Aνακαλύπτω τη γραφή (α΄ μέρος)

Η επαφή των παιδιών με ποικίλα ερεθίσματα γραπτού λόγου στο νηπιαγωγείο, καθώς και η έκφραση αποριών και φόβων σχετικών με τη γραφή μας έδωσε την αφορμή να ξεκινήσουμε μια συζήτηση γύρω από το θέμα προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε και να κατανοήσουμε τη σπουδαιότητα του γραπτού λόγου στη ζωή μας. Μέσα από μια σειρά ερωτημάτων καταγράψαμε τη στάση και τη γνώση των παιδιών γύρω από το θέμα και δημιουργήσαμε το ιστόγραμμα: «Ανακαλύπτω τη γραφή».

Ξεκινήσαμε την «περιπέτεια» μας στον κόσμο της γραφής βλέποντας στο διαδίκτυο εικόνες από τον δίσκο της Φαιστού, ο οποίος θεωρείται η αρχή της τυπογραφίας. Κάναμε υποθέσεις γιατί το τι μπορεί να είναι αυτό που βλέπουμε, προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε τα σύμβολα του και γράψαμε κι εμείς το δικό μας μήνυμα πάνω στο δίσκο της Φαιστού.

Ζωγραφίσαμε κάρτες με διάφορα σύμβολα (φρούτα, λουλούδια, ζώα, κτλ), τα «διαβάσαμε», φτιάξαμε ιστορίες διατηρώντας την αρχική τους σειρά ή αλλάζοντας την και τέλος ταξινομήσαμε τις εικόνες σύμφωνα με το χρώμα και το είδος τους.

Στη συνέχεια είδαμε υλικό σχετικό με τη σφηνοειδή γραφή, τα αιγυπτιακά ιερογλυφικά και τη γραμμική Α και Β. Χρησιμοποιώντας μια πλάκα από πλαστελίνη και ένα ξυλάκι προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε τη σφηνοειδή γραφή. Αναφερθήκαμε στην εξέλιξη της γραφής και της γραφικής ύλης και γράψαμε με αυτοσχέδια πένα. Συγκεντρώσαμε αντικείμενα που μας βοηθάνε στη γραφή (μολύβι, στύλο, μαρκαδόρο, κτλ), τα κρύψαμε και μαντεύαμε ποιο έλειπε κάθε φορά. Γράψαμε με υγρή κιμωλία σε χαρτόνι και το μετατρέψαμε σε μαυροπίνακα.

Βρήκαμε στο χάρτη χώρες που συνδέονται με τη γραφή και με τουβλάκια φτιάξαμε τη διαδρομή Κίνα – Ευρώπη (οι κινέζοι είναι οι πρώτοι που ανακάλυψαν το χαρτί). Διαβάσαμε το βιβλίο: « Από το ξύλο στο χαρτί», βάλαμε τις εικόνες του στη σωστή σειρά και τις αριθμήσαμε (1-8). Συγκεντρώσαμε στην παρεούλα αντικείμενα της τάξης μας που είναι φτιαγμένα από χαρτί καθώς και διάφορα ειδή χαρτιού (αλουμινόχαρτο, χαρτοσακούλες, κτλ) και προσπαθήσαμε να ξεχωρίσουμε το καθένα από τον ήχο του. Ζωγραφίσαμε και γράψαμε πάνω σε χαρτί και το μεταμορφώσαμε σε πάπυρο με τη βοήθεια ενός πινέλου και στιγμιαίου καφέ. Τέλος παίξαμε το πολύ γνωστό παιχνίδι: «Πέτρα, μολύβι, ψαλίδι, χαρτί».

Από το βιβλίo: «Δημιουργικές διαθεματικές δραστηριότητες με αφορμή ένα ποίημα» διαβάσαμε το ποίημα: Τα μολύβια. Με αφορμή το ποίημα ζωγραφίσαμε το δικό μας μαγικό κόσμο με μολύβια και ξυλομπογιές , φτιάξαμε σχήματα και γράμματα και ανασυνθέσαμε τη λέξη μολύβι.

