ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ (Β’ μέρος)

Ποδήλατο

-Ακούσαμε το μελοποιημένο ποίημα: «Η ποδηλάτισσα» (Ο. Ελύτης), διαβάσαμε το εικονόλεξο του και αντιστοιχήσαμε τα αντικείμενα της «ποδηλάτισσας» με τις σωστές λέξεις- καρτέλες. Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και ψάξαμε να βρούμε τα πράγματα της «ποδηλάτισσας» που είχε κρύψει η μία ομάδα στην άλλη.

Διαβάσαμε: «Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας », γνωρίσαμε το σωστό εξοπλισμό που πρέπει να έχουμε για να οδηγούμε το ποδήλατο μας με ασφάλεια, είδαμε σήματα κυκλοφοριακής αγωγής σχετικά με ποδήλατα και προσπαθήσαμε να τα ερμηνεύσουμε. Παρατηρήσαμε το ποδήλατο και τα μέρη του, συμπληρώσαμε τον πίνακα διπλής εισόδου: «Τι χρώμα έχει το ποδήλατο μου;», γίναμε ποδήλατα σε ζευγάρια και φτιάξαμε ποδηλάτες/ποδηλάτισσες σε τσίρκο.

Τρένο

-Είδαμε εικόνες από μετρό, τραμ, υπέργειο( νέο και παλιό), σιδηροδρομικούς σταθμούς και διαβάσαμε το παραμύθι του Ε. Τριβιζά: « Όταν είναι να φύγει το τρένο».

Μέσα μεταφοράς του αέρα

-Αναγνωρίσαμε και ομαδοποιήσαμε αεροπλάνα και ελικόπτερα και ζωγραφίσαμε αυτό που μας άρεσε περισσότερο. Ακούσαμε και δραματοποιήσαμε το ποίημα του Σακελλαρίδη: «Στο αεροπλάνο» και φτιάξαμε αερόστατα, αεροπλάνα και ελικόπτερα.

Μέσα μεταφοράς της θάλασσας

-Διαβάσαμε το παραμύθι: «Ποιος έκανε πιπί στο Μισισιπή;», το ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε καραβάκια διακοσμώντας το πανάκι τους με γραμμές ή δαχτυλίτσες από τέμπερα.

 

 

Κυκλοφοριακή αγωγή

Διαβάσαμε την ιστορία: «Καλώς τον κύριο ΚΟΚ» και δραματοποιήσαμε κάποια σημεία της. Αναγνωρίσαμε και ομαδοποιήσαμε σήματα κυκλοφοριακής αγωγής σύμφωνα  με το χρώμα και το σχήμα τους. Από το βιβλίο της τροχαίας: «Το παιδί στο αυτοκίνητο» μιλήσαμε για τη ζώνη ασφαλείας και τη σημασία της. Μέσα από την «περιπέτεια» του Πρασίδα και της Ροδούλας γνωρίσαμε τους φωτεινούς σηματοδότες και μάθαμε πώς να κυκλοφορούμε με ασφάλεια. Τέλος παίξαμε το παιχνίδι: «Ο τροχονόμος» και μάθαμε τη φωνή Τ,τ.

Ο ΜΑΡΤΗΣ ΜΑΡΤΗ ΜΙΛΗΣΕ…

Την 1η Μαρτίου μιλήσαμε στο Νηπιαγωγείο για τους λαϊκούς μύθους του μήνα αυτού, αλλά και την ιστορία που ξεκίνησε το έθιμο του Μάρτη (βραχιόλι). Φορέσαμε όλοι τον Μάρτη μας, διαβάσαμε το ποίημα του μήνα αυτού και ακούσαμε το τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού “Ο Μάρτης Μάρτη μίλησε…”

ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ (Α’ μέρος)

Αφορμή για να ξεκινήσουμε την ενασχόληση μας με τα μέσα μεταφοράς ήταν η ανάγνωση του παραμυθιού: «Ένα φίδι με παράθυρα»…μέσα από ερωτήσεις και πολλές εικασίες ανακαλύψαμε ότι το φίδι ήταν ένα τρένο!!!

Γνωρίσαμε διάφορα μέσα μεταφοράς , τα αντιστοιχήσαμε με τα ονόματα τους, ξεχωρίσαμε τα τέσσερα πιο γνωστά και ψηφίσαμε το αγαπημένο μας. Παίξαμε γλωσσικά και κινητικά παιχνίδια με τις φωνές(α/τ/π/λ/φ/ε) και λύσαμε αινίγματα. Τα ταξινομήσαμε σε αυτά που έχουν 2/4 ρόδες και στα μέσα της στεριάς/ του αέρα/ της θάλασσας. Παίξαμε παντομίμα και γίναμε κι εμείς( αυτοκίνητα, αεροπλάνα, κτλ).

Αυτοκίνητο

-Διαβάσαμε το ποίημα-εικονόλεξο: «Ταξίδι με τ’ αυτοκίνητο»( Ντίνα Χατζηνικολάου), το δραματοποιήσαμε και το ζωγραφίσαμε. Παίξαμε το παιχνίδι: «Γκαράζ και αυτοκίνητα» και φτιάξαμε αυτοκινητάκια.

Λεωφορείο

-Μάθαμε τη φωνή Λ,λ γνωρίσαμε διάφορα είδη λεωφορείων από την Ελλάδα και τον κόσμο, ζωγραφίσαμε και κόψαμε λεωφορεία. Γίναμε επιβάτες, οδηγοί και ελεγκτές και δραματοποιήσαμε μια διαδρομή με λεωφορείο συζητώντας μετά το τέλος του παιχνιδιού τι κάναμε σωστό και τι λάθος.

28 ΦΛΕΒΑΡΗ – ΓΙΟΡΤΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ

Στις 28 Φεβρουαρίου γιορτάσαμε τη Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο μας. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μας πρόσφερε ένα υπέροχο γεύμα, το οποίο τα παιδιά απόλαυσαν και το τίμησαν δεόντως. Χορέψαμε και τραγουδήσαμε όλοι μαζί αποκριάτικα τραγούδια και χορούς και ευχαριστήσαμε τις κυρίες του Συλλόγου για το κέρασμα.