Παγκόσμιες ημέρες Οκτωβρίου

1η Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

-Διαβάσαμε το παραμύθι: To κουβάρι της γιαγιάς

043

 

-Είδαμε σχετικούς πίνακες ζωγραφικής του  Ιακωβίδη και αντιστοιχήσαμε εικόνες αντικειμένων με το σωστό πίνακα.

-Ανασυνθέσαμε τις λέξεις παππούς- γιαγιά και φτιάξαμε παζλ.

-Κάρτα- καρδιά με ευχές για τον παππού και τη γιαγιά.

4η Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Zώων

-Παραμύθι: Το σκανταλιάρικο κουτάβι

021

-Τοποθετήσαμε και αριθμήσαμε τα ζώα με τη σειρά που εμφανίζονται στο παραμύθι.

-Μιμηθήκαμε με κίνηση και ήχο τα ζωάκια της ιστορίας.

-Παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι βοηθώντας το αδέσποτο σκυλάκι να βρει μια νέα οικογένεια.

-Κόψαμε και ζωγραφίσαμε ζωάκια με καρδιά-μήνυμα.

040

Για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού (2 Οκτωβρίου)

-Αθλήματα στην αυλή του νηπιαγωγείου μας ( εμπόδια, σκυταλοδρομίες).

-Μετάλλια για όλα τα παιδιά.

065

 

 

Η οικογένεια μέσα από τα παραμύθια (β μέρος)

Τα παραμύθια που διαβάσαμε σχετικά με την οικογένεια μας έδωσαν αφορμή για πολλές και ποικίλες δραστηριότητες. Πιο συγκεκριμένα:

« Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες»

-Ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας ήρωα και συμπληρώσαμε πίνακα με τις προτιμήσεις μας.

-Δραματοποιήσαμε την ιστορία

-Ταξινομήσαμε τα αντικείμενα που είχαν οι αρκούδες με βάση το μέγεθος και σε ποιον άνηκαν (μικρό, μεσαίο, μεγάλο).

-Επεξεργαστήκαμε τον αριθμό 3.

-Φτιάξαμε το σπιτάκι των 3 αρκούδων από χαρτοσακούλα και βάλαμε μέσα  φιγούρες  με γλωσσοπίεστρα.

203

« Η κούκλα που ήθελε αποκτήσει ένα μωρό»

-Δραματοποιήσαμε την ιστορία, την αναδιηγηθήκαμε με καρτέλες και την αριθμήσαμε (1-10).

-Μαθηματικά με ματριόσκες: Σειροθετήσεις, αντιστοιχήσεις, μισό-ολόκληρο.

-Μόμπιλε με ρώσικες κούκλες.

114

« Ένα αλλιώτικο αδερφάκι»

-Ζωγραφίσαμε ένα αλλιώτικο αδερφάκι που θα θέλαμε να έχουμε.

-Δημιουργήσαμε οικογένειες ζώων/αντικειμένων και βρήκαμε το ζώο/ αντικείμενο που δεν ταίριαζε με τα υπόλοιπα.

-Εποπτικό υλικό (εντοπίζουμε το διαφορετικό).

«Σημασία έχει η αγάπη»

-Συζητήσαμε για τα είδη οικογενειών που υπάρχουν

« Ποια είναι η Πέππα;»

-Memory game με την Πέππα.

-Ζωγραφίσαμε την οικογένεια της Πέππας και την κάναμε κορνίζα

DSC02987

 

24 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παχυσαρκίας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παχυσαρκίας (24/10), καλέσαμε και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας τη Διατροφολόγο κ. Νικολέτα Τουρλιώτη για να μας μιλήσει για την αναγκαιότητα της σωστής διατροφής και άσκησης στη ζωή μας. Μας έδειξε τη διατροφική πυραμίδα, μάθαμε τους σωστούς συνδυασμούς τροφών και σε τι ποσότητα πρέπει να υπάρχει στο καθημερινό μας διαιτολόγιο η κάθε ομάδα τροφών (υδατάνθρακες, λαχανικά, πρωτεΐνη, φρούτα, γαλακτοκομικά). Συζητήσαμε για τη διατροφική αξία του ψωμιού και δοκιμάσαμε διάφορα είδη (πολύσπορο, σταρένιο, σικάλεως κτλ) μιας και το θέμα που διαπραγματευόμαστε αυτό τον καιρό στο νηπιαγωγείο μας είναι το «ΨΩΜΙ».

Με τα παιδιά αναπαραστήσαμε ένα πιάτο με στεφάνι,το χωρίσαμε με ταινία σε 4 μέρη και τοποθετήσαμε σε αυτό τις ομάδες τροφών που πρέπει να έχει ένα ολοκληρωμένο και υγιεινό πιάτο. Έπειτα κατασκευάσαμε «Το πιάτο της υγιεινής διατροφής» .

