Γιορτή της μητέρας

Με αφορμή τη γιορτή της μητέρας διαβάσαμε ιστορίες και παραμύθια που έδιναν έμφαση στη μητρική αγάπη που προέρχεται από μη βιολογικές μητέρες θέλοντας να δείξουμε ότι η πραγματική μητέρα δεν είναι μόνο αυτή που γεννάει το παιδί, αλλά αυτή που το αγαπάει και το φροντίζει (περνώντας έτσι και την έννοια της υιοθεσίας).

Αρχικά αφηγηθήκαμε την ιστορία του «κύκλου με την κιμωλία» (Μπέρτλοτ Μπρεχτ), τη δραματοποιήσαμε και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε περισσότερο.

Ζωγραφική με θέμα την ιστορία

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Τούλα η κοτούλα» και εστιάσαμε στο άρθρο “Η”, ψάχνοντας μέσα στην τάξη να βρούμε πράγματα που παίρνουν μπροστά τους αυτό το άρθρο (όπως η μαμά, η Τούλα, κτλ).

Τέλος διαβάσαμε το παραμύθι: «Κι αν δεν είσαι εσύ η μαμά μου;», χωριστήκαμε σε ομάδες των 3 και παίξαμε τα παιχνίδια της δελφινοοικογένειας: (τυφλόμυγα, μπάλα, κτλ). Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες μας ζωγραφίζοντας τη μαμά μας και τον εαυτό μας.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος φτιάξαμε τα δωράκια μας για τη μαμά: Ένα όμορφο μπουκέτο με λουλούδια και καρδούλες και μια κάρτα pop-up που γράψαμε τις ευχές μας για τη μαμά.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!!!

 

 

Τα λουλούδια μέσα από τα παραμύθια και τη μυθολογία

Διαβάσαμε το παραμύθια:

-Το λουλούδι του Ορέστη

Αναδιηγήθηκαμε το παραμύθι, το ζωγραφίσαμε, βάλαμε στη σωστή σειρά τους ήρωες και τους απαριθμήσαμε. Παρουσιάσαμε στην παρεούλα λουλούδια αληθινά και ψεύτικα (αφού το παραμύθι μας μιλάει για ένα λουλούδι που ενώ είναι ψεύτικο όλοι το μπερδεύουν με αληθινό) και προσπαθήσαμε να τα αναγνωρίσουμε με τη βοήθεια της αφής και της όσφρησης. Φτιάξαμε ένα διάγραμμα Venn (αληθινά λουλούδια vs ψεύτικα) βρίσκοντας ομοιότητες και διαφορές, κάναμε ψηφοφορία με ξυλάκια και συμπληρώσαμε Φ.Ε αιτιολογώντας την προτίμηση μας.

-Το χαρούμενο λιβάδι

Είδαμε βίντεο σχετικό με το παραμύθι και συζητήσαμε για τα συναισθήματα των ηρώων. Βρήκαμε λέξεις αντίθετες (π.χ. φυτρώνω- ξεφυτρώνω) και χωρισμένοι σε ομάδες φτιάξαμε μαργαρίτες με διαφορετικούς τρόπους( καπάκια, πλαστικά ποτήρια, όσπρια, κτλ).

-Το τριανταφυλλάκι που δεν ήθελε να ανθίσει

Βάλαμε στη σωστή σειρά και αριθμήσαμε (1-6) εικόνες σχετικές με την ανάπτυξη ενός τριαντάφυλλου. Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τις εικόνες από τον κόσμο που φαντάστηκε το τριανταφυλλάκι μετά από τη συνάντηση του με τη μελισσούλα.

