ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΑΣΕ (Α’ μέρος)

Ο κύκλος του νερού

Διαβάσαμε από το you tube το παραμύθι του Eric Carle: « Το μικρό σύννεφο», αναπαραστήσαμε με το σώμα μας τις μεταμορφώσεις του, τις βάλαμε στη σωστή σειρά και  τις αριθμήσαμε. Ψηφίσαμε την αγαπημένη μας μεταμόρφωση και τη ζωγραφίσαμε με άσπρη δακτυλομπογιά.

Στη συνέχεια διαβάσαμε: « Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα» και τις « Περιπέτειες του μικρού σταγονούλη». Τα δραματοποιήσαμε και συμπληρώσαμε Φ.Ε ( κόβοντας και κολλώντας εικόνες για τον κύκλο του νερού).

   

Επεξεργαστήκαμε το βιβλίο: « Πέφτει, πέφτει η σταγόνα», είδαμε εποπτικό υλικό και βάλαμε τις εικόνες στη σωστή σειρά. Πραγματοποιήσαμε πειράματα για την εξάτμιση, τη συμπύκνωση και την υγροποίηση του νερού και διαβάσαμε και συμπληρώσαμε την ιστορία της βροχής.

Παίξαμε παιχνίδια για το νερό και τη βροχή, κόψαμε και ζωγραφίσαμε σταγόνες και φτιάξαμε την ατομική χειροτεχνία: « Μια βροχερή μέρα».

Καταιγίδα από χέρια

Νερό, Φωτιά, Καταιγίδα

Οι σταγόνες της βροχής και ο κεραυνός

Φθινοπωρινά χρώματα

Ομαδοποιήσαμε φύλλα ανάλογα με το χρώμα, βάψαμε ρολάκια και κόψαμε φύλλα και παίξαμε παιχνίδι αντιστοίχισης (χρώματος με φύλλα) σε ζευγάρια.

Χρησιμοποιήσαμε 3 φθινοπωρινά χρώματα( κίτρινο, πορτοκαλί, πράσινο) για να παίξουμε διάφορα παιχνίδια.

Φτιάξαμε φθινοπωρινά φαναράκια, βελανίδια με χρωματιστά φύλλα και διακοσμήσαμε ανάλογα τα παράθυρα της τάξης μας.

 

 

 

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Μιλήσαμε για την ελληνική σημαία, είδαμε τα χρώματα της και τι συμβολίζουν και την φτιάξαμε σε επιτραπέζιο παιχνίδι.

Με αφορμή το ποίημα «Άσπρο-Γαλάζιο» ζωγραφίσαμε εικόνες με τα χρώματα της ελληνικής σημαίας !!!

Φτιάξαμε ελληνική σημαία καρδούλα και κάναμε παρέλαση !!!

Γνωρίσαμε τα γράμματα που φτιάχνουν τη λέξη «ΟΧΙ» και τα γεμίσαμε με ηλιόσπορους και μακαρόνια και ετοιμάσαμε μια ωραία κατασκευή με γκοφρέ και φυλλαράκια.

Παρακολουθήσαμε σε video την κουκλοθεατρική παράσταση «Το κανόνι της Ειρήνης» από τη Φρόσω Χατόγλου.

Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητές μας για την 28η Οκτωβρίου 1940, ανταλλάζοντας εντυπώσεις από την παρέλαση στο νησί μας και ζωγραφίζοντάς την.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ 2019 ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 10ου ΝΗΠ/ΕΙΟΥ ΧΙΟΥ

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας έφτιαξε το παρακάτω χειροποίητο ημερολόγιο προς πώληση. Τα έσοδα θα αξιοποιηθούν προς όφελος των παιδιών μας, για τη βελτίωση συνθηκών εκπαίδευσης των μαθητών και την αγορά εξοπλισμού που δεν μπορεί να καλύψει ο σχολικός προϋπολογισμός.

Παρακαλούνται οι γονείς να δηλώσουν στις νηπιαγωγούς πόσα τεμάχια επιθυμούν, για να γίνουν έγκαιρα οι παραγγελίες τους.

