Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, αφού κάναμε μια επανάληψη σχετικά με όσα είχαμε μάθει για το επάγγελμα του τροχονόμου και την οδική ασφάλεια που μας παρέχει- πατήστε εδώ– επιδιώξαμε αυτή τη φορά να εστιάσουμε στον ρόλο του σχετικά με τη βεβαίωση των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ και την εξακρίβωση των αναγκαίων αδειών και εγγράφων των οδηγών. Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο σχετικό όπου ένα παιδάκι μπαίνει στον ρόλο του τροχονόμου για μια ημέρα και ακολουθεί την απαραίτητη διαδικασία σταματώντας τα διερχόμενα αυτοκίνητα.
Επίσης, παρακολουθήσαμε το αστείο βίντεο με τον σκύλο τροχονόμο και κατανοήσαμε το λόγο που σταμάτησε τη γάτα, η οποία λόγω υπερβολικής ταχύτητας πέρασε με κόκκινο.
Παίξαμε ένα παιχνίδι μίμησης, καθώς μεταμορφωθήκαμε κι εμείς σε τροχονόμους και οδηγούς οχημάτων που κάνουν παραβάσεις. Κάθε φορά ο τροχονόμος φορούσε τα διακριτικά σύμβολα – σήματα της στολής του και το μπλοκάκι για τις κλίσεις και ο οδηγός είχε μαζί του το δίπλωμα οδήγησης και τα απαραίτητα έγγραφα. Αφού ο τροχονόμος έκανε το απαραίτητο νόημα με τα χέρια και σφύριζε ώστε να σταματήσει ο οδηγός, κάναμε αναπαράσταση της διαδικασίας με τον έλεγχο των εγγράφων και την εξακρίβωση των στοιχείων, όπου στο τέλος βεβαιωνόταν η παράβαση και γινόταν υπόδειξη της σωστής οδικής συμπεριφοράς, ανάλογα με την παράβαση κάθε φορά, από τον τροχονόμο. Το διασκεδάσαμε πολύ και συμφωνήσαμε να το επαναλάβουμε!! Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για τα σήματα της στολής, το μπλοκάκι κλήσεων και το δίπλωμα οδήγησης από εδώ και εδώ. Το δίπλωμα οδήγησης από εδώ.
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο κυκλοφοριακής αγωγής σχετικό με τους λόγους πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων από λάθος συμπεριφορές, τις οποίες συζητήσαμε.
Διαβάσαμε την ενότητα «Τί πρέπει να κάνω μέσα στο αυτοκίνητο» από το βιβλίο «Πρόσεχε στον δρόμο!» και εντοπίσαμε, με αφορμή τον ήρωά μας Μαξ, κάποιους από τους κανόνες που οφείλουν να ακολουθούν τα παιδιά μέσα στο αυτοκίνητο.
Στη συνέχεια, επεξεργαστήκαμε μια εικόνα με πίνακες αναφοράς και εξηγήσαμε τη σωστή συμπεριφορά των παιδιών μέσα στο αυτοκίνητο. Πατήστε εδώ για βρείτε τους πίνακες.
Μέσα από κάποιες παρουσιάσεις εντοπίσαμε τις σωστές και λανθασμένες συμπεριφορές των οδηγών και των συνεπιβατών. Συζητήσαμε για τη σημασία της τήρησης των κανόνων οδικής ασφάλειας και κατανοήσαμε τους πιθανούς κινδύνους που ελλοχεύουν και τα ατυχήματα που μπορεί να προκληθούν λόγω των επικίνδυνων συμπεριφορών. Έτσι, προβληματιστήκαμε και προτείναμε λύσεις για τη μείωση των ατυχημάτων στο δρόμο, με βάση τις σωστές συμπεριφορές. Εστιάσαμε στη μεγάλη σημασία της ζώνης ασφαλείας για όλους τους επιβάτες. Για το υλικό που χρησιμοποιήθηκε πατήστε εδώ και εδώ.
