Δραστηριότητα 6: Καλωσορίζουμε τον Μάη

Αγαπητά μας παιδιά,

σε λίγο ο Απρίλης φεύγει και έρχεται ο πιο ζεστός μήνας της Άνοιξης, ο λουλουδάτος Μάιος.

Η πρώτη μέρα του Μάιου είναι η πιο μεγάλη γιορτή της Άνοιξης και εκείνη τη μέρα μαζεύουμε λουλούδια και φτιάχνουμε στεφάνια. Αυτή τη μέρα την ονομάζουμε Πρωτομαγιά.

1) Για να μάθεις περισσότερα για την Πρωτομαγιά, μπορείς να ακούσεις το τραγουδάκι αυτό:

 

2) Για να δούμε τώρα πώς τα πας με τα παζλ. Μπορείς να αναγνωρίσεις τι δείχνει το κάθε παζλ και να τα ονομάσεις;

ΕΔΩ ΘΑ ΤΑ ΒΡΕΙΣ -> https://www.jigsawplanet.com/10NipChiou/anoixe

 

3) Και αφού τελειώσεις με τα παζλ, μπορείς να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου και να βρεις τη σωστή λέξη;

 

4) Τέλος, σου αφήσαμε να ακούσεις την ιστορία του Μάη. Πρόσεξε όμως γιατί ο Μάης έχει μυστικά και κάποια γράμματα κρυμμένα. Εσύ μπορείς να βρεις ποια γράμματα έχει;;;

Άκουσε το τραγούδι και βρες ποια γράμματα έχει ο Μάης και ζωγράφισε μας πραγματάκια που ξεκινάνε από αυτό το γράμμα.

5) Και αφού ο Μάης είναι γεμάτος λουλούδια, μπορείς να μας ζωγραφίσεις το ομορφότερο λουλούδι που έχεις δει ποτέ;;;

Περιμένουμε με ανυπομονησία τις ζωγραφιές σου.

Οι κυρίες σου

 

Οδηγίες προς τους γονείς:

Αγαπητοί γονείς,

Οι πρώτες 3 δραστηριότητες είναι σχετικά εύκολες για τα παιδιά και μπορούν χωρίς βοήθεια να τις καταφέρουν.

Στην 4η δραστηριότητα παρακαλούμε να μην τα βοηθήσετε να βρούνε το γράμμα που αναφέρουμε, πρέπει να το εντοπίσουν μόνα τους στο τραγούδι και αν χρειαστεί να το ξανακούσουν και 2 και 3 φορές. Η σωστή απάντηση είναι το Α και πρέπει μετά να βρούνε πραγματάκια από Α και να τα ζωγραφίσουν (1η εργασία). Επειδή είναι ασκησούλα που την έχουμε κάνει μέσα στην τάξη, καλό θα ήταν να μην έχουν πολλή βοήθεια από εσάς, για να εξασκήσουν λίγο τη μνήμη και την παρατηρητικότητα τους.

Στο τέλος τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν ελεύθερα το ομορφότερο λουλούδι που έχουν δει (2η εργασία).

Παρακαλούμε να μας στείλετε στο mail του σχολείου φωτογραφίες από τις δύο εργασίες των παιδιών σας στο  mail  του σχολείου: mail@10nip-chiou.chi.sch.gr   ή με μήνυμα στην σελίδα του Νηπιαγωγείου μας στο facebook https://www.facebook.com/10nipchiou

Οι εργασίες θα θέλαμε να μας τις στείλετε μέχρι το Σάββατο 2/5/2020.

Ευχαριστούμε πολύ και περιμένουμε τις ζωγραφιές τους.

 

Ενημερωτικό για ΟΜΑΔΑ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

Αγαπητοί Γονείς,

Σε μια προσπάθεια στήριξης των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών, που λόγω της πανδημίας, αντιμετωπίζουν προβλήματα και δυσκολίες, έχουν συσταθεί από την Περιφέρεια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου (ανά περιοχή) Ομάδες Ψυχοκοινωνικής Στήριξης. Σκοπός των ομάδων αυτών είναι η κάλυψη των συμβουλευτικών και υποστηρικτικών αναγκών μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων και απαρτίζεται από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους.

