Ήρθες ξανά γλυκό καλοκαιράκι…

Με αφορμή τον ερχομό του Ιουνίου, τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού, συμπληρώσαμε κείμενο-εικονόλεξο για το νέο μήνα και τον ζωγραφίσαμε όπως τον φανταζόμαστε. Βάλαμε στη σειρά κουβαδάκια με τα γράμματα του Ιουνίου και στη συνέχεια μεταφέραμε τη δραστηριότητα σε Φ.Ε.

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Καλοκαίρι και το ποντικάκι λύνει έναν πολύ δύσκολο γρίφο» και ζωγραφίσαμε το καλοκαίρι όπως το φανταζόμαστε. Είδαμε on line και ζωγραφίσαμε την ιστορία: «Ποιος έφερε το καλοκαίρι;» και στη συνέχεια προσπαθήσαμε να αντιληφθούμε το καλοκαίρι μέσα από τις 5 αισθήσεις μας ( όραση/ακοή/αφή/γεύση/όσφρηση).

Γνωρίσαμε τη θάλασσα μέσα από μαγνήτες και παρατηρήσαμε τους θησαυρούς της ( κοχύλια, όστρακα, μαργαριτάρια, κτλ). Βάλαμε στο αυτί μας ένα μεγάλο κοχύλι και καταγράψαμε τους ήχους που ακούσαμε. Είδαμε 3D βιβλίο με τα ζώα της θάλασσας και μάθαμε ποια είναι θηλαστικά και ποια γεννούν αβγά. Με αφορμή τα ζώα που ζουν στη θάλασσα τα ταξινομήσαμε ανάλογα με το μέρος που ζουν ( γη/αέρας/θάλασσα).

Μέσα από τις ιστορίες: «Ένα ψάρι που δεν ήξερε να κολυμπάει» και «Ένας καλόκαρδος καρχαρίας» είδαμε εικόνες για ψάρια και ζώα της θάλασσας, τα αντιστοιχήσαμε με τις σωστές λέξεις και παίξαμε παιχνίδι παρατηρητικότητας με καρτέλες- αινίγματα. Παράλληλα μιλήσαμε για την χελώνα καρέτα-καρέτα που κινδυνεύει και σειραθετήσαμε σχετικές εικόνες.

Κάναμε τον καθιερωμένο διαγωνισμό ψαρέματος και τον εμπλουτίσαμε χρησιμοποιώντας χρωματιστά ψάρια με διάφορα σχήματα. Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και παίξαμε το παιχνίδι: «Τα ψάρια στο πιάτο μας». Κάναμε εργασίες με ψαράκια, συμπληρώνοντας τα λέπια και τους αριθμούς (1-10) για να σχηματιστεί η εικόνα.

Φυσικά δε θα μπορούσαμε να μην μιλήσουμε για τα αγαπημένα μας παγωτά. Είδαμε παγωτά σε πίνακες ζωγραφικής, κάναμε τα μαθηματικά μας και διαλέξαμε και κόψαμε ξυλάκια, χωνάκια, κυπελάκια. Βάλαμε στη σειρά εικόνες με τον παγωτατζή από τον πιο παλιό ως τον πιο… μοντέρνο, ακούσαμε το ομώνυμο τραγούδι και το ζωγραφίσαμε.

Παίξαμε παιχνίδια με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα( Dance and freeze song, Το κυνήγι του καρχαρία, Lets twist again, κτλ) και χορέψαμε και διασκεδάσαμε.

Φτιάξαμε όμορφες χειροτεχνίες με θέμα το καλοκαίρι. Κόψαμε κουβαδάκια και φτυαράκια , φτιάξαμε καλοκαιρινό καδράκι και διάφορα ζώα της θάλασσας( ψάρια με χρωματιστά λέπια, αστακούς, φάλαινες φυσητήρες, μέδουσες και τρομερούς και τρομακτικούς!!! καρχαρίες). Με τις παλάμες μας φτιάξαμε καβουράκια, ενώ με νερομπογιές , σταμπαδόρους και το τύπωμα της πατούσας μας  φτιάξαμε την εργασία: «Πατημασιές στην παραλία». Κόψαμε και ζωγραφίσαμε κυκλαδίτικα σπίτια και φτιάξαμε την ομαδική εργασία: «Ελληνικό νησί».

