Ευχές για τις Γιορτές
Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος
από τους μαθητές και τις εκπαιδευτικούς του 10ου Νηπιαγωγείου Χίου !!!
Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος
από τους μαθητές και τις εκπαιδευτικούς του 10ου Νηπιαγωγείου Χίου !!!
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας μαζεύτηκαν ρούχα και παιχνίδια για τις οικογένειες που μεριμνά και φροντίζει ο Σύλλογος Πολυτέκνων Χίου. Οι δωρεές πραγματοποιήθηκαν από τις οικογένειες των μικρών μαθητών του 10ου και του 11ου Νηπιαγωγείου Χίου σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς των δύο Νηπιαγωγείων.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τα μέλη του Συλλόγου για τη χρόνια συνεργασία και να ευχηθούμε σε όλες τις οικογένειες να έχουν Καλές Γιορτές γεμάτες υγεία και ευτυχία.
Σε συνεργασία με την Κοινωνική Υπηρεσία του Σκυλίτσειου Νοσοκομείου Χίου, φτιάξαμε με τα παιδιά κάρτες γεμάτες ευχές για όλους αυτούς που νοσηλεύονται εκεί και κάποιοι από αυτούς θα περάσουν εκεί τις γιορτές.
Οι ευχές που επέλεξαν τα παιδιά να γράψουν ήταν μηνύματα από καρδιάς.
Ας ευχηθούμε οι ευχές όλων των παιδιών που θα φτάσουν στο Νοσοκομείο να πιάσουν τόπο. Επιπλέον θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις Κοινωνικές Υπηρεσίες του Σκυλίτσειου για την πρωτοβουλία και τη συνεργασία.
Ένα αστεράκι, λίγο σκανταλιάρικο, έφυγε από την κορυφή ενός δέντρου και τα στολίδια έπρεπε να αποφασίσουν ποιο θα μπει στην κορυφή. Κάπως έτσι ξεκίνησε ένα μαγικό ταξίδι γεμάτο έθιμα και μυρωδιές χριστουγεννιάτικες.
Ο οδηγός μας σε αυτό το ταξίδι ήταν η εμπνεύστρια της ιστορίας “Το σκανταλιάρικο αστεράκι”, η κ. Πόπη Ποριώτη, και υπασπιστές της η κ. Μαίρη Νύχτα και η κ. Βιργινία Κοντού, όλες τους ηρωίδες βγαλμένες από τον μαγικό κόσμο των νηπιαγωγείων. Μαζί τους φτιάξαμε τυχερά ρόδια, ζυμώσαμε και πασπαλίσαμε με άχνη, παίξαμε με τα μουσικά μας όργανα και χορέψαμε όσο πιο πολύ μπορούσαμε.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων Θεματική Ενότητα “Φροντίζω το Περιβάλλον: Στην Ελλάδα ταξιδεύω και τα έθιμα μαθαίνω”
Στις 15 Νοεμβρίου 2023 δεχτήκαμε την επίσκεψη του κ. Φλωράδη Μιχάλη, τροχονόμου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Χίου, ο οποίος εξήγησε στα παιδιά βασικούς κανόνες σωστής συμπεριφοράς τόσο στο δρόμο, όσο και μέσα σε κάποιο όχημα.
Στη συνέχεια τα παιδιά έκαναν πολλές ερωτήσεις για τα σήματα κυκλοφορίας, τα παιδικά καθισματάκια, τους δρόμους και τα οχήματα.
Η επίσκεψη αυτή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων για φέτος από τη Θεματική Ενότητα “Ζω καλύτερα – Ευ ζην: “Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη μου”, το οποίο εντάσσεται και στις δράσεις του Σχεδίου Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας “Η ετοιμότητα των παιδιών σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης”.
Εκ μέρους του Συλλόγου Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου μας, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Φλωράδη Μιχάλη και την Διεύθυνση Τροχαίας Χίου για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα μας και την επίσκεψη που πραγματοποίησαν στο νηπιαγωγείο μας.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, μιλήσαμε με τα παιδιά για τον σεισμό και κάναμε την απαραίτητη αντισεισμική άσκηση.
Το φετινό πρόγραμμα για τον σεισμό συμπεριλαμβάνεται στις δράσεις του Σχεδίου Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας “Η ετοιμότητα των παιδιών σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης”. Στόχος του σχεδίου Δράσης είναι να μπορέσουν τα παιδιά να εντοπίσουν τυχόν κινδύνους στο άμεσο περιβάλλον τους και να μπορέσουν να τους αντιμετωπίσουν με ετοιμότητα και ψυχραιμία. Ειδικότερα, να μπορέσουν να
εξοικειωθούν με τα μέτρα προστασίας για σεισμούς και πυρκαγιές, αλλά και σε περιπτώσεις μικροτραυματισμών (Πρώτες Βοήθειες).