Συγκεκριμένα, όποιος το επιθυμεί και νιώθει την ανάγκη για στήριξη, μπορεί να μπει στον παρακάτω σύνδεσμο και να καταθέσει το αίτημα του ανώνυμα ή να ζητήσει μια προσωπική επικοινωνία. Η όλη διαδικασία τηρεί τον Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της Ε.Ε. 2016/679 και 680 και τον νόμο 4624/2019.

Ερωτήσεις – απαντήσεις για την τρέχουσα κατάσταση.

 

Εκ μέρους όλων μας, σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα με υγεία και σύντομα να βρεθούμε όλοι μαζί και πάλι.

Οι Νηπιαγωγοί του 10ου Νηπιαγωγείου Χίου

Η κυρά Σαρακοστή

Καλημέρα παιδιά!!!
Σήμερα είναι Μεγάλο Σάββατο και δεν ξεχνάμε να κόψουμε το τελευταίο ποδαράκι της Κυράς Σαρακοστής !!! Για να θυμηθούμε την ιστορία της…

Μετά την επιστροφή μας από το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας και λίγο πριν κλείσουμε λόγω της πανδημίας, συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας και στη συνέχεια μιλήσαμε για τους χαρταετούς. Είδαμε εποπτικό υλικό για ελληνικούς/κινέζικους/γιαπωνέζικους χαρταετούς και φτιάξαμε τους δικούς μας χαρταετούς-κλόουν.

Παίξαμε memory game με χαρταετούς και κάναμε μια επανάληψη στους αριθμούς 1-6. Ακούσαμε την υπέροχη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη « Χαρταετοί» και δραματοποιήσαμε «το ταξίδι των χαρταετών».

 

Στη συνέχεια ξεκινήσαμε να μιλάμε για την κυρα-Σαρακοστή. Διαβάσαμε το παραμυθάκι «Βήμα-βήμα ως τη Λαμπρή με την κυρα-Σαρακοστή» και είδαμε εικόνες με σαρακοστιανά και μη φαγητά. Ταξινομήσαμε νηστίσιμα και μη φαγητά, φτιάξαμε το τραπέζι  της Σαρακοστής και ανά 2 παιδιά διαγωνιστήκαμε για το ποιος/ποια θα συμπληρώσει τις καρτέλες του μόνο με σαρακοστιανά φαγητά.

Είδαμε ποίημα-εικονόλεξο για την Σαρακοστή που μας έδωσε πολλές πληροφορίες όχι μόνο για την περίοδο της Σαρακοστής αλλά και για τη γιορτή του Πάσχα και το ζωγραφίσαμε. Φτιάξαμε ένα ομαδικό κολάζ με τρόφιμα που τρώμε /δεν τρώμε τη Σαρακοστή  και παίξαμε κινητικό παιχνίδι με νηστίσιμα /μη νηστίσιμα τρόφιμα.

Ανασυνθέσαμε τη λέξη Σαρακοστή και χωρισμένοι σε 2 ομάδες παίξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι «Παίζοντας με τα σαρακοστιανά φαγητά» με νικήτρια την ομάδα που θα συμπλήρωνε πρώτη  το παζλ με τους χαρταετούς. Με τις ίδιες ομάδες παίξαμε κι άλλο ένα παιχνίδι όπου κάθε ομάδα προσπαθούσε να γεμίσει το καλάθι της με όσο το δυνατό περισσότερα σαρακοστιανά φαγητά.

Βάλαμε στο ταμπλό της τάξης μας την κυρα-Σαρακοστή και είπαμε ότι κάθε εβδομάδα  θα αφαιρούμε κι ένα ποδαράκι μέχρι να έρθει το Πάσχα. Είδαμε και μια Σαρακοστή από ζυμάρι που έφτιαξε στο σπίτι της και μας έφερε η φίλη μας η Αναστασία και φτιάξαμε και μια ατομική με ζωγραφική και κολάζ που πήραμε στο σπίτι μας για να κάνουμε κι εκεί την ίδια διαδικασία.

 

 

 

 

 

 

Ήρθε πάλι το Καρναβάλι!!!

Το Φεβρουάριο με τον ερχομό της Αποκριάς ανανεώσαμε τη γωνιά της μεταμφίεσης με αποκριάτικα είδη( καπέλα, μάσκες ,κτλ) και ξεκινήσαμε αμέσως τις καρναβαλικές μας μεταμφιέσεις.