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Ένα χάρτινο κουτί που «εμφανίστηκε» στην παρεούλα μας στάθηκε η αφορμή για να ξεκινήσουμε να μιλάμε για τον πόλεμο του 1940. Το ανοίξαμε, είδαμε και ονομάσαμε τα αντικείμενα που είχε μέσα και ξεφυλλίζοντας την εφημερίδα «Καθημερινή» (29η Οκτωβρίου 1940) αρχίσαμε να εξιστορούμε τα γεγονότα του πολέμου βλέποντας και ανάλογο εποπτικό υλικό. Είδαμε λέξεις- κλειδιά για την 28η και προσπαθήσαμε να τις αναγνωρίσουμε και να τις διαβάσουμε.

Μάθαμε τη φωνή Ο,ο ( από το ΟΧΙ) και το φτιάξαμε ομαδικά και ατομικά με διαφορετικά υλικά ( όσπρια, σπόρους, τουβλάκια).

Τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε το: « Να τα τα στρατιωτάκια» και φωνάξαμε «ΑΕΡΑ και ΟΧΙ» υπό τους ήχους του Ντούτσε. Με το σώμα μας αυτοσχεδιάσαμε και αναπαραστήσαμε στιγμιότυπα από τη ζωή των ανθρώπων σε καιρό πολέμου ( περάσαμε κάτω από συρματοπλέγματα, κρυφτήκαμε υπό τους ήχους πυροβολισμών, κτλ), κάναμε παρέλαση και φτιάξαμε: « Το φανταράκι που χαιρετά».

  

Μιλήσαμε για την ελληνική σημαία, φτιάξαμε το ξύλινο πάζλ της και σειραθετήσαμε σημαίες από τη μεγαλύτερη στη μικρότερη και το αντίστροφο. Αναφερθήκαμε και στα χρώματα της διαβάζοντας και ζωγραφίζοντας το ποιηματάκι: « Άσπρο-γαλάζιο». Παράλληλα παρατηρήσαμε και αναγνωρίσαμε σημαίες των χωρών του κόσμου (σχέδια και χρώματα) και παίζοντας σε ζευγάρια αντιστοιχήσαμε σημαίες στη σωστή θέση.

    
   

                             

Διαβάζοντας το παραμύθι: « Οι μεγάλοι παίζουν τον πόλεμο. Γιατί;» μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και να δούμε και να σχολιάσουμε σχετικές εικόνες. Θέλοντας να τονίσουμε το πόσο σημαντική είναι η ειρήνη διαβάσαμε το ποίημα: « Ειρήνη» , είδαμε το εικονόλεξο του και το δραματοποιήσαμε ως εξής: Η γη μας (υδρόγειος σφαίρα) είναι άρρωστη και εμείς γινόμαστε γιατροί την εξετάζουμε και της δίνουμε φάρμακα για να γίνει καλά. Τραγουδήσαμε  και χορέψαμε γύρω από τη γη μας το: « Αν όλα τα παιδιά της γης», είδαμε  τα σύμβολα της ειρήνης και φτιάξαμε  το διχαλωτό της σύμβολο με χρωματιστές δαχτυλίτσες.

                                   

Τέλος με αφορμή τη γιορτή του συμμαθητή μας, του Δημήτρη,  αναφερθήκαμε στην ιστορία του Αγίου Δημητρίου και στο μύθο του Μαύρου Καβαλάρη (26η Οκτωβρίου 1912), τη ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε πάζλ με την εικόνα του αγίου.

         

 

 

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 7-11-2018 ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9-11-2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Την Τετάρτη 7/11/2018 όλα τα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία της χώρας θα είναι κλειστά

λόγω των εκλογών της Διδασκαλίας Ομοσπονδίας Ελλάδος.

Την Παρασκευή 9/11/2018 το Νηπιαγωγείο μας θα λειτουργήσει μέχρι τις 10:30 λόγω της εορτής της 11ης Νοεμβρίου.

Τα παιδιά δεν θα φέρουν φαγητό μαζί τους και δεν θα λειτουργήσει η πρωινή πρόωρη υποδοχή (η πόρτα θα ανοίξει στις 8:15).

Ευχαριστούμε

4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Για την Παγκόσμια Μέρα των Ζώων, συζητήσαμε για τα ζώα (ποιο είναι το αγαπημένο μας ζωάκι, αν έχουμε ζώα στο σπίτι και ποια, πώς πρέπει να τα φροντίζουμε κλπ.) Διαβάσαμε το παραμύθι: «Ο γείτονας μας το γουρούνι», βάλαμε το όνομά μας κάτω από τον αγαπημένο μας ήρωα και το δραματοποιήσαμε, φορώντας μάσκες.

