Σήμερα ήρθαμε στο Νηπιαγωγείο μας για να τιμήσουμε τα παιδιά που με τον αγώνα τους έφεραν τη Δημοκρατία στη χώρα μας. 17 Νοεμβρίου 1973. Τα τραγούδια αντηχούσαν παντού και εμείς ενωμένοι σαν μια γροθιά τα τραγουδούσαμε με δυνατή φωνή όπως οι φοιτητές τη χρονιά εκείνη. Ένα το χελιδόνι, Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ, Είμαστε δυο είμαστε τρεις, Σώπα όπου να ΄ναι θα σημάνουν οι καμπάνες, Καλημέρα ήλιε καλημέρα, Τα παιδιά ζωγραφίζουν στους τοίχους κλπ.
Δημιουργήσαμε τρισδιάστατη κατασκευή την πύλη του Πολυτεχνείου, την οποία φεύγοντας πήραμε μαζί μας. Το πατρόναπό εδώ.
Τέλος παρακολουθήσαμε την ιστορία των γεγονότων του Πολυτεχνείου μέσα από τα μάτια μιας γατούλας και πραγματικά συγκινηθήκαμε.
https://www.youtube.com/watch?v=VyqJrtRn44k
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: 17 Νοέμβρη | με ετικέτα κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου- Ταινία για το Πολυτεχνείο:12410 Και 1 Τριαντάφυλλα
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε με τη δανειστική βιβλιοθήκη. Τα παιδιά επέλεξαν τα βιβλία που ήθελαν και όλοι μαζί θυμηθήκαμε τις οδηγίες του μικρού αναγνώστη και τι πρέπει να κάνουμε στην εργασία μας, κυρίως για τα παιδιά που απουσίαζαν την προηγούμενη Παρασκευή.
Στη συνέχεια, η εκπαιδευτικός με δύο μαθητές γίνανε δικτάτορες που απαγόρευαν στα παιδιά να μιλήσουν (να λένε ελεύθερα την άποψή τους), να πηγαίνουν σχολείο (να μορφώνονται), να γελάνε και να διασκεδάζουν κ.τ.λ., ενώ κάποια άλλα γίνανε οι φοιτητές του Πολυτεχνείου που έφτιαξαν τον ραδιοφωνικό σταθμό, φώναζαν συνθήματα και καλούσαν τους υπόλοιπους Έλληνες να συγκεντρωθούν όλοι μαζί. Δεν άντεχαν άλλο αυτή την καταπίεση με αποτέλεσμα να μαζευτούν και τα υπόλοιπα παιδιά κερδίζοντας, έτσι, τον αγώνα για τα δικαιώματά τους και διώχνοντας την δικτατορία, ν’ αγκαλιαστούμε όλοι μαζί, να βγούμε στους δρόμους και να χορέψουμε τραγουδώντας τραγούδια για την επέτειο του Πολυτεχνείου.
Τέλος, φτιάξαμε το Πολυτεχνείο. Ζωγραφίσαμε τους φοιτητές, ένα γαρίφαλο και τα κάγκελα. Γράψαμε τη λέξη “Πολυτεχνείο” και η εκπαιδευτικός τις λέξεις “Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία” (λόγω έλλειψης χρόνου).Ιδέα από εδώ.
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε βλέποντας τις εικόνες ενός βιβλίου που μας έφερε μια μαθήτρια της τάξης μας. Πρόκειται για μια επετειακή έκδοση με αληθινές φωτογραφίες από την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Έτσι επαναλάβαμε όσα μάθαμε τις προηγούμενες ημέρες και τα είδαμε να ζωντανεύουν μέσα από τον φωτογραφικό φακό.
Κατασκευάσαμε τρισδιάστατες φιγούρες φοιτητών και φοιτητριών που κρατούν πανό με δημοκρατικά συνθήματα.