Μέσα σε όλα αυτά δε ξεχάσαμε φυσικά και το μπαμπά που γιόρταζε στις 20/6. Διαβάσαμε το παραμύθι: «Ο καλύτερος μπαμπάς του κόσμου» και ζωγραφίσαμε τι μας αρέσει να κάνουμε περισσότερο με το μπαμπά μας. Κόψαμε ένα πουκάμισο-κάρτα, γράψαμε την ευχή «Χρόνια Πολλά μπαμπά» και έτοιμο το δωράκι μας!!!

Κοινωνική Αλληλεγγύη από το 10ο Νηπιαγωγείο Χίου

Αν και η φετινή χρονιά ήταν δύσκολη, γεμάτη εμπόδια και νέες προκλήσεις, τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι οικογένειες της κοινότητάς μας έδειξαν για ακόμη μια φορά την κοινωνική τους αλληλεγγύη μέσω προσφορών.

Συγκεκριμένα στο Νηπιαγωγείο μας συλλέξαμε στον ειδικό κάδο μπαταρίες, οι οποίες στάλθηκαν στην Εταιρεία ΑΦΗΣ Α.Ε.

Μέσα στη χρονιά ο κάδος συλλογής καπακιών γέμισε 4 φορές και τα καπάκια παραδόθηκαν μέσω του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού του Νηπιαγωγείου, της κ. Μαρκέλλας Αγιασμάτη, στον Παγχιακό Σύλλογο ΑΜΕΑ  για συμμετοχή στην αγορά ειδικού αμαξιδίου.

Επιπλέον, οι οικογένειες εκπαιδευτικών και παιδιών συγκέντρωσαν ρούχα και παιχνίδια για τον Σύλλογο Πολυτέκνων Χίου.

Ευχαριστούμε όλους τους συμμετέχοντες στις προσπάθειες αυτές για τις συνεισφορές τους και τους τοπικούς Συλλόγους για την άψογη συνεργασία που έχουμε όλα αυτά τα χρόνια.

Οι Νηπιαγωγοί

Συναισθήματα

Η τελευταία θεματική που επιλέξαμε να δουλέψουμε στην τάξη μας ήταν τα συναισθήματα και η διαχείρισή τους.

Ξεκινήσαμε, συζητώντας για το καλοκαίρι, όπου τα παιδιά ανέφεραν ότι είναι η αγαπημένη τους εποχή.  Με αφορμή αυτή τη συζήτηση, μιλήσαμε και για άλλα πράγματα,  πρόσωπα και καταστάσεις που αγαπάμε και στη συνέχεια μιλήσαμε γενικότερα για την αγάπη.

Διαβάσαμε το παραμύθι: “ θα σε αγαπώ ότι και αν γίνει”  και  περιγράψαμε τον τρόπο με τον οποίο αντιδρά το σώμα μας όταν νιώθουμε αυτό το συναίσθημα.

Διαβάσαμε πολλά παραμύθια

«Όταν θυμώνω»

«Νιώθω φόβο»

Διαβάσαμε την ιστορία «η παλέτα των συναισθημάτων» και φτιάξαμε τη δική μας παλέτα

Ζωγραφίσαμε χαρούμενα, λυπημένα, θυμωμένα και φοβισμένα πρόσωπα

και συζητήσαμε για τον τρόπο που αντιδρά το σώμα μας σε κάθε συναίσθημα και πράγματα και καταστάσεις που μας προκαλούν αυτά τα συναισθήματα

Αναπαραστήσαμε τα συναισθήματα

 Στην πορεία,  τα παιδιά μας ανέφεραν τα υπόλοιπα συναισθήματα που γνωρίζουν,  τα καταγράψαμε και τα αποτυπώσαμε, ταξινομώντας τα σε θετικά και αρνητικά

Τραγουδήσαμε το τραγούδι των συναισθημάτων στους ρυθμούς του Χόκυ-Πόκυ και φτιάξαμε ομαδική αφίσα προτείνοντας δραστηριότητες που θα μας βοηθήσουν να διαχειριστούμε τη λύπη

Σκετήκαμε ιδέες για να διώξουμε το θυμό μας

Και να αντιμετωπίσουμε το φόβο μας

Παίξαμε παιχνίδι ρόλων για τη διαχείριση καταστάσεων που μας προκαλούν δυσάρεστα συναισθήματα

Κατασκευάσαμε τις μαριονέτες των συναισθημάτων και παίξαμε παιχνίδι όπου περιέγραφα μια κατάσταση και τα παιδιά μάντευαν ποιο συναίσθημα θα ένιωθαν αν τους συνέβαινε. Επιλέγαν κ έδειχναν τη μαριονέτα του συγκεκριμένου συναισθήματος

Κατασκευάσαμε τον τροχό των συναισθημάτων και κάθε πρωί επιλέγαμε το συναίσθημα που νιώθαμε. Έπειτα, παρουσιάζαμε στην υπόλοιπη ομάδα το συναίσθημα και μοιραζόμασταν τα προβλήματα και τις ανησυχίες μας.