Διαβάσαμε την ιστορία: « Όταν ο Σεισμούλης συνάντησε την «Πασχαλίτσα», συζητήσαμε για το τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση σεισμού( όταν είμαστε σχολείο/ σπίτι/έξω) και καταγράψαμε τις απόψεις μας για το τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη σεισμός.
Φτιάξαμε το σακίδιο του σεισμού βλέποντας και ονομάζοντας διάφορα αντικείμενα( φακό, σφυρίχτρα, άρωμα ,νερό, κτλ) και διαλέγοντας ποια από αυτά πρέπει να βάλουμε μέσα. Παίξαμε αντίστοιχα παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα και φτιάξαμε το δικό μας βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών ζωγραφίζοντας τι χρειαζόμαστε σε περίπτωση σεισμού.
Μέσα από το λογισμικό του Ο.Α.Σ.Π «Μαθαίνω για το σεισμό» είδαμε σχετικά βίντεο και πραγματοποιήσαμε ασκήσεις σεισμού. Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες μας βλέποντας από τη σειρά « Η γη χορεύει»: «Ο φυλακισμένος γίγαντας» και ακούγοντας το τραγούδι: «Σεισμός» από τα Ημισκούμπρια.
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας , διαβάσαμε σχετικά παραμύθια και κάναμε την πρώτη μας ζωγραφιά στο νηπιαγωγείο. Γνωρίσαμε τις γωνιές της τάξης μας και τα αντικείμενα που πρέπει να υπάρχουν σε κάθε γωνιά με τη βοήθεια του «μαγικού κουτιού». Παρατηρήσαμε εικόνες από άλλα νηπιαγωγεία και συζητήσαμε για το τι θα κάνουμε στο δικό μας.
Μιλήσαμε για τους κανόνες καλής συμπεριφοράς , είδαμε καρτέλες με εκφράσεις για τη σωστή συμπεριφορά, διαβάσαμε βιβλία και φτιάξαμε τους κανόνες της δικής μας τάξης. Ορίσαμε τους βοηθούς της τάξης ( φαρασάκια) και μάθαμε για τα καθήκοντα τους. Με αφορμή την ιστορία του Ουπς για την καθαριότητα , κάναμε πείραμα με νερό , σαπούνι και κανέλα και μάθαμε τους κανόνες της τουαλέτας.
Ο «Χρωματιστός» και η «Πολύχρωμη» ήρθαν στην παρέα μας και μας έμαθαν ότι «Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε».Συζητήσαμε για τα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας ( αγκαλιά, ζωγραφική, κτλ), μάθαμε ότι «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε» και συνθέσαμε ομαδική χειροτεχνία με τις παλάμες μας. Παίξαμε επίσης με τα τυπώματα από τις παλάμες μας ( εντοπισμός, ταύτιση, αντιστοίχιση).
Μέσα από διάφορες δραστηριότητες μάθαμε να αναγνωρίζουμε τα ονόματα μας, φτιάξαμε τα αρχικά μας με γλωσσοπίεστρα και τα στολίσαμε με πούλιες. Παίξαμε επίσης με το “floating letter” και φτιάξαμε την «Ονοματάδα» μας ( παιχνίδια που μπορώ να παίξω με τα αρχικά του ονόματος μου).
Το παραμύθι «Μ’ αυτή τη μπάλα παίζουμε όλοι», μας μίλησε για τη σημασία της φιλίας, της συνεργασίας , αλλά και για την αποδοχή της διαφορετικότητας. Παίξαμε κι εμείς διάφορα παιχνίδια με μπάλα και φτιάξαμε την ομαδική χειροτεχνία: «Μ’ αυτή τη μπάλα παίζουμε όλοι».
Παίξαμε πολλά παιχνίδια σε ζευγάρια, ατομικά , με όλη την ομάδα, για να μπορέσουμε να γνωρίσουμε το χώρο, το σώμα μας αλλά και παιχνίδια συγκέντρωσης, προσοχής και παρατηρητικότητας. Παίξαμε επίσης παιχνίδια με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα( τροχός γνωριμίας, κανόνες της τάξης ) αλλά και διασκεδάσαμε με πολλές μουσικοκινητικές δραστηριότητες.