Με πρόχειρα υλικά φτιάξαμε τον ραδιοφωνικό σταθμό των φοιτητών και μ’ ένα μικρόφωνο που ήταν συνδεδεμένο με το παλιό ραδιόφωνο αναπαραστήσαμε τις μεταδόσεις των εξεγερμένων φοιτητών. Μια ομάδα μαθητών ήταν οι φοιτητές και η άλλη ομάδα ήταν οι υπόλοιποι Έλληνες που παρακολουθούσαν τις εξελίξεις από το ραδιόφωνο. Κάθε μαθητής πήρε τη θέση του στο μικρόφωνο και αφού έλεγε «Εδώ Πολυτεχνείο» συνέχιζε τη μετάδοσή του με τα συνθήματα τις επιλογής του.
Τέλος, συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας γράφοντας τα συνθήματα της επιλογής μας, σαν να ακούγονται από το παλιό ραδιόφωνο.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, με τις παλάμες μας σχεδιάσαμε το χέρι της δικαιοσύνης που κρατά το περιστέρι της Ειρήνης. Και τα δύο μαζί αγκαλιασμένα πετούν στον ουρανό μαζί με το δυνατό σύνθημα του Πολυτεχνείου: Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία. Η εκπαιδευτικός πρόσθεσε μια κορδέλα και πήραμε το διακοσμητικό φεύγοντας.
Συμπληρώσαμε φύλλο κατασκευής δημιουργώντας ο καθένας/μία μας την Ελευθερία και το σύμβολό της. Τα τοποθετήσαμε πάνω στα σπασμένα σύρματα που μεταμορφώθηκαν σ’ ελεύθερα πουλιά. Τέλος γράψαμε τον τίτλο του έργου: “Ελευθερία”.
Το φύλλο κατασκευής, δημιουργία της κας Βάνας. Τροποποιημένη ιδέα από εδώ.
Επίσης συμπληρώσαμε μαθηματικά φύλλα αναγνώρισης των αριθμών που συνθέτουν τη χρονολογία 1973.
Στο διευρυμένο πρόγραμμα φτιάξαμε με πλαστελίνη τα γράμματα και σχηματίσαμε τις λέξεις ψωμί, παιδεία, ελευθερία.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: 17 Νοέμβρη | με ετικέτα κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κατασκευή: Πύλη Πολυτεχνείου, Τρισδιάστατοι φοιτητές/τριες κρατώντας συνθήματα, παλάμη με περιστέρι ειρήνης στον ουρανό με το σύνθημα: Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία, Το σύνθημα με πλαστελίνη- Φύλλο εργασίας: Το πέταγμα προς την Ελευθερία, Βρες τους αριθμούς της χρονολογίας 1973
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, παρακολουθήσαμε στο διαδραστικό πίνακα ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου ενώ συγχρόνως συζητούσαμε για όλα αυτά που βλέπαμε και ακούγαμε. Μιλήσαμε για τις έννοιες “Δημοκρατία” και “Δικτατορία” και πόσο σημαντική είναι η αξία της Ελευθερίας. Επίσης, δώσαμε μεγάλη προσοχή στα συνθήματα “Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία”, εξηγήσαμε τι πραγματικά σημαίνουν.
Τραγουδήσαμε τα παρακάτω τραγούδια:
Διαβάσαμε το βιβλίο “Η κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου και
το δραματοποιήσαμε.
Φτιάξαμε σε παζλ ένα περιστέρι με τα συνθήματα “Ψωμί -Παιδεία-Ελευθερία”.
Έπειτα από την πρώτη προσέγγιση των εννοιών «Δημοκρατία» και «Δικτατορία» που κάναμε εχθές- πατήστε εδώ στην αρχή της ανάρτησης-σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, εστιάσαμε στα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Αρχικά παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο ενώ παράλληλα συζητούσαμε σχετικά με όσα βλέπαμε.
Υποδεχτήκαμε στην τάξη το σεντούκι της γιαγιάς Ιστορίας. Άραγε ποιες αλήθειες και ποιες αναμνήσεις να κρύβει;
Ήταν ένα παλιό ραδιόφωνο! Προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τη ραδιοφωνική συχνότητα των φοιτητών του Πολυτεχνείου. Όταν τα καταφέραμε ακούσαμε τους φοιτητές να λένε «Είμαστε άοπλοι…», «Εδώ Πολυτεχνείο…» και πολλά άλλα. Αποφασίσαμε να ξεσηκωθούμε και εμείς και με θάρρος να φωνάξουμε τα συνθήματα της Δημοκρατίας.