-Ηχώ και Νάρκισσος/ Υάκινθος

Ζωγραφίσαμε την ιστορία που μας άρεσε περισσότερο και στη συνέχεια τοποθετήσαμε κάτω από τα ονόματα των 2 λουλουδιών τις ζωγραφιές μας και βρήκαμε ποια ιστορία κέρδισε την προτίμηση μας. Παίξαμε το παιχνίδι του θεού Απόλλωνα και του φίλου του Υάκινθου. Ρίξαμε και εμείς το δίσκο (πλαστικό καπάκι) ,σημειώσαμε με χαρτοταινία το σημείο που έπεφτε, βάλαμε αριθμούς (1-13) και αναδείξαμε το νικητή.

Πρωτομαγιά

Διαβάσαμε ονομασίες για το μήνα Μάιο και ένα σχετικό ποίημα-εικονόλεξο. Στη συνέχεια διαλέξαμε την ονομασία που μας άρεσε περισσότερο και ζωγραφίσαμε το Μάιο ανάλογα. Βάλαμε τις ζωγραφιές μας κάτω από τη σωστή εικόνα, τις απαριθμήσαμε και βρήκαμε ποια συγκέντρωσε τις περισσότερες προτιμήσεις.

Παρουσιάσαμε στα παιδιά πίνακα αναφοράς με αγριολούλουδα και τα ονόματα τους. Βάλαμε το κάθε λουλούδι στη σωστή θέση πάνω στο στεφάνι διαβάζοντας το όνομα του. Βρήκαμε ονόματα που έχουν σχέση με τα λουλούδια (Λεμονιά, Μαργαρίτα, κτλ). Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και φτιάξαμε πρωτομαγιάτικα στεφάνια σύμφωνα με τις οδηγίες (3 κόκκινα/ 4 ροζ/ 2 πορτοκαλί λουλούδια) και κυλιστήκαμε στο χορτάρι (μοκέτα) σύμφωνα με ένα παραδοσιακό έθιμο της Λήμνου.

Κόψαμε κύκλους σε διάφορα μεγέθη (λουλούδια), τους ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε κήπους για να καλωσορίσουμε το Μάη. Φτιάξαμε ατομικά στεφάνια με τυπώματα από πάτο μπουκαλιού και σφουγγαράκια και ένα ομαδικό με λουλούδια από γκοφρέ χαρτί και χρωματιστές πεταλούδες.

 

Λίγα λουλούδια αν θέλεις στείλε μου… (2ο μέρος)

Παρατηρήσαμε 4 πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με λουλούδια και αφού τους σχολιάσαμε, ψηφίσαμε αυτόν που μας άρεσε περισσότερο και δημιουργήσαμε 3 ομάδες. Στη συνέχεια τοποθετήσαμε τους πίνακες σε διάφορα σημεία της τάξης και με το σταμάτημα της μουσικής κάθε ομάδα έπρεπε να πάει κοντά στον πίνακα που είχε ψηφίσει. Τέλος ζωγραφίσαμε τον πίνακα που μας άρεσε περισσότερο.

Παρουσιάσαμε στην παρεούλα 4 λουλούδια-εικόνες (τριαντάφυλλο/ μαργαρίτα/ βασιλικός/ κρίνος). Διαβάσαμε αινίγματα για τα παραπάνω λουλούδια, τα λύσαμε και τα αντιστοιχήσαμε με την εικόνα και το όνομα τους.

Παίξαμε Bingo με λουλούδια και συμπληρώσαμε πίνακες διπλής εισόδου με λουλούδια (σύμφωνα με το χρώμα και σύμφωνα με το είδος). Φτιάξαμε λουλούδια με πλαστικά καπάκια και χωρισμένοι σε 2 ομάδες φτιάξαμε το λουλούδι και τα μέρη του με τη βοήθεια ζαριού.

Παίξαμε τα παραδοσιακά παιχνίδια: «Τσιγκολελέτα- τσιγκολελέτα» και «Ο κηπουρός». Γίναμε «Τα χαρούμενα λουλούδια» (μουσικοκινητικό παιχνίδι με παιδιά-λουλούδια και κηπουρούς με λίπασμα και ποτιστήρια) και χορέψαμε «Το χορό του λουλουδιού». Τέλος παίξαμε «Τα μουσικά λουλούδια» (παραλλαγή από μουσικές καρέκλες).