 

Οι πρώτες μας δραστηριότητες…

1. Παιχνίδια γνωριμίας μεταξύ των παιδιών: Ακούγεται μουσική και μια κορόνα αλλάζει κεφαλάκια. Όταν σταματήσει η μουσική το παιδί που έχει την κορόνα λέει το όνομα του και στο τέλος του παιχνιδιού χορεύουμε όλοι μαζί.

2. Πρώτη επαφή των παιδιών με την καρτέλα του ονόματος τους: Με το χτύπημα του ταμπουρίνου, βρίσκουμε το αρχικό τους γράμμα, μετά την καρτέλα με το όνομά τους και τέλος προσπαθούν να το γράψουν στο πίνακα.

3. Παιχνίδια για τα χρώματα με στεφάνια και αντικείμενα της τάξης: Τα παιδιά ψάχνουν αντικείμενα, τα τοποθετήσουν στο αντίστοιχο στεφάνι και ύστερα τα μετρούν.

4. Πανελλήνια ήμερα Σχολικού Αθλητισμού: Γνωρίσαμε μέσα από βιβλία τα αθλήματα που υπάρχουν και κάναμε αθλοπαιδιές στην αυλή μας. Ισορροπία πάνω σε τουβλάκια, πέρασμα μέσα από στεφάνια, σκυταλοδρομίες, ακοντισμό και δισκοβολία. Η μέρα έκλεισε με τη απονομή μεταλλίων.

5. Με χαρά ανακαλύψαμε δυο είδη φρούτων που υπάρχουν τώρα το φθινόπωρο στην αυλή μας μια ροδιά και ένα αμπέλι. Έτσι λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να τα παρατηρήσουμε, να κόψουμε σταφύλια και ροδιά και να τα δοκιμάσουμε.

6. Την 4η  Οκτωβρίου, ημέρα των ζώων την αφιερώσαμε στους φίλους μας τα ζώα βλέποντας εικόνες και συζητώντας με τα παιδιά για τα ζώα που ζουν κοντά τους. Το θέμα παρουσίασε μεγάλο ενδιαφέρον από τα παιδιά και το δουλέψαμε λίγες μέρες ακόμα. Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους βιβλία με ζώα, τα διαβάσαμε, παίξαμε με παζλ ζώων, είδαμε βιντεάκια με τις συνήθειές τους και κλείσαμε το θέμα μας με την προστασία τους. Το κάθε παιδί αποτύπωνε το δικό του μήνυμα πάνω στην καμηλοπάρδαλη.

DSCN3221

 

7. Ανακαλύψαμε την ευθεία, τεθλασμένη και καμπύλη γραμμή μέσα από τα παιχνίδια με σκοινάκι. Τα παιδιά σε μικρές ομάδες προσπαθούν να φτιάξουν γεωμετρικά σχήματα με το σκοινί και να το παρουσιάσουν στην υπόλοιπη ομάδα.

 

H Οικογένειά μου (α μέρος)

Ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν οικογενειακές φωτογραφίες. Τις παρουσιάσαμε στην παρεούλα και διακοσμήσαμε με αυτές το δέντρο της τάξης μας.

Δείξαμε εποπτικό υλικό με διάφορους τύπους οικογένειας. Κάθε παιδί έβαζε το όνομα του (και σε παραλλαγή το πιόνι του) στην εικόνα που αντιπροσώπευε τη δική του οικογένεια.

Ποιος ζει στο σπίτι μου; Κολήσαμε σε σπιτάκια χρωματιστά χαρτάκια ανάλογα με τον αριθμό των μελών της οικογένειας μας. Επεκτείνοντας τη δραστηριότητα είδαμε εικόνες σπιτιών, βάλαμε το όνομα μας στο σπίτι που μοιάζει περισσότερο στο δικό μας και αντιστοιχήσαμε σπιτάκια με γεωμετρικά σχήματα.

Μετρήσαμε και βάλαμε δίπλα στο όνομα μας τόσα ξυλάκια όσα τα μέλη της οικογένειας μας και στη συνέχεια έπρεπε να μπούμε στο στεφάνι με το σωστό αριθμό (ανάλογα με τα ξυλάκια που είχαμε βάλει).

Κόψαμε, ζωγραφίσαμε ανθρωπάκια και συμπληρώσαμε τον πίνακα: Στην οικογένεια μου είμαι το μεγαλύτερο/ το μεσαίο/ το μικρότερο/ το μόνο παιδί…

Σειροθετήσαμε εικόνες με τη χρονική ακολουθία της εξέλιξης του ανθρώπου

Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι για την οικογένεια.