Κάποιος άγνωστος φοιτητής άκουσε της φωνές μας και μας έριξε χάρτινα σημειώματα με τα συνθήματά του. Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι γράφουν. Με ένα πίνακα αναφοράς καταφέραμε να τα διαβάσουμε και έτσι χωριστήκαμε σε ομάδες ανάλογα με το σύνθημά μας.
Τότε φτιάξαμε τα δικά μας ομαδικά πανό.
Φιλοτεχνήσαμε τον ήλιο της Δικαιοσύνης και της Δημοκρατίας. Ο νοητός μας ήλιος ήταν πολύχρωμος και λαμπερός ώστε το φως του να φωτίζει τον κόσμο. Πάνω του χαράξαμε και το σήμα της Ειρήνης.
Με τους ήλιους μας στα χέρια, γίναμε και εμείς φοιτητές και χορέψαμε και τραγουδήσαμε κάποια από τα τραγούδια της Δημοκρατίας.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων μιλήσαμε για το κύριο σύνθημα του Πολυτεχνείου που έχει μείνει ανεξίτηλο στις καρδιές μας: Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία. Οι φοιτητές με το “Ψωμί” δήλωναν, την εργασία για όλους ανεξαρτήτων πεποιθήσεων, με την “Παιδεία” δήλωναν, όλοι οι μαθητές να μπορούν ν’ ανακαλύπτουν γνώσεις από όλα τα γνωστικά πεδία και τις παγκόσμιες αξίες της δικαιοσύνης, της ελευθερίας, της ειρήνης, της αδελφοσύνης χωρίς διακρίσεις και με την “Ελευθερία” δήλωναν, όλοι να είναι ισότιμοι, να έχουν ελευθερία λόγου, να ζουν τη ζωή τους όπως επιθυμούν χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις. Το είδαμε γραμμένο στα πανό των φοιτητών, στους τοίχους του Πολυτεχνείου και γράψαμε κι εμείς το σύνθημα. Το φύλλο εργασίας είχε το σύνθημα γραμμένο με τα κεφαλαία γράμματα.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, τ’ αναγνωρίσαμε, τα αποκωδικοποιήσαμε και περάσαμε στην γραφή του με τα πεζά, αφού πρώτα λέγαμε στην κυρία πώς να γράψει στον διαδραστικό μας πίνακα το καθένα. Διακοσμώντας το φύλλο εργασίας μας κλείσαμε με τη γραφή της λέξης “Πολυτεχνείο”.
Στη συνέχεια η κυρία, μας παρουσίασε ένα φύλλο με μονοκονδυλιά που φιλοξενούσε πάνω της γράμματα. Ποια είναι και τι μπορεί να λένε; Μόλις πήραμε το φύλλο εργασίας μπροστά μας αναγνωρίσαμε αμέσως τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη “Πολυτεχνείο”. Τα γράμματα διακόπτονται από τις γραμμές της μονοκονδυλιάς και έπρεπε κάθε κομμάτι τους να το ζωγραφίσουμε με άλλο χρώμα ώστε να βγει ένα πολύχρωμα αποτέλεσμα χαράς.
Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Βάνας.
Κλείνοντας επεξεργαστήκαμε το υλικό της παρακάτω παρουσίασης για τα γεγονότα της 17 Νοέμβρη. Πατήστε πάνω στην εικόνα.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, διεξάγαμε εκλογές με νικήτρια την κυρία Δημοκρατία.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: 17 Νοέμβρη | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τραγούδια: Ο δρόμος, Τα παιδιά ζωγραφίζουν στους τοίχους, Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ, Καλημέρα ήλιε καλημέρα-Κατασκευή: Περιστέρι με τα συνθήματα: Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία-Φύλλο εργασίας: Πολυτεχνείο σε μονοκονδυλιά-Βίντεο και παρουσίαση των γεγονότων της 17 Νοέμβρη
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,ξεκινήσαμε με τα βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης. Κάθε παιδί παρουσίασε στην τάξη τη ζωγραφιά του και μίλησε για το βιβλίο που διάβασε με τους γονείς του.