Μαθαίνουμε για τη Μέλισσα

Επιστρέφοντας μετά τις διακοπές του Πάσχα στο σχολείο, επεκτείναμε τη θεματική μας ενότητα «Τα έντομα»  και εστιάσαμε ειδικότερα στη ζωή των μελισσών.

 Ξεκινώντας,   θυμηθήκαμε όσα ήδη είχαμε μάθει για  το σώμα και τη ζωή  των εντόμων και διαβάσαμε το βιβλίο «Το καμουφλάζ” των εκδ. Σαββάλα.

Στη συνέχεια παρουσιάσαμε οπτικοακουστικό υλικό για τις μέλισσες και τη ζωή τους.

Γνωρίσαμε την ανατομία του σώματός της, τον κύκλο ανάπτυξης της, τα είδη μελισσών που ζουν στην κυψέλη και το ρόλο που διαδραματίζουν στην κοινωνία της, τα προϊόντα που παίρνουμε, το ρόλο που παίζει στο οικοσύστημα και τους λόγους που κινδυνεύει με αφανισμό.

Τραγουδήσαμε και παίξαμε το παιχνίδι: “Περνά, περνά η μέλισσα”

Τραγουδώντας το τραγούδι από τα Ζουζούνια- Οι εννέα μελισσούλες, γίναμε και εμείς μελισσούλες

και συνεχίζοντας….. εργαστήκαμε πάνω στις χωροχρονικές έννοιες (πάνω- κάτω, μπροστά-πίσω, μέσα- έξω, δεξιά- αριστερά), όπου οι μελισσούλες μετακινούνταν αντίστοιχα στο λουλούδι

Παίξαμε το παιχνίδι “πετάει-πετάει”

«Μπιιιιιιιιζ»

Γνωρίσαμε το μέλι και τα οφέλη για την υγεία μας. Παρακολουθήσαμε βίντεο με τον τρόπο συλλογής του μελιού και γνωρίσαμε το επάγγελμα του μελισσοκόμου

και φυσικά το δοκιμάσαμε

Μιλώντας για την κηρήθρα και το σχήμα που έχουν τα κελιά της, γνωρίσαμε το εξάγωνο, όπου με αφορμή αυτό, ασχοληθήκαμε και με τα υπόλοιπα σχήματα.

Τα αναπαραστήσαμε με το σώμα μας

Οδηγήσαμε τα αυτοκίνητα στα σχήματα

Τα εντοπίσαμε στο χώρο

τοποθετούσαμε ότι έλειπε σε κάθε σχήμα

Παίξαμε το παιχνίδι: “Βασιλιά, βασιλιά ποιο σχήμα να σου κάνω;” και τα σχεδιάσαμε στην άμμο

τα σχεδιάσαμε με όποιον τρόπο μπορούσαμε

και συνεργαστήκαμε με κάποιον φίλο μας, όπου κάναμε ζωγραφιές χρησιμοποιώντας τα σχήματα

Προγραμματίσαμε το Beebot το μελισσορομποτάκι να συλλέγει το νέκταρ από τα λουλούδια και να επιστρέφει πίσω το μέλι στην κυψέλη

Κάναμε πολλές εργασίες

 και στον διαδραστικό πίνακα

και τις παρουσιάσαμε

Μέρα-Νύχτα και η εναλλαγή των εποχών

Λίγο πριν ο Χειμώνας δώσει τη θέση του στην Άνοιξη στην τάξη μας ασχοληθήκαμε με την εναλλαγή των εποχών  και την εναλλαγή της μέρας και της νύχτας.

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας την “Ιστορία του Φλεβάρη” της Λ.Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.

