Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στο Διαγωνισμό Bravo Schools

Το Νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετέχει

στον 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Bravo Schools 2022 σε δύο κατηγορίες:

  1. Δράσεις συνεργασίας με την τοπική & ευρύτερη κοινωνία “Μια πράξη για τους Πολύτεκνους της Χίου”
  2. Εφαρμοσμένα σενάρια/καινοτόμα προγράμματα “Είμαι και εγώ παιδί!”

Bravo Schools 2022 Μήνυμα Ενεργοποίησης Κοινου 3

ΨΗΦΙΣΤΕ ΕΔΩ: https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/voting-by-school/10o-nhpiagwgeio-xioy.1582.html

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Προστατεύω το Δάσος” – Βόλτα στην Κλειδού

Στα πλαίσια του 4ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Προστατεύω το Δάσος” επισκεφτήκαμε σήμερα το δάσος της Κλειδούς στο Βροντάδο.

InkedDSC04161 LI InkedIMG 20220520 090423 LI InkedIMG 20220520 090435 LI InkedIMG 20220520 090536 LI

Εκεί τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να περιπλανηθούν στο δάσος, ακολουθώντας συγκεκριμένες διαδρομές και με την καθοδήγηση της κ. Λένας από το ΚΠΕ Ομηρούπολης.

InkedDSC04163 LI InkedDSC04165 LI InkedDSC04167 LI InkedDSC04178 LI

Στη διαδρομή συναντήσαμε το σχολείο των πουλιών, τον τεμπέλη ποταμό Κολινδρό και διάφορα αρωματικά φυτά. Διαβάσαμε τις πινακίδες μέσα στο δάσος και τα σήματα των περιπατητών και μιλήσαμε για όλα αυτά που βάζουν το δάσος σε κίνδυνο.

DSC04169 DSC04170 IMG 20220520 101227 IMG 20220520 101658 InkedIMG 20220520 095522 LI

Στη συνέχεια φάγαμε το πρωινό μας και παίξαμε όλοι μαζί.

InkedIMG 20220520 114338 LI InkedIMG 20220520 114402 LI InkedIMG 20220520 115435 LI

Υ.Γ. Η νεράιδα της Κλειδούς δυστυχώς κόλλησε covid-19 και δεν ήταν στο δάσος, καθώς έπρεπε να νοσηλευτεί και μαζί της πήγαν και τα ξωτικά της. Ελπίζουμε σε μια μελλοντική μας επίσκεψη να τη δούμε πάλι να φοράει το γαλάζιο της φόρεμα ή τουλάχιστον να την ακούσουμε…

Γνωρίζοντας τις φυλές της γης.

Φέτος αποφασίσαμε με τα παιδιά να κάνουμε ένα ταξίδι στον κόσμο και να γνωρίσουμε τις 5 ηπείρους και τους λαούς που ζουν σε αυτές. Κρεμάσαμε στην τάξη μας τον παγκόσμιο χάρτη, αναγνωρίσαμε τις ηπείρους, τις αντιστοιχήσαμε με τα ονόματα τους και παίξαμε το παιχνίδι γεωγραφίας: «Σε ποια ήπειρο μένει το κάθε παιδί;».

DSCN4869 DSCN4887 DSCN4888 DSCN4890 20220216 094856 DSCN4897

Μιλήσαμε για τους 5 ολυμπιακούς κύκλους, αντιστοιχήσαμε ήπειρο με χρώμα και παίξαμε κινητικό παιχνίδι με στεφάνια. Στη συνέχεια φτιάξαμε τους 5 ολυμπιακούς κύκλους (τύπωμα με σταμπαδόρο)  και γράψαμε τα ονόματα των ηπείρων( ομαδική χειροτεχνία).

20220216 111244 20220216 111731 20220216 112255 20220216 121342 20220216 121455 20220223 120002

Το βιβλίο: «Εικόνες από τα παιδιά της γης» μας συντρόφευσε στο ταξίδι μας με τις εικόνες του και τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες του. Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας την ήπειρο της Αφρικής και ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν τα ζώα που ζουν στις αφρικανικές σαβάνες. Ταξινομήσαμε( ζώα που ζουν/δεν ζουν στη σαβάνα),τα ζωγραφίσαμε και δραματοποιήσαμε τις κινήσεις και τον ήχο τους. Διαβάσαμε το πολύ διασκεδαστικό παραμύθι: «Στης καμηλοπάρδαλης τη μύτη» και φτιάξαμε χάρτινες καμηλοπαρδάλεις.

