξαμε έτσι το συμβόλαιο της φιλίας, που θα μας βοηθήσει να γίνουμε καλοί φίλοι μεταξύ μας. Φτιάξαμε το αποτύπωμα της παλάμης και τον εαυτό μας, συμφωνώντας με αυτόν τον τρόπο ότι θα το ακολουθούμε.

Υποσχεθήκαμε να είμαστε όλοι φίλοι αγαπημένοι

Πραγματοποιήσαμε κι άλλες δραστηριότητες και εργασίες για τη φιλία.


Συνεχίσαμε παρουσιάζοντας τον εαυτό μας και τις αγαπημένες μας συνήθειες. Μιλήσαμε για την οικογένεια, τα αγαπημένα μας βιβλία, παιχνίδια, φαγητά κα.
Συμπληρώσαμε έναν πίνακα όπου καταγράψαμε τα αδέρφια που έχουμε και κάναμε ομαδοποιήσεις, συγκρίσεις και απαριθμήσαμε τις επιμέρους ομάδες


Φτιάξαμε παζλ στο διαδραστικό πίνακα με την οικογένεια


Και ολοκληρώσαμε την ενότητα με τις δραστηριότητες που παρουσιάζουμε τον εαυτό μας

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο – Τμήμα Β’

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο!!!

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς παίξαμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας ώστε να γνωριστούμε μεταξύ μας και να μάθουμε τα ονόματα μας.

Παίξαμε στο διαδραστικό πίνακα το παιχνίδι γνωριμίας με τροχό: «Ας γνωριστούμε καλύτερα».

Γνωρίσαμε τις γωνιές της τάξης μας και παίξαμε παιχνίδι αναγνώρισης και τοποθέτησης αντικειμένων στη σωστή γωνιά.

Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε παραμύθια με θέμα την αρχή της σχολικής χρονιάς, τη φιλία και τη συνεργασία.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη σχέσεων φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των παιδιών σκεφτήκαμε να πάμε όλοι μαζί μια εκδρομή και να πάρουμε  μαζί μας τα πράγματα που θα χρειαστούμε. Φτιάξαμε λοιπόν τη «Βαλίτσα της τάξης μας» και ο καθένας ζωγράφισε αυτό που θα ήθελε να πάρει μαζί του στην “εκδρομή” αυτή.

Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στο πως χρησιμοποιούμε τα χέρια μας και τι κάνουμε με αυτά διαβάζοντας τις ιστορίες: «Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε» και «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε». Φτιάξαμε μια ομαδική χειροτεχνία κόβοντας και ζωγραφίζοντας τις παλάμες μας, καταγράψαμε πράγματα που κάνουμε με τα χέρια μας και διακοσμήσαμε με τύπωμα της παλάμης μας.

Κάναμε πολλές δραστηριότητες με το όνομα μας και το αρχικό του γράμμα. Αρχικά αναγνωρίσαμε τις καρτέλες με τα ονόματα μας, φτιάξαμε το παρουσιολόγιο μας με θέμα τις κολοκύθες και τις αντιστοιχήσαμε με τα συρτάρια μας.

Σχηματίσαμε το όνομα μας με βαγόνια, σειραθετήσαμε τα γράμματα του ονόματος μας σε χαρτόνι (ομαδική εργασία), καταμετρήσαμε τα βαγόνια και καταγράψαμε τους αριθμούς ανάλογα με τα βαγόνια (ο καθένας δίπλα στο όνομα του).

    

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Είμαι ένας βάτραχος μικρούλης ο Εμμανουήλ Α. Μπακακούλης», παίξαμε το παιχνίδι: «Το μουσικό καπέλο» και εμπεδώσαμε όλα αυτά που κάναμε με αντίστοιχα Φ.Ε. Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με το αρχικό γράμμα του ονόματος μας, Το «ψαρέψαμε» και το αντιστοιχήσαμε με καρτέλες με το αρχικό μας. Τέλος, ανακαλύψαμε το αρχικό μας γράμμα  με «μαγικό» τρόπο (ζωγραφίζοντας το με άσπρο λαδοπαστέλ και στη συνέχεια με αραιωμένη τέμπερα για να εμφανιστεί στο χαρτί).