Συζητήσαμε για τους μήνες και τις εποχές, εντοπίζοντας και περιγράφοντας τις αλλαγές που έχουμε παρατηρήσει στη φύση, στη ζωή, στις συνήθειες και στην ενδυμασία των ανθρώπων. Συνεχίζοντας,  ακούσαμε τις απόψεις των παιδιών και καταγράψαμε τις αρχικές ιδέες  για την εναλλαγή μέρας και νύχτας  οι οποίες παρουσίαζαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Πραγματοποιήσαμε πείραμα με το φακό

Είδαμε οπτικοακουστικό υλικό από δορυφόρους

Παρακολουθήσαμε βίντεο από την περιφορά της γης

και ομαδοποιήσαμε εικόνες με δραστηριότητες που κάνουμε τη μέρα κ τη νύχτα

Αποτυπώσαμε στις ζωγραφιές μας την αλλαγή που υπάρχει στη μέρα-νύχτα,

Κάναμε ομαδική εργασία με τη μέρα και τη νύχτα

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Ο φεγγαροσκεπαστής» του Eric Puybaret

Στη συνέχεια μιλήσαμε για την κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο και την κλίση που έχει καθώς κινείται, γεγονός που κάνει τις ακτίνες του ήλιου πιο θερμές και διαμορφώνει τις εποχές μας.

Γνωρίσαμε τις εποχές και ομαδοποιήσαμε εικόνες, που τις τοποθετήσαμε στην εποχή που ανήκουν

Κατασκευάσαμε τον τροχό με τους μήνες και τα δέντρα των εποχών

Παίξαμε παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα

Μιλήσαμε αναλυτικότερα για την Άνοιξη και τις αλλαγές που φέρνει, παρατηρήσαμε την αμυγδαλιά στην αυλή μας, τοποθετήσαμε σε χρονική ακολουθία τα στάδια του άνθους.

Φτιάξαμε ομαδική εργασία με την αμυγδαλιά στον κήπο μας

Ντύσαμε τις κούκλες ανάλογα με την εποχή

Εκτός από τις αρχικές ιδέες, ζωγραφίσαμε και τις τελικές ιδέες μας για το φαινόμενο της εναλλαγής μέρας-νύχτας.

Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο

Στα πλαίσια της Ομαλής Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο  τα μεγάλα νήπια των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν από κοινού σε ένα πρόγραμμα συνεργασίας με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Χίου.

Μέσα στην τάξη, πριν έρθουμε σε επαφή με το Δ.Σ.  συζητήσαμε για το πώς φανταζόμαστε ότι είναι στο δημοτικό σχολείο και τι κοινά σημεία υπάρχουν. Διαβάσαμε online  το παραμύθι: «Το έξυπνο χταπόδι και το χρωματιστό  ψαράκι» και το ζωγραφίσαμε. Στη συνέχεια παίξαμε μια παραλλαγή του παιχνιδιού: «Βήμα-βήμα πως μ’ αρέσει να πηγαίνω σ’ άλλη θέση» με αντικείμενα που συναντάμε στο Δημοτικό και το ζωγραφίσαμε όπως το φανταζόμαστε.

Μέσα από συζήτηση και παρουσίαση εποπτικού υλικού παρατηρήσαμε πώς είναι ένα Δ.Σ., το συγκρίναμε με το Νηπιαγωγείο, παρακολουθήσαμε το βίντεο με την ιστορία του Φιλαράκη, συμπληρώσαμε ένα διάγραμμα Venn με τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στα 2 σχολεία.

Συζητήσαμε για τα πράγματα που θέλαμε να μάθουμε και καταγράψαμε τις απορίες και τις ερωτήσεις μας.

Στις 28 Μαίου συνδεθήκαμε με την ψηφιακή τάξη της κυρίας Μελίνας του τμήματος Α1 στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χίου για μια πρώτη γνωριμία με τους μαθητές και τη δασκάλα. Υπήρχε μεγάλη χαρά και ενθουσιασμός από όλους και τα παιδιά του Δημοτικού μας έδειξαν την τάξη τους και απάντησαν στις απορίες μας.

Τα παιδιά ζήτησαν από την κυρία Μελίνα να δούνε φωτογραφίες της αυλής του σχολείου και έτσι στις 9 Ιουνίου συνδεθήκαμε και πάλι με την ψηφιακή της τάξης και μας έδειξε φωτογραφίες. Οι μαθητές του Α1 απάντησαν σε κάποιες τελευταίες απορίες των παιδιών και μας πρότειναν να εικονογραφήσουμε ένα βιβλίο που έγραψαν με θέμα την υγιεινή των δοντιών.

Μιλήσαμε με τα παιδιά για τα συναισθήματα που έχουν  τώρα που αφήνουν το Νηπιαγωγείο και πάνε στο Δημοτικό Σχολείο.