20220218 103913 20220217 102918 20220217 103010 Inked20220218 111332 LI 20220218 111840 20220218 114250 20220218 121322 20220218 121402

20220218 093833 20220218 102842  20220218 10302520220218 095205

Επόμενη στάση του ταξιδιού μας η ήπειρος της Αμερικής. Γνωρίσαμε φυλές Ινδιάνων και τον τρόπο με τον οποίο ζουν και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε περισσότερο. Διαλέξαμε το ινδιάνικο όνομα μας, φτιάξαμε κολιέ με τίπι και δραματοποιήσαμε με τη συνοδεία μουσικής western σκηνές από τη ζωή των Ινδιάνων. Μιλήσαμε για την Ινδιάνικη διατροφή, φτιάξαμε 5 πιάτα με κρέας/ψάρι/λαχανικά/φρούτα /όσπρια και δοκιμάσαμε μούρα και χουρμάδες.

20220221 114958 20220221 115053 IMG 20220221 122923 IMG 20220221 123330 IMG 20220221 123336 IMG 20220222 145932 20220222 093806 20220222 114109 20220222 114221 20220222 114857 20220222 120425

Ταξιδεύοντας βορειότερα συναντήσαμε τους Ινουίτ. Είδαμε φωτογραφίες και μάθαμε  πληροφορίες για τη ζωή τους και γίναμε κι εμείς για λίγο μικροί Ινουίτ, γυρίσαμε τον τροχό και εκτελέσαμε τις αντίστοιχες δραστηριότητες. Μιμηθήκαμε τις κινήσεις του Νανούκ του μικρού Ινουίτ και φτιάξαμε την ατομική χειροτεχνία «Ινουίτ και ιγκλού».

Παρακολουθήσαμε την πολύ όμορφη ιστορία (βίντεο) ενός μικρού Ινουίτ και μιας χιονόλευκης κουκουβάγιας και παίξαμε on line παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα.

20220223 094822 20220223 094826 20220225 105606 20220225 110440 20220223 105052 20220223 113904 20220223 114038 20220225 102756 20220225 095205 1

Η ήπειρος της Ασίας ήταν ο επόμενος σταθμός μας. Καταγράψαμε τη γνωρίζουμε για την Κίνα και ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε περισσότερο εντύπωση. Συγκεντρώσαμε στην παρεούλα σχετικά αντικείμενα( ξυλάκια, βεντάλια, καπέλο, κτλ) και είδαμε εικόνες/ βίντεο /πληροφορίες για τα χαριτωμένα πάντα. Γίναμε για λίγο μικροί κινέζοι, γράψαμε όπως μπορούσαμε κινέζικους αριθμούς( Φ.Ε) και προσπαθήσαμε να γράψουμε κινέζικα ιδεογράμματα πάνω στα καπέλα μας. Παίξαμε το χορό του κινέζικου καπέλου και κόψαμε και ζωγραφίσαμε κινέζικες παγόδες.

20220228 102218 20220228 102254 20220228 103641 20220228 105842 20220301 135714 20220301 135845 Inked20220228 112756 LI Inked20220228 113127 LI Inked20220228 113303 LI Inked20220228 112951 LI 20220301 125920

Σειρά είχε η ήπειρος της Ευρώπης. Είδαμε εποπτικό υλικό για Ελλάδα και Ιταλία και μάθαμε πως λέμε καλημέρα στα αγγλικά/γερμανικά/γαλλικά. κτλ. Παίξαμε και 2 παιχνίδια που παίζουν τα παιδιά σε 2 ευρωπαϊκές χώρες: «Αυτή η τσάντα σε ποιον ανήκει;» (Ιταλία) και «Η μαγική πλαστελίνη» ( Γαλλία).

20220303 135625 20220316 135249 20220302 125957 Inked20220302 130314 LI Inked20220302 130444 LI Inked20220302 130548 LI Inked20220302 130732 LI Inked20220302 131408 LI Inked20220302 131455 LI 20220302 131638 20220302 131829 20220302 131939 20220302 132022 20220302 132340 20220302 132516

Τελευταίος σταθμός μας η ήπειρος της Ωκεανίας. Είδαμε εικόνες για την Αυστραλία, τα ζώα της, τους Αβορίγινες και τις μάσκες τους. Ζωγραφίσαμε μάσκες με την τεχνική των Αβορίγινων και κόψαμε μάσκες κοάλα. Ολοκληρώνοντας το ταξίδι μας στον κόσμο συζητήσαμε για το τι μας άρεσε περισσότερο και καταγράψαμε τις απόψεις μας.