Παίξαμε το μουσικό παιχνίδι: «Ποιο είναι το προβατάκι;», κόψαμε καρδιές και κολλήσαμε ζωάκια και φτιάξαμε σκυλάκια, ζωγραφίζοντας τα χαρακτηριστικά τους.

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Αναφερθήκαμε στα ζώα που ζουν κοντά μας και πώς τα προσέχουμε.

 

Φτιάξαμε κάρτα με ζωάκια και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι.

 

Παίξαμε ομαδικό παιχνίδι στην παρεούλα και ομαδοποιήσαμε τα ζώα ανάλογα με το πού ζουν.

 

 

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ – 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, διαβάσαμε την ιστορία «Μια αθλητική μέρα στο δάσος, γίναμε και εμείς λαγοί που αγωνιστήκαμε, πηδώντας εμπόδια (τουβλάκια) και παίξαμε μπάσκετ και ποδόσφαιρο στην αυλή του σχολείου μας.

Μιλήσαμε και αναγνωρίσαμε διάφορα αθλήματα και παρακολουθήσαμε βίντεο με μεγάλους Έλληνες αθλητές (Ν. Γκάλης, Β. Πατουλίδου, Γ. Ανετοκούμπο κα.) και ζωγραφίσαμε το άθλημα που θα θέλαμε να κάνουμε. Διαβάσαμε την ιστορία του Φ. Μανδηλαρά «Ολυμπιακοί Αγώνες» και χρωματιστές δαχτυλίτσες φτιάξαμε τους 5 Ολυμπιακούς κύκλους. Η όλη μας προσπάθεια επιβραβεύτηκε με το κύπελλο που πήραμε μαζί μας στο σπίτι με το σύνθημα «Ο Αθλητισμός μας ενώνει».

2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Στο τμήμα μας μιλήσαμε για τα αθλήματα, τα καταγράψαμε και ψηφίσαμε το άθλημα που μας αρέσει να κάνουμε.

Κάναμε αναφορά στο πόσο καλό κάνει η γυμναστική στο σώμα μας, πώς γυμναζόμαστε και με τη συνοδεία μουσικής, κάναμε ασκήσεις ρυθμικής γυμναστικής και χαλάρωσης.

Φτιάξαμε ένα κύπελλο με το σύνθημα «Ο Αθλητισμός ενώνει»

Παίξαμε στην αυλή Μπάσκετ και κάναμε αγώνες δρόμου!

 

ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Τις πρώτες μέρες της νέας σχολικής χρονιάς δώσαμε έμφαση στη γνωριμία μεταξύ των μελών της ομάδας και στη δημιουργία κλίματος φιλίας και συνεργασίας.

Παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας με όλη την ομάδα

«H μπάλα στον αέρα»

«Το μουσικό καπέλο»

«Το μπαλάκι που καίει»

-Επιτραπέζια παιχνίδια με κάρτες ερωτήσεων με σκοπό να μάθουν οι άλλοι περισσότερα πράγματα για τον εαυτό μας, την οικογένειά μας, τις συνήθειές μας κ.α.

Παίξαμε σε ζευγάρια και ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας. Φτιάξαμε γιρλάντα με σημαιάκια και δημιουργήσαμε τη παρέα της τάξης.

«Ας ενωθούμε»

Συμμετείχαμε σε πολλές δραστηριότητες για τη δημιουργία κλίματος φιλίας και συνεργασίας. Διαβάσαμε τα παραμύθια «Ο μικρός κάστορας και η ηχώ», «Αυτή η μπάλα είναι για όλους», «Τα μπαλόνια της φιλίας» και «Τι κι αν είμαι ασβός», τα συζητήσαμε, τα δραματοποιήσαμε, ζωγραφίσαμε κα. Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα «Best Buddies» και τον αναπαραστήσαμε με το σώμα μας και παίξαμε πολλά, μα πολλά παιχνίδια !!!

Κάνω κάτι μαζί με ένα φίλο/φίλη μου

Ζωγραφική σε ζευγάρια

«Best Buddies»

Μεταφέραμε το μπαλόνι μας με διάφορους τρόπους

Σκυταλοδρομία με μπαλόνια

Δραματοποίηση:»Τι κι αν είμαι ασβός;»

«Συνεργατικές καρέκλες»

«Αγκαλιτσοφωλίτσες»

«Ο κύκλος που μεγαλώνει»