Χειμώνας (β’ μέρος)

Διαβάσαμε ποιήματα για τον χειμώνα  τα αναλύσαμε, ψηφίσαμε το ποίημα που μας άρεσε περισσότερο και το ζωγραφίσαμε.

Γνωρίσαμε τους μήνες του χρόνου, τους ονομάσαμε, είπαμε τα χαρακτηριστικά τους και τι μας φέρνει ο καθένας. Βρήκαμε το αρχικό γράμμα του κάθε μήνα και το αντιστοιχήσαμε με την εικόνα του. Τα παιδιά επέλεξαν τον αγαπημένο τους μήνα, αιτιολόγησαν την επιλογή τους μετά τον ζωγράφισαν. Όσα παιδιά επέλεξαν τον ίδιο έγιναν μια μικρή ομάδα και δραματοποίησαν χαρακτηριστικά του μήνα. Τέλος τους βάλαμε στην σωστή σειρά και τους ομαδοποιήσαμε ανά εποχή.

Ο χειμώνας μας έφερε τις απόκριες μια αγαπημένη γιορτή των παιδιών. Παίξαμε  γλωσσικά παιχνίδια με την λέξη “ΑΠΟΚΡΙΑ” αφαιρώντας ένα ή δυο γράμματα και τα παιδιά έπρεπε να βρουν ποιο γράμμα λείπει και να το γράψουν. Καταγράψαμε λέξεις που ξεκινούν από τη φωνούλα “Μ” και το κυκλώσαμε.

Ακολουθεί η Σαρακοστή. Μαθαίνουμε τι κάνουμε τη Σαρακοστή, γιατί έχει επτά πόδια, ποια φαγητά μπορούμε να τρώμε  και για ποιο λόγο νηστεύουμε. Φτιάξαμε την δικιά μας ομαδική Κυρα Σαρακοστή όπου γράψαμε και ζωγραφίσαμε αυτά που μπορεί να φάει, διαβάσαμε την ιστορία και μετά τη ζωγραφίσαμε. Τέλος το κάθε παιδί έφτιαξε την δίκη του Κυρα – Σαρακοστή όπου την πήρε σπίτι για να κόβει κάθε εβδομάδα ένα ποδαράκι. Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα με την λέξη “Σαρακοστή”, βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από τη φωνούλα “Σ”, τις καταγράψαμε και το κυκλώσαμε.

Ο χειμώνας φτάνει στο τέλος του και πλησιάζουμε όλο και ποιο κοντά στην άνοιξη.Τα λουλούδια που φύτεψαν τα παιδιά το φθινόπωρο βγήκαν, τα παρατηρούμε και τα μυρίζουμε. Η αμυγδαλιά μας άνθισε και μας έφερε χαρά. Έτσι βγήκαμε στην αυλή να την παρατηρήσουμε και να παίξουμε με τα ανθάκια της που είχαν πεις κάτω. Την ζωγραφίσαμε και αρχίσαμε να την γνωρίζουμε καλύτερα. Δοκιμάσαμε τον καρπό της και παρέα με την αγαπημένη μας σοκολάτα φτιάξαμε σοκολατάκια αμυγδάλου που τα γευτήκαμε με ενθουσιασμό.

Αποχαιρετάμε τον χειμώνα κάνοντας αξιολόγηση του σχεδίου εργασίας που φτιάξαμε, όπου ξαναθυμόμαστε αυτά που μάθαμε και κάναμε. Τα παιδιά μας είπανε τις εντυπώσεις τους από το χειμώνα και ζωγράφισαν αυτό που τους άρεσε περισσότερο.