Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, καλωσορίσαμε την καινούρια μας συμμαθήτρια παίζοντας το παιχνίδι γνωριμίας με το μπαλάκι καθισμένοι σε κύκλο. Αφού αυτή ξεκίνησε λέγοντας το όνομά της, ο καθένας μας κυλούσε το μπαλάκι και σε όποιον έφτανε έλεγε το όνομά του και κυλούσε την μπάλα στον επόμενο. Έτσι έγιναν οι πρώτες συστάσεις!
Μαζί με το τερατάκι μας- πατήστε εδώ για να δείτε– ακούσαμε το τραγούδι «Αλφαβήτα – Λάχανα και Χάχανα» και βρίσκαμε μέσα τα αρχικά μας.
Το τραγουδήσαμε όλοι μαζί.
Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο με το ελληνικό αλφάβητο αλλά και το φωνητικό άκουσμα των γραμμάτων (φωνούλες). Περιέχονται και λέξεις παράδειγμα για το κάθε γράμμα. Κάθε φορά επαναλαμβάναμε.
Το βίντεο.
Αναζητήσαμε και ξεχωρίσαμε τα αρχικά μας, φτιαγμένα από σύρμα πίπας, ανάμεσα σε σκόρπια γράμματα πάνω σε μπλε χαρτί του μέτρου και παίξαμε ένα παιχνίδι. Αρχικά έπρεπε να πιάσουμε το αρχικό μας με ένα μανταλάκι (κάθε γράμμα με το αρχικό μας υπήρχε περισσότερες φορές και επιπλέον υπήρχαν και γράμματα που δεν αντιστοιχούσαν σε κανένα αρχικό). Αφού καταφέρναμε να το τσιμπήσουμε, το ρίχναμε στο πιατάκι και το προφέραμε. Στη συνέχεια, έπρεπε να κάνουμε το αντίθετο, δηλαδή να το μεταφέρουμε με το μανταλάκι από το πιατάκι πίσω στο μπλε χαρτόνι. Αυτό αποδείχτηκε λίγο δύσκολο, καθώς έπρεπε χωρίς να ακουμπήσουμε με το χέρι να βρούμε το γράμμα μας το οποίο μπορεί να ήταν κάτω από άλλα και να το πιάσουμε με το μανταλάκι, κάτι το οποίο κάποιες φορές δεν ήταν δυνατό με την πρώτη. Έτσι εξασκήσαμε αρκετά τη λεπτή μας κινητικότητα. Τέλος, τσιμπώντας το, το αφήσαμε μέσα στο μανταλάκι και μεταφερθήκαμε μ’ αυτό στα τραπέζια.
Στη συνέχεια, πήραμε ένα άσπρο φύλλο και το κρεμάσαμε πάνω του. Σκεφτήκαμε και φτιάξαμε μια ζωγραφιά όπου υπήρχε ένα ή περισσότερα πράγματα που ξεκινούσε με το αρχικό μας. Το κατονομάζαμε, το έγραφε η κυρία κι εμείς βλέποντας το γράμμα μας με το σύρμα πίπας, το αντιγράφαμε πάνω στο χαρτί. Κάποιοι ξέραμε να γράφουμε όλο το όνομά μας, στους υπόλοιπους το συμπλήρωνε η κυρία, καθώς είναι κάτι που θα μάθουμε σε επόμενες δραστηριότητες.
Η εργασία μας.
Γυμναστήκαμε και παίξαμε το παιχνίδι «Ρίξε το ζάρι!», όπου με βάση τον αριθμό που μας έβγαζε το ζάρι κάθε φορά, ανατρέχαμε στον πίνακα αναφοράς με τις εντολές, που ήταν αναρτημένος μπροστά μας στο καβαλέτο. Αναγνωρίζαμε τον αριθμό και την αντίστοιχη κίνηση – άσκηση και την εκτελούσαμε όλοι μαζί!! Οι ασκήσεις από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, σήμερα επεξεργαστήκαμε περισσότερο τα γράμματα του ονόματος μας . Αρχικά, γνωρίσαμε κάποια από τα μουσικά όργανα του σχολείου (κυρίως κρουστά) και με τη βοήθειά τους μάθαμε πόσα γράμματα έχει το όνομά μας.
Διαλέγαμε το αγαπημένο μας μουσικό όργανο και το χτυπούσαμε τόσες φορές όσες και τα γράμματά μας.
Έπειτα ολοκληρώσαμε το χθεσινό εργαστήρι-πατήστε εδώ στη μέση της ανάρτησης– με το αρχικό μας σε στυλ pop art.
Συνεχίσαμε φτιάχνοντας μια αριθμογραμμή με αφρώδη πλακάκια και μετά πηδούσαμε σε τόσα πλακάκια όσα και τα γράμματα μας.
Στο τέλος αφήναμε τις καρτέλες μας στον αντίστοιχο αριθμό.
Ποιοι συμμαθητές μου έχουν τον ίδιο αριθμό γραμμάτων; Ποιος από την τάξη έχει τα περισσότερα;
Έπειτα εξασκηθήκαμε στη σειρά των γραμμάτων του ονόματος μας με σημείο αναφοράς την καρτέλα μας. Συμπληρωματικά ,ξεκινήσαμε να παρακολουθούμε και ένα διασκεδαστικό εκπαιδευτικό βίντεο με τα γράμματα της αλφαβήτου και μικρές ιστορίες που τις επεξεργαζόμαστε ανακαλύπτοντας και άλλες λεξούλες από τα αντίστοιχα γράμματα (το βίντεο θα το παρακολουθούμε τμηματικά λόγω μεγάλης διάρκειας).
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων ξεκινήσαμε τη δημιουργία σουπλά με το αρχικό μας γράμμα, τ’ όνομά μας και διακοσμητικά στοιχεία. Μόλις ολοκληρωθεί θα το πάρουμε στο σπίτι προς χρήση και ενθύμιο.
Αρχικά κόψαμε το αρχικό μας γράμμα.
Με τέμπερες και σφραγίδα την παλάμη μας, την τυπώσαμε σε χαρτί.
Στη συνέχεια κόψαμε χρωματιστές καρδιές και διακοσμήσαμε άσπρες.
Σε χρωματιστό χαρτόνι γράψαμε τ’ όνομά μας, με τη βοήθεια της καρτέλας μας και το διακοσμήσαμε με αγαπημένα μας σχέδια.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, παίξαμε κινητικό παιχνίδι εξάσκησης ισορροπίας, λεπτής και αδρής κινητικότητας με τη χρήση χάρτινων ποτηριών και μικρών μπαλών. Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες. Το κάθε μέλος κρατούσε με το ένα χέρι το ποτήρι που είχε τοποθετηθεί η μπάλα. Έπρεπε να διανύσουμε μια απόσταση χωρίς να μας πέσει το μπαλάκι. Απέναντι από τις ομάδες στεκόταν ένα μέλος που κρατούσε καλαθάκι μέσα στο οποίο έπρεπε να ρίξουμε το μπαλάκι και να ξαναγυρίσουμε στην αρχική μας θέση. Όταν όλα τα μπαλάκια είχαν τοποθετηθεί στο αντίστοιχο καλάθι το παιδί που το κρατούσε, έπρεπε να γεμίσει τα ποτήρια της ομάδας του με αυτά. Όποια ομάδα ολοκλήρωνε πρώτη ήταν και η νικήτρια.
Οι ομάδες μας ήταν: 1η= Λατρεμένη, 2η= Αγαπημένη. Το παιχνίδι έληξε με ισοπαλία.
Πρόσφατα σχόλια