ΦΩΤΙΑ, ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ !!! (Β’ μέρος)

Τα παιχνίδια μας:

-Δώσε μου φωτίτσα( παραδοσιακό παιχνίδι).

-Ποιος κρύβει τη φωτιά;

-Καίγεσαι (παραλλαγή από αγαλματάκια).

-Φυλάξου από τη λάβα

-Κινητικό παιχνίδι με στεφάνια και τους αριθμούς( 100/166/199/112).

Οι εικαστικές μας δημιουργίες:

 

-Φωτιά από παλάμες( ομαδική εργασία).

-Η φωτιά.

– Ζωγραφίζω φλογίτσες σύμφωνα με τις οδηγίες του κ. Μπάμπη Κοιλιάρη.

-Πυροσβεστικοί κρουνοί.

-Πυροσβέστες.

-Πάζλ: Πυροσβέστες.

-Καπέλα πυροσβέστη.

 

-Ζωγραφίζω τον εαυτό μου πυροσβέστη.

Οι δραματοποιήσεις μας:

-Δραματοποιήσαμε καταστάσεις γύρω από τη φωτιά:(ψήσαμε φαγητό, χορέψαμε,κτλ).

-« Ο χορός της φωτιάς».

-« Οι 3 φλόγες».

  

-Δραματοποιήσαμε στιγμιότυπα από τη ζωή των πυροσβεστών( σώσαμε ζωάκια, ρίξαμε νερό με τη μάνικα, κτλ)

Νέες τεχνολογίες:

-Παρακολουθήσαμε power point για το θεό Ήφαιστο και τις ιστορίες του Προμηθέα και του Φαέθοντα.

-Είδαμε βίντεο για την ανακάλυψη της φωτιάς, animation για την καταστροφή της Πομπηίας και CD ROM με τα μέρη του ηφαιστείου.

-Μιλήσαμε για τους κανόνες πυρασφάλειας με τη βοήθεια του Σαμ του Πυροσβέστη και τους εφαρμόσαμε, χρησιμοποιώντας τον Beebot, το ρομποτάκι μας, που έπρεπε να βρει διέξοδο από την πυρκαγιά.

 

Παιδί και περιβάλλον:

-Κάναμε πείραμα με τη φωτιά και το οξυγόνο.

-Μιλήσαμε για τα 4 στοιχεία της φύσης ( γη/φωτιά/νερό/αέρας).

-Πραγματοποιήσαμε άσκηση πυρασφάλειας και πήραμε βραβείο για τη συμμετοχή μας.

-Μάθαμε για τη χρήση των πυροσβεστήρων και της πυροσβεστικής φωλιάς που έχουμε στο νηπιαγωγείο μας.

-Επισκεφθήκαμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χίου.

-Ο κ. Μπάμπης Κοιλιάρης μας επισκέφθηκε, μας διάβασε το παραμύθι του: « Η φλογίτσα» και μας έμαθε να ζωγραφίζουμε φλογίτσες.

-Βόλτα στην Κλειδού.

ΦΩΤΙΑ, ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ !!! (Α’ Μέρος)

« Ο άνθρωπος είναι το μόνο πλάσμα που τολμάει να ανάψει τη φωτιά και να ζήσει μαζί της. Ο λόγος: μόνο αυτός έμαθε πώς να τη σβήνει».

Henry Van Dyke, 1852-1933, Αμερικανός ποιητής.

 

Η φωτιά αποτελεί μια από τις σημαντικότερες ανακαλύψεις όλων των εποχών για την ανθρωπότητα, γιατί διαμόρφωσε νέες διατροφικές συνήθειες, λειτούργησε ως μέσο προστασίας, συνέβαλε στην ανθεκτικότητα του ανθρώπινου είδους και βοήθησε στην πολιτιστική εξέλιξη και στην δημιουργία των ανθρώπινων κοινοτήτων όπως τις ξέρουμε σήμερα. Παράλληλα όμως αποτελεί και μια από τις μεγαλύτερες αιτίες φυσικών καταστροφών κάνοντας τον άνθρωπο πολλές φορές να αισθάνεται ανίσχυρος απέναντι της.

Για όλους τους παραπάνω  λόγους αποφασίσαμε  να ασχοληθούμε φέτος στο νηπιαγωγείο μας με τη φωτιά, να μάθουμε για τη χρήση και τη χρησιμότητα της , αλλά και για τους τρόπους προφύλαξης και προστασίας από αυτή. Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε στο τμήμα μας σχετικά με το θέμα με διαθεματικό τρόπο.

Οι γλωσσικές μας δραστηριότητες:

-Φτιάξαμε το ιστόγραμμα μας: « Φωτιά , το δώρο των θεών».

-Διαβάσαμε από τη μυθολογία ιστορίες για τον Προμηθέα, τον Ήφαιστο και το Φαέθοντα.

        

-Ανασυνθέσαμε τη λέξη φωτιά και παίξαμε παιχνίδια με τις συλλαβές της.

-Μάθαμε τις φωνές Φ,φ/Π,Π/Τζ,τζ.

-Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με λέξεις σχετικές με τη φωτιά.

Διαβάσαμε βιβλία, παραμύθια, ιστορίες:

-« Ζω, γιατί υπάρχει φωτιά».

-« Πως ταξίδεψαν οι 3 φλόγες».

-« Η φλογίτσα»(  ένα παραμύθι του Μπάμπη Κοιλιάρη).

-Κοντά στη φύση: « Η φωτιά».

-« Ορέστης, ο τολμηρός πυροσβέστης».

-Η μεγάλη φωτιά».

-« Οχήματα διάσωσης».

-« Τα ηφαίστεια».

-Επεξεργαστήκαμε το ποίημα: « Η φωτιά στο τζάκι» ( Γ. Κρόκος).

-Οι πυροσβέστες…( ομαδική εργασία).

-Μιλήσαμε για τις αντίθετες έννοιες( με αφορμή το παραμύθι: « Η μεγάλη φωτιά»).

-Αντιστοιχήσαμε τα μέρη του πυροσβεστικού οχήματος με λέξεις-καρτέλες.

-Παίξαμε παιχνίδι μνήμης και παρατηρητικότητας με πυροσβέστες.

-Καταγράψαμε τις ερωτήσεις που θέλαμε να κάνουμε στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Χίου.

 

Τα μαθηματικά μας:

 Βάλαμε στη φλόγα τόσα πομ πον όσα ο αριθμός κουκίδων του ζαριού μας( προνήπια) ή των ζαριών μας (νήπια).

-Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες (κόκκινη/κίτρινη /πορτοκαλί) και συγκεντρώσαμε και καταμετρήσαμε τα αντικείμενα που μαζέψαμε από κάθε χρώμα.

-Παίξαμε με τους πυροσβέστες και τον πυροσβεστικό σταθμό (έννοια της πρόσθεσης) και αντιστοιχήσαμε πυροσβέστες και πυροσβεστήρες ( τόσα-όσα).

-Οι αριθμοί 100/166/199/112.

-«Που κρύβεται ο πυροσβέστης;»(1-20).

-Μαθηματικά πάζλ (1-10).

-Ψηφοφορία: « Θα ήθελες να γίνεις πυροσβέστης;» ( και συμπλήρωση ομαδικού στατιστικού φύλλου εργασίας).

-Οι έννοιες μικρό-μεσαίο- μεγάλο( από το παραμύθι: « Η μεγάλη φωτιά»).

-Παιχνίδι προσανατολισμού με το ρομποτάκι Beebot.