ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Στα πλαίσια των χριστουγεννιάτικων δράσεων του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Χίου, επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο μας και έφτιαξαν με τα παιδιά κατασκευές για τα Χριστούγεννα, εμπνευσμένες από το παραμύθι “Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι” του Ευγένιου Τριβιζά.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 10ου Νηπιαγωγείου Χίου θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά την κυρία Αγγελική, την κυρία Γιαννούλα και την κυρία Ειρήνη για τις υπέροχες δραστηριότητες που έκαναν με τα παιδιά. Αναμένουμε να συνεχιστεί αυτή η συνεργασία και στις επόμενες εορταστικές περιόδους.

Το έπος του 40

Με αφορμή τον εορτασμό του ΟΧΙ ανασυνθέσαμε τη φράση 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 και τη λέξη ΕΛΛΑΔΑ, διαβάσαμε  « Το Έπος του ’40»( Φ. Μανδηλαράς), γνωρίσαμε τις χώρες που ενεπλάκησαν στον πόλεμο και τους αρχηγούς τους και ζωγραφίσαμε σκηνές από το μέτωπο του αγώνα όπως τις φανταζόμαστε.

Είδαμε 4 πίνακες του Α. Αλεξανδράκη με θέμα το 1940, επικεντρωθήκαμε στον πίνακα «Αέρα», τον αναπαραστήσαμε με το σώμα μας και τον αποδώσαμε εικαστικά. Μιλήσαμε για το γράμμα Α,α, διαβάσαμε το ποίημα του και βρήκαμε και ζωγραφίσαμε λέξεις που ξεκινούν από Α,α.

Παρατηρήσαμε και ονομάσαμε τα μέρη της στολής ενός στρατιώτη και τα αντιστοιχήσαμε με τις ανάλογες λέξεις. Παίξαμε κινητικό παιχνίδι χωρισμένοι σε 2 ομάδες: κινούμαστε στο ρυθμό της παρέλασης  και όταν η μουσική σταματάει ακουμπάμε τα μέρη της στολής σύμφωνα με το παράγγελμα που μας δίνεται κάθε φορά. Φορέσαμε  στρατιωτικά καπέλα και ντύσαμε το στρατιώτη με τα ανάλογα ρούχα .

Μιλήσαμε για την ελληνική σημαία, παρατηρήσαμε τον πίνακα: «Ο Νέος Σημαιοφόρος»( Α. Φασιανός)  και δημιουργήσαμε μια φανταστική ιστορία. Παράλληλα είδαμε σημαίες από όλο τον κόσμο και σε ομάδες αντιστοιχήσαμε σημαία με κράτος.

Χρησιμοποιήσαμε στρατιωτικά κράνη για να παίξουμε μπάσκετ, αναπαραστήσαμε με το σώμα μας, αυτοσχεδιάζοντας, στιγμιότυπα από τη ζωή των ανθρώπων σε καιρό πολέμου( π.χ κουβαλάμε το όπλο μας, κρυβόμαστε για να γλυτώσουμε από τους βομβαρδισμούς, κτλ) και φωνάξαμε δυνατά ΑΕΡΑ και ΟΧΙ υπό τους ήχους του Ντούτσε.

Κάναμε και τις εικαστικές  μας δημιουργίες κόβοντας και ζωγραφίζοντας την ελληνική σημαία και αλεξιπτωτιστές  και φτιάχνοντας «το φαντάρο που λέει ΟΧΙ».

ΓΝΩΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΟΜΑΔΑ

Από τον πρώτο καιρό που άνοιξαν τα σχολεία, στις πρώτες οργανωμένες δραστηριότητες γνωριστήκαμε μεταξύ μας, παίζοντας με τα ονόματά μας, και γίναμε ομάδες, για να μάθουμε να συνεργαζόμαστε και να επικοινωνούμε.

Γίναμε ομάδες, επιλέγοντας το αγαπημένο μας χρώμα (καρδούλες).

Γίναμε ομάδες και κάθε ομάδα παρουσίασε στην τάξη μια κίνηση, χρησιμοποιώντας ένα μπαλόνι.

Παίξαμε παιχνίδια με τα χρώματα (γνωριμίας).