Μιλήσαμε για τα παραδοσιακά καρναβάλια της Ελλάδας ( Μπούλες Νάουσας, Αράπηδες Καβάλας, Κουδουνοφόροι Σοχού, κτλ), είδαμε εποπτικό υλικό και τοποθετήσαμε εικόνες από τα καρναβάλια στο χάρτη της Ελλάδας . Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε περισσότερο εντύπωση και φτιάξαμε μάσκα κουδουνοφόρου. Μάθαμε για τη Μόστρα των Θυμιανών και φτιάξαμε πειρατικά καπέλα.

Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου, είδαμε σχετικούς πίνακες ζωγραφικής και αναφερθήκαμε στο σχήμα του ρόμβου. Τον σχηματίσαμε με τα χέρια μας και κόψαμε ρόμβους σε πολλά χρώματα για να φτιάξουμε ένα μεγάλο Αρλεκίνο…και αφού βρεθήκαμε στην Ιταλία κάναμε μια βόλτα ως τη Βενετία, μιλήσαμε για το περίφημο καρναβάλι της και φτιάξαμε τις δικές μας βενετσιάνικες μάσκες.

Φυσικά από την παρέα μας δε θα μπορούσαν να λείψουν οι αγαπημένοι μας κλόουν. Διαβάσαμε το παραμύθι: « Η ζωή του κλόουν» και  μεταμφιεστήκαμε σε κλόουν χρησιμοποιώντας( καπέλο, γραβάτα, μύτη). Στη συνέχεια διαλέγαμε μια κάρτα και εκτελούσαμε  την αντίστοιχη κίνηση. Κάναμε τα μαθηματικά μας με τα αριθμητικά καπέλα του κλόουν και παίξαμε 2 παιχνίδια: 1. Ο κλόουν και τα καπέλα του και 2.Ταίζω τον κλόουν με χρωματιστά μπαλάκια. Φτιάξαμε κλόουν με το αποτύπωμα της παλάμης μας και ζωγραφίσαμε κλόουν-παζλ.

 

Οι Απόκριες συνδέονται κατεξοχήν με το γέλιο και τα πειράγματα για αυτό και εμείς ακούσαμε το σατιρικό τραγούδι: «Μια γριά μπαμπόγρια», το ζωγραφίσαμε, το δραματοποιήσαμε και διασκεδάσαμε πάρα πολύ.

Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε  το παραμύθι «Το καρναβάλι των ζώων» που είναι βασισμένο στο μουσικό έργο του Καμίγ Σεν Σανς και ζωγραφίσαμε αυτό που μας άρεσε περισσότερο από την ιστορία. Χρησιμοποιώντας παντομίμα μιμηθήκαμε  κάποιο από τα ζώα του παραμυθιού και η υπόλοιπη ομάδα προσπαθούσε να μαντέψει ποιο ζωάκι ήταν αυτό. Ψηφίσαμε και ζωγραφίσαμε το ζωάκι που πιστεύουμε ότι ταιριάζει περισσότερο με την προσωπικότητα μας και φτιάξαμε μάσκες επιλέγοντας το λιοντάρι(αγόρια) και τις κοτούλες( κορίτσια).

Παίξαμε 4 μουσικά παιχνίδια με αφορμή το παραμύθι: 1.Ποιος θα γίνει βασιλιάς των ζώων; 2.M’ ένα μπαλόνι στην κοιλιά και με κέφι στην καρδιά 3.Που πας πουλάκι μου; 4.Φτερά και πούπουλα και στο τέλος φορέσαμε κι εμείς μάσκες ζώων και πραγματοποιήσαμε τη δική μας παρέλαση όπως και τα ζωάκια της ιστορίας.

Την Τσικνοπέμπτη είδαμε εποπτικό υλικό (τι τρώμε, κτλ) και συζητήσαμε για το πώς πήρε το όνομα της αυτή  η μέρα. Φτιάξαμε το τραπέζι της Τσικνοπέμπτης με τα υλικά του κουκλόσπιτου και το πιάτο της χρησιμοποιώντας κολάζ και ζωγραφική. Τέλος διασκεδάσαμε παίζοντας μουσικά καπέλα.