20220303 135457 20220304 091028 20220310 152648

Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο

Στα πλαίσια της Ομαλής Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο  τα μεγάλα νήπια των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν από κοινού σε ένα πρόγραμμα συνεργασίας με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Χίου.

Πριν έρθουμε σε επαφή με το Δημοτικό σχολείο,  συζητήσαμε για το πώς φανταζόμαστε ότι είναι στο δημοτικό σχολείο και τι γνωρίζουμε. Διαβάσαμε online  το παραμύθι: «Το έξυπνο χταπόδι και το χρωματιστό  ψαράκι» και το ζωγραφίσαμε. Είδαμε την παράσταση κουκλοθεάτρου με τον Αντωνάκη που είχε πολλές απορίες για το Δημοτικό Σχολείο.

Την Τρίτη 17 Μαΐου 2022 φτιάξαμε μικρά δωράκια για τα παιδιά της Α’ τάξης και καταγράψαμε τι ερωτήσεις θέλουμε να κάνουμε στους μεγάλους μαθητές.

IMG 20220516 130028 IMG 20220516 130104

Στη συνέχεια, με πολλή προσοχή, βγήκαμε στο δρόμο και πήγαμε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χίου. Εκεί οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να δούν από κοντά την αυλή και τις τάξεις του σχολείου και να ρωτήσουν τις δασκάλες των παιδιών της Α’ τάξης ό,τι είχαν απορία.

IMG 20220517 085013 InkedIMG 20220517 090311 LI InkedIMG 20220517 090911 LI InkedIMG 20220517 090944 LI InkedIMG 20220517 091551 LI

Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή, παίξαμε όλοι μαζί και οι μαθητές της Α’ τάξης έδωσαν στα παιδιά μας μια έκπληξη που είχαν ετοιμάσει για αυτά. Μόλις χτύπησε το κουδούνι, πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Στο νηπιαγωγείο ζωγραφίσαμε ό, τι μας εντυπωσίασε περισσότερο από την επίσκεψη, δείχνοντας έτσι τα περισσότερα νήπια τη χαρά τους που ξαναείδαν κάποιους από τους περσινούς συμμαθητές τους.

InkedIMG 20220517 092703 LI InkedIMG 20220517 093123 LI InkedIMG 20220517 093137 LI InkedIMG 20220517 093203 LI InkedIMG 20220517 093336 LI InkedIMG 20220517 093826 LI

IMG 20220517 130216 InkedIMG 20220517 095327 LI

Εκ μέρους του Συλλόγου Διδασκόντων του 10ου Νηπιαγωγείου Χίου, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τις δασκάλες κ. Λίλιαν και κ. Σαββίνα, καθώς και τους μαθητές της Α’ τάξης για τη διάθεση και το χρόνο που διέθεσαν στους μικρούς μας μαθητές για την επίσκεψη μας στα πλαίσια του προγράμματος της ομαλής μετάβασης. 

Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Ιωάννα Βελαλή

InkedIMG 20220517 085931 LI

Για τη Γιορτή της Μητέρας

Φέτος η Κυριακή 8 Μαΐου είναι η Γιορτή της Μητέρας και αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τα παιδιά για τις μαμάδες τους και όχι μόνο.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν εικόνες από μαμάδες και παιδιά άλλων πολιτισμών και φυλών και να γνωρίσουν μαμάδες του ζωικού βασιλείου.

IMG 20220506 110343 IMG 20220506 123736

Διαβάσαμε παραμύθια και ιστορίες.

IMG 20220506 161444

Τα παιδιά έδωσαν μια μικρή συνέντευξη με αφορμή το ποίημα “Αν η μαμά μου ήταν…”, έκαναν ζωγραφιές για τη μαμά και έκοψαν καρδιές, για να τα δέσουν όλα μαζί.

279389917 359956985965478 7620680192444199550 n 279560514 689811735588930 1173551230362103064 n 279566606 340926381470219 319606365330093106 n 279711394 5142851122467097 6642403820161544298 n 279881866 1160118584775574 5947317285878557268 n 279887025 1427317671120059 1987714785182610185 n DSC04012 DSC04013 IMG 20220506 122028 DSC03992 DSC03996 DSC04007

Τέλος, έφτιαξαν μια κάρτα με τυπώματα της παλάμης τους, για να τη χαρίσουν στη μαμά μαζί με μια μεγάλη αγκαλιά!

