Ντίλι ντίλι το καντήλι- Μαθαίνω για τους Ολυμπιακούς αγώνες και τον κότινο- Κατασκευή : ελαιόδεντρα γεμάτα ελιές, η λέξη ελιά μεταμορφώνεται- Σύγκριση ποσοτήτων και τα σύμβολα ανισότητας-Online παιχνίδια για την ελιά

Νοέ 202224

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε την ημέρα μας τραγουδώντας το τραγούδι «Ντίλι ντίλι το καντήλι» και παρατηρώντας τις διαδοχικές εικόνες που συνόδευαν τους αντίστοιχους στίχους.

Με εικονόλεξα επιδιώξαμε να το ξανατραγουδήσουμε, παρατηρώντας τις εικόνες και τη χρονική ακολουθία των γεγονότων της ιστορίας. Τα εικονόλεξα του τραγουδιού από εδώ.

316739790 529137229079546 3139051810883251966 n 316711502 439764918159625 8399873833843919292 n

Παίξαμε δύο ψηφιακά παιχνίδια εμπέδωσης περιεχομένου. Στο πρώτο, σειραθέτησης σχετικά με τη χρονική ακολουθία, τοποθετήσαμε τις εικόνες σύμφωνα με τη σειρά εμφάνισης των ηρώων από το 1 έως το 10.

316184661 5881339398595416 9194427163976817926 n

Στο δεύτερο, επιλέξαμε ποιο ταιριάζει με ποιο, εννοώντας τα πράγματα που αλληλεπίδρασαν στην ιστορία μεταξύ τους.

316728678 699723561357791 7065166173879724977 n

Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.

Ακούσαμε και συζητήσαμε για το τραγούδι «Ελιά»,

μέσω του οποίου θυμηθήκαμε πράγματα που έχουμε μάθει αυτές τις μέρες για το αιωνόβιο αυτό δέντρο και πληροφορηθήκαμε και για κάποια ακόμα (ύπαρξη από τα αρχαία χρόνια, ονομασίες ποικιλιών ελιάς και λαδιού, συγκομιδή και φροντίδα, καιρικές συνθήκες που ευδοκιμεί κ.α).

316495537 898048701562151 8888192017176903908 n

Παίρνοντας έναυσμα από τον στίχο που επαναλαμβανόταν κατά τη διάρκεια του τραγουδιού «εσύ που απ’ τα κλαδάκια σου στεφάνια νίκης δίνεις», συζητήσαμε σχετικά και μάθαμε για τον κότινο, το στεφάνι ελιάς που ήταν το έπαθλο των αθλητών των Ολυμπιακών αγώνων στα αρχαία χρόνια.

316435746 693633695415299 3820853248492060010 n

Επιδιώκοντας να αποκτήσουμε περισσότερες γνώσεις σχετικά, παρακολουθήσαμε βίντεο για την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Αφού πληροφορηθήκαμε για τ’ αγωνίσματα, τα είδη τους, τον κότινο, τη σημαία με τους κύκλους, την ολυμπιακή φλόγα κ.α, μας άρεσε που μάθαμε ότι κατά τη διάρκειά τους σταματούσαν οι πόλεμοι! Μας έκανε εντύπωση που οι αθλητές αλείφονταν με λάδι για να έχουν καλύτερες επιδόσεις στα αγωνίσματα!!

 

Στη συνέχεια, αφού επεξεργαστήκαμε όλοι μαζί στον διαδραστικό πίνακα ένα φύλλο εργασίας μαθηματικών με κότινους,

316103394 482155060448351 1562106966500093410 n defaced

το συμπληρώσαμε ατομικά, βάζοντας σε κάθε κότινο τόσα φύλλα ελιάς όσα έλεγε ο αριθμός.

316847755 534021528288103 8114989804418929540 n 316994853 455864179814406 862458973959488014 n

Το φύλλο εργασίας από εδώ.