Παράλληλα κάναμε και μια μικρή βόλτα στον κόσμο, μιλήσαμε για την Αφρική και φτιάξαμε μάσκες Αφρικανών. Μιλήσαμε για τους Ινδιάνους, γνωρίσαμε τις διάφορες φυλές τους, δραματοποιήσαμε στιγμιότυπα από τον τρόπο ζωής τους( χορός γύρω από την φωτιά, τοξοβολία, κτλ) και φτιάξαμε ινδιάνικα καπέλα.

#ΜένουμεΣπίτι Δραστηριότητες για το Πάσχα

Αγαπητοί Γονείς,

Βρισκόμαστε πλέον στην Μεγάλη Εβδομάδα και για το λόγο αυτό

σας έχουμε ετοιμάσει έναν ψηφιακό πίνακα με πασχαλινές δραστηριότητες για τα παιδιά,

όπου θα μπορείτε να τις δουλέψετε μαζί τους μέσα στις διακοπές του Πάσχα (15 μέρες).

Οι δραστηριότητες είναι κάποια βίντεο, παραμύθια, κουιζ, κατασκευές και παιχνίδια μνήμης

που έχουμε επιλέξει για τα παιδιά.

Μετάβαση στο padlet.com

Σε κάποιες από αυτές ζητάμε από τα παιδιά να μας στείλουν φωτογραφίες με τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα

και κάποιες ζωγραφιές τους (τσουρέκια, αυγά, κουλουράκια κλπ).

Δεν είναι υποχρεωτικό να μας τις στείλετε.

Όποιος όμως το επιθυμεί μπορεί να μας τις στείλει  στο mail του σχολείου : mail@10nip-chiou.chi.sch.gr  

ή με μήνυμα στην σελίδα του Νηπιαγωγείου μας στο facebook https://www.facebook.com/10nipchiou  

μέχρι τις 24 Απριλίου 2020.

Σας ευχαριστούμε πολύ.

 

#ΜένουμεΣπίτι ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3: ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ !!!

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων “Μένουμε Σπίτι” του 10ου Νηπιαγωγείου Χίου,

ανήμερα της Πρωταπριλιάς ζητήσαμε από τα παιδιά να δούνε την ιστορία του Ψεύτη βοσκού

και να μάθουν γιατί δεν πρέπει να λέμε ψέμματα. Σ

τη συνέχεια να αναγνωρίσουν τη φωνή που ξεκινάει η λέξη “Ψέμα”

και να βρούνε και άλλες λέξεις που ξεκινάνε από “Ψ”.

Και φυσικά ήταν όλα τους υπέροχα !!!

Πρωταγωνιστές: Τα παιδιά του 10ου Νηπιαγωγείου Χίου

Φιλική συμμετοχή ο παλιός μας μαθητής Αντώνης Φ.

Μουσική επένδυση: Τραγούδι: Βατζιγτζέλο Βατζιγτζό

Ερμηνευτής: Λουκιανός Κηλαηδόνης

από το άλμπουμ “Αχ! Πατρίδα μου γλυκειά…”

ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΤΑ ΕΔΩ:

https://www.youtube.com/watch?v=MEzHVhswJ28

Δραστηριότητα 4:”Κορονοϊός: ο καινούργιος ιός που ήρθε στη ζωή μας”

Αγαπημένα μας παιδιά,

Άλλη μια εβδομάδα που είμαστε μακριά  από το νηπιαγωγείο μας,

όμως κάθε μέρα είστε στο μυαλό μας.

Ποιος όμως είναι αυτός ο ιός που μας κρατάει μακριά από

το νηπιαγωγείο και αυτούς που αγαπάμε ;

Δες στον υπολογιστή σου την ιστορία  “Ένας ιός με κορώνα” εδώ:

Πώς τον φαντάζεσαι εσύ τον Κορονοϊό;

Ζωγράφισε τον στο χαρτί σου όπως εσύ τον φαντάζεσαι…

 

Και επειδή, χωρίς παιδική ταινία, δεν περνάει ευχάριστα η ώρα μας στο σπίτι,

δες την ταινία “Ο ROBERT μιλά στα παιδιά για τον Κορονοϊό” εδώ:

 Εσείς παιδιά τι λέτε ;

Tι μπορούμε να κάνουμε, για να  μην μας επισκεφτεί ο Κορονοϊός;

Τι πρέπει να κάνουμε, για να τον διώξουμε μακριά;

Ζωγραφίστε μας τις ιδέες και τις σκέψεις σας, για να τις δούμε και εμείς

Περιμένουμε να τις θαυμάσουμε !!!