Λύσαμε το μαθηματικό πρόβλημα : «5 μολύβια ζωγραφίζουν τον κόσμο» (έννοια της αφαίρεσης) και το δραματοποιήσαμε.

Ακολουθήσαμε τις «διαδρομές των μολυβιών», παίξαμε « το αόρατο μολύβι» (κάποιος γράφει ή ζωγραφίζει κάτι χρησιμοποιώντας το δάχτυλο του και η υπόλοιπη ομάδα προσπαθεί να μαντέψει τι είναι) και δημιουργήσαμε την «ορχήστρα των μολυβιών».

 

Φτιάξαμε μολύβια- σημειωματάρια και ζωγραφίσαμε διάφορες εικόνες που τις διακοσμήσαμε με ξύσμα μολυβιού.

Σαρακοστή

Επιστρέφοντας στο σχολείο μετά από το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας και αφού συζητήσαμε τις εντυπώσεις μας και το πώς περάσαμε μιλήσαμε για τους χαρταετούς. Παρατηρήσαμε χαρταετό (υλικά, σχήμα, κτλ) και φτιάξαμε τους δικούς μας διακοσμώντας τους με δαχτυλίτσες και γλασέ χαρτάκια.

Παίξαμε με τις φωνούλες χο/χε/χα/χι (αντιστοιχίζοντας συλλαβές με εικόνες- λέξεις). Στη συνέχεια βάλαμε τις συλλαβές σε καρέκλες και προσπαθούσαμε να βρούμε λέξεις  που ξεκινούσαν από τη συλλαβή της καρέκλας που καθόμασταν κάθε φορά.

Είδαμε 4 εικόνες με θέμα το χαρταετό, τις κόψαμε, τις κολλήσαμε με τη σωστή σειρά και φτιάξαμε τη δική μας ιστορία. Διαβάσαμε τις ιστορίες μας στην παρεούλα και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε σε ποιον/ποια άνηκε η κάθε ιστορία.

Μιλήσαμε για το εξάγωνο και ταξινομήσαμε εξάγωνα με 2 κριτήρια (μέγεθος/ χρώμα). Χρησιμοποιώντας τη φαντασία μας μεταμορφώσαμε τα εξάγωνα μας σε σπίτια, δώρα, ζωάκια, κτλ

Διαβάσαμε την ηχοιστορία: «Συναυλία από χαρτί» βάζοντας στη σωστή σειρά και αριθμώντας τα στάδια που πέρασε το μικρό χαρτάκι μέχρι να γίνει χαρταετός. Γίναμε και εμείς χαρταετοί κάνοντας ένα μεγάλο ταξίδι γνωρίζοντας τον κόσμο. Τέλος αναφερθήκαμε σε ένα κινέζικο έθιμο σύμφωνα με το οποίο οι κινέζοι γράφουν ευχές στους χαρταετούς τους. Έτσι και εμείς κόψαμε χαρταετούς και ζωγραφίσαμε πάνω τους τις ευχές και τα όνειρα μας.

Παράλληλα μιλήσαμε για την περίοδο της Σαρακοστής. Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το παραμύθι: « Εφτά παπούτσια για την Κυρά- Σαρακοστή».  Φτιάξαμε μια επιδαπέδια Σαρακοστή με υλικά μεταμφίεσης από την τάξη μας, της βάλαμε 7 πόδια και από 1 παπούτσι σε κάθε πόδι. Παίξαμε με τα παπούτσια της κάνοντας αφαιρέσεις και μετρώντας πόσα παπούτσια μένουν κάθε φορά.