Συζητήσαμε για την παράσταση που είδαμε-πατήστε εδώ– και για το χαρακτήρα των ζώων και του ιδιοκτήτη της φάρμας. Με αφορμή το διάλογο αυτό, αναφερθήκαμε σε δύο έννοιες που θα συζητήσουμε τις επόμενες ημέρες, την Ελευθερία και τη δικτατορία.
Τέλος, συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας όπου έπρεπε να βρούμε και να χρωματίσουμε τα φρούτα του φθινοπώρου. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Οι πρώτες διδακτικές ώρες και για τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, αφιερώθηκαν στην παρουσίαση και αναδιήγηση των ιστοριών που επέλεξαν οι μικροί μας αναγνώστες από τη δανειστική βιβλιοθήκη.
Έπειτα ταξιδέψαμε σε ένα χωριό της Ελλάδας που οι κάτοικοί του ήταν χαρούμενοι και ευτυχισμένοι. Τόσο ευτυχισμένοι που τραγουδούσαν στην πλατεία και στους δρόμους τραγούδια αγάπης και ελευθερίας.
Χορέψαμε και τραγουδήσαμε και εμείς μαζί τους. Οι χαρές μας όμως δεν κράτησαν για πολύ. Μια μαύρη σκιά(Ένα μαύρο πανί προσπαθεί να περάσει ανάμεσα στα παιδιά) μας ακολουθούσε και προσπαθούσε να μας βυθίσει στα σκοτάδια της. Ήταν η Δικτατορία.
Τη συνέχεια της ιστορίας τη διαβάσαμε στο βιβλίο « Η Κυρά Δημοκρατία».
Μια τυχαία συζήτηση στο τέλος της ιστορίας μας βρήκε αγκαλιασμένους σε έναν κύκλο να φωνάζουμε συνθήματα ελευθερίας και δημοκρατίας. Τότε ήταν που η Δικτατορία επέστρεψε και σαν μαύρη σκιά προσπάθησε να μπει στην παρέα μας, στο χωριό μας. Όμως μας βρήκε ενωμένους σαν σφιχτή αλυσίδα και δεν μπόρεσε να περάσει.
Τέλος, ζωγραφίσαμε όπως φανταζόμασταν την Κυρά Δημοκρατία και τη Ρία τη Δικτατορία. Σε συννεφάκια κατέγραψε η εκπαιδευτικός τα λόγια της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας όπως της τα υπαγόρευσαν τα παιδιά.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων, συμπληρώσαμε τα τρία τελευταία φύλλα του βιβλίου με τις φθινοπωρινές δραστηριότητες. Τα περισσότερα φύλλα είναι από εδώ, το ένα φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Βάνας είναι εδώ, προς το τέλος της ανάρτησης.
Το φύλλο με την πόλη, δημιουργία της κας Βάνας.
Ένα δείγμα του βιβλίου μπορείτε να παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο, δημιουργία της κας Βάνας.
Παρακολουθήσαμε την ιστορία δύο φίλων, του μικρού πουλιού και του σκίουρου. Συζητήσαμε για τις περιπέτειές τους και το πόσο σημαντική είναι η φιλία.
https://www.youtube.com/watch?v=4IPd05AMKzo&t=1s
Παίξαμε και τα παιχνίδια της ιστορίας. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα.
Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου δημιούργησαν ομπρέλες, εξασκώντας τη λεπτή τους κινητικότητα, τυλίγοντας σύρματα πίπας για τη λαβή της. Το πατρόν από εδώ.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνεχίζοντας τις δραστηριότητές μας για την εποχή του Φθινοπώρου-πατήστε εδώ για όλες τις μέχρι τώρα σχετικές με την εποχή δραστηριότητές μας– δημιουργήσαμε τον δικό μας “Φθινοπωρούλη” και τη δική μας “Φθινοπωρούλα”. Το γράμμα Φ αποτέλεσε το κεφάλι, το σώμα ο ρουχισμός δημιουργήθηκε με κηρομπογιές, τα μαλλιά με φθινοπωρινά φύλλα.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, κάναμε επανάληψη των χρωμάτων των φυλλοβόλων δέντρων τα οποία χρησιμοποιήσαμε στην κατασκευή μας. Απαντήσαμε γιατί το κεφάλι του Φθινοπωρούλη και της Φθινοπωρούλας είναι το γράμμα Φ και γιατί η μπλούζα και το φόρεμά έχουν σχέδια, το γράμμα Φ. Σαν γνήσιοι εικαστικοί γράψαμε τον τίτλο του έργου μας, αφού πρώτα συζητήσαμε τη σύνθεση των λέξεων και τους ήχους που περιέχουν.
Σήμερα το Νηπιαγωγείο μας παρακολούθησε τη θεατρική παράσταση “Η Φάρμα των ζώων” στο Μέγαρο Μουσικής.
Η Φάρμα των ζώων του Τζωρτζ Όργουελ θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα του 20ού αιώνα. Σε αυτή τη διασκευή για παιδιά, με ζωντανή μουσική, ο κύριος Τζόουνς, ο ιδιοκτήτης της φάρμας, αγαπάει την εξουσία, μα πιο πολύ από όλα αγαπάει τα λεφτά! Καταφέρνει να μετατρέψει τη φάρμα του σε τσίρκο, μόνο και μόνο για να κερδίζει ακόμα περισσότερα χρήματα ο ίδιος. Με την υπόσχεση πως τα ζώα θα γίνουν διάσημα κι όλοι θα τα θαυμάζουν, τα ξεγελάει και τα πείθει να τραγουδούν και να πραγματοποιούν νούμερα χορευτικά και ριψοκίνδυνα. Οι μεγαλύτερες ατραξιόν του είναι οι ροκ γαλοπούλες, η κότα κανόνι και τα γουρούνια στη λάσπη. Όταν τα ζώα καταλαβαίνουν την αλήθεια, επαναστατούν και διώχνουν το αφεντικό τους. Πρέπει όμως να οργανώσουν μια καινούργια παράσταση για να παραμείνει η φάρμα, που είναι το σπίτι τους, ανοιχτή. Ποιο από όλα τα ζώα της φάρμας είναι το πιο κατάλληλο να γίνει ο νέος διευθυντής; Και τι θα κάνουν όταν δεν μπορούν να συμφωνήσουν όλα μεταξύ τους;
Τα παιδιά μαθαίνουν, διασκεδάζοντας, για τη δημοκρατία, την αλληλεγγύη, την ενσυναίσθηση και τη σημασία του διαλόγου και των κανόνων, καθώς συναποφασίζουν με τους ηθοποιούς για την εξέλιξη της ιστορίας- υλικό από το επίσημο site του Μεγάρου Μουσικής. Η παράσταση αποτελεί έναυσμα για την εισαγωγή της επετείου του Πολυτεχνείου.
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, διαλέξαμε το βιβλίο που μας άρεσε από τη δανειστική βιβλιοθήκη και επιλέξαμε το χρώμα τσάντας που θα βάζουμε μέσα τα βιβλία μας και η εκπαιδευτικός έγραψε τ’ όνομά μας. Εξηγήσαμε τι πρέπει να κάνουν οι μαθητές στο φυλλάδιο που υπάρχει μέσα στο βιβλίο που πήραν και είπαμε και για την καρτέλα του μαθητή η οποία πρέπει να επιστρέψει τη Δευτέρα μαζί με το βιβλίο και την εργασία. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιάστηκαν με το πώς λειτουργεί η δανειστική βιβλιοθήκη.
Καλέσαμε στην τάξη μας την κυρία Ευαγγελίνα, η οποία μας έδωσε πολύτιμες συμβουλές για την εκδρομή της Δευτέρας και τέλος, παίξαμε ένα παιχνίδι καθισμένοι στον κύκλο, όπου η εκπαιδευτικός έδινε ένα χαρακτηριστικό και όποιο παιδί το είχε, έπρεπε να σηκωθεί όρθιο (π.χ. όποιος έχει άσπρο χρώμα πάνω του, όποιος έχει ζωάκι στο σπίτι, όποιος έχει τρία μάτια, όσοι τους αρέσουν τα μήλα κτλ).