Μετά από λίγες ημέρες ένα ταχυδρομικό περιστέρι μας έφερε το βιβλίο του Α1 με την ιστορία του Τάσου, ένα δοντάκι που δεν ήθελε να πλένεται και εμείς ζωγραφίσαμε τις εικόνες του.

Εδώ το παραμύθι μας ολοκληρωμένο:

Το δοντάκι που έμαθε να φροντίζει τον εαυτό του

 

Κλείνοντας το πρόγραμμα αυτό, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κυρία Μελίνα και τους μικρούς της μαθητές του Α1 στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χίου για την άψογη συνεργασία και να ευχηθούμε όλες οι Νηπιαγωγοί με τη σειρά μας στην Βικτωρία, στον Γιάννη, στον Νικόλα, στον Μαρκέλλο, στην Αναστασία, στην Άννα-Μαρία Μ., στην Κωνσταντίνα, στον Πέτρο, στην Βιργινία, στην Γεωργιάννα, στον Μιχάλη, στον Συμεών, στην Άννα-Μαρία Κ., στην Κατερίνα, στον Παντελή και στον Χρήστο τα καλύτερα στο νέο ξεκίνημα στη ζωή τους.

Οι Νηπιαγωγοί

Μαθαίνω τα επαγγέλματα !!!

Φέτος αποφασίσαμε με τα παιδιά να ασχοληθούμε με τα επαγγέλματα και να μάθουμε όσο περισσότερα πράγματα μπορούμε γύρω από αυτά. Διαβάσαμε το βιβλίο: «Μαθαίνω τα επαγγέλματα», είδαμε εικόνες διαφόρων επαγγελμάτων και τα αντιστοιχίσαμε με τα «κατάλληλα» αντικείμενα. Ξεχωρίσαμε το επάγγελμα του πυροσβέστη, διαβάσαμε την ιστορία: «Ορέστης, ο τολμηρός πυροσβέστης» και τη ζωγραφίσαμε.

Γνωρίσαμε τα επαγγέλματα μέσα από τα έργα της Kabelle Kessedjian, παρατηρήσαμε τις εικόνες, τις αντιστοιχήσαμε με τα ονόματα και παίξαμε παιχνίδι μνήμης με τις ομάδες των επαγγελμάτων.

 Το παραμύθι: «Ωχ χταπόδι λάθος πόδι» μας έδωσε την αφορμή για πολλές δραστηριότητες. Αντιστοιχήσαμε τα πλοκάμια του Γιάννου με τα σωστά επαγγέλματα και αναφερθήκαμε στους αριθμούς 1-8.Ψηφίσαμε το επάγγελμα που θέλουμε να κάνουμε, μετρήσαμε τις ψήφους και ανά ομάδες ζωγραφίσαμε το επάγγελμα που ψηφίσαμε και φτιάξαμε το βιβλίο: « Το βιβλίο του αριθμού 8: Τα 8 πόδια του Γιάννου».

Επικεντρωθήκαμε στο επάγγελμα του κομμωτή/κομμώτριας και είδαμε εποπτικό υλικό με τα αντικείμενα του κομμωτηρίου. Βάλαμε στη σωστή σειρά εικόνες με τα πράγματα που κάνουμε στο κομμωτήριο και ανά 2 παιδιά (πελάτης/πελάτισσα- κομμωτής /κομμώτρια) το δραματοποιήσαμε. Κόψαμε και διακοσμήσαμε με πούλιες καθρέφτες, ζωγραφίσαμε τα εργαλεία που είναι απαραίτητα για το συγκεκριμένο επάγγελμα και παίξαμε την «καυτή χτένα» (παραλλαγή από «καυτή πατάτα»).

Ένα άλλο επάγγελμα που μας κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν το επάγγελμα του γιατρού. Αναφερθήκαμε στις διάφορες ειδικότητες, είδαμε εικόνες από το βιβλίο: «Εικόνες από τα επαγγέλματα» και ζωγραφίσαμε την ειδικότητα που μας άρεσε πιο πολύ αιτιολογώντας την απάντηση μας. Παίξαμε γλωσσικό παιχνίδι με σχετικές λέξεις  και μιλήσαμε για τη φωνή Γ,γ. Φτιάξαμε την χειροτεχνία το βαλιτσάκι του γιατρού, διαβάσαμε  «Το πρώτο βιβλίο για το σώμα μου» και διασκεδάσαμε με τον «κ. Σκελετούλη».