Στολίσαμε την τάξη και το σχολείο μας με όμορφες λουλουδένιες κατασκευές. Φτιάξαμε γλαστράκια με λουλούδια, πεταλούδες με κουταλάκια (για να διακοσμήσουμε το δέντρο της τάξης μας), λουλούδια από χαρτί υγείας και καλαμάκι, τρισδιάστατα λουλούδια και μια “Άνοιξη” γεμάτη πολύχρωμα λουλούδια που στόλισε την πόρτα του νηπιαγωγείου μας.

Λίγα λουλούδια αν θέλεις στείλε μου…(1ο μέρος)

Ένα όμορφο μπουκέτο τριαντάφυλλα που μας έφερε η γιαγιά του Γιάννη στάθηκε η αφορμή να ξεκινήσουμε να μιλάμε για τα λουλούδια. Φτιάξαμε μια ακροστιχίδα με διάφορα ονόματα λουλουδιών, διαβάσαμε το βιβλίο:  “Μεγαλώνει, μεγαλώνει το φυτό” και συμπληρώσαμε το Φ.Ε «από το σποράκι … στο λουλούδι».

Ασχοληθήκαμε με τα μέρη του λουλουδιού, παίξαμε παιχνίδι με ζάρι και συναρμολογήσαμε το λουλούδι βλέποντας τον πίνακα αναφοράς με τους αριθμούς (1-6). Τοποθετήσαμε πάνω στα μέρη του λουλουδιού τις λέξεις με τα ονόματα του και φτιάξαμε μια κατασκευή ζωγραφίζοντας και γράφοντας πάνω στα πέταλα ενός λουλουδιού τι χρειάζεται για να μεγαλώσει. Παίξαμε το παιχνίδι: «Το λουλούδι» και φυτέψαμε λουλούδια στις γλάστρες της αυλής μας.

Αντιστοιχίσαμε καρτέλες με ονόματα λουλουδιών με τα γλαστράκια τους και γίναμε «ντεντέκτιβ λουλουδιών» ανακαλύπτοντας τα λουλούδια που βρίσκονταν στο κέντρο κάθε μαργαρίτας και βάζοντας τα στο σωστό γλαστράκι. Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες: (πίνακες αναφοράς/ εικόνες λουλουδιών/ λέξεις-ονόματα λουλουδιών) και με το σύνθημα οι εικόνες έπρεπε να βρουν τις λέξεις και να γίνουν ζευγάρι. Ανά 2 παιδιά μετρήσαμε το ύψος διαφόρων λουλουδιών με αυθαίρετες μονάδες (π.χ. τουβλάκια, μαρκαδόρους) και κάναμε συγκρίσεις. Τέλος παίξαμε το μαθηματικό παιχνίδι με κάρτες: « Τα 4 λουλούδια».

Διαβάσαμε το βιβλίο: «Αισθάνομαι, αισθάνομαι τον κόσμο» και αφού συζητήσαμε για τις 5 αισθήσεις μας, διαλέξαμε λουλούδι από το ανθοδοχείο μας και αφού το επεξεργαστήκαμε μέσω των αισθήσεων συμπληρώσαμε αντίστοιχο Φ.Ε. Παίξαμε με τα λουλούδια και τα πέταλα τους: Διαλέξαμε με κλειστά μάτια ένα αριθμό (1-10), συμπληρώσαμε τα αντίστοιχα πέταλα στο λουλούδι και διαγωνιστήκαμε ανά 2 για το ποιος θα βάλει πιο γρήγορα τα πέταλα στο λουλούδι του. Αντιστοιχήσαμε λουλούδια και μέλισσες ανάλογα με το γεωμετρικό σχήμα και γεμίσαμε τα βάζα με λουλούδια (σε 2 ομάδες).