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε με μια προσπάθεια να καταλάβουμε τα στάδια δημιουργίας ενός βιβλίου. Αρχικά φτιάξαμε το δικό μας βιβλιαράκι. Έτσι εξοικειωθήκαμε με τα βασικά μέρη του βιβλίου (εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, σελίδες, σελιδοδείκτης). Το βιβλιαράκι θα το πάρουμε σπίτι όπου εκεί πια θα αναλάβουμε τον ρόλο του συγγραφέα και εικονογράφου και θα φτιάξουμε τη δική μας μοναδική ιστορία.
Αξιοποιώντας τα βιβλία που διαλέξαμε από τη δανειστική βιβλιοθήκη, προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε σε αυτά τον τίτλο, τ’ όνομα του συγγραφέα, του εικονογράφου και τις εκδόσεις. Αναφερθήκαμε αναλυτικά στις παραπάνω έννοιες.
Εξασκηθήκαμε με ψηφιακά παιχνίδια για το βιβλίο.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Τέλος, ζωγραφίσαμε σε φύλλο εργασίας το εξώφυλλο του αγαπημένου μας βιβλίου και γράψαμε τον τίτλο του.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων δημιουργήσαμε το εξώφυλλο του βιβλίου με δραστηριότητες για το Φθινόπωρο-πατήστε εδώ στο τέλος της ανάρτησης να δείτε από πού αντλήθηκε υλικό, εδώ καιεδώγια να δείτε τις σελίδες μας μέχρι τώρα. Το εξώφυλλο περιέχει ένα φυλλοβόλο δέντρο κατασκευασμένο με λωρίδες χαρτιού στα φθινοπωρινά χρώματα.
Το φύλλο που χρησιμοποιήθηκε:
Δημιουργήσαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες με την έναρξη της Δανειστικής μας Βιβλιοθήκης. Γλυκά τερατάκια, αχώριστοι φίλοι των βιβλίων μας.
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε με το παιχνίδι “Βρίσκω λέξεις που ξεκινάνε από τη φωνούλα ΄Φ΄. Είχαμε στη διάθεσή μας ένα λεπτό να σκεφτούμε λέξεις και μετά, όπως καθόμασταν σε κύκλο, έπρεπε πολύ γρήγορα, ο ένας μετά τον άλλον να πει τη λέξη που σκέφτηκε, χωρίς να χαλάσει η αλυσίδα του κύκλου μας. Έπειτα, σκεφτήκαμε κατηγορίες όπως χρώμα, φαγητό, ρούχο, δέντρο, όνομα που να ξεκινάνε από ‘Φ’. Ανακαλύψαμε και δύο ονόματα παιδιών στην τάξη που μπορεί να μην ξεκινάνε από αυτό το γράμμα, αλλά το περιέχουν.
Παρατηρήσαμε ότι στον πίνακα που είχαμε γράψει λέξεις από ‘φ’, το συγκεκριμένο γράμμα έλλειπε από παντού! Πού να πήγε και ποιος μας τα πήρε; Εμείς, αναλάβαμε να τα επαναφέρουμε με ένα μαγικό μελάνι!
Είδαμε τα συμβόλαια που υπογράψαμε για τη δανειστική βιβλιοθήκη, συζητήσαμε για τους κανόνες σωστής χρήσης των βιβλίων, επισκεφθήκαμε τη δανειστική βιβλιοθήκη και αναφερθήκαμε στον τρόπο με τον οποίο θα διαλέξουμε αύριο τα βιβλία μας. Επίσης, δείξαμε σ’ ένα τυχαίο βιβλίο, το εξώφυλλο και τι υπάρχει πάνω σε αυτό. Τίτλος, συγγραφέας, εικονογράφος, εκδόσεις, ποιοι είναι όλοι αυτοί και τι ακριβώς κάνουν.