Ξεχωρίσαμε τα σαρακοστιανά φαγητά από τα μη σαρακοστιανά. Στη συνέχεια βάλαμε την Κυρά- Σαρακοστή να αγοράσει από τον κατάλογο μας σαρακοστιανά φαγητά ως εξής: Κάθε παιδί αγόραζε 3 πράγματα, τα έγραφε πάνω στην ποδιά της και σημείωνε την τιμή τους. Στο τέλος κάνανε την πρόσθεση χρησιμοποιώντας ξυλάκια για να δουν πόσο θα πληρώσουν.

Προσεγγίσαμε την Κυρά – Σαρακοστή διαπολιτισμικά και γνωρίσαμε την Vella Quaresma (την αντίστοιχη Κυρά – Σαρακοστή της Καταλονίας). Συμπληρώσαμε διάγραμμα Venn με ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στις 2 κυρίες και τις ζωγραφίσαμε. Χρησιμοποιώντας κατάλληλα υλικά μεταμφίεσης 2 από τα κορίτσια μας έγιναν οι 2 κυρίες και απάντησαν στις ερωτήσεις των παιδιών που ήθελαν να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για αυτές.

Τέλος φτιάξαμε μια ομαδική Κυρά- Σαρακοστή και κάθε βδομάδα κόβουμε και από ένα ποδαράκι που το κερδίζει κάποιος/α από εμάς παίρνοντας και το δωράκι του και μια ατομική για να κάνουμε την ίδια διαδικασία και στο σπίτι μας.

 

 

Χειμώνας (β’ μέρος)

Διαβάσαμε ποιήματα για τον χειμώνα  τα αναλύσαμε, ψηφίσαμε το ποίημα που μας άρεσε περισσότερο και το ζωγραφίσαμε.

Γνωρίσαμε τους μήνες του χρόνου, τους ονομάσαμε, είπαμε τα χαρακτηριστικά τους και τι μας φέρνει ο καθένας. Βρήκαμε το αρχικό γράμμα του κάθε μήνα και το αντιστοιχήσαμε με την εικόνα του. Τα παιδιά επέλεξαν τον αγαπημένο τους μήνα, αιτιολόγησαν την επιλογή τους μετά τον ζωγράφισαν. Όσα παιδιά επέλεξαν τον ίδιο έγιναν μια μικρή ομάδα και δραματοποίησαν χαρακτηριστικά του μήνα. Τέλος τους βάλαμε στην σωστή σειρά και τους ομαδοποιήσαμε ανά εποχή.

Ο χειμώνας μας έφερε τις απόκριες μια αγαπημένη γιορτή των παιδιών. Παίξαμε  γλωσσικά παιχνίδια με την λέξη “ΑΠΟΚΡΙΑ” αφαιρώντας ένα ή δυο γράμματα και τα παιδιά έπρεπε να βρουν ποιο γράμμα λείπει και να το γράψουν. Καταγράψαμε λέξεις που ξεκινούν από τη φωνούλα “Μ” και το κυκλώσαμε.

Ακολουθεί η Σαρακοστή. Μαθαίνουμε τι κάνουμε τη Σαρακοστή, γιατί έχει επτά πόδια, ποια φαγητά μπορούμε να τρώμε  και για ποιο λόγο νηστεύουμε. Φτιάξαμε την δικιά μας ομαδική Κυρα Σαρακοστή όπου γράψαμε και ζωγραφίσαμε αυτά που μπορεί να φάει, διαβάσαμε την ιστορία και μετά τη ζωγραφίσαμε. Τέλος το κάθε παιδί έφτιαξε την δίκη του Κυρα – Σαρακοστή όπου την πήρε σπίτι για να κόβει κάθε εβδομάδα ένα ποδαράκι. Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα με την λέξη “Σαρακοστή”, βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από τη φωνούλα “Σ”, τις καταγράψαμε και το κυκλώσαμε.

