Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, μας περίμενε μια έκπληξη. Το τερατάκι μας, φίλος μας πια που φροντίζει το σχολείο όταν λείπουμε εμείς-πατήστε εδώ, στην αρχή της ανάρτησης-, μας έκρυψε από το προηγούμενο βράδυ τ’ αρχικά γράμματα των ονομάτων μας μέσα στα βιβλία στη γωνιά της βιβλιοθήκης, για να μας βοηθήσει να μάθουμε να τ’ αναγνωρίζουμε. Έτσι, ξεχωρίσαμε το φύλλο με το αρχικό μας, ανάμεσα σε άλλα κρυμμένα.
Έπειτα, ψάχνοντας στις καρτέλες των ονομάτων μας, εντοπίσαμε το δικό μας και το τοποθετήσαμε πάνω στο αρχικό μας.
Καθήσαμε σε κύκλο και έχοντας επιλέξει από ένα βιβλίο ο καθένας, αναζητήσαμε στο κείμενό του το αρχικό μας, κάπου δηλαδή που να αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα.
Χρωματίσαμε το αρχικό μας επιλέγοντας ένα χρώμα, ήρθαμε σε επαφή και επεξεργαστήκαμε διάφορα υλικά χειροτεχνίας, όπως πολύχρωμα πομ – πομ, φτερά, πούλιες, σχήματα από χαρτί τσόχα και αφρώδες, ματάκια κλπ. Αφού μάθαμε το σωστό τρόπο να τα χρησιμοποιούμε, βάλαμε όλη μας την τέχνη για να τα κολλήσουμε και έτσι στολίσαμε το αρχικό μας!!
Ακούσαμε το τραγούδι «Χόκυ Πόκυ» και προσπαθούσαμε να συντονιστούμε με τους στίχους και μεταξύ μας. Πατήστε στην εικόνα για να το ακούσετε.
Για να γνωρίσουμε καλύτερα τα μέρη του σώματός μας, συνεργαστήκαμε σε ζευγάρια και ακολουθούσαμε τις εντολές ώστε να ενώνουμε αρχικά ίδια μέλη του σώματός μας και στη συνέχεια διαφορετικά. Αυτό γινόταν με την παύση της μουσικής, όπου γινόμασταν αγαλματάκια. Το καταχαρήκαμε ειδικά στην ένωση των διαφορετικών μελών που είχε πολλή πλάκα!!
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με το τραγούδι της αλφαβήτας, όπου μαζί με κάθε γράμμα αναφερόταν και ένα αντικείμενο ή ζώο που ξεκινάει απ’ αυτό. Πατήστε στην εικόνα για να το ακούσετε.
Το ξαναβάλαμε για δεύτερη φορά και παίξαμε ένα παιχνίδι εγρήγορσης: Κάθε φορά που έφτανε στο σημείο με το αρχικό μας, έπρεπε να το αναγνωρίσουμε και να πούμε «στοπ» για να γίνει παύση του βίντεο. Σηκωνόμασταν και δείχναμε το γράμμα, το προφέραμε και το ίδιο και τη λέξη που απεικονίζονταν. Έπειτα, σκεφτόμασταν και λέγαμε κι εμείς κάτι που ξεκινάει από το ίδιο γράμμα. Κάποια παιδιά είχαμε όμοια αρχικά κι έτσι σηκωνόμασταν ως ομάδα!
Στη συνέχεια, σχηματίσαμε τα αρχικά μας με χρωματιστά ξυλάκια έχοντας μπροστά μας την κάρτα με το όνομά μας.
Οργανώσαμε τα συρτάρια μας, βάζοντας οι ίδιοι τις κάρτες στις θήκες των συρταριών και εξασκώντας τη λεπτή κινητικότητά μας.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε τη μέρα μας με ημερολόγιο και τραγούδια που αγαπάμε. Στη συνέχεια, γίναμε ορχήστρα και προσπαθήσαμε να συνεργαστούμε και να συντονιστούμε παίζοντας μουσική με το σώμα μας.(αξιοποιήσαμε το ρυθμικό μουσικό κομμάτι clap clip).
Αξιοποιήσαμε το ρυθμικό μουσικό κομμάτι clap clip. Πατήστε στην εικόνα να το ακούσετε.
Έπειτα μάθαμε για τις βασικές γραμμές γραφής κεφαλαίων γραμμάτων( όρθια- κάθετη, ξαπλωμένη- οριζόντια, τσουλήθρα – πλάγια, κύκλος ). Στη συνέχεια με τη χρήση κορδέλας τις σχηματίσαμε ανά ζευγάρια. Η δραστηριότητα απαιτούσε συνεργασία και συντονισμό του ζευγαριού καθώς κατά τη διάρκεια του χορού και του παιχνιδιού, δεν έπρεπε να χάσουν την κορδέλα από τα χέρια τους.
Έπειτα αξιοποιήσαμε ράβδους και στεφάνια για να κατασκευάσουμε το αρχικό μας γράμμα.
Παίξαμε με τη σειρά που μας όριζε ο τροχός των ονομάτων της τάξης μας. Οπότε ο κάθε μαθητής έπρεπε αυτή τη φορά να αναγνωρίσει ολόκληρο τ’ όνομά του όταν ο τροχός το υποδείκνυε.
Ο τροχός είναι δημιουργία της κας Ελένης. Πατήστε στην εικόνα.
Τέλος, ξεκινήσαμε το εργαστήρι ζωγραφικής του αρχικού μας, δανειζόμενοι στοιχεία της pop art τέχνης- έντονα καθαρά χρώματα, μαύρες γραμμές, έντονες αντιθέσεις, γεωμετρικά σχήματα. Το εργαστήρι θα ολοκληρωθεί αύριο.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων δημιουργήσαμε τις βαρκούλες μας με πανί το αρχικό μας γράμμα. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή ποικίλα.-κηρομπογιές, χρωματιστές κιμωλίες,που το χρώμα έγινε ομοιόμορφο τρίβοντας χαρτομάντιλο, εφημερίδες, χαρτί παλιού τηλεφωνικού καταλόγου, πομ-πομ, ματάκια. Ιδέα από εδώ.
Η βαρκούλα της κατασκευής.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, ξεχωρίσαμε το αρχικό μας γράμμα μέσα από το γραμματομπέρδεμα.
Με σελοτέιπ, η κυρία το κόλλησε πίσω σε μια σελίδα Α4.
Γυρίσαμε τη σελίδα μπροστά και το γράμμα δεν υπήρχε. Το ανακαλύψαμε όμως περνώντας το μαρκαδόρο μας από πάνω του.
Στη συνέχεια με ξαπλωμένη χρωματιστή κιμωλία φτιάξαμε τον φόντο.
Με κηρομπογιές δημιουργήσαμε το κάδρο γράφοντας πολλές φορές το αρχικό μας γράμμα.
Πρόσφατα σχόλια