Απόκριες στον κόσμο (β΄μέρος)

ΜΕΞΙΚΟ

Ξεκινήσαμε την περιήγηση μας στο Μεξικό βλέποντας σχετικό εποπτικό υλικό και βρίσκοντας αντικείμενα που το θυμίζουν  (σομπρέρο/ μαράκα/ καλαμπόκι/ ροδάκινο/ κάκτος/ πινιάτα). Τα καλύψαμε με ένα ύφασμα και ένα παιδί έβγαινε έξω από την τάξη,  όταν έμπαινε μέσα έπρεπε να βρει ποιο αντικείμενο λείπει.

Γνωρίσαμε τα γράμματα της λέξης Μεξικό, την ανασυνθέσαμε και διαγωνιστήκαμε ανά 2 για το ποιος θα τη φτιάξει πιο γρήγορα.

Με αφορμή τα 6 γράμματα της λέξης μιλήσαμε για τον αριθμό 6. Αντιστοιχήσαμε τόσα αντικείμενα όσα ο αριθμός  και βάλαμε σε κακτάκια τόσα πομ πον όσα μας έλεγε ο αριθμός (6).

Κάναμε πρόσθεση (παιχνίδι με σομπρέρο και 2 ζάρια). Ρίχναμε τα ζάρια, κάναμε την πρόσθεση και των 2 με ξυλάκια και κρύβαμε με ένα κυκλάκι το σομπρέρο με τον αντίστοιχο αριθμό.

Διαβάσαμε από το διαδίκτυο το μεξικάνικο παραμύθι: “Ο βάτραχος που τραγουδούσε”, το δραματοποιήσαμε και στη συνέχεια το ζωγραφίσαμε.

Κόψαμε κακτάκια που τα διακοσμήσαμε χρησιμοποιώντας μπατονέτα και άσπρη τέμπερα και μεξικάνικα σομπρέρο που στολίσαμε με χρωματιστές ρίγες και δαχτυλίτσες.

Παίξαμε το παιχνίδια: «Το σομπρέρο που καίει» και «Βάλε το μουστάκι στο Μεξικανό». Χορέψαμε  στο ρυθμό του « The Mexican hat dance», σπάσαμε με κοντάρι την πινιάτα που είχαμε φτιάξει και γίναμε και εμείς Μεξικάνοι φορώντας τα σομπρέρο και τα μουστάκια μας.

ΒΡΑΖΙΛΙΑ

Φτάνοντας στη χώρα του καρναβαλιού και της σάμπας, είδαμε αρχικά από το διαδίκτυο εικόνες για το  βραζιλιάνικο καρναβάλι και στη συνέχεια το ζωγραφίσαμε σύμφωνα με τη φαντασία μας.

Διαβάσαμε το βραζιλιάνικο λαϊκό παραμύθι: «Η μαϊμού και η κούκλα από πίσσα».

Κόψαμε ανανάδες και φτιάξαμε μάσκες παπαγάλου.

Παίξαμε  Bingo με εικόνες από Βραζιλία.

 

Φτιάξαμε (ή μάλλον προσπαθήσαμε να φτιάξουμε) βραζιλιάνικα τρουφάκια (brigadeiros), αλλά το πλάσιμο μας δυσκόλεψε αρκετά και έτσι τα απολαύσαμε σε κουταλάκια πασπαλισμένα με μπόλικη χρωματιστή τρούφα!!!

Η.Π.Α

Στον τελευταίο σταθμό του ταξιδιού μας ασχοληθήκαμε με το περίφημο «Halloween», φτιάχνοντας αρχικά μια κολοκύθα και καταγράφοντας τι γνωρίζουμε για αυτή τη γιορτή.

Φτιάξαμε μια ιστορία με σχετικές εικόνες.

Κάναμε διαγωνισμό παζλ (μάγισσα-βαμπίρ) ανάμεσα σε αγόρια- κορίτσια.

Μάθαμε το Μ,μ της μάγισσας, βρίσκοντας ομόηχα αντικείμενα από την τάξη μας και φτιάχνοντας το μαγικό της φίλτρο. Φορέσαμε στη μάγισσα καπέλα με εικόνες που άρχιζαν μόνο από Μ,μ και στη συνέχεια ταξινομήσαμε και αριθμήσαμε τις εικόνες (που αρχίζουν/δεν αρχίζουν από Μ,μ).

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Η Μαγισσούλα που έτρωγε τα γράμματα» και παίξαμε ένα γλωσσικό παιχνίδι: Η μάγισσα Πριφινέλα έφαγε το πρώτο γράμμα του ονόματος μας…για να μας το δώσει πίσω έπρεπε να φωνάζουμε δυνατά το γράμμα που έφαγε και να χτυπάμε στο ταμπουρίνο το όνομα μας με συλλαβές.

Κόψαμε κολοκύθες και χρησιμοποιήσαμε γεωμετρικά σχήματα (ρόμβους, ορθογώνια, κύκλους, τετράγωνα) για να φτιάξουμε τα χαρακτηριστικά τους. Στη συνέχεια μετρήσαμε και καταγράψαμε τα σχήματα που χρησιμοποιήσαμε.

Φτιάξαμε καπέλα νυχτερίδας, αράχνες και φαντάσματα.

Παίξαμε χωρισμένοι σε 2 ομάδες το παιχνίδι: « Μούμια με χαρτί υγείας»!!!

Τελειώνοντας το ταξίδι μας ολοκληρώσαμε τις βαλίτσες μας, κόβοντας και κολλώντας stamps από τις χώρες που επισκεφθήκαμε και βάζοντας μέσα σε αυτές από ένα ενθύμιο από κάθε σταθμό του ταξιδιού μας!!!