Ο χειμώνας φτάνει στο τέλος του και πλησιάζουμε όλο και ποιο κοντά στην άνοιξη.Τα λουλούδια που φύτεψαν τα παιδιά το φθινόπωρο βγήκαν, τα παρατηρούμε και τα μυρίζουμε. Η αμυγδαλιά μας άνθισε και μας έφερε χαρά. Έτσι βγήκαμε στην αυλή να την παρατηρήσουμε και να παίξουμε με τα ανθάκια της που είχαν πεις κάτω. Την ζωγραφίσαμε και αρχίσαμε να την γνωρίζουμε καλύτερα. Δοκιμάσαμε τον καρπό της και παρέα με την αγαπημένη μας σοκολάτα φτιάξαμε σοκολατάκια αμυγδάλου που τα γευτήκαμε με ενθουσιασμό.

Αποχαιρετάμε τον χειμώνα κάνοντας αξιολόγηση του σχεδίου εργασίας που φτιάξαμε, όπου ξαναθυμόμαστε αυτά που μάθαμε και κάναμε. Τα παιδιά μας είπανε τις εντυπώσεις τους από το χειμώνα και ζωγράφισαν αυτό που τους άρεσε περισσότερο.

Απόκριες στον κόσμο (β΄μέρος)

ΜΕΞΙΚΟ

Ξεκινήσαμε την περιήγηση μας στο Μεξικό βλέποντας σχετικό εποπτικό υλικό και βρίσκοντας αντικείμενα που το θυμίζουν  (σομπρέρο/ μαράκα/ καλαμπόκι/ ροδάκινο/ κάκτος/ πινιάτα). Τα καλύψαμε με ένα ύφασμα και ένα παιδί έβγαινε έξω από την τάξη,  όταν έμπαινε μέσα έπρεπε να βρει ποιο αντικείμενο λείπει.

Γνωρίσαμε τα γράμματα της λέξης Μεξικό, την ανασυνθέσαμε και διαγωνιστήκαμε ανά 2 για το ποιος θα τη φτιάξει πιο γρήγορα.

Με αφορμή τα 6 γράμματα της λέξης μιλήσαμε για τον αριθμό 6. Αντιστοιχήσαμε τόσα αντικείμενα όσα ο αριθμός  και βάλαμε σε κακτάκια τόσα πομ πον όσα μας έλεγε ο αριθμός (6).

Κάναμε πρόσθεση (παιχνίδι με σομπρέρο και 2 ζάρια). Ρίχναμε τα ζάρια, κάναμε την πρόσθεση και των 2 με ξυλάκια και κρύβαμε με ένα κυκλάκι το σομπρέρο με τον αντίστοιχο αριθμό.

Διαβάσαμε από το διαδίκτυο το μεξικάνικο παραμύθι: “Ο βάτραχος που τραγουδούσε”, το δραματοποιήσαμε και στη συνέχεια το ζωγραφίσαμε.

Κόψαμε κακτάκια που τα διακοσμήσαμε χρησιμοποιώντας μπατονέτα και άσπρη τέμπερα και μεξικάνικα σομπρέρο που στολίσαμε με χρωματιστές ρίγες και δαχτυλίτσες.

Παίξαμε το παιχνίδια: «Το σομπρέρο που καίει» και «Βάλε το μουστάκι στο Μεξικανό». Χορέψαμε  στο ρυθμό του « The Mexican hat dance», σπάσαμε με κοντάρι την πινιάτα που είχαμε φτιάξει και γίναμε και εμείς Μεξικάνοι φορώντας τα σομπρέρο και τα μουστάκια μας.

ΒΡΑΖΙΛΙΑ

Φτάνοντας στη χώρα του καρναβαλιού και της σάμπας, είδαμε αρχικά από το διαδίκτυο εικόνες για το  βραζιλιάνικο καρναβάλι και στη συνέχεια το ζωγραφίσαμε σύμφωνα με τη φαντασία μας.

