Βραβείο από το Διαγωνισμό – Έκθεση «Γλυπτική και Ανακύκλωση»

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο διαγωνισμό με τίτλο «Γλυπτική και Ανακύκλωση» που διοργανώθηκε στο ΚΠΕ Ομηρούπολης  στα πλαίσια της εκπαίδευσης  για το περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη. Τα παιδιά του 1ου Τμήματος με υπεύθυνες την κ. Κοντού Βιργινία και κ. Βελαλή Ιωάννα κατασκεύασαν ένα ρολόι από ανακυκλώσιμα υλικά με τίτλο «Ήρθε η ώρα της Ανακύκλωσης». Απονεμήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας το 3ο Βραβείο και είμαστε πολύ χαρούμενοι και περήφανοι γι’ αυτό. Συγχαρητήρια στα παιδιά και τις Νηπιαγωγούς!

hhh

20170607_192423[1]

111

IMG_20170607_195659_HDR

Γλυκό Καλοκαιράκι!

Ξεκινήσαμε να μιλάμε για το καλοκαίρι βρίσκοντας λέξεις που μας το θυμίζουν. Βρήκαμε τα γράμματα της λέξης «καλοκαίρι» και παίξαμε με εικόνες πλασμάτων της θάλασσας, τις αντιστοιχήσαμε με τη σωστή λέξη (χωρισμένη σε συλλαβές) και τις αριθμήσαμε.

Διαβάσαμε παραμύθια που μας έδωσαν αφορμή για διάφορες δραστηριότητες:

-Η μικρή γοργόνα ( συμπληρώνοντας πίνακα με τη φράση: Η μικρή γοργόνα είναι/ έχει/μπορεί…)

012

 

-Μαθαίνω με μαγνήτες: Θάλασσα (βάζοντας σε κάθε σελίδα τις σωστές εικόνες-μαγνητάκια και δημιουργώντας οικογένειες με πλάσματα της θάλασσας)

-Ο Θαλασσογιατρός (μιλήσαμε για το τι θέλουμε να γίνουμε όταν μεγαλώσουμε και το ζωγραφίσαμε)

-Ένας καλόκαρδος καρχαρίας ( διοργανώσαμε τα δικά μας  «ψαροκαλιστεία»)

-Καλοκαίρι και το ποντικάκι λύνει ένα πολύ δύσκολο γρίφο

015

-Το πιο απίθανο νησί του κόσμου

-Καλοκαίρι

-Τα άτακτα πλοκάμια

Ασχοληθήκαμε με τα σχήματα:

Χωριστήκαμε σε ομάδες ανάλογα με το σχήμα που είχαμε, βρήκαμε αντικείμενα ίδιου σχήματος ( ανά ομάδα) και συν θέσαμε με αυτά καλοκαιρινές εικόνες. «Κυνηγήσαμε» σχήματα και διαγωνιστήκαμε ανά 2 για το ποιος θα βάλει πιο γρήγορα τα σχήματα στα ψαράκια.

134

Παίξαμε πολλά παιχνίδια:

-Ο χορός του καπέλου

-Το λιμάνι

-Σκυταλοδρομία ισορροπίας με λεκάνες νερό

-Ο Ποσειδώνας και τα ψάρια της θάλασσας

Οι καλοκαιρινές μας κατασκευές:

Και για το τέλος της σχολικής χρονιάς….

Οι φάκελοι με τις εργασίες των παιδιών

Οι φάκελοι με τις εργασίες των παιδιών

DVD τις φωτογραφίες όλης της χρονιάς

DVD τις φωτογραφίες όλης της χρονιάς

Βραβεία για όλα τα παιδιά

Βραβεία για όλα τα παιδιά

Δωράκια

Δωράκια

 

Φωτογραφίες από το κουκλοθέατρο «Ο Βασιλιάς και το βιβλίο πουλί»

Κουκλοθέατρο

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου διοργανώνει παράσταση κουκλοθέατρου την Κυριακή 11 Ιουνίου και ώρα 19.00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Μ.Σ «Φάρος» Βαρβασίου.

Το σενάριο βασίζεται στο εξαιρετικό βιβλίο της κ.  Ανατολής Βροχαρίδου «Ο Βασιλιάς και το Βιβλίο Πουλί».

Λίγα λόγια για το έργο…

Μια φορά κι έναν καιρό, ένας βασιλιάς που μισούσε τα βιβλία, έδωσε διαταγή να καταστραφούν όλα τα βιβλία που υπήρχαν το βασίλειο του. Οι άγγελοι των βιβλίων, όμως, μάζεψαν όλες τις σχισμένες σελίδες και έφτιαξαν ένα μοναδικό βιβλίο, το οποίο μεγάλωνε… μεγάλωνε και στο τέλος έβγαλε φτερά και πέταξε.

Σκοπός της εκδήλωσης είναι να συγκεντρωθούν χρήματα για την οικονομική ενίσχυση και την αγορά εξοπλισμού της αυλής του Νηπιαγωγείου.

AF

Hφαίστεια

Αρχικά προσεγγίσαμε το θέμα μέσα από τη Γη και τα εσωτερικά της στρώματα και διαβάσαμε μερικές πληροφορίες από « Το Βιβλίο της γης». Στη συνέχεια διερευνήσαμε τις γνώσεις μας, δημιουργώντας ιστόγραμμα με το τι ξέρουμε και τι θέλουμε να μάθουμε για τα ηφαίστεια.