DSC03978 DSC03979 DSC03980 DSC03981 DSC03982 DSC03983 DSC03984 DSC03985 DSC03986 DSC03987 DSC03988 DSC03989 DSC03990 DSC03991 DSC03993 DSC03994 DSC03995 DSC03997 DSC03998 DSC03999 DSC04001 DSC04002 DSC04003 DSC04004 DSC04005 DSC04006 DSC04008 DSC04009 DSC04010 DSC04011 IMG 20220505 124927 IMG 20220506 120742 IMG 20220506 120754

Επαναλειτουργία του Νηπιαγωγείου από την Τρίτη 3/5/22

Αγαπητοί Γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι από την Τρίτη 3 Μαίου 2022 στο Νηπιαγωγείο μας θα ισχύσει νέο πρωτόκολλο, σύμφωνο με τη διεθνή τάση αποκλιμάκωσης των μέτρων κατά της COVID-19, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής των Ειδικών, ενώ θα εξακολουθήσουν να διατηρούνται σε ισχύ μέτρα που ανακοινώθηκαν με Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Συγκεκριμένα για το Νηπιαγωγείο μας ισχύουν τα εξής:

  • Διατηρείται η υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, καθώς και η χρήση αντισηπτικών, ο τακτικός αερισμός χώρων, ο σχολαστικός καθαρισμός επιφανειών και εξοπλισμού, τα ξεχωριστά διαλείμματα κ.λπ.
  • Δεν θα διενεργούνται τακτικοί αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι (self-test) για προσέλευση στη σχολική μονάδα από μαθητές και εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.).
  • Οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. θα διενεργούν προληπτικά 1 ράπιντ τεστ την εβδομάδα, με δική τους δαπάνη, έως και 48 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη. (Ειδικά, για την προσέλευση την ερχόμενη εβδομάδα, το πρώτο τεστ θα διενεργείται έως και 48 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη 3 Μαΐου 2022.)
  • Σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα εντός σχολικού πλαισίου:
    • Οι εμβολιασμένοι μαθητές επιστρέφουν κανονικά στο σχολείο, διενεργούν σελφ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη και χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για 10 ημέρες. Οι μη εμβολιασμένοι μαθητές τίθενται σε καραντίνα και διενεργούν σελφ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη προκειμένου να επιστρέψουν στο σχολείο. Μετά την 5η ημέρα, εφόσον το τεστ είναι αρνητικό και επιστρέψουν στο σχολείο, χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες. Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. επιστρέφουν κανονικά στο σχολείο, διενεργούν ράπιντ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη και χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για 10 ημέρες. Οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. τίθενται σε καραντίνα και διενεργούν ράπιντ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη προκειμένου να επιστρέψουν στο σχολείο. Μετά την 5η ημέρα, εφόσον το τεστ είναι αρνητικό και επιστρέψουν στο σχολείο, χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες.
  •  Σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος στην τάξη, ισχύει ό,τι και στο γενικό πληθυσμό, για εμβολιασμένους και μη μαθητές και εκπαιδευτικούς:
    • Παραμονή του κρούσματος σε απομόνωση επί 5 ημέρες τουλάχιστον, με ημέρα λήψης του θετικού τεστ να θεωρείται ως ημέρα 0. Μετά την πάροδο 5 ημερών απομόνωσης και εφόσον (α) έχει υποχωρήσει πλήρως ο πυρετός για ένα 24ωρο χωρίς χρήση αντιπυρετικών και (β) δεν υπάρχουν άλλα συμπτώματα ή τα συμπτώματα βελτιώνονται, διακόπτεται η απομόνωση. Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή τα συμπτώματα δεν βελτιώνονται, παρατείνεται η απομόνωση. Υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες από την λήξη της απομόνωσης.
  • Πλέον, οι μαθητές και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. δεν κάνουν δήλωση Edupass σε εβδομαδιαία τακτική βάση, παρά μόνο εφόσον προκύψει σχετική υποχρέωση, π.χ. σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα. Οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. συνεχίζουν να κάνουν δήλωση Edupass σε εβδομαδιαία βάση για τον τακτικό εργαστηριακό τους έλεγχο 1 φορά την εβδομάδα και, παράλληλα, υποχρεούνται να κάνουν δήλωση για τους διαγνωστικούς ελέγχους που διενεργούν ως στενές επαφές κρούσματος εντός και εκτός σχολικού πλαισίου.



Λήψη αρχείου

 

Η Προισταμένη του Νηπιαγωγείου

Ιωάννα Βελαλή