Μετρήσαμε αντικείμενα.

Παίξαμε ελεύθερα παιχνίδια στην αυλή με τα στεφάνια.

Παίξαμε παιχνίδια με κύκλους στην τάξη μας και τα παρουσιάσαμε.

 

ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΩΝ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΣΤΟ 10ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΙΟΥ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, μαζί με τα παιδιά αποφασίσαμε να λειτουργήσει στο Νηπιαγωγείο μας «Ο κουμπαράς της Αγάπης και της Κοινωνικής Αλληλεγγύης».

Για το σκοπό αυτό μαζεύουμε τρόφιμα συσκευασμένα και είδη προσωπικής υγιεινής για τον Ερυθρό Σταυρό (Παράρτημα Χίου).

Η διάρκεια της δράσης είναι από 25/11/2019 έως 6/12/2019.

Η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε κοινωνικά θέματα από την προσχολική ηλικία βάζει τα θεμέλια για μια ανθρώπινη κοινωνία.

Ευχαριστούμε

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΆΦΙΣΗ

Σας ενημερώνουμε ότι αύριο 14 Νοεμβρίου 2019 θα γίνει η φωτογράφιση για το ημερολόγιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου. Η παρουσία όλων των παιδιών είναι απαραίτητη, γιατί θα βγάλει το κάθε τμήμα ομαδική φωτογραφία.

Από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Νηπιαγωγείου Χίου

“Το Νησί των Συναισθημάτων” – Hippo-Hippo

Την Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2019 τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας μαζί με τα παιδιά του 11ου Νηπιαγωγείο Χίου  παρακολουθήσαμε την θεατρική παράσταση “Το νησί των συναισθημάτων” από τη θεατρική ομάδα Hippo Theatre Group. Τα παιδιά το απόλαυσαν, γέλασαν με την καρδιά τους και συμμετείχαν ενεργά σε δράσεις της παράστασης και στο τέλος της παράστασης πρόσφεραν στους ηθοποιούς μια μεγάλη αγκαλιά.

Τρώω Υγιεινά

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα διατροφής (16/10/2019) αποφασίσαμε να μιλήσουμε για τη σημασία της υγιεινής διατροφής στην καθημερινή μας ζωή αλλά και στην υγεία μας. Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο: «Τρέφομαι Υγιεινά;» , είδαμε την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής και φτιάξαμε από ένα ενδεικτικό πιάτο για τα 5 γεύματα που πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά( πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό, βραδινό).

 

Φτιάξαμε τις κατηγορίες τροφίμων και διαβάσαμε βιβλία για τα λαχανικά/τα φρούτα/τα κρεατικά και τα ψαρικά/ τα δημητριακά/τα γαλακτοκομικά. Ομαδοποιήσαμε τις τροφές ανάλογα με την προέλευση τους(φυτική/ζωική). Φτιάξαμε ένα πίνακα καταγραφής πρωινού για μια εβδομάδα και στο τέλος καταμετρήσαμε ποιος/ποια έφαγε τρόφιμα από τις περισσότερες ομάδες τροφίμων.

 

Διαβάσαμε το παραμύθι: « Η μάγισσα Κρεμμυδομπιζέλω και οι Καροτίνοι» και φτιάξαμε την ομαδική κατασκευή: «Η Καροτιστάνδη». Ξεχωρίσαμε τα φρούτα από τα λαχανικά, τα πλύναμε , τα δοκιμάσαμε, φτιάξαμε σαλάτα λάχανο –καρότο για το μεσημεριανό μας και κόψαμε φρούτα και λαχανικά για να διακοσμήσουμε το δέντρο της τάξης μας. Χρησιμοποιήσαμε φωτογραφίες για να φτιάξουμε το κολλάζ: « Μια υπέροχη σαλάτα με λαχανικά» που στη συνέχεια παρουσιάσαμε στην παρεούλα. Ακούσαμε και τραγουδήσαμε : «Το χοντρό μπιζέλι», είδαμε το εικονόλεξο του και παίξαμε με τα λαχανικά του τραγουδιού.

Μάθαμε για τα διάφορα είδη ψωμιού από το βιβλίο:»Από το στάρι στο ψωμί» και σειροθετήσαμε ανάλογες εικόνες από το στάρι στο ψωμί.