37

Αφού παρακολουθήσαμε μια σύντομη αναπαράσταση απονομής κότινου Ολυμπιακών αγώνων της αρχαιότητας από μαθητές ενός σχολείου,
316583697 1472351873287710 8504081127658413805 n
συγκεντρώσαμε κλαδάκια ελιάς και φτιάξαμε τους δικούς μας κότινους με όμορφες κορδελίτσες,
316341426 531789905486480 5277105899974084588 n
που θα τους αξιοποιούσαμε αργότερα! Πατήστε στον σύνδεσμο.
Παίξαμε ένα παιχνίδι στον κύκλο, όπου είχαμε 6 πιατάκια με έναν αριθμό στο καθένα. Ρίχναμε το ζάρι και αναγνωρίζοντας το σύμβολο μετρούσαμε και παίρναμε από το καλαθάκι τόσες ελιές όσες τύχαινε το ζάρι και τις μεταφέραμε στο πιατάκι, αντιστοιχίζοντας τα σύμβολα με τους αριθμούς και επιβεβαιώνοντας το αποτέλεσμα όλοι μαζί.
Ήρθε η ώρα να μεταφερθούμε στην αρχαιότητα και να γίνουμε εμείς αθλητές των Ολυμπιακών αγώνων, αγωνιζόμενοι για το έπαθλό μας, τον κότινο!! Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και παίξαμε ελιοδρομίες, με τη μορφή της σκυταλοδρομίας. Στον πρώτο γύρο, καλούμασταν να πάρουμε μια ελιά με ένα κυπελάκι, χωρίς τη χρήση χεριών, από ένα πιατάκι, να τρέξουμε και να τη μεταφέρουμε με προσοχή να μην πέσει μέσα σ’ένα σφηνάκι (από το μεγαλύτερο στο μικρότερο) κι από εκεί στο καλάθι της ομάδας μας.Στο δεύτερο γύρο, μεταφέραμε την ελιά με ένα μικρό κουταλάκι, προσέχοντας να μην μας πέσει μέχρι να τη ρίξουμε στο καλάθι. Νικήτρια η ομάδα που θα έβαζε πιο πολλές ελιές στο καλάθι της.
315272317 827082611879622 4765491371338112537 n 315898695 815597749512605 4423559797786014557 n 316359039 5641469092609440 357587778598572632 n 316471201 674089477489475 9206677845741826858 n 316447628 799905624406525 8397243416836225076 n
Τελικά, βγήκαμε ισοπαλία και φυσικά το έπαθλο ήταν κότινος για όλους τους αθλητές μας! Στο τέλος, ανεβήκαμε όλοι εναλλάξ στο βάθρο ως νικητές, αναπαριστώντας αυτά που είχαμε δει μέσω του βίντεο νωρίτερα και φυσικά πιασμένοι χέρι χέρι οι τρεις νικητές μας κάθε φορά, υποστηρίζοντας το «ευ αγωνίζεσθαι»! Φύγαμε όλοι εστεμμένοι αθλητές με τον κότινο, χαρούμενοι για τον αγώνα και τη νίκη μας!!
316280794 1327374027803331 426539989362147672 n defaced 316296564 428277439516774 321027033388721421 n defaced 316342148 1313655976076312 8029818626076446184 n

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2,με αφορμή την ενασχόληση με τη θεματική της Ελιάς-πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις σχετικές δραστηριότητες -εξασκηθήκαμε στην γραφή και αναγνώριση του γράμματος «Ε». Παρακολουθήσαμε την ιστορία του «Ερωτευμένου ελέφαντα» και κατά τη διαρκείας της προσπαθούσαμε να εντοπίσουμε λέξεις από «Ε» ενώ στο τέλος σκεφτήκαμε και μερικές δικές μας. Το βίντεο του «Ερωτευμένου ελέφαντα» θα το βρείτε στη χθεσινή μας ανάρτηση, στις δραστηριότητες των φίλων μας του τμήματος 1.

Με κινητικό παιχνίδι και μπαστούνια φτιάξαμε ένα τεράστιο «Ε» στο πάτωμα της τάξης και έπειτα

316367871 1082921265686709 2790546796127743202 n defaced 314403677 868616947492642 6357131312048051891 n

αξιοποιώντας τα κλαδιά ελιάς που είχαμε, κόψαμε φυλλαράκια και φτιάξαμε ο καθένας το δικό του στο τραπεζάκι του.