Διαβάσαμε το βραζιλιάνικο λαϊκό παραμύθι: «Η μαϊμού και η κούκλα από πίσσα».

Κόψαμε ανανάδες και φτιάξαμε μάσκες παπαγάλου.

Παίξαμε  Bingo με εικόνες από Βραζιλία.

 

Φτιάξαμε (ή μάλλον προσπαθήσαμε να φτιάξουμε) βραζιλιάνικα τρουφάκια (brigadeiros), αλλά το πλάσιμο μας δυσκόλεψε αρκετά και έτσι τα απολαύσαμε σε κουταλάκια πασπαλισμένα με μπόλικη χρωματιστή τρούφα!!!

Η.Π.Α

Στον τελευταίο σταθμό του ταξιδιού μας ασχοληθήκαμε με το περίφημο «Halloween», φτιάχνοντας αρχικά μια κολοκύθα και καταγράφοντας τι γνωρίζουμε για αυτή τη γιορτή.

Φτιάξαμε μια ιστορία με σχετικές εικόνες.

Κάναμε διαγωνισμό παζλ (μάγισσα-βαμπίρ) ανάμεσα σε αγόρια- κορίτσια.

Μάθαμε το Μ,μ της μάγισσας, βρίσκοντας ομόηχα αντικείμενα από την τάξη μας και φτιάχνοντας το μαγικό της φίλτρο. Φορέσαμε στη μάγισσα καπέλα με εικόνες που άρχιζαν μόνο από Μ,μ και στη συνέχεια ταξινομήσαμε και αριθμήσαμε τις εικόνες (που αρχίζουν/δεν αρχίζουν από Μ,μ).

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Η Μαγισσούλα που έτρωγε τα γράμματα» και παίξαμε ένα γλωσσικό παιχνίδι: Η μάγισσα Πριφινέλα έφαγε το πρώτο γράμμα του ονόματος μας…για να μας το δώσει πίσω έπρεπε να φωνάζουμε δυνατά το γράμμα που έφαγε και να χτυπάμε στο ταμπουρίνο το όνομα μας με συλλαβές.

Κόψαμε κολοκύθες και χρησιμοποιήσαμε γεωμετρικά σχήματα (ρόμβους, ορθογώνια, κύκλους, τετράγωνα) για να φτιάξουμε τα χαρακτηριστικά τους. Στη συνέχεια μετρήσαμε και καταγράψαμε τα σχήματα που χρησιμοποιήσαμε.

Φτιάξαμε καπέλα νυχτερίδας, αράχνες και φαντάσματα.

Παίξαμε χωρισμένοι σε 2 ομάδες το παιχνίδι: « Μούμια με χαρτί υγείας»!!!

Τελειώνοντας το ταξίδι μας ολοκληρώσαμε τις βαλίτσες μας, κόβοντας και κολλώντας stamps από τις χώρες που επισκεφθήκαμε και βάζοντας μέσα σε αυτές από ένα ενθύμιο από κάθε σταθμό του ταξιδιού μας!!!

 

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (α’ μέρος)

 

Φέτος αποφασίσαμε με τα παιδιά να πάμε ένα νοερό ταξίδι στον κόσμο για να γνωρίσουμε αποκριάτικα ήθη και έθιμα από διαφορετικές χώρες καθώς και κάποια χαρακτηριστικά αυτών των χωρών με τη βοήθεια του βιβλίου: « Εικόνες από τα παιδιά της γης». Φτιάξαμε μια βαλίτσα που θα μας ταξίδευε σε άλλες χώρες και το ταξίδι ξεκίνησε!!!

Πρώτος σταθμός του η…

ΕΛΛΑΔΑ

Με τη βοήθεια του θεού Διόνυσου αναφερθήκαμε αρχικά στην αρχαία Ελλάδα. Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες και παίξαμε το παιχνίδι του « κρυμμένου θησαυρού», προσπαθώντας να βρούμε στοιχεία για το θεό. Διαβάσαμε από την πρώτη μου μυθολογία: « Διόνυσος, ο κεφάτος θεός», ακούσαμε τον ορφικό ύμνο του θεού και στο σταμάτημα του γινόμασταν αηδόνια, λιοντάρια και γαϊδουράκια.

Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε 4 πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με το θεό, ψηφίσαμε αυτόν που μας άρεσε περισσότερο και τον ζωγραφίσαμε.

Συζητήσαμε για τις μάσκες – προσωπεία, αναφερθήκαμε στις Διονυσιακές γιορτές και στο αρχαίο θέατρο. Κατασκευάσαμε τις δικές μας μάσκες-προσωπεία, τις φορέσαμε και κρατώντας μουσικά όργανα και ποτήρια με « κρασί» χορέψαμε υπό τους ήχους του διθυράμβου.

Με αφορμή ένα απόσπασμα από το βιβλίο για το Διόνυσο (σύμφωνα με το οποίο ανάλογα με τα ποτήρια κρασιού που πίνει κάποιος μεταμορφώνεται σε αηδόνι/ λιοντάρι/γάιδαρο) κόψαμε κύλικες, τους αντιστοιχήσαμε με το σωστό ζωάκι και συμπληρώσαμε αντίστοιχο Φ.Ε.

Τέλος διαβάσαμε το μύθο του Διονύσου με τους Τυρρηννούς πειρατές και αριθμήσαμε τις σελίδες του βιβλίου.

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη νεότερη Ελλάδα. Είδαμε εποπτικό υλικό για το Πατρινό καρναβάλι, το καρναβάλι της Νάουσας και το Γέρο της Σκύρου καθώς και για έθιμα των Αποκριών σε διάφορες περιοχές της χώρας μας. Επιλέξαμε 3 έθιμα,  ψηφίσαμε αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο και το ζωγραφίσαμε.

 

Αναβιώσαμε το παραδοσιακό έθιμο: « Τα μπουρμπούλια» (Πάτρα) και παίξαμε σοκολατοπόλεμο (έθιμο από το πατρινό καρναβάλι).  Χορέψαμε το «γαϊτανάκι» στην αυλή μας, τραγουδήσαμε και χορέψαμε με το «Πως το τρίβουν το πιπέρι» και διασκεδάσαμε με το έθιμο του « βρασμένου αβγού».

ΙΤΑΛΙΑ

Διαβάσαμε το πολύ γνωστό παραμύθι: «Ο Αρλεκίνος», μέσα από το οποίο γνωρίσαμε  το καρναβάλι της Βενετίας. Φτιάξαμε μάσκες αρλεκίνου, τους τοποθετήσαμε  στη σειρά (από το μεγαλύτερο στο μικρότερο) και  φτιάξαμε Αρλεκίνο-μόμπιλε κόβοντας καπέλο, μάσκα και πολύχρωμους ρόμβους. Με αφορμή τους ρόμβους της στολής του αρλεκίνου σχηματίσαμε ρόμβους με διάφορα υλικά και ψάξαμε για ρόμβους μέσα στην τάξη.

Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε τον πίνακα του Joan Miro: «Το καρναβάλι του Αρλεκίνου». Παίξαμε με λεπτομέρειες του πίνακα και αντιστοιχήσαμε διάφορα αντικείμενα του με τα σωστά σχήματα. Αναπαραστήσαμε με το σώμα μας πρόσωπα/ζώα/αντικείμενα του πίνακα, τον ζωγραφίσαμε και δημιουργήσαμε το δικό μας «Καρναβάλι του Αρλεκίνου» (ομαδική σύνθεση).

 

Xειμώνας

Υποδεχόμαστε την καινούργια χρόνια κάνοντας δραστηριότητες με το 2018. Βάζουμε στη σωστή σειρά τους αριθμούς για να σχηματίσουμε το 2018, το γράφουμε με μαρκαδόρο, κάνουμε φύλλο εργασίας και τέλος το γράφουν τα παιδιά στο διαδραστικό πίνακα. Παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια για τον αριθμό 8.