Για την εύρυθμη λειτουργία της τάξης μας αποφασίσαμε να φτιάξουμε Το συμβόλαιο της τάξης μας με τους κανόνες που πρέπει να έχουμε στην τάξη, στην αυλή, κτλ… Διαβάσαμε και 2 πολύ όμορφα βιβλιαράκια «20 κανόνες για να τα πας καλά στο σχολείο χωρίς να τρελάνεις τη δασκάλα σου» και «Οι 20 κανόνες του καλού παιδιού» και δημιουργήσαμε το δικό μας συμβόλαιο που υποσχεθήκαμε να τηρήσουμε σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς!!!

15 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Πλυσίματος Χεριών

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πλυσίματος Χεριών (15 Οκτωβρίου) διαβάσαμε το βιβλίο “Τα μικρόβια δεν είναι για να τα μοιραζόμαστε”.

 Παρακολουθήσαμε βιντεάκια για το σωστό πλύσιμο των χεριών και εποπτικό υλικό για το πότε πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας. Αναγνωρίσαμε διάφορα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε για τον καθαρισμό των χεριών και δραματοποιήσαμε τις κινήσεις που κάνουμε για να πλυθούν σωστά τα χέρια.

Διαβάσαμε το ποιηματάκι “Τα χέρια μου πλένω καλά” και το εικονογραφήσαμε βήμα-βήμα.

Στον διαδραστικό πίνακα κάναμε φύλλο εργασίας “Τα βήματα που πλένουμε τα χέρια μας”

Διαβάσαμε την ιστορία της Κίκας και της Ρίκας που δεν ήθελαν να πλύνουν τα χέρια τους και ζωγραφίσαμε το ποιηματάκι των ηρώων για το πώς πλένονται σωστά τα χέρια.

“Με σαπούνι και νερό πλένουμε τα χεράκια

Ράχη, παλάμη, καρπό, δαχτυλάκια και νυχάκια

και αντίο μικροβιάκια”

Κάναμε πειράματα με γκλίτερ και κανέλα, για να δούμε πώς γίνεται η διασπορά των μικροβίων και πώς το σαπούνι και το νερό τα διώχνουν.

Και στο τέλος φτιάξαμε με χαρτόνι Κρεμοσάπουνα με αντλία για να θυμόμαστε τον σωστό τρόπο πλυσίματος χεριών.

 

4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Η 4η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων.

Μιλήσαμε για τα ζώα, για το που ζουν, για το πώς πρέπει να τα φροντίζουμε και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι. Κουβεντιάσαμε για τα ζώα που έχουμε στο σπίτι ή τι ζώο θα θέλαμε να έχουμε και για το τι χρειάζονται τα ζώα για να ζήσουν.

Διαβάσαμε το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά “Τα 3 μικρά λυκάκια”, είδαμε βίντεο με ζώα και παίξαμε στο διαδραστικό πίνακα παζλ και ασκησούλες με θέμα “τα ζώα”.

 

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Το σκανταλιάρικο κουτάβι», βάλαμε τους ήρωες της ιστορίας με τη σειρά που εμφανίζονται και κόψαμε και ζωγραφίσαμε το δικό μας κουταβάκι και το σπιτάκι του.

Επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας ένας λούτρινος κάστορας, τον γνωρίσαμε και στη συνέχεια σκεφτήκαμε και προτείναμε ονόματα, για να του δώσουμε. Ψηφίσαμε το όνομά του “Χνουδωτούλης”!!!

Στα πλαίσια της συζήτησης για τα ζώα διαβάσαμε το βιβλίο “Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε”.

Στο τέλος της ημέρας κατασκευάσαμε σκυλάκια σε χάρτινο πιάτο και μαριονέτες.

 

1η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Την Παρασκευή 1η Οκτωβρίου μιλήσαμε για τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας και καταγράψαμε τα πράγματα που μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους.

Διαβάσαμε στο διαδραστικό πίνακα την ιστορία του Ευγένιου Τριβιζά “Οι γιαγιάδες με τα γιο-γιο”, για να δούμε πού πάνε οι γιαγιάδες όταν κανένας δεν τις βλέπει και πού πάνε οι παππούδες στιγμές στιγμές όταν δεν πρέπει…

Φτιάξαμε ένα ομαδικό κολλάζ με τη μαγική  παιδική χαρά που παίζουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες.

Διαβάσαμε τα παραμύθια: «Ο Παππούκας μου» και το «Καληνύχτα, σ’ αγαπώ», φτιάξαμε πάζλ και παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τις λέξεις παππούς και γιαγιά.

Τέλος φτιάξαμε μια χειροτεχνία-δωράκι και την προσφέραμε με πολύ αγάπη στους παππούδες και στις γιαγιάδες μας!!!