Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε την ημέρα μας τραγουδώντας το τραγούδι «Ντίλι ντίλι το καντήλι» και παρατηρώντας τις διαδοχικές εικόνες που συνόδευαν τους αντίστοιχους στίχους.
Με εικονόλεξα επιδιώξαμε να το ξανατραγουδήσουμε, παρατηρώντας τις εικόνες και τη χρονική ακολουθία των γεγονότων της ιστορίας. Τα εικονόλεξα του τραγουδιού από εδώ.
Παίξαμε δύο ψηφιακά παιχνίδια εμπέδωσης περιεχομένου. Στο πρώτο, σειραθέτησης σχετικά με τη χρονική ακολουθία, τοποθετήσαμε τις εικόνες σύμφωνα με τη σειρά εμφάνισης των ηρώων από το 1 έως το 10.
Στο δεύτερο, επιλέξαμε ποιο ταιριάζει με ποιο, εννοώντας τα πράγματα που αλληλεπίδρασαν στην ιστορία μεταξύ τους.
Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.
Ακούσαμε και συζητήσαμε για το τραγούδι «Ελιά»,
μέσω του οποίου θυμηθήκαμε πράγματα που έχουμε μάθει αυτές τις μέρες για το αιωνόβιο αυτό δέντρο και πληροφορηθήκαμε και για κάποια ακόμα (ύπαρξη από τα αρχαία χρόνια, ονομασίες ποικιλιών ελιάς και λαδιού, συγκομιδή και φροντίδα, καιρικές συνθήκες που ευδοκιμεί κ.α).
Παίρνοντας έναυσμα από τον στίχο που επαναλαμβανόταν κατά τη διάρκεια του τραγουδιού «εσύ που απ’ τα κλαδάκια σου στεφάνια νίκης δίνεις», συζητήσαμε σχετικά και μάθαμε για τον κότινο, το στεφάνι ελιάς που ήταν το έπαθλο των αθλητών των Ολυμπιακών αγώνων στα αρχαία χρόνια.
Επιδιώκοντας να αποκτήσουμε περισσότερες γνώσεις σχετικά, παρακολουθήσαμε βίντεο για την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Αφού πληροφορηθήκαμε για τ’ αγωνίσματα, τα είδη τους, τον κότινο, τη σημαία με τους κύκλους, την ολυμπιακή φλόγα κ.α, μας άρεσε που μάθαμε ότι κατά τη διάρκειά τους σταματούσαν οι πόλεμοι! Μας έκανε εντύπωση που οι αθλητές αλείφονταν με λάδι για να έχουν καλύτερες επιδόσεις στα αγωνίσματα!!
Στη συνέχεια, αφού επεξεργαστήκαμε όλοι μαζί στον διαδραστικό πίνακα ένα φύλλο εργασίας μαθηματικών με κότινους,
το συμπληρώσαμε ατομικά, βάζοντας σε κάθε κότινο τόσα φύλλα ελιάς όσα έλεγε ο αριθμός.
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Με κινητικό παιχνίδι και μπαστούνια φτιάξαμε ένα τεράστιο «Ε» στο πάτωμα της τάξης και έπειτα
αξιοποιώντας τα κλαδιά ελιάς που είχαμε, κόψαμε φυλλαράκια και φτιάξαμε ο καθένας το δικό του στο τραπεζάκι του.
Έπειτα, με πλαστελίνη προσπαθήσαμε να φτιάξουμε και το μικρό «ε».
Συμπληρώσαμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Συνεχίσαμε με ψηφιακό παιχνίδι.
Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.
Ολοκληρώσαμε το εργαστήρι με τα αιωνόβια ελαιόδεντρά μας.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνδέσαμε τη γραφή με την τέχνη. Μεταμορφώσαμε τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη “Ελιά” σε στοιχεία που μάθαμε αυτές τις ημέρες για το λιομάζωμα και τη χρήση των προϊόντων της ελιάς και των κλαδιών της.
Το Ε έγινε τσουγκράνα που “χτενίζονται” τα κλαδιά για να πέσουν οι ελιές στα λιόπανα. Το λ έγινε σκάλα για να φτάνουν οι αγρότες και τα ψηλότερα κλαδιά. Το ι έγινε ραβδί που χτυπάμε τα κλαδιά. Το ά έγινε είτε κότινος είτε πιάτο με ελιές που τις γεύονται οι άνθρωποι που μόχθησαν να τις μαζέψουν.
Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Βάνας.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, παίξαμε ψηφιακά μαθηματικά παιχνίδια και παιχνίδια γραφής με θέμα την ελιά.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες να παίξετε τα παιχνίδια.
Παίζοντας τα παιχνίδια της ταξινόμησης των μπουκαλιών λαδιού από το ψηλότερο στο χαμηλότερο και από το μικρότερο στο μεγαλύτερο αδράξαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τα σύμβολα της ανισότητας και της ισότητας. Το σύμβολο < δείχνει πάντα το μεγαλύτερο, το ψηλότερο, το περισσότερο κλπ. Μάλιστα μεταμορφώσαμε το σύμβολο ανοικτό στόμα κροκόδειλου, όπως είδαμε αργότερα στο βίντεο σύγκρισης ποσοτήτων.
Τα βίντεο της σύγκρισης ποσοτήτων και τα σύμβολα ανισότητας που παρακολουθήσαμε.
Πρόσφατα σχόλια