Για να εμπεδώσουμε καλύτερα την ασφάλεια μέσα στο αυτοκίνητο βιωματικά, παίξαμε ένα παιχνίδι μίμησης ρόλων σχετικά με τους λόγους πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Έτσι, αναπαραστήσαμε διαδοχικά λάθος συμπεριφορές συνεπιβατών, παιδιών στο πίσω κάθισμα και οδηγών. Σταθήκαμε όρθιοι στο αυτοκίνητο, τσακωθήκαμε και φωνάζαμε, βγάλαμε το κεφάλι και τα χέρια έξω από το αυτοκίνητο, κατεβήκαμε από τη λάθος πλευρά, βγάλαμε τη ζώνη ασφαλείας, καθήσαμε ως παιδιά στη θέση του συνοδηγού ή πάνω στην αγκαλιά του γονιού κι όχι στο ειδικό καθισματάκι, αποσπάσαμε την προσοχή του οδηγού μιλώντας του ή σπρώχνοντάς τον κα. Ο οδηγός πότε μιλούσε στο κινητό, έπινε αλκοόλ ή έτρωγε, γυρνούσε το κεφάλι του στο πίσω κάθισμα επειδή του μιλούσαν, έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα κα. Όλες οι παραπάνω συμπεριφορές οδηγούσαν σε ατύχημα. Έτσι, ξαναπαρουσιάζαμε τη σκηνή συμφωνώντας για το τι θα έπρεπε να είχε γίνει ώστε να αποφευχθεί το τροχαίο ατύχημα.
Τέλος, γίναμε ιππότες του τάγματος οδικής ασφάλειας και επιστρατεύσαμε τις γνώσεις μας, ώστε να λύσουμε τον πρώτο μας γρίφο.
Βρήκαμε τις 5 διαφορές ανάμεσα σε δύο εικόνες, εξηγώντας σε ποια εικόνα απεικονίζεται το σωστό και σε ποια το λάθος και γιατί. Έτσι πήραμε και τους 5 πόντους για να συνεχίσουμε τις επόμενες ημέρες με τους υπόλοιπους γρίφους και να δούμε στο τέλος τι έκπληξη μας περιμένει!!
Το φύλλο εργασίας από το παραπάνω βιβλίο.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, εξασκηθήκαμε στην κυκλοφορία μας στο δρόμο σύμφωνα με τις υποδείξεις του τροχονόμου. Αρχικά ένα παιδί υποδύθηκε τον τροχονόμο τροχαίας και τα υπόλοιπα μετακινούνταν ως πεζοί ή οχήματα. Έπειτα, κάποιο παιδί έλαβε το ρόλο του σχολικού τροχονόμου αυτή τη φορά. Φορέσαμε τα διακριτικά του και τα υπόλοιπα παιδιά μετακινούνταν ως πεζοί και οχήματα. Στόχος ήταν να κατανοήσουμε πώς ως μαθητές ενός σχολείου ακολουθούμε τις υποδείξεις του σχολικού τροχονόμου για τη διέλευση μας. Επαναλάβαμε πολλές φορές τη διαδικασία ώστε τα παιδιά ν’ αναλάβουν κυκλικά διάφορους ρόλους.
Έπειτα, χρωματίσαμε και κόψαμε τη φιγούρα ενός τροχονόμου για να μας βοηθήσει στην εξάσκηση και τα παιχνίδια μας στο σπίτι. Το πατρόν θα το βρείτε εδώ.
Τέλος, παρακολουθήσαμε ένα σύντομο βίντεο μ’ ένα επικείμενο τροχαίο ατύχημα.
Συζητήσαμε σχετικά με όσα παρατηρήσαμε και κάναμε προβλέψεις σχετικά με την εξέλιξη της σύγκρουσης των δυο οχημάτων. Επισημάναμε τα λάθη των ηρώων και αναβάλαμε την συνέχιση της συζήτησης για αύριο.
Πρόσφατα σχόλια