316282948 836456034340162 7469820150189238320 n

Έπειτα, με πλαστελίνη προσπαθήσαμε να φτιάξουμε και το μικρό «ε».

316465357 850907533015708 3290516777579013541 n 316377759 3572588916302002 3488255583696368949 n

Συμπληρώσαμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

316784457 2001990833333148 4511557906967057927 n

Το φύλλο εργασίας από εδώ.

316695960 789082825719862 7978406097990536046 n

Συνεχίσαμε με ψηφιακό παιχνίδι.

316246494 660386025492618 5123458713527461117 n defaced

Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.

34

Ολοκληρώσαμε το εργαστήρι με τα αιωνόβια ελαιόδεντρά μας.

315111725 1807063822990911 8410577660621696684 n 316308588 1229325550949051 6026202674065407163 n 316688168 1149030112456543 6897737873283248818 n 316167524 637549558116436 2503958826101199880 n

Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνδέσαμε τη γραφή με την τέχνη. Μεταμορφώσαμε τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη «Ελιά» σε στοιχεία που μάθαμε αυτές τις ημέρες για το λιομάζωμα και τη χρήση των προϊόντων της ελιάς και των κλαδιών της.

Το Ε έγινε τσουγκράνα που «χτενίζονται» τα κλαδιά για να πέσουν οι ελιές στα λιόπανα. Το λ έγινε σκάλα για να φτάνουν οι αγρότες και τα ψηλότερα κλαδιά. Το ι έγινε ραβδί που χτυπάμε τα κλαδιά. Το ά έγινε είτε κότινος είτε πιάτο με ελιές που τις γεύονται οι άνθρωποι που μόχθησαν να τις μαζέψουν.

316862512 1292236204924668 8110673864030230510 n 20221124 152340 316654315 853006732816767 8913170467252532837 n 20221124 154102 20221124 154119 316743991 1800913923586058 1829583202767046325 n 20221124 154050 20221124 154716

Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Βάνας.

35

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, παίξαμε ψηφιακά μαθηματικά παιχνίδια και παιχνίδια γραφής με θέμα την ελιά.

20221124 131403 defaced 20221124 132159 20221124 133404 20221124 133906 defaced 20221124 134222 20221124 134501 defaced 20221124 134715 defaced 20221124 135038 defaced

Πατήστε στις παρακάτω εικόνες να παίξετε τα παιχνίδια.

36 1 20 2 14 3 8 4 2 5 1 6 1 7 1

Παίζοντας τα παιχνίδια της ταξινόμησης των μπουκαλιών λαδιού από το ψηλότερο στο χαμηλότερο και από το μικρότερο στο μεγαλύτερο αδράξαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τα σύμβολα της ανισότητας και της ισότητας. Το  σύμβολο < δείχνει πάντα το μεγαλύτερο, το ψηλότερο, το περισσότερο κλπ. Μάλιστα μεταμορφώσαμε το σύμβολο ανοικτό στόμα κροκόδειλου, όπως είδαμε αργότερα στο βίντεο σύγκρισης ποσοτήτων.

20221124 131904 20221124 132603 20221124 144214 20221124 144412 20221124 145027

Τα βίντεο της σύγκρισης ποσοτήτων και τα σύμβολα ανισότητας που παρακολουθήσαμε.

 

 

από κάτω από: Ελιά, Μαθηματικά, Το παιχνίδι| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ντίλι ντίλι το καντήλι- Μαθαίνω για τους Ολυμπιακούς αγώνες και τον κότινο- Κατασκευή : ελαιόδεντρα γεμάτα ελιές, η λέξη ελιά μεταμορφώνεται- Σύγκριση ποσοτήτων και τα σύμβολα ανισότητας-Online παιχνίδια για την ελιά    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Αρχείο

Kατηγορίες

Βάνα Μπουλτή

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Βάνα Μπουλτή

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων