Μιλάμε για τα χρώματα…

Λίγο πριν την Άνοιξη μιλήσαμε με τα παιδιά για τα χρώματα. Τα χρώματα που συναντάμε παντού γύρω μας δίνουν το ερέθισμα στα παιδιά να εκφράσουν στο χαρτί τις ιδέες τους, τον ψυχικό τους κόσμο και τις ανησυχίες τους. Έτσι αποφασίσαμε κι εμείς να ασχοληθούμε με τα χρώματα και μέσα από αυτά να καλλιεργήσουμε τις δεξιότητες μας, να έρθουμε σε επαφή με την τέχνη της ζωγραφικής αλλά και να πειραματιστούμε με διάφορα υλικά και να ανακαλύψουμε τις δυνατότητες μας.

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι: «Τα μαγικά χρώματα» και μέσα από αυτό μιλήσαμε για τα βασικά χρώματα και τις μίξεις τους. Στην παρέα μας προστέθηκαν και οι περιπέτειες του Φίλιππου μέσα από τα παραμύθια: «Η κόκκινη σούπα»/ «Το μπλε σύννεφο»/ «Το πράσινο πάρτι» τα οποία διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε.

Μέσα από «Το Παραμύθι με τα χρώματα», μιλήσαμε για το ουράνιο τόξο, μάθαμε τα χρώματα του και το φτιάξαμε όλοι μαζί με χρωματιστές δαχτυλίτσες. Παράλληλα παίξαμε κι ένα παιχνίδι αντιστοίχισης (αντικειμένων-χρωμάτων ) με αφορμή το παραμύθι.

Γνωρίσαμε καλύτερα 2 από τα βασικά χρώματα( μπλε/κόκκινο) μέσα από τα παραμύθια:  « Η Μπλεσκουφίτσα»/ «Η Κοκκινοσκουφίτσα». Φτιάξαμε  ένα διάγραμμα Venn στο οποίο καταγράψαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές των 2 ιστοριών. Ψηφίσαμε το παραμύθι που μας άρεσε περισσότερο και σε δίπτυχο ζωγραφίσαμε την «Μπλεσκουφίτσα» και την «Κοκκινοσκουφίτσα».

Διαβάσαμε τον Έλμερ τον παρδαλό ελέφαντα, φτιάξαμε προτάσεις με τα χρώματα του και τον ζωγραφίσαμε. Μάθαμε επίσης για τις αποχρώσεις του μωβ και του πράσινου μέσα από: «Το πουκάμισο του φιδιού» και «Το σκίουρο με τη μωβ ουρά».

Ο λύκος Ζαχαρίας που θέλει να αλλάξει χρώμα μας έδωσε αφορμή για πολλές δραστηριότητες. Αντιστοιχήσαμε τις ημέρες της εβδομάδας με το χρώμα που μεταμφιεζόταν κάθε φορά ο λύκος, ψηφίσαμε το αγαπημένο μας , κάναμε μια ζωγραφιά με αυτό και τέλος ζωγραφίσαμε τον λύκο με το χρώμα της αγαπημένης μας μέρας της εβδομάδας.

Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Ρενουάρ: «Ομπρέλες» και μέσα από αυτόν μιλήσαμε για τον καιρό , τους ανθρώπους και τις ασχολίες τους. Μαντέψαμε το όνομα του πίνακα και τον ζωγραφίσαμε με το δικό μας τρόπο.

Παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι με τα χρώματα και μέσα από τον τροχό των χρωμάτων αναγνωρίσαμε τα χρώματα και τα αντιστοιχήσαμε με τα σωστά μανταλάκια. Στη συνέχεια αντιστοιχήσαμε τα χρώματα με το αρχικό τους γράμμα.

Τελειώνοντας την ενασχόληση μας με τα χρώματα φτιάξαμε μια πολύχρωμη κάμπια, την παλέτα των χρωμάτων και ζωγραφίσαμε μια πόλη με πολλά χρώματα.

Μιλάμε για τον Καιρό και το Διάστημα

Στην καρδιά του Χειμώνα μιλήσαμε στο τμήμα μας για τον Καιρό και το Διάστημα.

Μιλήσαμε και αριθμήσαμε το όνομα του Γενάρη.

Και παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τα γράμματα της λέξης

Διαβάσαμε βιβλία για τον καιρό και βγήκαμε στην αυλή για να παρατηρήσουμε τον ουρανό.

Πειραματιστήκαμε με υλικά και κάναμε εργασίες για τα καιρικά φαινόμενα.

Μάθαμε πολλά πράγματα για το διάστημα και τους αστροναύτες.

 

Μέρα-Νύχτα

Με αφορμή την παροιμία «Του Γενάρη το φεγγάρι μοιάζει με μαργαριτάρι» που διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε, ξεκινήσαμε να μιλάμε για την εναλλαγή της μέρας και της νύχτας. Διαβάσαμε τα βιβλία: «Γυρίζει-γυρίζει η γη» , «Το πρωί»/ «Το βράδυ», παίξαμε το: « Που είναι η μέρα;» ( πείραμα με την υδρόγειο σφαίρα και φακό) και κάναμε  παντομίμα (με δραστηριότητες που κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα). Μιλήσαμε για τα πράγματα που κάνουμε τη Μέρα και τη Νύχτα, τα ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε την ομαδική κατασκευή: Τι κάνω τη μέρα /Τι κάνω τη νύχτα.

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής, τους ταξινομήσαμε( μέρα-νύχτα), ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας και τον ζωγραφίσαμε. Παράλληλα διαβάσαμε το παραμύθι της Μέρας και της Νύχτας, βάλαμε τις εικόνες του στη σωστή σειρά και φτιάξαμε την κατασκευή Μέρα-Νύχτα.

Ακούσαμε το τραγούδι: «Ένας ήλιος, μια γη, ένα φεγγάρι» (Λάχανα και Χάχανα), αντιστοιχήσαμε τα ουράνια σώματα με τα φρούτα και τα ονόματα τους και μιλήσαμε για τον αριθμό 1. Διαβάσαμε τα βιβλία: «Ο Ήλιος»/ «Το Φεγγάρι» και κόψαμε ήλιους και φεγγάρια.

Μάθαμε το Ν,ν της νύχτας και διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε την ιστορία: « Δυο διαφορετικοί φίλοι». Χορέψαμε το χορό της μέρας και της νύχτας και παίξαμε το θεατρικό παιχνίδι: « Όνειρα γλυκά».

Δραστηριότητα 11: «Τα Ζώα της Θάλασσας»

Αγαπητά παιδιά,

Τώρα που πάτε πιο συχνά στη θάλασσα, έχετε δει τα ζωάκια που ζούνε εκεί; Για δείτε τα εδώ:

https://www.jigsawplanet.com/10NipChiou/zoa-tes-thalassas?viewas=0210c8e55059

Άκουσε την ιστορία που έχουν να σου πούνε η Φιόρα η χελώνα και ο Λεβάντε η φώκια

 

και η συνέχεια της ιστορίας εδώ

 

και αφού μάθεις ποια είναι δοκίμασε να κάνεις αυτές τις ασκησούλες

 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!

Δραστηριότητα 10 «Ένας τίγρης στο Νηπιαγωγείο μας»

Αγαπητά μας παιδιά,

Μάθαμε ότι σε ένα σχολείο μπήκε ένα λιοντάρι και αναστάτωσε τη δασκάλα τους και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν που είχαν έναν καινούριο φίλο στην τάξη τους.

Άκουσε την ιστορία τους εδώ:

15Ιαν2019 10 Λεπτά ακόμα – «Πως να Κρύψεις ένα Λιοντάρι στο Σχολείο» της Helen Stephens

Στο δικό μας το Νηπιαγωγείο βρέθηκε ο Μίμης ο Τίγρης. Το καιρό που ήταν κλειστό το Νηπιαγωγείο, μπήκε μέσα και έκανε βόλτες στις αίθουσες και στην αυλή.

Έπαιξε στην αυλή

Πήγε στα Τουβλάκια

Έβαλε σκούπα και έπαιξε στα επιτραπέζια

Ήθελε να παίξει στο Μπακάλικο αλλά τελικά πήγε στη Γωνιά του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή.

Κάποια στιγμή πείνασε και έκατσε στο κουκλόσπιτο να φάει

και όταν τελείωσε, έβαλε τα ακουστικά να ακούσει παραμύθια.

Κάθε φορά που άλλαζε παιχνίδια και γωνιές, έπλενε σχολαστικά τα χέρια του. 

 

Μπορείς να παίξεις τα παζλ με το τι έκανε ο Μίμης το τίγρης στο Νηπιαγωγείο μας εδώ:

https://www.jigsawplanet.com/10NipChiou/enas-tigres-sto-nepiagogeio-mas

Και μετά να τεστάρεις τη μνήμη σου εδώ:

 

Αλλά όταν φτάσαμε στο Νηπιαγωγείο μας, ο Μίμης κρύφτηκε σε κάποια σημεία. Παρατήρησε τις εικόνες και δοκίμασε να βρεις πού κρύφτηκε.

   

 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ 10ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021

Ενημέρωση για τις εγγραφές στο 10ο Νηπιαγωγείο Χίου

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές νηπίων-προνηπίων για το Σχολικό έτος 2020-2021

ξεκινούν από την Παρασκευή 15 Μαΐου έως την Παρασκευή 29 Μαΐου 2020.

Φέτος εγγράφονται τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2015 και το 2016.