Από το Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού (τεύχος 69), ακούσαμε το ποίημα: Η ιστορία ενός βουνού (που αναφέρεται στη δημιουργία ενός ηφαιστείου) και το δραματοποιήσαμε.  Από το ίδιο τεύχος διαβάσαμε το παραμύθι: «Η κατσαρόλα της μάνας γης» (με θέμα την δημιουργία ηφαιστειογενών νησιών, όπως η Χαβάη και η Σαντορίνη). Επίσης διαβάσαμε το ηλεκτρονικό παραμύθι: « Το συναχωμένο ηφαίστειο».

Παρατηρήσαμε τα βασικά μέρη ενός ηφαιστείου, ανασυνθέσαμε τις λέξεις ηφαίστειο, ηφαιστειολόγος, Ήφαιστος και παίξαμε μαζί τους διάφορα γλωσσικά παιχνίδια. Βάλαμε στη σωστή χρονολογική σειρά τις εικόνες ενός ηφαιστείου που εκρήγνυται και ζωγραφίσαμε ηφαίστεια με τέμπερες χρησιμοποιώντας τα δάχτυλα μας και μπατονέτες. Συνδυάσαμε την ηφαιστειακή δραστηριότητα με την εξαφάνιση των δεινοσαύρων παρακολουθώντας αντίστοιχο βίντεο στο utube και φτιάξαμε απολιθώματα δεινοσαύρων πάνω σε πηλό. Δημιουργήσαμε τη δική μας ηφαιστειακή έκρηξη με σόδα, ξύδι και  κόκκινη τέμπερα.

Παίξαμε τα γλωσσικά κινητικά παιχνίδια:

– «Το ηφαίστειο κοιμάται» (τα παιδιά πρέπει να αναγνωρίσουν γράμματα της αλφαβήτας και να βρουν λέξεις που αρχίζουν από αυτά, για να ηρεμήσουν το ηφαίστειο).

– «Πρόσεχε τη λάβα» (το παιδί- ηφαίστειο πετάει τη λάβα-ζάρι και το παιδί που θα χτυπηθεί πρέπει να εκτελέσει αυτό που ζητάει το ζάρι, αλλιώς καίγεται και βγαίνει από το παιχνίδι).

-« Το ηφαίστειο θα εκραγεί» (τα παιδιά τρέχουν γύρω από τα στεφάνια και στο άκουσμα της λέξης έκρηξη πρέπει να μπουν σε ένα στεφάνι, να αναγνωρίσουν το γράμμα που υπάρχει μέσα και να βρουν ομόηχες λέξεις. Σταδιακά τα στεφάνια μειώνονται και νικητής είναι το παιδί που θα καταφέρει να μπει στο τελευταίο στεφάνι).

Τέλος το ψυχοκινητικό παιχνίδι: «Φυλάξου από τη λάβα» (σε δύο παραλλαγές με μπάλα και στεφάνια), όπου τα παιδιά με το σύνθημα «φυλάξου από τη λάβα» τρέχουν για να προφυλαχθούν.

Με αφορμή τους σεισμούς που συνήθως προηγούνται μιας ηφαιστειακής δραστηριότητας, διαβάσαμε το παραμύθι: «Όταν ο Σεισμούλης συνάντησε την Πασχαλίτσα» και δραματοποιήσαμε το τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση σεισμού. Είδαμε οπτικοποιημένους και δυο μύθους για το σεισμό: «Ο φυλακισμένος γίγαντας» και «Ο Κασίμα και το γατόψαρο». Παρατηρήσαμε το γλυπτό του κήπου των Βερσαλλιών με θέμα τον Εγκέλαδο και το κατανοήσαμε με τη βοήθεια καρτών. Με το σώμα μας αναπαραστήσαμε τον Εγκέλαδο, τον ζωγραφίσαμε, φτιάξαμε μια ομαδική χειροτεχνία και παίξαμε το μουσικό παιχνίδι: Το ρόπαλο του Εγκέλαδου (όπου τα παιδιά χτυπούσαν το ρόπαλο ανάλογα με το ρυθμό που χτυπάει η νηπιαγωγός το ταμπουρίνο).

Μιλήσαμε για τη φωτιά, διαβάσαμε την ιστορία του Προμηθέα και φτιάξαμε φωτιές με χρωματιστά χαρτόνια και δαχτυλίτσες. Εμπνευστήκαμε από το μύθο του Προμηθέα που μαζί με τον αδερφό του δημιούργησαν πλάσματα από πηλό για να γεμίσουν με ζωή τη γη. Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και με πλαστελίνη φτιάξαμε ανθρώπους, ζώα, λουλούδια για να γεμίσει η κάθε ομάδα τη δική της γη.

Ολοκληρώνοντας την ενασχόληση μας με τα ηφαίστεια, αναφερθήκαμε στην καταστροφή της Πομπηίας από τον Βεζούβιο και παρακολουθήσαμε ένα εντυπωσιακό animation με τις τελευταίες ώρες της πόλης. Αποφασίσαμε να δραματοποιήσουμε την ιστορία στην αυλή μας. Κάποιοι ανέλαβαν το ρόλο των κατοίκων και οι υπόλοιποι το ρόλο του ηφαιστείου.