Παράλληλα προετοιμαστήκαμε για την επίσκεψη του κ. Σταμάτη Σκευοφύλαξ (καρδιολόγου) και μπαμπά της Κυριακής καταγράφοντας ερωτήσεις και απορίες. Μέσα από την πολύ ενδιαφέρουσα αυτή επίσκεψη τα παιδιά αποκόμισαν χρήσιμες πληροφορίες για το επάγγελμα του γιατρού, γνώρισαν διάφορα ιατρικά εργαλεία και έμαθαν τη χρήση και τη χρησιμότητα τους. Μετά την επίσκεψη κάναμε τις ζωγραφιές μας με θέμα τι μας άρεσε περισσότερο και κάποιοι από εμάς έγιναν μικροί γιατροί φροντίζοντας και εξετάζοντας τα μωρά της τάξης μας.

Είδαμε on line το παραμύθι: «Η αλεπού η καπελού», το ζωγραφίσαμε, κάναμε τις εργασίες μας και με αφορμή την ιστορία της Ρηγούλας μιλήσαμε για το επάγγελμα που θα θέλαμε να κάνουμε όταν μεγαλώσουμε και καταγράψαμε και αιτιολογήσαμε την απόφαση μας.

Λόγω της αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου, το πρόγραμμα συνεχίστηκε στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση με την ανάγνωση του παραμυθιού «Μια συναρπαστική μέρα στη ζωή του μάγειρα Νίκου» και με τη διαδικτυακή επίσκεψη της pastry chef , Αγγελικής Θρουβάλα, η οποία μας έδειξε το εργαστήριο της και απάντησε με προθυμία στις ερωτήσεις των παιδιών.

Ο Μάιος μας έφτασε…

Με την επιστροφή μας στο νηπιαγωγείο ξεκινήσαμε να μιλάμε για το Μάιο και τα λουλούδια. Διαβάσαμε το ποίημα: «Μαγιάτικο στεφάνι» και φτιάξαμε το δικό μας ζωγραφίζοντας λουλούδια.

Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι: «Το λουλούδι του Ορέστη», ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας λουλούδι και αντιστοιχήσαμε εικόνες λουλουδιών με τα ονόματα τους. Μέσα από το βιβλίο «Τα λουλούδια» γνωρίσαμε ακόμα περισσότερα είδη λουλουδιών και παίξαμε παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα με ονόματα λουλουδιών και τα μέρη ενός φυτού.

Μέσα από τη μυθολογία γνωρίσαμε την ιστορία του Νάρκισσου και της Ηχούς και το μύθο του Τριαντάφυλλου. Διαβάσαμε: «Το χαρούμενο λιβάδι» , ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε και παίξαμε με λουλούδια, πέταλα και αριθμούς. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και παίξαμε το παιχνίδι: «Roll and build a flower».

Μετρήσαμε λουλούδια, αντιστοιχήσαμε το σωστό αριθμό και αντιστοιχήσαμε επίσης λουλούδια-σχήματα με μέλισσες που είχαν το ανάλογο σχήμα. Φτιάξαμε ανοιξιάτικα γλαστράκια, ζωγραφίσαμε λουλούδια και φτιάξαμε μελισσούλες.

Με σύμμαχο τον καλό καιρό παίξαμε πολλά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου μας. Ξεκινήσαμε παίζοντας με στεφάνια και στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε  τα στεφάνια για να παίξουμε το παιχνίδι: « Ποια ομάδα θα βάλει πρώτη τα λουλούδια στο πρωτομαγιάτικο στεφάνι;» (σκυταλοδρομία). Γίναμε ακριδούλες( παραλλαγή από αγαλματάκια) και στη συνέχεια παίξαμε το πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι: «Ο βόας».

Σειρά είχε το παραδοσιακό παιχνίδι: «Ο κηπουρός» και μετά μια μικρή δραματοποίηση με θέμα: «Από το σποράκι στο φυτό». Τέλος χωριστήκαμε σε ομάδες και διαγωνιστήκαμε για το ποιο παιδί( από κάθε ομάδα ) θα μαζέψει πιο γρήγορα τα λουλούδια (τα υπόλοιπα παιδιά).

 

 

 

 

Ευχαριστίες από το 10ο Νηπιαγωγείο Χίου

Τα παιδιά και οι νηπιαγωγοί του 10ο Νηπιαγωγείου Χίου ευχαριστούν θερμά την Ενιαία Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Χίου και τον πρόεδρό της κ. Κώστα Καρατζά για την αγορά διαδραστικού πίνακα.

Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Ιωάννα Βελαλή