Οι εγγραφές θα γίνονται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

από τους Γονείς και τους Κηδεμόνες του παιδιού με τους κωδικούς του taxisnet.

Οδηγίες για την εγγραφή του παιδιού σας θα βρείτε ΕΔΏ: Οδηγίες Χρήσης Εφαρμογής για Κηδεμόνες V2 (1)

Για απορίες μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας

Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00-14:00μ.μ. στο τηλέφωνο 2271020635

ή στο email του Νηπιαγωγείου 10nipchiou@sch.gr

Η προσκόμιση των δικαιολογητικών για την εγγραφή του παιδιού σας θα γίνεται αυστηρά κατόπιν ραντεβού.

Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Βιργινία Κοντού

Δραστηριότητα 8: Μαθαίνουμε για τα έντομα

Αγαπητά μας παιδιά,

επειδή ξέρουμε ότι σας αρέσουν πάρα πολύ τα έντομα σας ετοιμάσαμε ένα ψηφιακό πίνακα με δραστηριότητες για τα έντομα.

 

Περιμένουμε τις ζωγραφιές σας μέχρι την Τετάρτη 20-5-2020

στο email του Νηπιαγωγείου 10nipchiou@sch.gr

ή με μήνυμα στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου μας στο FB www.facebook.com/10nipchiou

 

Οι Νηπιαγωγοί

Δραστηριότητα 7: Η μανούλα γιορτάζει !!!

Αγαπητά μας παιδάκια,

Στις 10 Μαΐου γιορτάζουμε τη Γιορτή της Μητέρας. Εκείνη τη μέρα γιορτάζουν όλες οι μαμάδες

και όλες οι γιαγιάδες του κόσμου.

1. Άκουσε το τραγουδάκι αυτό και παρατήρησε πώς γράφεται η λέξη «ΜΑΜΑ»

2. Στη συνέχεια μόνο σου χωρίς βοήθεια μπορείς να μπεις εδώ να βάλεις στη σειρά τα γράμματα της λέξης «ΜΑΜΑ»;;;

3. Ξέρεις ότι όλα τα ζωάκια έχουν και αυτά τη μαμά τους; Μπορείς να φτιάξεις τα παζλ αυτά;

https://www.jigsawplanet.com/10NipChiou/mama

4. Και όταν φτιάξεις τα παζλ μπες εδώ και ψάξε τα ονόματα των ζώων που βλέπεις στις φωτογραφίες:

 

5.  Ψάξαμε και βρήκαμε το πιο ωραίο παραμύθι που μπορείς να διαβάσεις εδώ:

6. Και αν θέλεις προαιρετικά να κάνεις και τις ασκησούλες για το παραμύθι που έχει φτιάξει μια καλή συνάδελφος μας νηπιαγωγός μπες εδώ: https://learningapps.org/view11657224?fbclid=IwAR2E68DIXpV1MptTTIyiuvykVpCYMddlP_W-loIiZsztfpGHcf3Wa_by8pc

7. Και για το τέλος το καλύτερο: Μπορείς να μπεις εδώ και να ζωγραφίσεις τη μαμά σου ;;;

https://www.autodraw.com/

 

Και μη ξεχνάς την Πέμπτη ραντεβού στον Υπολογιστή σου για να τα πούμε και από κοντά!!!

Οι νηπιαγωγοί

 

Οδηγίες για τους γονείς:

Αγαπητοί Γονείς,

Οι ασκησούλες είναι απλές και καλό είναι τα παιδιά να δοκιμάζουν μόνα τους να σχηματίσουν και να αντιστοιχίσουν τις λέξεις που ζητάμε. Στην τελευταία δραστηριότητα που πρέπει να ζωγραφίσουν τη μαμά τους, το πρόγραμμα είναι εύχρηστο και μπορούν να διαλέξουν σχέδια και χρώματα και αν θέλουν να γράψουν τη λέξη «ΜΑΜΑ». Στη συνέχεια, και αφού τελειώσουν τη ζωγραφιά τους, από το Μενού αριστερά (τρεις γραμμές), πατάτε Download και θα κατεβάσει τη εικόνα που ζωγράφισε το παιδί σας ως αρχείο  .png ή .jpg στη συσκευή σας. Αν σας είναι δύσκολο για κάποιο λόγο, μπορείτε να ζητήσετε το παιδί εναλλακτικά να ζωγραφίσει τη μαμά του στο χαρτί.

Παρακαλούμε να μας στείλετε στο mail του σχολείου τη ζωγραφιά αυτή (το αρχείο που θα κατεβάσετε από το Autodraw ή τη ζωγραφιά του στο χαρτί) των παιδιών σας στο  mail  του σχολείου:

mail@10nip-chiou.chi.sch.gr   ή με μήνυμα στην σελίδα του Νηπιαγωγείου μας στο facebook https://www.facebook.com/10nipchiou

Οι εργασίες θα θέλαμε να μας τις στείλετε μέχρι την Κυριακή 10-5-2020.

Θα σας στείλουμε σύντομα οδηγίες για την τηλεδιάσκεψη της Πέμπτης 7-5-2020.

Ευχαριστούμε πολύ και περιμένουμε τις ζωγραφιές τους.

 

 

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΑΠΟ ΤΟ 10ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΙΟΥ

Αγαπητοί Γονείς,

Καλό Μήνα με υγεία!

Στα προσωπικά σας email, σας έχουμε στείλει ένα κείμενο που πρέπει όλοι να διαβάσετε,

για να ξεκινήσουμε να κάνουμε τηλεδιασκέψεις με τους μικρούς μαθητές.

Μέχρι το τέλος της ημέρας θα λάβετε και ένα 2ο email, ανά τμήμα αυτή τη φορά,

με τις οδηγίες και το πρόγραμμα των τηλεδιασκέψεων.

Ελπίζουμε αυτή η κατάσταση να μην κρατήσει πολύ καιρό ακόμα και να τα πούμε σύντομα από κοντά.

Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Βιργινία Κοντού

Δραστηριότητα 6: Καλωσορίζουμε τον Μάη

Αγαπητά μας παιδιά,

σε λίγο ο Απρίλης φεύγει και έρχεται ο πιο ζεστός μήνας της Άνοιξης, ο λουλουδάτος Μάιος.

Η πρώτη μέρα του Μάιου είναι η πιο μεγάλη γιορτή της Άνοιξης και εκείνη τη μέρα μαζεύουμε λουλούδια και φτιάχνουμε στεφάνια. Αυτή τη μέρα την ονομάζουμε Πρωτομαγιά.

1) Για να μάθεις περισσότερα για την Πρωτομαγιά, μπορείς να ακούσεις το τραγουδάκι αυτό:

 

2) Για να δούμε τώρα πώς τα πας με τα παζλ. Μπορείς να αναγνωρίσεις τι δείχνει το κάθε παζλ και να τα ονομάσεις;

ΕΔΩ ΘΑ ΤΑ ΒΡΕΙΣ -> https://www.jigsawplanet.com/10NipChiou/anoixe

 

3) Και αφού τελειώσεις με τα παζλ, μπορείς να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου και να βρεις τη σωστή λέξη;

 

4) Τέλος, σου αφήσαμε να ακούσεις την ιστορία του Μάη. Πρόσεξε όμως γιατί ο Μάης έχει μυστικά και κάποια γράμματα κρυμμένα. Εσύ μπορείς να βρεις ποια γράμματα έχει;;;

Άκουσε το τραγούδι και βρες ποια γράμματα έχει ο Μάης και ζωγράφισε μας πραγματάκια που ξεκινάνε από αυτό το γράμμα.

5) Και αφού ο Μάης είναι γεμάτος λουλούδια, μπορείς να μας ζωγραφίσεις το ομορφότερο λουλούδι που έχεις δει ποτέ;;;

Περιμένουμε με ανυπομονησία τις ζωγραφιές σου.

Οι κυρίες σου

 

Οδηγίες προς τους γονείς:

Αγαπητοί γονείς,

Οι πρώτες 3 δραστηριότητες είναι σχετικά εύκολες για τα παιδιά και μπορούν χωρίς βοήθεια να τις καταφέρουν.

Στην 4η δραστηριότητα παρακαλούμε να μην τα βοηθήσετε να βρούνε το γράμμα που αναφέρουμε, πρέπει να το εντοπίσουν μόνα τους στο τραγούδι και αν χρειαστεί να το ξανακούσουν και 2 και 3 φορές. Η σωστή απάντηση είναι το Α και πρέπει μετά να βρούνε πραγματάκια από Α και να τα ζωγραφίσουν (1η εργασία). Επειδή είναι ασκησούλα που την έχουμε κάνει μέσα στην τάξη, καλό θα ήταν να μην έχουν πολλή βοήθεια από εσάς, για να εξασκήσουν λίγο τη μνήμη και την παρατηρητικότητα τους.

Στο τέλος τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν ελεύθερα το ομορφότερο λουλούδι που έχουν δει (2η εργασία).

Παρακαλούμε να μας στείλετε στο mail του σχολείου φωτογραφίες από τις δύο εργασίες των παιδιών σας στο  mail  του σχολείου: mail@10nip-chiou.chi.sch.gr   ή με μήνυμα στην σελίδα του Νηπιαγωγείου μας στο facebook https://www.facebook.com/10nipchiou

Οι εργασίες θα θέλαμε να μας τις στείλετε μέχρι το Σάββατο 2/5/2020.

Ευχαριστούμε πολύ και περιμένουμε τις ζωγραφιές τους.