Τέλος, παίξαμε ένα παιχνίδι συνεργασίας που το γνωρίσαμε στο εργαστήριο δεξιοτήτων για τη συνεργασία. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και χωρίς να μιλάνε, αλλά μόνο με τα μάτια συνεννοούνται και αλλάζουν θέσεις. Ένα παιδί είναι όρθιο και προσπαθεί να προλάβει μια κενή θέση από τα παιδιά που σηκώνονται.
Ξεκινήσαμε προσπαθώντας να βρούμε την απάντηση στο αίνιγμα «Φίλος σου είναι, σου κρατάει συντροφιά. Αεροπλάνο δεν είναι όμως σε πάει μακριά. Τι είναι;». Δεν είναι άλλο από το βιβλίο . Μόλις βρήκαμε την απάντηση, παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι αναγραμματισμού της λέξης «Βιβλίο», δημιουργία της κας Ελένης, για να τη μάθουμε καλύτερα. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Έπειτα απαντήσαμε και γραπτά στο αίνιγμα γράφοντας τη λέξη «Βιβλίο» και ζωγραφίζοντάς το.
Συζητήσαμε για ένα ακόμη σημαντικό όφελος από την ανάγνωση βιβλίων. Μας βοηθούν να βρίσκουμε έξυπνες λύσεις στα προβλήματά μας, χωρίς τσακωμούς. Διαβάσαμε την ιστορία «Μακάρι να μπορούσα να διαβάσω».
Με αφορμή την ιστορία συζητήσαμε για τους κανόνες σωστής χρήση των βιβλίων. Έπειτα κάθε παιδί ανέλαβε να εικονογραφήσει έναν κανόνα. Στη συνέχεια τους κολλήσαμε στην αγκαλιά μιας κουκουβάγιας η οποία αναρτήθηκε δίπλα στη βιβλιοθήκη της τάξης για να μας θυμίζει τους κανόνες του υπευθύνου αναγνώστη.
Αφού μάθαμε πώς να τα χρησιμοποιούμε σωστά, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε από κοντά τα βιβλία της δανειστικής μας βιβλιοθήκης. Αφού ακούσαμε τους τίτλους των βιβλίων, είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε το εξώφυλλο τους ώστε να επιλέξουμε με το μυαλό μας εκείνα που μας έκαναν εντύπωση. Έτσι διευκολύνεται η αυριανή μας επιλογή και αυξήθηκε η προσμονή μας για την αυριανή ημέρα!
Χορέψαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι «Το παραμύθι».
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνεχίσαμε με 2 ακόμη σελίδες του βιβλίου για το φθινόπωρο.
Η μία σελίδα είναι από εδώ και η δεύτερη δημιουργία της κας Βάνας.
Παρακολουθήσαμε βίντεο για το γράμμα Φ και απαντήσαμε στις ερωτήσεις τους.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1 παίξαμε τους γρίφους του φθινοπώρου από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, ξεχωρίσαμε τους ήχους του Φ, όπως Φθινόπωρο και Β, όπως Βιβλίο λόγω της έναρξης της Δανειστικής μας Βιβλιοθήκης. Σκεφτήκαμε υπέροχες λέξεις που αρχίζουν από τα γράμματα τα οποία γράψαμε, κεφαλαία και πεζά, με άνεση στο διαδραστικό πίνακα, αφού πρώτα είχαμε κατανοήσει τον τρόπο γραφής τους.
Τέλος παίξαμε αρκετά online παιχνίδια για το Φθινόπωρο. Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Γράμματα, Το παιχνίδι, Φθινόπωρο, Φιλαναγνωσία- Δανειστική Βιβλιοθήκη | με ετικέτα κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Online παιχνίδια για το Φθινόπωρο- Φύλλα εργασίας για το βιβλίο του Φθινοπώρου- Βίντεο για το γράμμα Φ και το Φθινόπωρο-Δραστηριότητες για το βιβλίο και την έναρξη της Δανειστικής Βιβλιοθήκης-Κατασκευή: Η κουκουβάγια των κανόνων του σωστού αναγνώστη
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Πρόσφατα σχόλια