Με πολύ ενθουσιασμό ξεκινήσαμε στο τμήμα μας να μιλάμε για τους δεινόσαυρους, τα προϊστορικά ζώα που κυριάρχησαν στο γήινο οικοσύστημα για περίπου 165 εκατομμύρια χρόνια και εξαφανίστηκαν στο τέλος της Κρητιδικής περιόδου πριν από 65 εκατομμύρια χρόνια. Μοιραστήκαμε στην παρεούλα τις ιδέες μας και διαβάσαμε πληροφορίες μέσα από το βιβλίο: « Θέλω να ξέρω γιατί ο Τρικεράτωψ είχε κέρατα…».
Ταξινομήσαμε τους δεινόσαυρους σε φυτοφάγους /σαρκοφάγους, σε αυτούς που ζούσαν σε στεριά / αέρα/ θάλασσα και σε αυτούς που περπατούσαν στα 2/4 πόδια. Με αφορμή την τελευταία ταξινόμηση μιλήσαμε για τον αριθμό 4 και φτιάξαμε τις παρεούλες του 4 με δεινόσαυρους.
Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τις συλλαβές και τα γράμματα της λέξης δεινόσαυρος και αντιστοιχήσαμε τα αποτυπώματα- ίχνη δεινοσαύρων με το σωστό αριθμό. Αντιστοιχήσαμε επίσης αβγά, δεινόσαυρους και αντικείμενα ίδιου χρώματος και συμπληρώσαμε πίνακες διπλής εισόδου.
Μιλήσαμε για το επάγγελμα του παλαιοντολόγου, είδαμε τα εργαλεία του, τα αναγνωρίσαμε και αντιστοιχήσαμε τις λέξεις- καρτέλες με εργαλεία που είχαμε. Μιλήσαμε επίσης για τις εργασίες του παλαιοντολόγου και συμπληρώσαμε τη φράση: «Αν ήμουν παλαιοντολόγος…». Φτιάξαμε ίχνη- απολιθώματα δεινοσαύρων με πηλό και προσπαθήσαμε να ανασυνθέσουμε το σκελετό ενός δεινόσαυρου. Τέλος γίναμε εμείς οι ίδιοι παλαιοντολόγοι και σκαλίσαμε ένα αβγό με καλέμι, ξυστήρι, σφυρί και βουρτσάκι και αντιστοιχίσαμε τους δεινόσαυρους που ανακαλύψαμε μέσα με τα ονόματα τους.
Παίξαμε ψυχοκινητικές παρομοιώσεις με θέμα τους δεινόσαυρους, δραματοποιήσαμε τις κινήσεις τους και τις φωνές τους, κάναμε γιόγκα και παίξαμε το παιχνίδι: «Οι δεινόσαυροι και ο μετεωρίτης». Φορέσαμε τα καπελάκια που είχαμε ζωγραφίσει με δεινόσαυρους και παίξαμε διάφορα παιχνίδια. Χρησιμοποιήσαμε επίσης το διαδραστικό πίνακα για να παίξουμε παιχνίδια και να κάνουμε διάφορες δραστηριότητες σχετικές με τους δεινόσαυρους. Παίξαμε παιχνίδι με στόχο-δεινόσαυρο και μετρήσαμε τους πόντους που πέτυχε ο καθένας από εμάς.
Ζωγραφίσαμε δεινόσαυρους ενώνοντας τους αριθμούς 1-10, χρησιμοποιήσαμε τη μέθοδο « κάνε ό,τι κάνω» και ζωγραφίσαμε ένα δεινόσαυρο με το πλάγιο τύπωμα του χεριού μας, μάθαμε να ζωγραφίζουμε δεινόσαυρους σε 6 βήματα και ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας δεινόσαυρο.
Διαβάσαμε παραμύθια για δεινόσαυρους , μιλήσαμε για τη φωνή Τ,τ και πραγματοποιήσαμε 3 ψηφοφορίες. Ψηφίσαμε για το αν θα θέλαμε για κατοικίδιο ένα δεινόσαυρο, αν μας άρεσαν οι δεινόσαυροι και αν θα θέλαμε να επιστρέψουν οι δεινόσαυροι. Τέλος διαλέξαμε 5 από τους πιο γνωστούς δεινόσαυρους και ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας.
Φτιάξαμε διάφορες κατασκευές με τους αγαπημένους μας δεινόσαυρους: Ζωγραφίσαμε και κόψαμε δεινοσαυράκια μέσα στο αβγό, δεινόσαυρους μανταλάκια, κόψαμε στεγόσαυρους και κολλήσαμε κεράτινες πλάκες στην πλάτη τους και ζωγραφίσαμε και κόψαμε διάφορους δεινόσαυρους. Κόψαμε μάσκες τρικέρατοπα, ζωγραφίσαμε τρικεράτοπες και φτιάξαμε σελιδοδείκτες, ζωγραφίσαμε , κόψαμε και κολλήσαμε δεινόσαυρους σε γλωσσοπίεστρα, κόψαμε πατούσες τυρρανόσαυρων και κολλήσαμε τη φωτογραφία μας στα κεφάλια στεγόσαυρων που είχαμε ζωγραφίσει.
Οι δεινόσαυροι ενθουσίασαν πολύ τα παιδιά και μετέφεραν αυτά που μαθαίναμε και στο ελεύθερο παιχνίδι τους στις γωνιές. Έχοντας εμπλουτίσει τη γωνιά της φάρμας με διάφορα είδη δεινοσαύρων, τους φυτοφάγους δεινοσαύρους, φτιάξαμε κατασκευές, ζωγραφίσαμε φύλλα, γράψαμε τα ονόματα τους στη γωνιά της γραφής και φέραμε από το σπίτι μας δεινόσαυρους και τους παρουσιάσαμε στην παρεούλα. Στο τέλος της ενασχόλησης μας με τους δεινόσαυρους μας περίμενε μια πολύ ωραία έκπληξη…γεμίσαμε ποτηράκια με νερό, βάλαμε μέσα αβγά δεινοσαύρων και περιμέναμε με αγωνία να δούμε τι θα γίνει. Τις επόμενες ημέρες είδαμε ότι τα αβγουλάκια μας είχαν ανοίξει και από μέσα τους είχαν βγει μικρά δεινοσαυράκια, τα οποία πήραμε σπίτι μας, για να μας θυμίζουν την ενασχόληση μας με τους αγαπημένους μας δεινόσαυρους.