Οι νηπιαγωγοί

Οδηγίες προς τους γονείς:

Αγαπητοί γονείς,

το πρώτο βιντεάκι είναι μια μικρή ιστορία ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν μέσα από ένα παραμύθι τον Κορονοϊό  και να δούμε μέσα από τις ζωγραφιές τους πώς τον φαντάζονται.

Το δεύτερο βίντεο είναι μια παιδική ταινία με PLAYMOLBIL  που μας μιλάει για την καθημερινότητά μας παρέα με τον Κορονοϊό. Έχουμε δώσει δυο ερωτήματα ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά να κάνουν την δεύτερη ζωγραφιά τους. Σε αυτή την εργασία μπορείτε να μας γράψετε και τις σκέψεις του παιδιού σας, καθώς και τα συναισθήματά τους για την κατάσταση αυτή που επικρατεί.

Παρακαλούμε να μας στείλετε στο mail του σχολείου φωτογραφίες από τις δύο εργασίες των παιδιών σας στο  mail  του σχολείου: mail@10nip-chiou.chi.sch.gr   ή με μήνυμα στην σελίδα του Νηπιαγωγείου μας στο facebook https://www.facebook.com/10nipchiou

Οι εργασίες θα θέλαμε να μας τις στείλετε μέχρι το Σάββατο 11/4/2020.

Ευχαριστούμε πολύ και περιμένουμε τις ζωγραφιές τους.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3: ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ

Αγαπητά μας παιδιά,

Σήμερα μπήκε ο Απρίλης και πρέπει να βγάλουμε τον Μάρτη από το χέρι και τον πετάξουμε στα κεραμίδια, για να το πάρουν τα χελιδόνια και να φτιάξουν τις φωλίτσες τους.

Σήμερα, όμως, είναι και Πρωταπριλιά!!!

Είναι η μέρα που μαθαίνουμε να μην λέμε ψέματα.

Είναι η μέρα που θυμόμαστε την ιστορία του Πινόκιο και τη μύτη του που μεγάλωνε κάθε φορά που έλεγε ψέματα.

Μήπως θυμάσαι τι είχε πάθει και ο ψεύτης βοσκός με τα πολλά ψέματα που έλεγε;

Δες την ιστορία του εδώ:

 

Και αφού την ακούσεις προσεκτικά, μπορείς να φτιάξεις το παζλ του εδώ:

 

Και να παίξεις memory εδώ: https://learningapps.org/view10169277

 Όταν τελειώσεις με τα παιχνίδια, θα θέλαμε να σκεφτείς τη φωνούλα που ξεκινάει η λέξη «Ψέμα»:

Ποια φωνή είναι αυτή;

Μπορείς να σκεφτείς και να μας ζωγραφίσεις πράγματα

που ξεκινάνε από το φωνούλα «Ψ»;

Αν δυσκολεύεσαι, μπορείς να δεις ένα παραμυθάκι που έφτιαξαν άλλα παιδάκια για τη φωνούλα αυτή και μετά να ζωγραφίσεις μόνο αυτά που το όνομά τους ξεκινάει από το «Ψ».

 

Περιμένουμε να δούμε την εργασιούλα σου.

Οι νηπιαγωγοί

Οδηγίες προς Γονείς:

Αγαπητοί γονείς,

Τα βίντεο είναι ευκολονόητα για τα παιδιά και θα θέλαμε στο τέλος τα παιδιά να ζωγραφίσουν πράγματα που ξεκινάνε από «Ψ» που θα εντοπίσουν μόνα τους και όσα μπορούν να τα γράψουν τα ονόματά τους όπως τα ακούνε. Δε χρειάζεται να τα κάνουν τέλεια και αν αντιμετωπίζετε δυσκολίες, μπορούν να ζωγραφίσουν την ιστορία του ψεύτη Βοσκού.

Παρακαλούμε να μας στείλετε φωτογραφία της ζωγραφιάς είτε στο email του Νηπιαγωγείου mail@10nip-chiou.chi.sch.gr ή με μήνυμα στη σελίδα του Νηπιαγωγείου στο FB www.facebook.com/10nipchiou μέχρι το Σάββατο 4-4-2020.