Ανασυνθέσαμε σχετικές λέξεις (μαμά, μπαμπάς, αδερφός,κτλ)

Ζωγραφίσαμε φιγούρες (μαμά, μπαμπάς, παιδί) για να δραματοποιήσουμε το τραγούδι του Μ. Λοίζου: «Οι δικοί μου» και φτιάξαμε δαχτυλόκουκλες για το τραγούδι: «Family finger»

Αναπαραστήσαμε με παντομίμα διάφορες ρουτίνες από την οικογένεια στη γωνιά του κουκλόσπιτου και τα παιδιά μάντευαν ποιο μέλος της οικογένειας ήταν.

Φτιάξαμε σπιτάκι-βιβλιαράκι για την οικογένεια.

204

 

Τα πάντα γύρω από το όνομα μου

Η ενασχόληση με το όνομα μας περιλαμβάνει δραστηριότητες για το αρχικό μας γράμμα και για ολόκληρο το όνομα μας.

Για το αρχικό μας γράμμα:

Το σχηματίσαμε με ταινία και δαχτυλομπογιές

Το σχηματίσαμε με ταινία και δαχτυλομπογιές

Το γεμίσαμε με πολύχρωμα χαρτάκια

Το γεμίσαμε με πολύχρωμα χαρτάκια

Για ολόκληρο το όνομα μας:

Γλωσσικό παιχνίδι: « Είναι το γράμμα στο όνομα μου; Ναι/ Όχι»

Γλωσσικό παιχνίδι: « Είναι το γράμμα στο όνομα μου; Ναι/ Όχι»

Μπαλονοπαιχνίδια: 1.Πετάμε το μπαλόνι ψηλά και το παιδί που ακούει το όνομα του πρέπει να το πιάσει πριν πέσει κάτω.

Μπαλονοπαιχνίδια: 1.Πετάμε το μπαλόνι ψηλά και το παιδί που ακούει το όνομα του πρέπει να το πιάσει πριν πέσει κάτω.

125

Κινητικό παιχνίδι: Το παιδί που βρίσκει την καρτέλα του δίνει παραγγέλματα στα άλλα παιδιά.

Φτιάξαμε βιβλίο με το όνομα μας

Φτιάξαμε βιβλίο με το όνομα μας

Καλή Σχολική Χρονιά σε όλους!!!

Προτεραιότητα μας στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς είναι η γνωριμία των παιδιών μεταξύ τους, με τις γωνιές της τάξης και με το χώρο του σχολείου γενικότερα.

Ξεκινήσαμε παίζοντας πολλά παιχνίδια γνωριμίας:

Το ζάρι των αγαπημένων μου

Το ζάρι των αγαπημένων μου

Παραλλαγή του παραδοσιακού παιχνιδιού: « Η μικρή Ελένη»

Παραλλαγή του παραδοσιακού παιχνιδιού: « Η μικρή Ελένη»

Ποιος λείπει;

Ποιος λείπει;

Παίξαμε παιχνίδι με τους κανόνες και αριθμήσαμε τις ρουτίνες της τάξης μας:

Γνωρίσαμε τις γωνιές  μέσα από διάφορες δραστηριότητες:

Τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε το παιχνιδοτράγουδο: «Θα πάω νηπιαγωγείο».

Τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε το παιχνιδοτράγουδο: «Θα πάω νηπιαγωγείο».

Μπερδέψαμε τα υλικά των γωνιών και έπρεπε να βρούμε ποιο ανήκει που.

Μπερδέψαμε τα υλικά των γωνιών και έπρεπε να βρούμε ποιο ανήκει που.

Παίξαμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού με αφορμή το παραμύθι « Ο Πιπ πάει σχολείο», κρύβοντας καρτέλες με στοιχεία της ιστορίας στις γωνιές που τα παιδιά έπρεπε να ανακαλύψουν για να τους αποκαλυφθεί η ιστορία του Πιπ.

Με μπαλόνι (σκάσαμε το μπαλόνι και «διαβάσαμε» τα αντικείμενα που έδειχναν μέσα τα χαρτάκια ψάχνοντας να τα βρούμε μέσα στην τάξη).

071

Διαβάσαμε: « Μαυρούλα, πρώτη μέρα στο σχολείο» και μετά παίξαμε κρυφτό. Η «Μαυρούλα» κρύφτηκε σε μια γωνιά και εμείς ακολουθώντας τα στοιχεία που μας έδινε  έπρεπε να τη βρούμε (περνώντας από όλες τις γωνιές).

Και οι πρώτες μας εργασίες:

Η πρώτη μου ζωγραφιά

Η πρώτη μου ζωγραφιά

Ομαδική εργασία με τη Μαυρούλα και τους λόγους που πρέπει να πηγαίνουμε σχολείο.

Ομαδική εργασία με τη Μαυρούλα και τους λόγους που πρέπει να πηγαίνουμε σχολείο.