Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, στο εργαστήριο δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με το επάγγελμα και τον ρόλο του τροχονόμου-για να δείτε τις μέχρι τώρα σχετικές δραστηριότητες του Νηπιαγωγείου μας πατήστε εδώ.
Αρχικά, αφού εκφράσαμε στην ολομέλεια τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας σχετικά με το θέμα, ανατρέξαμε στο παρελθόν και μιλήσαμε για το πώς ήταν παλιότερα και πώς είναι σήμερα οι τροχονόμοι. Παράλληλα, παρατηρήσαμε κάποιες εικόνες – πίνακες αναφοράς για τη στολή και τα αξεσουάρ και τα εξηγήσαμε. Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε κάποιες αληθινές εικόνες τροχονόμων από το διαδίκτυο την ώρα της δράσης και περιγράψαμε τη στολή τους, εντοπίζοντας τα στοιχεία που είχαμε επεξεργαστεί νωρίτερα στους πίνακες αναφοράς. Οι πίνακες αναφοράς από εδώ.
Επιδιώξαμε να εστιάσουμε στον ρόλο τους σχετικά με τη ρύθμιση της ροής της κυκλοφορίας. Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο κανονικής κυκλοφορίας παρατηρώντας τις κινήσεις των χεριών του τροχονόμου.
Έπειτα, μέσα από χαρακτηριστικές εικόνες αναλύσαμε τον συμβολισμό των σημάτων που υποδεικνύονται με βάση τις κινήσεις των χεριών τους. Οι εικόνες των τροχονόμων είναι από εδώ , εδώ και εδώ.
Παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι, όπου αναλάβαμε ρόλους οδηγών αυτοκινήτων, πεζών και τροχονόμου. Ανάλογα με την εικόνα που εμφανιζόταν στον διαδραστικό πίνακα, έπρεπε το παιδί – τροχονόμος να κάνει την αντίστοιχη κίνηση και οι οδηγοί και οι πεζοί να κατανοήσουν το σήμα και να πράξουν ανάλογα.
Μιλήσαμε για τον σχολικό τροχονόμο και προσπαθήσαμε να περιγράψουμε τη στολή του και να μιλήσουμε για τον ρόλο του, διαχωρίζοντάς τον από τον κανονικό τροχονόμο, αναζητώντας τις διαφορές μέσα από κάποιες εικόνες. Επίσης, περιγράψαμε την αντίστοιχη πινακίδα. Υλικό από εδώ και εδώ.
Παρακολουθήσαμε ένα σχετικό βίντεο με σχολικό τροχονόμο, συζητώντας για την πινακίδα STOP που κρατάει και την προτεραιότητα που δίνει πάντα στα παιδιά που περνούν για να φτάσουν στο σχολείο.
Στη δεύτερη φάση του κινητικού μας παιχνιδιού, ένα παιδί είχε τον ρόλο του σχολικού τροχονόμου και οι υπόλοιποι ήταν οδηγοί και μαθητές. Μόλις ο σχολικός τροχονόμος σήκωνε την πινακίδα STOP και με το άλλο χέρι έκανε νόημα στα παιδιά να περάσουν, τα αυτοκίνητα έπρεπε αμέσως να διακόψουν την πορεία τους και τα παιδιά πιασμένα χέρι – χέρι να περάσουν απέναντι. Το διασκεδάσαμε πολύ και συμφωνήσαμε να το επαναλάβουμε!!
Αφού εντοπίσαμε ότι η λέξη τροχονόμος ξεκινάει από τη φωνούλα Τ και το σχεδιάσαμε στον αέρα με τα δάχτυλά μας, ξεκινήσαμε την κατασκευή μας όπου το σώμα του ήταν το γράμμα Τ του τροχονόμου. Αφού χρωματίσαμε με τα σωστά χρώματα τη στολή του, τον κόψαμε και στη συνέχεια, κόψαμε τα άσπρα γάντια του και τα ενώσαμε με διπλόκαρφα με το χέρι του. Δοκιμάσαμε να κινούμε ο καθένας τα γάντια του και να βρίσκουν οι υπόλοιποι κάθε φορά τα σήματα που υποδεικνύουν οι κινήσεις του. Το αποτέλεσμα μας άρεσε πολύ και μας φάνηκε αστείο!! Η ιδέα από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ολοκληρώσαμε την αφίσα σε μορφή κόμικ,που είχαμε ξεκινήσει εχθές–πατήστε εδώ στο τέλος της ανάρτησης– γράφοντας τις οδηγίες σωστής διέλευσης του δρόμου.
Φτιάξαμε τις δικές μας πινακίδες με την ένδειξη του πεζόδρομου! Επάνω τους αντί για τις γνωστές ανθρώπινες φιγούρες, ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας με τον ενήλικα σύνοδο με τον οποίο απολαμβάνουμε τις βόλτες μας.
Διασκεδάσαμε και χορέψαμε με την αστεία ιστορία « Ο σκύλος τροχονόμος».
Έπειτα, αφού κάναμε μια σύντομη συζήτηση σχετικά με το επάγγελμα του τροχονόμου, προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε τις κινήσεις του με τη βοήθεια τυχαίας προβολής εικόνων. Παρακολουθήσαμε κι εμείς, όπως και οι πρωινοί μας φίλοι του τμήματος 1,το παραπάνω βίντεο με τον τροχονόμο στο βάθρο.
Συνεχίσαμε με μια μικρή αταξία! Γίναμε τροχονόμοι και αναπαριστούσαμε τις κινήσεις-σήματα του παρακάτω τροχού. Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε. Οι εικόνες του τροχού είναι από εδώ.
Τέλος, παρακολουθήσαμε βίντεο που μας έμαθε πώς να ζωγραφίζουμε τροχονόμο φτιάχνοντας το αρχικό του γράμμα «Τ».
Απαντήσαμε σ’ ένα νέο αίνιγμα . Η απάντηση ήταν η λέξη «Τροχονόμος». Ζωγραφίσαμε κάτω από το αίνιγμα ο καθένας με τον τρόπο που μπορεί τον Έλληνα τροχονόμο και γράψαμε τ’ όνομά του.
Πρόσφατα σχόλια