Διαβάσαμε το παραμύθι: « Το κουκί και το ρεβίθι» και μιλήσαμε για τη διατροφική αξία των οσπρίων.

Διαβάσαμε το παραμύθι: « Η ντοματούλα που δε χωρούσε στο τελάρο» που μας μιλάει όχι μόνο για τη σημασία της σωστής διατροφής αλλά και της άσκησης. Αντιστοιχήσαμε τους ήρωες του παραμυθιού με τα ονόματα τους, βρήκαμε φρούτα και λαχανικά ίδιου χρώματος και ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας ήρωα. Φτιάξαμε 3 υγιεινά γεύματα( πρωινό/μεσημεριανό/ βραδινό ) για τη φίλη μας τη ντοματούλα και γυμναστήκαμε μαζί της!!!

Μιλήσαμε για το γράμμα Δ,δ, το φτιάξαμε με διάφορους τρόπους, το κόψαμε και πάνω του ζωγραφίσαμε ( φρούτα, λαχανικά, όσπρια, κτλ). Διαβάσαμε και λύσαμε αινίγματα για διάφορα τρόφιμα. Δοκιμάσαμε υγιεινά σνακ( αποξηραμένα φρούτα/ ξηρούς καρπούς) και προσπαθήσαμε να τα αναγνωρίσουμε με κλειστά μάτια. Τέλος φτιάξαμε σοκολατένια τρουφάκια με κακάο και καρύδα (χωρίς ζάχαρη) για να γιορτάσουμε με αυτό τον τρόπο την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής.

 

Η οικογένεια μου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Τρίτης Ηλικίας , διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε παραμύθια, σχετικούς πίνακες ζωγραφικής, παίξαμε παιχνίδια και ετοιμάσαμε το δωράκι μας για τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας.

 

Στη συνέχεια ξεκινήσαμε να μιλάμε για την οικογένεια μας…

Διαβάσαμε το παραμύθι: « Σημασία έχει η αγάπη» και αφού μιλήσαμε για διαφορετικά είδη οικογένειας φτιάξαμε τις δικές μας με εικόνες  και  αριθμήσαμε τα μέλη τους. Είδαμε οικογένειες Εσκιμώων/Ινδιάνων/Αφρικανών τις συγκρίναμε και τις ομαδοποιήσαμε.

 

Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το ποίημα: «Η γελαστή οικογένεια» και παίξαμε με το τραγούδι του Μάνου Λοίζου: «Οι δικοί μου».Χωριστήκαμε σε ομάδες( ανά τρία παιδιά) και δραματοποιήσαμε σκηνές από την καθημερινή ζωή μιας οικογένειας. Είδαμε εποπτικό υλικό για διάφορους τύπους οικογένειας και κολλήσαμε σε σπιτάκια χρωματιστά χαρτάκια ανάλογα με τον αριθμό των μελών της οικογένειας μας.

Μάθαμε για την περιπέτεια του Κίμωνα( Ο Κίμωνας σε αποστολή διάσωσης) και μιλήσαμε για τις έννοιες πρώτος-μεσαίος-τελευταίος. Διαβάσαμε το « Ένα αλλιώτικο αδερφάκι» (έννοιες της υιοθεσίας, της διαφορετικότητας, της αποδοχής) , ζωγραφίσαμε ένα αλλιώτικο αδερφάκι που θα θέλαμε να έχουμε και μέσα από ομοειδή πράγματα ξεχωρίσαμε το διαφορετικό.

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής, μετρήσαμε τα παιδιά που υπάρχουν σε κάθε πίνακα και αντιστοιχήσαμε το σωστό αριθμό. Παράλληλα παρουσιάσαμε στην παρεούλα άλλους 3 πίνακες με θέμα την οικογένεια, τους αναπαραστήσαμε με το σώμα μας, ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας και τον ζωγραφίσαμε.

 Φτιάξαμε σπιτάκια και μέσα ζωγραφίσαμε την οικογένεια μας, κάναμε κορνίζες για να στολίσουμε τις οικογενειακές μας φωτογραφίες και ζωγραφίσαμε τις προσωπογραφίες των γονιών μας.

.