Ο χειμώνας ήταν το θέμα που ξεκινήσαμε να δουλεύουμε φτιάχνοντας με τα παιδιά ένα σχέδιο εργασίας με αφορμή ένα ποίημα. Καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών και ξεκινήσαμε να ανακαλύπτουμε την εποχή που διανύαμε. Διαβάσαμε βιβλία, ιστορίες για τους μήνες, ποιήματα, κάναμε φύλλα εργασίας και κατασκευές.

Με την βοήθεια της όσφρησής μας γνωρίσαμε τα ροφήματα του χειμώνα (χαμομήλι, τσάι, φασκομηλιά), ψηφίσαμε ποιο είναι το αγαπημένο μας, καταγράψαμε τις ψήφους των παιδιών και αφού τις μετρήσαμε βγάλαμε τον νικητή που ήταν η φασκομηλιά. Την επόμενη μέρα γευτήκαμε το αγαπημένο μας ρόφημα και μιλήσαμε για τις θρεπτικές ιδιότητες των βοτάνων.

Συνεχίσαμε τα γευστικά μας ταξίδια καταγράφοντας τι γευόμαστε τον Χειμώνα. Η πλειοψηφία των παιδιών είπαν ζέστη σοκολάτα   με λαχταριστά μπισκότα. Την επόμενη μέρα φέραμε  στο σχολείο γάλα και σοκολάτα ρόφημα και φτιάξαμε μια αρωματική σοκολάτα. Παρατηρήσαμε τα υλικά που χρειαστήκαμε  και μετρήσαμε τις ποσότητες. Το αποτέλεσμα ενθουσίασε τα παιδιά.

Παίξαμε πολλά γλωσσικά παιχνίδια με τις λέξεις: Χειμώνας, χιόνι, χιονάνθρωπος, χιονονιφάδα, χιονομπαλα και βρήκαμε άλλες λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα “Χ”. Ο διαδραστικός πίνακας ένα πολύ σπουδαίο εργαλείο για την γραφή, μας βοήθησε να γνωρίσουμε και να γράψουμε λέξεις που ξεκινούν από τις φωνούλες χα, χε, χο να τις κυκλώσουμε και να τις μάθουμε.

Τα παιδιά έγιναν για λίγο μικροί Χιονάνθρωποι και φωτογραφήθηκαν…

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Αφορμή για την κατανόηση και ευαισθητοποίησή μας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα ήταν στάθηκε το παρακάτω παραμύθι:

 

“Ο Πίπης είναι ένα παπάκι ντροπαλό και φοβισμένο. Κάθε φορά που τα ζώα του αγροκτήματος του ζητούν να πει κάτι, εκείνος το βάζει στα πόδια γιατί δεν έχει τι να πει. Όμως η περιπέτεια που πέρασε στο δάσος και ο κίνδυνος που αντιμετώπισε εκεί από τις αλεπούδες τον μεταμόρφωσαν σε έναν άλλο Πίπη, ο οποίος άφησε άφωνα τα ζώα του αγροκτήματος με το κατόρθωμά του.”

Αφού το διαβάσαμε προσεκτικά και το επεξεργαστήκαμε αποφασίσαμε να το δραματοποιήσουμε:

 

Ο Πίπης μας βοήθησε να φτιάξουμε το παρακάτω ομαδικό κολαζ και να κατανοήσουμε τις φράσεις που πρέπει να λέμε όταν κάποιος μας ενοχλεί ή μας αναγκάζει να κάνουμε κάτι που δεν μας αρέσει και δεν θέλουμε.

Τέλος κόψαμε και φτιάξαμε καρδιές βραχιόλια για την καταπολέμηση της λεκτικής βίας.